PDA

Zobacz pełną wersję : Crash test Tipo!



darekpowarzny
21-10-2016, 10:25
Cześć Koledzy/Koleżanki forumowicze.
Wiecie może cokolwiek na temat crash testów Tipo? Wszystkie nowe Fiaty (GP, Panda, 500x etc) takowe miały, ale nie mogę znaleźć testu Tipo.

...podejrzane. :v

miszko
21-10-2016, 10:53
Nic jeszcze o takowych testach nie wiadomo. Niestety to czy auto pójdzie czy nie na takie testy zależy od producenta.

marnyd4d
21-10-2016, 11:00
Pewnie słabo by wypadły te testy skoro nie są dostępne

mis888
21-10-2016, 14:24
Z tego co wiem to po to dołożyli poduszki w wersji tipo-tipo by lepiej wypadl

dziadeck
21-10-2016, 14:32
Gdzieś czytałem że to NCAP sam sobie uznaje które auta rozbić.

pawel5555
21-10-2016, 16:11
Pozostaje mieć nadzieję, że doczekamy się takich testów i będą one zadowalające nas, użytkowników ;]

bibi
21-10-2016, 19:05
Gdzieś czytałem że to NCAP sam sobie uznaje które auta rozbić.

Sami kupują i rozbijają producent nic nie może zrobić.

flisak79
26-10-2016, 11:47
Sami kupują i rozbijają producent nic nie może zrobić.
No to już wiadomo http://www.euroncap.com/en/results/fiat/tipo/25457

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

bibi
26-10-2016, 12:01
Szału nie ma

dziadeck
26-10-2016, 12:31
Szału nie ma

Tragedii też nie ma, chociaż to hatchback ale konstrukcja pewnie ta sama co sedan.

krowka1978
26-10-2016, 12:32
Jest jeszcze jedna ocena Official Fiat Tipo 2016 safety rating (http://www.euroncap.com/en/results/fiat/tipo/25458)

dziadeck
26-10-2016, 12:46
Jest jeszcze jedna ocena Official Fiat Tipo 2016*safety rating (http://www.euroncap.com/en/results/fiat/tipo/25458)

no właśnie też to widziałem, zobaczcie dzięki czemu w tym teście pojawiły się cztery gwiazdki, dzięki jakimś asystentom np. dodatkowe punkty za system awaryjnego hamowania, najważniejsze dla mnie, że nie rozpadł się jak ten: https://www.youtube.com/watch?v=MOOu_EeraVU

Firefighter
26-10-2016, 13:10
No tak źle nie jest aczkolwiek zauważcie ze nie ma poduszek bocznych i kurtyn co wpływa na obrażenia podczas bezwładnego przemieszczania ciała po zderzeniu wiec z nimi szanse % będą wyższe.

miszko
26-10-2016, 13:11
Napisałem już artykuł, aby wisiał, bo pewnie będzie więcej osób zainteresowanych.
Crash test Fiat Tipo (2016) :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/artykul/crash-test-fiat-tipo-2016-544/)

Wynik jak widać jest ogólnie dobry, auto jak widać na materiale wideo zachowało się dobrze i nie doszło do niebezpiecznej deformacji lub ingerencji w przestrzeń wewnętrzną.

darekpowarzny
26-10-2016, 14:51
Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Uspokoiliście mnie trochę, bo autko zaraz do odebrania, a nawet o testach nie słyszałem.
Nie wyglądają te gwiazdki zachęcająco, ale to teoria tylko. Filmik dupy nie urwał (dosłownie i w przenośni :D), spodziewałem się trochę więcej po nowym fiacie.

dziadeck
26-10-2016, 15:16
Konkurencja ( cenowa) czyli elysee dostał 3 gwiazdki, ale testy testami kumpel po czołówce w elysee wyszedł bez szwanku.

bibi
26-10-2016, 18:25
Ten test to pikuś teraz postrach sieje crash test 1/3 przodu w przeszkodę.Jak oglądam te rozpadające się samochody to serce boli ;)

NimnuL
27-10-2016, 11:44
Napisałem już artykuł, aby wisiał, bo pewnie będzie więcej osób zainteresowanych.
Crash test Fiat Tipo (2016) :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/artykul/crash-test-fiat-tipo-2016-544/)

Wynik jak widać jest ogólnie dobry, auto jak widać na materiale wideo zachowało się dobrze i nie doszło do niebezpiecznej deformacji lub ingerencji w przestrzeń wewnętrzną.



