Zobacz pełną wersję : Croma, nowy zakup i parę drobnych poprawek
Witam, na wstępie piszę "Dzień Dobry" wszystkim ponieważ jestem tu nowy. Nowy z uwagi na kupno Cromy 1,9 z 2005r.
Autko jest w b. dobrym stanie jednakże ma parę mankamentów i prosił bym o pomoc w ich rozwiązaniu.
Kluczyk stacyjki wszystko OKI, magnez łapie tylko sam kluczyk się nie trzyma, wypada podczas jazdy - jak to można naprawić?
Nawigacja i komputer, czy istnieje możliwość wgrania języka polskiego? Jakie koszty?
Pozdrawiam
Jacek
aras1978
18-10-2016, 13:31
Navi u mnie gada po angielsku,polskiego pisanego i gadanego brak
przeczyść stacyjke np patyczkiem do uszu moze gdzies zabrudzone dlatego nie trzyma klucza.
Navi u mnie gada po angielsku,polskiego pisanego i gadanego brak
przeczyść stacyjke np patyczkiem do uszu moze gdzies zabrudzone dlatego nie trzyma klucza.
Dzięki za odpowiedź sprawdzę to jeszcze dzisiaj i napiszę.
A obudowa kluczyka oryginalna czy zamiennik?
dopnę się do tematu. Czy można dokupić oryginalną obudowę kluczyka?
A obudowa kluczyka oryginalna czy zamiennik?
Obudowa oryginalna. Myślałem, ze może przyczyna jest w tych małych wypustkach u dołu klucza, że powycierane są.
Właśnie z tymi zamiennikami jest taki problem że są lipne i nie pasują dokładnie - trzeba szlifować (i tak nie trzymają). Oryginalne w ASO pewnie z 200 zł kosztują, strzelam.
Bulka159
18-10-2016, 14:59
swoją drogą pytałem w aso o możliwość dorobienia klucza z pilotem do cromy z 2005 roku. Pan poprosił o nr VIN i powiedział że do mojego nie są już dostępne.. mam 1 kluczyk i w razie zagubienia pozostaje cały zestaw czyli zamki stacyjka itp za miliony monet. Mam zjechana obudowę kluczyka i właśnie przerabialem zamiennik i wypadal. Dlatego też w aso pewnie sama obudowa będzie srogo kosztować.
tapnięte z s7
Abramsik
18-10-2016, 15:14
Pan poprosił o nr VIN i powiedział że do mojego nie są już dostępne.. To był na pewno gość z serwisu Fiata? Bo moim zdaniem gość pier...i głupoty. Co to znaczy nie są dostępne? Masz kartę kodową i z tego co pamiętam można do każdego samochodu "dopisać" chyba 5 albo 7 kluczyków. A po drugie - czym rożni się kluczyk od przed i po lifta?
Bulka159
18-10-2016, 15:42
tak z salonu Fiata. Klucze są wstępnie programowane pod nr VIN we Włoszech a w potem kodowane z wykorzystaniem karty. Tak gdzieś wyczytałem. Jak nie wierzysz to sam zapytaj :) Aso Kraków. Dokopalem się do maila i zestaw bebenkow z kluczykami 2790 zl z VAT. Sam się zdziwiłem mocno...
tapnięte z s7
Dziwne. Sam mam przedlifta a kluczyk z czerwonym logo - całkiem nowy. Już takiego kupiłem z autem bo jeden gościowy zamókł i dokupił drugi.
Na allegro kupujesz orginalną obudowę i przekładasz bebechy. Koszt od 150 wzwyż
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem, nic w stacyjce nie ma i jest czysto. Kluczyk dalej wypada. ma ktoś jakieś pomysły?
a czy w momencie wkładania kluczyka słuchać dźwięk jakby "zasysania-chwytania"kluczyka?
a czy w momencie wkładania kluczyka słuchać dźwięk jakby "zasysania-chwytania"kluczyka?
