Zobacz pełną wersję : Akumulator do Stilo JTD
Witam
Czyli jak w temacie. Jaki akumulator najlepiej sprawdzi się w Stilo JTD? Wyposażenie właściwie standardowe, grzałki PTC, ABS/ASR/ESP, czujniki parkowania, klimatronik.
Zacznijmy od rozmiaru. Czy w osłonę akumulatora wmieści się aku w rozmiarach 277x175x190 czy raczej szukać czegoś w rozmiarach 242x175x175?
Sprawa druga. Czy inwestować w drogi, markowy akumulator, czy szukać po obecnie najpopularniejszych? Z tego co widzę po allegro i po opiniach w sieci sporo dobrego pisze się o aku f-my Kozak (???). Wg znajomego nie ma sensu ładować się w drogie akumulatory ze względu co coraz większą loterię z jakością.
Sprawa trzecia, pojemność. Myślę, że taki 70-74Ah z największym możliwym prądem rozruchowym. Dość mam pstrykania przekaźników grzałek PTC tuż po uruchomieniu. Na niedoładowanie zaradzę systematycznym doładowywaniem z prostownika. Dobre podejście?
ja kupiłem do Cromki akumuletor firmy Kager 95AH/800A w lipcu 2014, w tamtym czasie to była najtańsza opcja na rynku. jak do tej pory żadnych problemów nie było. świadomie kupiłem większy niż zaleca instrukcja obsługi. w ePER sprawdziłem, że alternator ma dość duży prąd ładowania.
rozmawiałem też z kolesiem co zajmuje się regeneracja alternatorów i powiedział, że nie powinno być problemu z ładowaniem. auto robi krótkie trasy, głównie po 8 km w mieście, dojazd do pracy. raz w tygodniu 3 km wyjazd na duże zakupy do marketu. raz w miesiącu wyjazd do rodziny ok 100 km.
Kupuj taki jak jest zalecany czyli ok 62Ah. Jak kupisz za duży to alternator może go nie doładowywać jaki i uszkodzić bo nie będzie wyrabiać.
Jak jeździsz na bardzo krótkich dystansach to kup 60 lub trochę mniejszy. Jak robisz dłuższe większy o 2-4Ah.nie ma co kombinować.
Kupuj taki jak jest zalecany czyli ok 62Ah. Jak kupisz za duży to alternator może go nie doładowywać jaki i uszkodzić bo nie będzie wyrabiać.
Bardzo ciekawa teoria z tym niedoładowaniem.A coś więcej w tym temacie.
Po pierwsze błędem jest uważanie że jak alternator zapewnia większą ilość prądu ładowania to można dać większy akumulator. Nie, nie można bo ten nadmiar jest po to by zapewnić doładowanie aku oraz prąd do pracy urządzeń i wyposażenia auta.
Nie doładowany aku może uledź zasiarczeniu. Najszybciej ulega temu zjawiskowi aku który długo nie był używany, jednak częste nie doładowany aku też ulega temu procesowi. Dodatkowo szybciej dochodzi do "odparowania" elektrolitu przez co dochodzi do zniszczenia płyt. Jest jeszcze kilka powodów dla których nie powinno się stosować większego aku ale jest to tekst na spory artykuł.
Szanowny kolego nie porównuj akumulatora samochodowego z baterią akumulatorów na U-boocie. Pobór prądu w samochodzie z ak. np 60Ah i 70Ah będzie identyczny i tyle samo trzeba go uzupełnić.Jak myślisz alternator wyrobi czy nie.W jednym a poprzednich samochodów miałem zamontowany akumulator 120Aha w desce amperomierz. Jak myślisz co pokazywał amperomierz "chwilę" po rozruchu i w czasie jazdy. Zero kolego zero.Alternator,który zasilał wszystko był z czarnej WOŁGI.
Rozważania na temat zasiarczenia, odparowania elektrolitu zostaw na pracę doktorską jak będziesz ją pisał. A tak na marginesie to woda odparowuje wtedy gdy akumulator się grzeje./pomijam przestoje na, które się powołujesz/ A grzeje się wtedy kiedy jest za DUŻY prąd ładowania.
Widzę że nie masz pojęcia o wszystkich aspektach związanych z Aku więc ucinam te rozmowę. Pozdrawiam.