Pod wątpliwość można poddać dwie kwestie:
1. sedan może zachować się minimalnie inaczej
2. wersje na PL mogą (?) różnić się niuansami od modeli na UK/DE - wyposażenie i wnętrze ciut się różni

Ogólnie widać jednak, że konstrukcja nie trąca lipą, jak na tanie auto wygląda przyzwoicie.

ŻuczekM
27-10-2016, 12:20
Pod wątpliwość można poddać dwie kwestie:
1. sedan może zachować się minimalnie inaczej
.

To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

NimnuL
27-10-2016, 12:34
To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.


Smutne podejście producenta, biorąc pod uwagę, że sedana wybiorą częściej rodziny.

ŻuczekM
27-10-2016, 12:57
Przecież go wzmocnili w stosunku do Sedana. To chyba dobrze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

NimnuL
27-10-2016, 13:01
Przecież go wzmocnili w stosunku do Sedana. To chyba dobrze.


Bardzo dobrze dla wlascicieli HB, ale szkoda ze sedan nie doczekal sie wzmocnienia... choc nie wiadomo jak sie zachowa przy dzwonie.

dziadeck
27-10-2016, 13:05
To akurat pewnik gdyż konstrukcja hatchbacka była wzmacniana właśnie Pod Testy zderzeniowe i stąd przy okazji waga mocno wzrosła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A skąd takie informacje, źródło?

NimnuL
27-10-2016, 13:14
A skąd takie informacje, źródło?

Sedan: 1150-1270 kg
Hatchback: 1195-1295 kg

Biorąc pod uwagę, że nadwozie sedana jest o 16.5cm dłuższe od hatchbacka to pozwala wysnuć wnioski o solidniejszej/masywniejszej ramie (skoro wyposażenie jest analogiczne).

dziadeck
27-10-2016, 13:23
Ok, dzięki za wyjaśnienie, mam nadzieję że nie będę miał okazji sprawdzać wytrzymałości sedana.

ksys
31-10-2016, 10:26
Różnica w może wynikać z wyposażenia, sedan zaczyna się od wersji bieda, a HB ma być dostępne od wersji jednej wyżej. do tego jak wiadomo robione są na takiej samej płycie podłogowej, więc różnicy nie będzie. wyniki są dla mnie takie jak się spodziewałem. obejrzyjcie sobie 301 jak się składa to będzie widoczna różnica między autem a autem.
pozdrawiam

doda jeszcze, że płyta podłogowa jest produkowana z stali wzmocnionej aby była sztywniejsza. taka sama jest dla jeepa jak dobrze pamiętam.

ŻuczekM
31-10-2016, 12:17
Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść. W sedanie nie było takiego ciśnienia bo nie miał być sprzedawany w całej Europie. Nie bez powodu nie robili na nim crash testu choć już długo jest w sprzedaży.
Na niektóry rynki hatchback tez będzie w wersji golas np. Francja, Turcja itd także ta teoria jest nietrafiona.
Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo jest priorytetem to powinien poczekać na premierę pozostałych wersji nadwoziowych w Polsce.
Nie oszukujmy się 1150 kg wagi na tak spory samochód to bardzo mało a niska cena uniemożliwiała użycie drogich i lekkich materiałów. Tipo z założenia nie było projektowane jako super bezpieczny samochód i dobrze - dzięki temu nawet z podstawowym benzynowym silnikiem w miarę daje radę , jakby ważył pod 1300 kg już by nie było tak wesoło.

miszko
31-10-2016, 13:00
A macie jakieś źródło dot. tego, że hatchback jest wzmocniony?

bibi
31-10-2016, 15:19
Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść.

Powiedz proszę czy masz na to jakieś dowody , że tak jest?

speedhub
31-10-2016, 15:52
Hatchback ma pewno był wzmacniany pod testy , bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie wypaść. W sedanie nie było takiego ciśnienia bo nie miał być sprzedawany w całej Europie. Nie bez powodu nie robili na nim crash testu choć już długo jest w sprzedaży.
Na niektóry rynki hatchback tez będzie w wersji golas np. Francja, Turcja itd także ta teoria jest nietrafiona.
Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo jest priorytetem to powinien poczekać na premierę pozostałych wersji nadwoziowych w Polsce.
Nie oszukujmy się 1150 kg wagi na tak spory samochód to bardzo mało a niska cena uniemożliwiała użycie drogich i lekkich materiałów. Tipo z założenia nie było projektowane jako super bezpieczny samochód i dobrze - dzięki temu nawet z podstawowym benzynowym silnikiem w miarę daje radę , jakby ważył pod 1300 kg już by nie było tak wesoło.

