PDA

Zobacz pełną wersję : Olej wspomagania kierownicy



damazy61
19-10-2016, 18:11
Witam, Około 10 dni temu będąc 500 km od domu,sprawdzałem stan płynów eksploatacyjnych. Zauważyłem że mam bardzo niski poziom oleju do wspomagania. Olej miał kolor zielonkawy. Udałem się do jednego ze sklepów motoryzacyjnych, powiedziałem co potrzebuję i do jakiego auta po czym sprzedawca sprzedał mi to: FEBI PŁYN DO WSPOMAGANIA 06161 1L - FEBI - Układ wspomagania - Płyny eksploatacyjne - Petrostar - Warszawa (http://www.petrostar.pl/plyny-eksploatacyjne/uklad-wspomagania/febi/febi-plyn-do-wspomagania-06161-1l,p871203577) . Wlałem ok 200ml i teraz pytanie czy można na tym jeździć czy czym prędzej jechać do warsztatu i wszystko zlać i zastąpić nowym olejem? Pytam ponieważ dopiero teraz wyczytałem że do Cromy powinno się stosować olej ATF taki jak do automatycznych skrzyń biegów a to co mi sprzedano ma co prawda zielony kolor ale raczej nie jest olejem ATF. Jest co prawda napisane na nim płyn do przekładni kierowniczych zielony-syntetyczny.

desmo999
19-10-2016, 19:54
Moze byc. Nie musisz zlewac . U mnie oryginalnie po kupnie tez byl zielony.Obecnie mam atf ale wlalem go bo mialem za darmo.
Wspomaganie mozna zalewac wieloma olejami. W skodzie mialem zwykla hydraulike a volvo mam przekladniowy 75w80 i nic sie nie dzieje.

Abramsik
20-10-2016, 12:30
Jako że temat ostatnio bardzo popularny postanowiłem sprawdzić poziom płynu u siebie. Jak wiecie dostęp jest trochę utrudniony i należny polegać na miarce w korku. I tu pytanie gdzie (i czy ?) na miarce jest Max i Min ? M/z Max to patrząc od góry pierwsze "sfrezowanie" a Min ostatnie. 25166
W moim przypadku miarka jest tylko mokra na samym koniuszku, a płyn (zielonkawy) widać przez otwór zalewowy. Myślę że muszę dolać nie wiem tylko ile aby nie przelać.

faraon
20-10-2016, 15:26
I tu pytanie gdzie (i czy ?) na miarce jest Max i Min ?Dobre pytanie. Ja mam identyczny "problem", i nawet myślałem, że ktoś/kiedyś ułamał mi końcówkę miarki. Widzę, że u Ciebie jest tak samo jak u mnie, więc domniemywam, że miarka jest w porządku.

PS.: Ja mam cały czas wrażenie, że płynu jest za mało :)

miszko
20-10-2016, 15:47
Układ jest zamknięty. Musisz zostawić około 25% pojemności zbiorniczka potrzebnego do "pracy" płynu, to znaczy gdy pompa ruszy to płyn zacznie krążyć i potrzebuje trochę miejsca w zbiorniczku.
Ważne, aby nie mieszać różnych płynów ze sobą (np. mineralny z syntetycznym). Zielony to mineralny, a syntetyczny to czerwony.

Abramsik
20-10-2016, 18:12
Jako że nie było to odkrycie na miarę koła, zdecydowałem dolać tego Prestone – płyny do chłodnic Prestone Płyn do układu wspomagania kierownicy z uszczelniaczem - Prestone - płyny do chłodnic (http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html) do poziomu 3/4 pomiędzy "sfrezowaniami" czyli wg. mnie Min i Max. Pozwoliło to
zostawić około 25% pojemności zbiorniczka potrzebnego do "pracy" płynu,. Pozdrawiam.

mirek8423
20-10-2016, 21:25
No to pokaże moją miarkę;-) a jeżdżę autem trzy lata i raz tam zaglądałem przy okazji montażu sprysków mgłowych 2516825169

Abramsik
21-10-2016, 07:53
To mam dwie wiadomości:
1. Mamy takie same miarki :smile:
2. Poziom płynu masz prawidłowy 1/2 pomiędzy Min i Max :lol: .
U mnie poziom po dolaniu jest odrobinę wyższy.

PS.

przy okazji montażu sprysków mgłowych
Jakie mgłowe spryski montowałeś? Ja zabieram się (od tygodnia) do próbnego montażu kpl. od BRAVO ale docelowo chcę zamontować podgrzewane od Alfy MiTo. Daj info. to możne przejdę bezpośrednio do montażu docelowego.
Pozdrawiam

sabur
21-10-2016, 09:36
a w Bravo nie ma mgłowych w wyposażeniu na wyjściu z fabryki? Czyżby ktoś u mnie grzebał? U mnie pięknie 2/3 szyby spryskane mgiełką jest ...