Koledzy, nie ma się co spinać. Napisałem w pierwszym poście, że interesuje mnie akumulator o większej niż zalecana w instrukcji obsługi pojemność. Z niedoładowaniem poradzę sobie o czym również wspominałem regularnym podłączaniem prostownika. Także może na początek ustalmy rozmiar akumulatora. Obie wielkości czyli 277x175x190 oraz 242x175x175 mieszczą się do obudowy? Jak mi nie odpiszecie to w desperacji udam się do garażu, podniosę maskę, zdejmę osłonę aku i pomierzę wnękę osobiście ;)
Z pełną premedytacja do swoich samochodów instalowałem przewymiarowane akumulatory.Jedynym warunkiem była pojemność skrzynki akumulatora / za wyjątkiem WARSZAWY bo ta miała solidny bagażnik i akumulator 120 Ah/ I nigdy nie miałem z tym problemów.Stilo zamiast katalogowego 60Ah ma 74Ah jakoś końca świata nie widzę i z prostownika nie korzystam.
Zgadzam się całkowicie z kolegą mlybe ja się na tym nie znam bo nie chciałem robić doktoratu.
Spoko. Ja męczyłem się w sienie ze zjawiskiem nie doładowania aku co skończyło się śmiercią aku.
@boch
Co do wymiarów to trzeba by to jednak sprawdzić fizycznie bo u mnie przez dwa dni jeździła 80 z TDI (pożyczona) ale nie była przymocowana. Na początku często sprawdzaj napięcie po 2h postoju i nocy. Jak napięcie spoczynkowe będzie poniżej 12V to ładuj. Ważne żeby nie dopuszczać do takiego spadku napięcia bo jest to zabójstwo dla aku.
W sienie miałem aku 60Ah. Po miesiącu miałem często problem z odpaleniem auta bo mimo że krecił jak szalony napięcie było tak niskie że immobilizer świrował.
Do stilo znajomy polecił mi 62Ah bo sam takiego od trzech lat używa i nie ma problemu.
Aktualnie posiadam 6 letni akumulator o pojemności 60Ah 540A. To jakiś "niemiecki" Matador, raczej wyrób pod tamtejsze markety. Moim zdaniem te 60Ah to trochę mało jak na auto z silnikiem diesla, grzałkami PTC. czujnikami parkowania, klimatronikiem oraz systemem ABS/ASR/ESP. Napięcie ładowania sprawdzone u lokalnego elektryka mieści się w dolnej normie. W moim poprzednim aucie z racji instalacji gazowej wziąłem również większy akumulator niż zalecała instrukcja obsługi i przez bodajże 3 lata ekploatacji - w tym ciężkie mrozy, ani razu nie musiałem go doładowywać, mimo pokonywanych krótkich odcinków.
Tym samym potwierdzasz to co pisałem,że alternator bez problemu "obsługuje" większy akumulator.
Napisałem to na bazie doświadczeń z nowym akumulatorem Centra w samochodzie z silnikiem benzynowym. Nie mam generalnie zbyt dużych doświadczeń w temacie "pojemność akumulatora i krótkie odcinki". Jak to jest w dieslu, czas pokaże. Tak jak pisałem, w okresie zimowym będę regularnie akumulator kontrolował i w razie potrzeby doładowywał.
śmiał wkładaj 70 - 75 Ah, minimum 680 A te 60 to się sprawdzają w tropikalnych klimatach a nie w Polsce gdzie temp. potrafi spaść poniżej 30 stopni i wtedy potrzebujemy mocy akumulatora aby "rozkręcić" zmarznięty silnik
W cenie ok. 300 zł do wyboru mam:
1. BOSCH SILVER S50070 12V 74AH 750A
2. WESTA FORSE 74AH 720A
Mam tu oba na miejscu. Westa 36 miesięcy gwarancji, Bosch 24 miesiące. Pewnie zdecyduję się na ten, który będzie cięższy ;)
chwalą weste że baardzo wytrzymałe - nie szczędzą ołowiu przy produkcji, z silwerami jest różnie w stilo miałem i jeździło
Rozrusznik w stilo 1.9jtd zadowala się około 200-230A. TDI PD i CR 250-270A a ten z pompa WC nawet 300A. Dlatego do TDI zalecany jest bardzo duże Aku a do JTD nie.
Co do samego akumulatora to bierz taki z niskim prądem rozruchowym bo są dużo bardziej żywotne.
Benzyniaki do dwóch litrów zadowalają się prądem w okolicy 200A (im mniejszy silnik tym mniejszy prąd potrzebny).
W sklepie odradzili mi bosha S5. Ponoć bardzo wrażliwy na wstrząsy ze względu na cieniutkie i gęsto upchane płyty. Jak już to s4. Miałem go w jtd i nawet dawał radę, ale nie polecam bo często miałem objawy niedoładowania. Dość szybko stracił pełną sprawność. Nie miał powodów być "niedokarmiony", bo mimo krótkich odcinków w ciągu tygodnia goniłem auto po kilkaset km w weekendy. Ponadto często doładowywałem go elektronicznym prostownikiem.