Wzmacniany czy nie wzmacniany, sedan, hatchback, kombi, czy SUV innych renomowanych marek Audi, Volvo - każdy samochód z poduszkami i kurtynami jest bezpieczny ale do około:

- 90 km/h przy uderzeniu czołowym w nieruchomą przeszkodę
- 65 km/h przy zderzeniu czołowym z innym pojazdem jadącym w przeciwnym kierunku.

Nie ma się co oszukiwać - obejrzyjcie crash testy innych samochodów, w tym wspomnianych dużych SUV-ów. Wszystkie samochody wyglądają podobnie przy testowanej nominalnej 64 km/h i 50 km/h w testach zderzeń czołowych.

Panowie - rozsądek - to jedyna miara bezpieczeństwa. Myślicie że 5 gwiazdek uratuje komuś życie przy zderzeniu czołowym przy prędkości około 120-130 km/h?? Bądźmy realistami i nie podniecajmy się wzmocnieniami, większa o kilkanaście kilogramów wagą hatchbacka. Szerokiej drogi!

dziadeck
31-10-2016, 16:11
Nie przesadzajmy że sedan taki lichy, nie chce mi się wierzyć że po crash teście skończy się na bagażniku.

pawka
31-10-2016, 16:58
bo takie były założenia Fiata że ma przyzwoicie......
a jeśli można wiedzieć skąd czerpiesz tą wiedzę , chętnie też poczytam jakie fiat ma założenia

miszko
31-10-2016, 20:29
Różnica w masie własnej pojazdu między hatchbackiem, a sedanem pewnie wynika z innego pakietu wyposażenia. Raczej nie ma tutaj dodatkowych elementów, bo auta produkuje się na jednej płycie podłogowej.

Nie przesadzałbym też z ocenami. Po obejrzeniu wideo z crashtestu stwierdzam, że konstrukcja zachowała się dobrze. Już na "onetowskich" portalach - czytaj należących do niemieckich podmiotów - widziałem tytuły o fatalnych wynikach Fiata Tipo. Trochę śmiać mi się chciało jak to widziałem. Za dobre pieniądze otrzymujemy auto, które spełnia dzisiejsze standardy bezpieczeństwa. Pamiętać też należy, że dodatkowe punkty, a w efekcie gwiazdki otrzymuje się przez zastosowanie systemów bezpieczeństwa aktywnego i biernego.

Przykładowo - Volvo wymyśliło maskę, która podczas uderzenia w pieszego wystrzeliwuje lekko w górę (to akurat prawda), aby uderzony pieszy miękko położył się na masce. Taki system - dla założenia - daje dużo lepszy wynik w kwestii bezpieczeństwa pieszych. Pozwoliło to auto przeskoczyć z 4 na 5 gwiazdek. I teraz takie auto przy zderzeniu z innym pojazdem nie zachowa się tak samo, gdyby miało 4 gwiazdki, pomimo, że oficjalnie ma 5.

A dzisiaj widziałem ładne Tipo. Chyba bogata wersja, bo grill w chromie, ładny taki ciemnoczerwony kolor metalic. Za nim jechała A4 B7 i powiem szczerze, że Tipo w mojej ocenie ma ładniejszą stylistykę.

ŻuczekM
01-11-2016, 10:26
a jeśli można wiedzieć skąd czerpiesz tą wiedzę , chętnie też poczytam jakie fiat ma założenia

Jeśli myślisz,że sam Marchionne pisał do mnie w tej sprawie to muszę Cię rozczarować :). Śledzę temat Tipo na różnych stronach i forach od co najmniej roku , także takie informacje nie mają oficjalnego potwierdzenia i sceptyk może nazwać to plotkami. Widać jednak, że mają one potwierdzenie w faktach.
Sedan powinien być cięższy od hatchbacka, gdyż jest znacząco dłuższy i to o jakieś kilkadziesiąt kilo a jest dokładnie na odwrót. Nawet jeśli brać pod uwagę ewentualną różnicę w wyposażeniu między Tipo i POP to regulacja elektryczna lusterek i podnoszący się fotel kierowcy nie podniósla wagi o kilkadziesiąt kilo.
Oczywiście wzmocnienie Hatchbacka było pewnie po to, żeby doszło parę procent w poszczególnych ocenach i nie oznacza, że Sedan jest niebezpieczny, bo główna konstrukcja jest taka sama. We wcześniejszych testach dostał by pewnie i tak wysokie noty ale w nowym standardzie NCAP o dobry wynik jest bardzo trudno.
Fakt, że konstrukcja nowych samochodów jest dużo solidniejsza niż starych modeli udowodnił ostatnio zderzenie czołowe podczas akcji żnicz 2016. Nowy Superb zderzył się z kilkunastoletnim Audi gdy ten wyprzedzał kolumnę samochodów przy dużej prędkości - W Supebie kierowca i pasażer wylądowali w szpitalu- w Audi w czarnych workach.

