Zobacz pełną wersję : Zanikający wskaźnik zmiany biegów.
durszlak_zb
18-10-2016, 22:09
Witajcie,
Nie żeby mi to jakoś specjalnie przeszkadzało ale parokrotnie zaniknął mi wskaźnik zmiany biegów. Tipek jest zagazowany sytuacja zdarzała/zdarza/zdarzy??? się podczas jazdy na tym nieszlachetnym paliwie :-) . Jednocześnie zapalała się kontrolka awarii układu wtryskowego (żółty silniczek).
W ASO po wykasowaniu błędu i ponownej regulacji instalacji LPG (zbyt uboga mieszanka) wskaźnik wrócił, ale sytuacja sporadyczne się powtarza. Moje pytanie brzmi: Co ma wskaźnik zmiany biegów do składu mieszanki paliwowej, generalnie do pojawiających się błędów?
Body komp po przeanalizowaniu kilku czynników typu np. ciśnienie w dolocie , obciążenie , temperatura i inne etc. hipotetycznie pokazuje wskaźnik bsi czyli strzała up , down . Kierowca jest informowany o możliwe ekonomicznym stylu jazdy . Powtarzające się błędy prawdopodobnie dezorientują system centralki wtrysku i biedny komp nie wie lepiej strzała dół czy góra ? Napisałeś o kontrolce check , nie powinna się zapalać przy korzystaniu z tego błękitnego paliwa , coś nie tak . Musisz pewnie jeszcze pojeździć może się samo ułoży lub co gorsza będzie miał pracę serwis.
durszlak_zb
19-10-2016, 18:26
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, osobiście wybieram wariant 1 :smile:
Panowie dzisiaj zauważyłem,że zniknęło mi info o temp. zewnętrznej,które miałem ustawione w prawym górnym rogu.jak wchodzę do ustawień to co bym nie wybierał to nie wyświetla nic i cały czas jest ustawione "żaden".Co się mogło stać? Jak ustawiam cokolwiek w "centrum" to wyświetla prawidłowo.
dziadeck
20-10-2016, 09:58
W których wyświetlaczach takie jaja się dzieje?
W tym rozbudowanym między zegarami.
kurde, u mnie to samo się dzieje, też zauważyłem, że nie wyświetla się GSI, inne pozycje muszę sprawdzić
wprawdzie z tego nie korzystałem za bardzo, ale nie podoba mi się, że coś znika
JackTheNight
24-11-2016, 14:19
kurde, u mnie to samo się dzieje, też zauważyłem, że nie wyświetla się GSI, inne pozycje muszę sprawdzić
wprawdzie z tego nie korzystałem za bardzo, ale nie podoba mi się, że coś znika
Ale że co, że znika ci strzałka w górę lub w dół ? Czy że nie pokazuje na jaki bieg wrzucić ?
krowka1978
24-11-2016, 14:40
W 500X GSI znika/nie pokazuje się, gdy auto wykrywa, że kierowca chce porządnie cisnąć po gazie :cool: Może to samo jest w Tipo, wszak 1.4 16V trzeba butować, żeby jechało (doświadczenia nabyte z GP :tongue).
u mnie podobna sytuacja ,dzis zauwazylem-pojawia sie dopiero przy wyzszych biegach np 4na5 itd.dziwne ,na razie to akceptuje ,moze mu przejdzie ta przypadłosc(jezeli to przypadlosc :) )TIPEK 1.6 MULTIJET.Poczatek eksploatacji autka w pon.21.11.
Ale że co, że znika ci strzałka w górę lub w dół ? Czy że nie pokazuje na jaki bieg wrzucić ?
góra /dół
I tak na to nie zwracałem szczególnej uwagi, ale wolałbym, żeby się nie psuło. W instrukcji nie ma nic na ten temat, nie ma opcji w ustawieniach.