Brałbym coś z dłuższą gwarancją. Teraz w benzyniaku mam centrę z polecenia sprzedawcy. Siedzi w aucie dopiero miesiąc, więc nic nie powiem.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Bosch'a brałem pod uwagę ze względu na najwyższy prąd rozruchowy wśród akumulatorów o pojemność do 74Ah i cenie ok. 300 zł. Słyszałem jednak negatywne opinie na temat tej firmy. Żeby jednak nie było, że tylko Bosch ma kiepskie notowania, negatywne opinie pojawiają się właściwie przy okazji każdej firmy produkującej akumulatory. Nie inaczej jest z Westą, która po wybuchu konfliktu na Ukrainie zaliczyła mały spadek jakości produkowanych akumulatorów - tak piszą ludzie na forach. To samo czyta się o Centrze i pozostałych. A co do gwarancji, jest to chyba ten asortyment towarów, przy okazji których bardzo ciężko wyegzekwować prawo do wymiany na nowy w przypadku awarii. Z reguły producent tłumaczy swoją decyzję niewłaściwym użytkowaniem akumulatora lub problemami z układem elektrycznym także często ta 36 miesięczna gwarancja to tylko papier na rozpałkę.
Sprawdziłem wnękę w moim Stilo. Spokojnie można wsadzić akumulator o wielkości ~278x178, także nie ma problemu z większą pojemnością. Znalazłem właśnie jeszcze jedną ukraińską firmę produkującą akumulatory. Nazywają się A-Mega. Mają akumulator w cenie 270 + koszty przesyłki o parametrach 74Ah 760A. Trzeba poczytać i się na coś zdecydować.
Centra robi dobre aku jednak po przejęciu przez EXIDE stała się budżetową marką tej firmy (coś jak Stomil Olsztyn dla Michelin). Osobiđcie mam drug centre i polecam.
Co do samego prądu rozruchowego to tak jak pisałem im niższy tym żywotność aku jest większa i jest mniej narażony na zasiarczenie.
tutaj sobie weź w wyszukiwarkę i Ci pokaże jaki akumulator samochodowy (http://akumulatoryip.pl/) będzie najbardziej odpowiedni do Twojego auta. Wiesz, no wszystko zależy od pojemności, mocy itd. A tu masz dobre ceny także zerknij sobie
tutaj sobie weź w wyszukiwarkę i Ci pokaże jaki akumulator samochodowy (http://akumulatoryip.pl/) będzie najbardziej odpowiedni do Twojego auta. Wiesz, no wszystko zależy od pojemności, mocy itd. A tu masz dobre ceny także zerknij sobie
znaczy cen nie ma, chodziło mi o modele, marki Centra i inne :)
krzychu86
19-10-2016, 16:48
Posiadam 2 lata voltmaster 74ah 680a śmigam 70% miast krótkie trasy(bardzo krótkie) czasami auto stoi tydzień-dwa nie ruszane... i zero problemów z akumulatorem... śmiało Polecam. 2 lata temu zapłaciłem 270.
Posiadam 2 lata voltmaster 74ah 680a śmigam 70% miast krótkie trasy(bardzo krótkie) czasami auto stoi tydzień-dwa nie ruszane... i zero problemów z akumulatorem... śmiało Polecam. 2 lata temu zapłaciłem 270.
Co na to teoretycy o nie doładowanym akumulatorze?
mahony166
28-10-2016, 00:58
Witam! Ja mam od zeszłego roku BOSCH SILVER S5 i ostatnio pierwszy przymrozek i pierwsze problemy z odpaleniem, a ładowany był miesiąc temu tak prewencyjnie :-(
Sprawdź napięcie ładowania. Być może altek niedomaga. Robisz krótkie odcinki?
dobrze jest posiadać takie ustrojstwo za kilka/kilkanaście złotych wpinane do gniazda zapalniczki pokazujące napięcie. Jeśli zapalniczka ma okolice 14V a występują problemy z rozruchem to świadczy o wzroście oporności w aku czyli aku ani nie jest w stanie przyjmować ładunku w normalnym stopniu ani też oddać w trakcie wysilenia (rozruchu). i prosze tego nie cytować w skrajnych sytuacjach w stylu 100x pod rząd.
krzychu86
29-10-2016, 21:35
Sprawdź napięcie ładowania. Być może altek niedomaga. Robisz krótkie odcinki?
a moderator swoje na temat krótkich odcinków..... sprawdź ładowanie jak z alternatorem będzie wszystko ok,to reklamuj akumulator....
Nie przesadzajmy z wielokropkami oraz nadinterpretacją. W mojej odpowiedzi skupiłem się na sprawdzeniu ładowania akumulatora. Pytanie o krótkie odcinki było pytaniem dodatkowym :)
Nawet krotkie odcinki szczególnie w zimie mogą załatwić akumulator. Bo czasem nie zdązy dołądowac zużytego prądu podczas rozruchu. Także wszystkie opcje są możliwe.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.