miszko
01-11-2016, 18:27
To nie był najnowszy Superb, tylko jedna genwracja do tyłu od aktualnego. Co do Audi to było to A4 B5, więc już starsza konstrukcja.

JackTheNight
01-11-2016, 21:32
Sedan: 1150-1270 kg
Hatchback: 1195-1295 kg

A mój sedan w homologacji ma takie dane :
Rzeczywista masa pojazdu : 1300.2 kg
Czyli ma wzmocnioną konstrukcję bardziej niż HB, pewnie dlatego, że to jest Tipo na węgierski rynek. haha

chrabol
17-11-2016, 00:02
https://www.youtube.com/watch?v=NA1JLDCC7eI

jaroslawrak
17-11-2016, 01:31
Ciekawe i pouczające...dobrze pamiętam te tytuły "Kiepski wynik Tipo" na niemieckich portalach typu onet ,interia....tam ciepło pisze się tylko o skodzie, vw ,audi.Niestety rzetelnych dziennikarzy tam nie ma....

miszko
17-11-2016, 09:28
onet ,interia....tam ciepło pisze się tylko o skodzie, vw ,audi.Niestety rzetelnych dziennikarzy tam nie ma....
Przecież to należy do niemieckich mediów, nie mają w tym interesu. Po drugie działa też coś takiego jak przyzwyczajanie, że "moje jest mojsze" i ignoruje się wszystko co jest dookoła, a skupia na swoim.

dziadeck
17-11-2016, 10:31
Lubię filmy tego gościa, a ten film jest najlepszy jaki nagrał, brawo ! [emoji1]
Ja właśnie na drodze boję się tych wszystkich nowoczesnych aut naszpikowanych elektronika która wyłącza myślenie kierowców. Najgorszy taki "uśpiony" kierowca w aucie pełnym asystentow jazdy.

krowka1978
17-11-2016, 10:52
Ja mam auto napchane asystentami, ale jestem świadom tego, że to ja odpowiadam za wszystko - nadal jeżdżę tak, jakby ich nie było. Jednak systemy pomagają, zdarzyły mi się dwie sytuacje, gdy ktoś po chamsku wepchnął się przed przód auta z lewego pasa i nacisnął na hamulce (nie wiem w jakim celu), gdy w tym momencie patrzyłem w prawe lusterko, żeby zjechać na prawy pas. Zapewne miałbym większą zwłokę w reakcji niż system autohamowania...

dziadeck
17-11-2016, 11:04
Oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego worka, wszystko jest dla ludzi, ale trzeba rozsądnie korzystac tak jak kolega krowka1978. Niedługo auta będą same jeździć, już jakieś testy były ( auta od Google czy Tesla)

jedi
17-11-2016, 11:29
Jakieś testy? Te samochody już jeżdzą same, a Tesla nawet sama zawiezie Cie do pracy a później znajdzie sobie miejsce parkingowe: https://www.youtube.com/watch?v=C3DbrYx-SN4 :)

dziadeck
17-11-2016, 11:37
Jakieś testy? Te samochody już jeżdzą same, a Tesla nawet sama zawiezie Cie do pracy a później znajdzie sobie miejsce parkingowe: https://www.youtube.com/watch?v=C3DbrYx-SN4 :)
Ooo proszę to nie do końca w temacie jestem. [emoji1]

chrabol
17-11-2016, 11:54
Lubię filmy tego gościa, a ten film jest najlepszy jaki nagrał, brawo ! [emoji1]
Ja właśnie na drodze boję się tych wszystkich nowoczesnych aut naszpikowanych elektronika która wyłącza myślenie kierowców. Najgorszy taki "uśpiony" kierowca w aucie pełnym asystentow jazdy.