JackTheNight
24-11-2016, 23:18
góra /dół
I tak na to nie zwracałem szczególnej uwagi, ale wolałbym, żeby się nie psuło. W instrukcji nie ma nic na ten temat, nie ma opcji w ustawieniach.
To się nic nie psuje, ja zauważyłem że pokazuje strzałkę w górę jak powoli przyśpieszam w okolicach 2000 obr.
Jak depnę mocniej to nie ma strzałki w górę przy 2000 tylko przy 3000 lub więcej.
Strzałki się pokazują w zależności od twojej jazdy, kiedy komputer widzi że chcesz szybko przyśpieszyć to nie pokazuje ci abyś zwiększył bieg, bo wtedy
zadanego przyśpieszenia nie uzyskasz .
krowka1978
24-11-2016, 23:22
W 500X wręcz przy wykryciu dobrego wciśnięcia gazu nakazuje redukcję w odpowiednich warunkach :wink:
To się nic nie psuje, ja zauważyłem że pokazuje strzałkę w górę jak powoli przyśpieszam w okolicach 2000 obr.
Jak depnę mocniej to nie ma strzałki w górę przy 2000 tylko przy 3000 lub więcej.
Strzałki się pokazują w zależności od twojej jazdy, kiedy komputer widzi że chcesz szybko przyśpieszyć to nie pokazuje ci abyś zwiększył bieg, bo wtedy
zadanego przyśpieszenia nie uzyskasz .
Masz rację, o to chodzi. Sprawdziłem właśnie organoleptycznie. Spróbuję pojeździć trochę zgodnie z ekoniańką, zobaczymy, czy spalanie mi spadnie, bo chyba rzeczywiście jeżdżę zbyt dynamicznie.
Gdyby się sugerować tymi strzałkami to raczej nie byłaby to miła ,przyjemna ,fajna ... itd jazda . Nie patrzę na ten bajer bo uwielbiam słuchać szum silnika jak przyspieszam :motorek:
marnyd4d
26-11-2016, 15:47
Mi jakoś dźwięk silnika tipo na wysokich obrotach nie przypadł do gustu. Robi dużo hałasu przyspieszenia nie ma:smile:
Masz rację, o to chodzi. Sprawdziłem właśnie organoleptycznie. Spróbuję pojeździć trochę zgodnie z ekoniańką, zobaczymy, czy spalanie mi spadnie, bo chyba rzeczywiście jeżdżę zbyt dynamicznie.
dzis tez przeprowadzilem test -rzeczywiscie w zaleznosci od stylu ruszania wskaznik sugeruje zmiane lub nie-po 5 dniach zabawy "hipciem"jestem pod wrazeniem:) oby tak dalej na +
tipolino
01-12-2016, 20:50
Gdyby się sugerować tymi strzałkami to raczej nie byłaby to miła ,przyjemna ,fajna ... itd jazda . Nie patrzę na ten bajer bo uwielbiam słuchać szum silnika jak przyspieszam :motorek:
A w/g mnie to dobra opcja. Często z tego korzystam. A przy bardziej dynamicznej jeździe sugerowana zmiana biegów jest w innym zakresie obrotów niż wtedy gdy jeździ się jak dziadek
Jadąc na A4 nawet nie pamiętałem że mam strzałki . Wolałem pilnować obrotomierza. Jazda eko trwałaby wiecznosc ;)
Mati66622
02-12-2016, 23:05
Kolego durszlak_zb. Ile razy jezdziles na regulacje lpg?? Uspokoilo sie wyskakiwanie check engine?
durszlak_zb
05-12-2016, 22:09
Kolego durszlak_zb. Ile razy jezdziles na regulacje lpg?? Uspokoilo sie wyskakiwanie check engine?
Witam, dawno nie odwiedzałem forum.
Regulację miałem jedną + wgranie nowego softu do auta.
Co do kontrolki problem już nie występuje, po regulacji lpg zapaliło się może dwa razy, ale macher z ASO powiedział aby się zanadto nie przejmować jeżeli to jest błąd chwilowy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.