Tak, słychać magnez który łapie, lecz chyba dość słabo jeśli kluczyk wyskakuje. Nie znam się ale kluczyk tylko trzyma ten magnez? czy też te małe wypusty z boku kluczyka?
według mnie to elektromagnes nie bardzo co ma trzymać w tym kluczyku, no chyba że wkładkę od awaryjnego otwierania drzwi. gdyby tak jednak było to kluczyk byłby przyciągany przez fale elektromagnetyczne, niestety nie odczułem nigdy tego u mnie.
w kluczyku widać wypustki. zawsze mi się wydawało, że jest w stacyjce mechanizm, który za te wypustki zahacza.
w kluczyku widać wypustki. zawsze mi się wydawało, że jest w stacyjce, który za te wypustki zahacza.
też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.
też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.
Przy stacyjce jest szczelina do awaryjnego wyciągania zablokowanego kluczyka. Może ten mechanizm zaciął się i uwalnia kluczyk nadgorliwie?
też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.
A jak to sprawdzić (rozebrać)? Może miał ktoś kiedyś z tym kłopot?
OKI, zabrałem się i rozebrałem stacyjkę. Wniosków jest dużo, po pierwsze, większość osób które myślą, że WD 40 pomoże lub, że elektromagnez trzyma kluczyk jest w głębokim błędzie. Nasuwa się myśl, że osoby które wypisuję różne porady strzelają na oślep.
Po rozebraniu stacyjki wnioskuję, że nie ma tam elektromagnesu który by "trzymał" kluczyk. jest owszem mały mechanizm na silniczku który po włożeniu kluczyka umożliwia jego przekręcenie. Ponadto układ cały jest "plastikowy" nawet z "awaryjnym" kluczem. Ten awaryjny klucz to nic innego jak przesunięcie tego silniczka tak aby można było przekręcić klucz właściwy. zwykłą wykałaczką da się to zrobić.
Niestety nie rozwiązałem problemu wypadającego klucza ze stacyjki. Są tam dwa plastikowe trzymacze które najprawdopodobniej albo się już wytarły albo w samym kluczu już się wytarły te wypustki.
Psikanie czymkolwiek do środka - odradzam, jest w środku płytka sterująca z układem elektronicznym i psikaniem można ją uszkodzić.
Tam nie ma elektromagnesu - co on miałby trzymać? Wypustki w kluczu tak jak pisałeś muszą wpaść w uchwyty w stacyjce. Daj zdjęcie klucza - porównamy. Jak mi przypomnisz to zmierzę suwmiarką i podam Ci wymiary końcówki. Przy odrobinie zabawy i delikatności można rozebrać klucz i zamienić obudowy.
z własnego doświadczenia wiem że kluczyk wystarczy położyć koło stacyjki a palcem przekręcić zapłon i autko odpala.
wysłane z Letv Cool 1
Tam nie ma elektromagnesu - co on miałby trzymać? Wypustki w kluczu tak jak pisałeś muszą wpaść w uchwyty w stacyjce. Daj zdjęcie klucza - porównamy. Jak mi przypomnisz to zmierzę suwmiarką i podam Ci wymiary końcówki. Przy odrobinie zabawy i delikatności można rozebrać klucz i zamienić obudowy.
Samo zdjęcie nic nie da :( sprawdzałem (porównywałem) z fotkami w necie i wygląda oki. Myślę, że klucz sam się już wytarł więc jedynie co mi zostaje to kupić nową obudowę klucza. Jedynie co, to oryginały używane także już są powycierane. Podróby, kto wie jak działają...
Nie mógłbyś porównać z inną croma? Bo coś mi się wydaje, że problem raczej leży w stacyjce skoro kluczyk wygląda normalnie. Ew. najtaniej będzie kupić obudowę (niestety podróbki) i zobaczyć co się dzieje.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.