ja w swoim Tipku mam tylko czujniki parkowania, jeżdżę raptem 3 miesiące, a kiedy czasem przesiądę się do VW Polo, którym zrobiłem ponad 80 tys. km, to przy cofaniu łapię się na tym, że dopiero po chwili przypominam sobie: "o qrwa, przecież tu nie ma czujników!"

podejrzewam więc, że te wszystkie "asystenty", za które NCAP tak punktuje, muszą powodować jeszcze większe spustoszenie w umiejętnościach kierowcy

bibi
20-11-2016, 13:34
Tak czy siak testy nijak mają się do prawdziwego zderzenia.Wazne że kabina jest sztywna nie łamie się dach i drzwi a reszta zależy od szczęścia...

tipolino
20-11-2016, 15:02
A mój sedan w homologacji ma takie dane :
Rzeczywista masa pojazdu : 1300.2 kg
Czyli ma wzmocnioną konstrukcję bardziej niż HB, pewnie dlatego, że to jest Tipo na węgierski rynek. haha


A u mnie actual vehicle mass = 1298,1kg. Wersja OE+, na rynek polski, z początku roku 2016.
Więc rynek węgierski chyba nie ma zbyt dużego znaczenia.
:okulary:

ZAFFERANO
20-11-2016, 15:22
A tak spytam Panowie Szlachta!

Czym się różni Tipo na polski rynek od tego na Węgierski ? :roll:

bibi
20-11-2016, 16:33
A tak spytam Panowie Szlachta!

Czym się różni Tipo na polski rynek od tego na Węgierski ? :roll:

Bo wiesz... zagraniczne to "lepsze" ;)

tipolino
20-11-2016, 16:53
A tak spytam Panowie Szlachta!

Czym się różni Tipo na polski rynek od tego na Węgierski ? :roll:

To wie pewnie JackTheNight, bo on sie lansuje taką wersją :D. Chyba że ktoś jeszcze ma takiego Tipka i powie jakie są różnice

chrabol
20-11-2016, 17:48
To wie pewnie JackTheNight, bo on sie lansuje taką wersją :D. Chyba że ktoś jeszcze ma takiego Tipka i powie jakie są różnice

Ja tez mam taką wersję. W porównaniu do wersji polskiej ma jeszcze nawigację i klimatyzację automatyczną, chromowaną listwę na klapie i pod atrapą. To chyba tyle różnic.

miszko
21-11-2016, 12:06
Tutaj macie myślę dobrze wytłumaczone, że gwiazdki gwiazdkom nie równe. Zatem 5 gwiazdek Cromy może się dzisiaj mieć nijak do 3 gwiazdek Tipo.


https://www.youtube.com/watch?v=HBBAeWQKlMk

JackTheNight
21-11-2016, 16:39
Chyba że ktoś jeszcze ma takiego Tipka i powie jakie są różnice
Wersja OE+ na Węgry jest trochę bogatsza niż OE+ na Polskę.
Wersja na Węgry ma dodatkowo w standardzie automatyczną klimatyzację, zapasowe koło z podnośnikiem i kluczem do kół, pakiet Chromo(grill z elementami chromowanymi oraz listwa chromowana na przednim grillu) oraz nawigację, reszta jest już taka sama jak w OE+ na Polskę.

bibi
21-11-2016, 18:16
https://www.youtube.com/watch?v=HBBAeWQKlMk

Już prościej wyjaśnić się nie da :)

tinio
20-05-2017, 21:21
Odwiezam stary temat.

Nie masa blachy a kształt jej profilu daje wytrzymalosc i to jak sie ma zgiac.

Zobaczcie ze przy silniku podluznice sa proste ale jak sporzycie w strone zderzaka (trzeba sie przyjrzec) to zobaczycie ze sa powyginane jak miech w akordeonie, dlatego ze maja one przejac energie podczas uderzenia.

A co do masy i odpornosci:
Wezcie sobie wiaderko 20L i puste i z dwoch metrow upusccie na ziemie - nic sie nie stalo.

A teraz nalejcie do pelna wody i upusccie tak samo - wiadomo.

Dlatego zawsze trzeba patrzec na uksztautlwanie profila a nie na jego wage.

To moge tez wytlumaczyc tym ze majac pret stalowy o srednicy 10mm i rurke 10mm o sciance 2 mm szybciej ulegnie deformacji pret a nie rurka.