Abramsik
21-10-2016, 09:47
Oczywiście że są ale "był taki czas", że wkur.....ły mnie bardzo i założyłem spryskiwacze od Alfy 156 (regulowane 3-strumieniowe). Moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie w NB szczególnie przy większych prędkościach. Natomiast o montażu mgłowych do Cromy pomyślałem zaraz po ... pierwszym użyciu spryskiwaczy w związku z faktem przysłaniania dyszy po stronie kierowcy przez wycieraczkę. Chwilowo sytuacja jest opanowana bo udało mi się: 1. ustawić odpowiednio dysze aby spryskiwała szybę w stopniu zadowalającym; 2. Przyzwyczaiłem się; 3. Mam ostatnio duży deficyt wolnego czasu.

mirek8423
21-10-2016, 14:15
Jakie mgłowe spryski montowałeś? Ja zabieram się (od tygodnia) do próbnego montażu kpl. od BRAVO ale docelowo chcę zamontować podgrzewane od Alfy MiTo. Daj info. to możne przejdę bezpośrednio do montażu docelowego.
Pozdrawiam Kupiłem od skody takie oto Dysza spryskiwacza przod Skoda Octavia II ORG FAN (6567121741) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-przod-skoda-octavia-ii-org-fan-i6567121741.html?reco_id=41a12821-977f-11e6-82b1-56847afe9799&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product) ale w nowych otworach 25189

Abramsik
21-10-2016, 14:29
Dzięki za info. Ja raczej będę próbował z tymi od NB w ori. otworach. Chociaż Twoje rozwiązanie nie wygląda źle. Pozdrawiam i kończę OT bo nas zaraz pogonią;-)

Pandemic88
07-07-2019, 17:20
Witam Wszystkich

Wczoraj dla własnego spokoju wymieniłem olej w układzie wspomagania kierowniczego,tak sądzę że od nowości nikt tego nie zrobił
363053630636307
Kolor starego oleju powinien mieć barwę żółto-zieloną z tego co wyczytałem na tym forum

lisekg
08-07-2019, 09:32
Ja dodałem do układu wiele lat temu dodatek XADO VERYLUBE TURBO NANO

Ozz
08-07-2019, 21:17
W temacie spryskiwaczy z bravo... Nie zakładajcie ich. Mam bravo i wymieniłem je na komplet z AR. Mgłowe w bravo są świetne, do 40km/h, kiedy jest szybciej tworzą dwie mokre plamy wielkości dużej dłoni nad wycieraczkami. Po włączeniu wycieraczek masz dwie czyste smugi na szybie. Im szybciej jedziesz tym jest gorzej.

ziut
09-07-2019, 06:39
Witam, Około 10 dni temu będąc 500 km od domu,sprawdzałem stan płynów eksploatacyjnych. Zauważyłem że mam bardzo niski poziom oleju do wspomagania. Olej miał kolor zielonkawy. Udałem się do jednego ze sklepów motoryzacyjnych, powiedziałem co potrzebuję i do jakiego auta po czym sprzedawca sprzedał mi to: FEBI PŁYN DO WSPOMAGANIA 06161 1L - FEBI - Układ wspomagania - Płyny eksploatacyjne - Petrostar - Warszawa (http://www.petrostar.pl/plyny-eksploatacyjne/uklad-wspomagania/febi/febi-plyn-do-wspomagania-06161-1l,p871203577) . Wlałem ok 200ml i teraz pytanie czy można na tym jeździć czy czym prędzej jechać do warsztatu i wszystko zlać i zastąpić nowym olejem? Pytam ponieważ dopiero teraz wyczytałem że do Cromy powinno się stosować olej ATF taki jak do automatycznych skrzyń biegów a to co mi sprzedano ma co prawda zielony kolor ale raczej nie jest olejem ATF. Jest co prawda napisane na nim płyn do przekładni kierowniczych zielony-syntetyczny.

Panowie skąd Wasze przekonanie do oleju ATF we wspomaganiu w Cromie. Croma ze względu na elektrohydrauliczny napęd wspomagania (prąd do napędu) zastosowano specjalny "fluid" o niskiej lepkości również w niskich temperaturach (lepszy od dotychczasowych), oczywiście super by było aby on wogóle nie zmieniał lepkości przy zmianie temperatury (może NASA lub Pentagon już takie coś ma) ale w samochodach jeszcze nie jest znane. Ta ciecz i ATF są z innej grupy fizycznej nie powinny być mieszane pod żadnym pozorem.
Proszę nie mylić Cromy z np. Alfą 159 bo to różne układy napędu wspomagania.