Zobacz pełną wersję : Błędy airbag
Witam, czy da radę coś z tym zrobić?:smile:
Dużo tego, nawet jak na Stilona z 2002 roku. Pływał? rozbitek?
Ktoś zapomniał założyć zworki po sklejeniu auta z dwóch ćwiartek i połówki?
Da się coś z tym zrobić, pytanie tylko jaki efekt chcesz osiągnąć. Przydało by się więcej informacji, na przykład:
- czy problem wystąpił nagle
- czy niektóre/wszystkie z tych błędów pojawiały się wcześniej
- jak poważna była kolizja w której pojazd uczestniczył, albo
- jaki procent instalacji elektrycznej został wymieniony
Został już kupiony z tymi błędami, jest to przekładka z anglika.
Założyć oporniki zamiast wystrzelonych poduszek i napinaczy, podłączyć emulator maty (czujnika nacisku) i bydzie. Oczywiście system SRS nie zadziała nigdy, po taniości tak to się robi. Jeszcze taniej wyjdzie odłączyć kontrolkę ale diagnosta może zauważyć przy przeglądzie.
Natomiast jeśli ma działać, to trzeba zacząć od sprawdzenia które poduszki są do wymiany i/lub czy podłączono do nich przewody. Nie wiem na ile znasz się na elektryce, ze względów bezpieczeństwa nie jest to robota dla kogoś kto nie wie jak działają poduszki powietrzne. A Ty nie wiesz, bo byś nie pytał na forum. Czyli z naprawą do elektryka, raczej dobrego i zaufanego bo ogarnięcie instalacji w Stilo może być trudne (pękające przewody, skorodowane złączki - takie klimaty).
lorak06073
10-10-2016, 20:14
po skasowaniu ktore zostają?
Właśnie te zostają po skasowaniu, na elektryce się znam tylko myślałem że ktoś ma podobne doświadczenia, bo szczerze mówiąc zdziwiłem się widząc tyle błędów.
Sterownik SRS nie widzi aktywatorów, dlatego błędy pojawiają się natychmiast po skasowaniu. Nie ma co myśleć i klikać, trzeba sprawdzić dlaczego nie ma połączenia. Najczęstsze przyczyny:
- brak poduszki (wystrzelona)
- przerwane kable w okolicy słupka środkowego (typowe w autach składanych z ćwiartek - stąd mój wcześniejszy komentarz)
- uszkodzona złączka modułu Airbag (możliwa korozja w wyniku zalania wodą)
- ponieważ to Stilo z 2002 dodatkowo przerwane dowolne przewody w dowolnym miejscu. Fiat chyba dopiero w 2003 wpadł na pomysł zastosowania nieco mniej tandetnych kabli w tym modelu? albo w 2004? jakoś tak.
Poduszki sprawdzone, wszystkie są i całe to chyba zostały przewody, chyba że coś jeszcze?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ktoś wie którędy idą wiązki?
Taka gama błędów dziwnie wygląda. Wiązki od poduszek są zaplatane w wiązce samochodu. Ja bym się przyjrzał jeszcze raz połączeniu tego komputera od airbaga. Wygląda to tak jakby nie było masy w kostce co się ją przykręca do nadwozia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.