Zobacz pełną wersję : Zakup cromy - pomoc w ocenie
Witam wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się do zakupu fiata cromy. Wpadł mi w oko ten konkretny egzemplarz: https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-fiata-croma-CID5-IDhuw9P.html
Czy możecie powiedzieć coś więcej o tym aucie, widać coś niepokojącego i na co zwrócić szczególną uwagę?
No co można rzec,podsumowując minimum 2 właścicieli, mocny diesel z przebiegiem 180 tys. przez 10 lat, wyplakowane wnętrze łącznie z silnikiem:smile: Ktoś inwestuje w rozrząd, klocki i sprzedaje auto, pytanie dlaczego? Zwykle raczej z powodu przewidywanej grubej naprawy.
Na przebieg nie patrz, tylko trzeba auto obejrzeć dokładnie na kanale, popatrz w papiery, co i kiedy było robione, żeby nie robić tego po raz kolejny.
Poproś o nr VIN, może coś w systemie znajdziesz.
Ossa - jestem też z Bielska, mam taką Cromę (ten sam kolor nawet :), możemy się spotkać, przejedziesz się moją (a jest po dwumasie a skrzynia jest ok) i będziesz mieć porównanie.
Auto nie musi być picowane do sprzedaży, sam ostatnio wypucowałem swoje auto i też się świeci jak psu.... :)
Ktoś inwestuje w rozrząd, klocki i sprzedaje auto, pytanie dlaczego?
Spokojnie :-) Może dlatego, że nim jeździ? Sprzedając Cromę 3 dni przed sprzedażą wymieniałem wahacz bo cały czas jeździłem autem i nie wiedziałem kiedy je sprzedam a na rozjechanym wahaczu bym nie chciał. Klocki i tarcze też miałem świeże, a 2 miesiące wcześniej wymieniałem olej i filtry. To żaden trop.
Oglądałem ją wczoraj i na pierwszy rzut oka nie ma nic niepokojącego, silnik pracuje równo w zawieszeniu cisza. Sprzedający miał papiery na kompletny rozrząd. Sprzedaje ponieważ podobno miało być dla syna, ale plany się pozmieniały. Dzisiaj mamy jechać na przegląd bo akurat się kończy to zobaczę czy wszystko jest tam w porządku. W tych rocznikach były już DPF?
Tutaj VIN: ZFA19400002017780
Myślę, że rozrząd wymieniany był po prostu od razu po zakupie samochodu
Oglądałem ją wczoraj i na pierwszy rzut oka nie ma nic niepokojącego, silnik pracuje równo w zawieszeniu cisza. Sprzedający miał papiery na kompletny rozrząd. Sprzedaje ponieważ podobno miało być dla syna, ale plany się pozmieniały. Dzisiaj mamy jechać na przegląd bo akurat się kończy to zobaczę czy wszystko jest tam w porządku. W tych rocznikach były już DPF?
Tutaj VIN: ZFA19400002017780
Myślę, że rozrząd wymieniany był po prostu od razu po zakupie samochodu
Poza tym, wymiana rozrządu w tym silniku to 750 zł z robocizną. Klocki to 150 z robotą... nie róbmy scen, to są normalne koszty eksploatacji a nie wielka inwestycja w auto.
Abramsik
07-10-2016, 11:45
W tych rocznikach były już DPF
Może być 50/50. Zależy na jaki był rynek pierwotnie kierowany i czy pierwszy właściciel wybrał to w opcji. Jak będziesz przy przegladzie to wejdź pod samochód i sam zobaczysz a jak nie to jesli na tabliczce znamionowej w "kwadracie" jest wartość mniejsza od 1 (np. 0,56 ) to jest DPF jak większe to dziada nie ma.
Nie szukajmy na siłę dziury w całym. Jeżeli jest to "normalny" człowiek a nie handlarz, auto użytkuje już jakiś czas to jak jest fajne, zadbane i przeglądy nic nie wykryją to jak ci się podoba to kupuj. Tak jak koledzy piszą - koszty utrzymania fiata nie są wysokie a każdy normalny użytkownik wymienia zużyte podzespoły zwłaszcza jak auto jest w ciągłym użytku - bo nie wiesz kiedy sprzedasz? DPF nie ma się co bać - jak zacznie nawalać to usuniesz (około 500 zł) i po sprawie. Ja mam i narazie nawet nie wiem kiedy mi się wypala. Croma to fajne autko a i ceny dobre tak więc na drobne remonty kasa zostanie.
Pozdrawiam.
Auto jest z 09/2005 i na bank jest trochę za drogie na swój rocznik.
ossa - zadzwoń do Tychów do Autohistu na serwis - być może będą w stanie Ci powiedzieć historie serwisowania.
RafalWawa
07-10-2016, 15:19
Nie szukajmy na siłę dziury w całym. Jeżeli jest to "normalny" człowiek a nie handlarz, auto użytkuje już jakiś czas to jak jest fajne, zadbane i przeglądy nic nie wykryją to jak ci się podoba to kupuj. Tak jak koledzy piszą - koszty utrzymania fiata nie są wysokie a każdy normalny użytkownik wymienia zużyte podzespoły zwłaszcza jak auto jest w ciągłym użytku - bo nie wiesz kiedy sprzedasz? DPF nie ma się co bać - jak zacznie nawalać to usuniesz (około 500 zł) i po sprawie. Ja mam i narazie nawet nie wiem kiedy mi się wypala. Croma to fajne autko a i ceny dobre tak więc na drobne remonty kasa zostanie.
Pozdrawiam.
DPF w tych autach nie nawala ( albo nawala na tyle sporadycznie że nie ma co się tym przejmowac). A jeśli coś lub ktoś mówi że DPF nawala to szukaj tego co faktycznie nawala ( dpf to całkiem niezły czujnik różnych problemow z poprawnym spalaniem )
Wpisów w historii za dużo nie ma także nie wiele się dowiedziałem. Zobaczymy co wyjdzie dzisiaj na przeglądzie jeżeli wszystko będzie w porządku spróbuję jeszcze urwać coś z ceny i raczej będę ją brał. Zwróciłem jeszcze uwagę na tylną wycieraczkę, jest w dziwnym położeniu. Czy to możliwe że silniczek do wymiany? Z tego co wyczytałem to częsta usterka w cromach
jak będziesz oglądał to sprawdź czy działa, jeśli tak to silnik sprawny. jeśli nie działa to może być tylko zapieczony bolec prowadzący od silniczka do wycieraczki.
jak już będziesz przy klapie to sprawdź czy działa otwieranie z przycisku na klapie, też często niedomaga.
tez zwróciłem uwagę na wycieraczkę. Zobacz czy działa i jak. Idealny być nie może. Musisz mieć coś do roboty na początek ;-)
Ile dostajesz kluczyków? Jeśli jeden to kolejny pretekst wraz z wycieraczką do urwania kilku stówek bo nowy to 1000-1200. Dowiedz się o kartę kodową do kluczyków i radia.
Auto jest z 09/2005 i na bank jest trochę za drogie na swój rocznik.
Tu bym podyskutował. Oczywiście "średnia" cena tego rocznika jest nieco niższa ale nadchodzi taki moment że już bardziej liczy się stan a nie wiek :) Ja za swoje autko też dałem trochę więcej niż "średnia" allegrowo - otomotowa - ale wież mi że po oglądnięciu kilku co się mieściły w tej średniej jak wsiadłem do mojej obecnej nie miało znaczenia że jest droższa. Stan wnętrza, kultura pracy silnika, skrzynia biegów, fakt że większość wymian i napraw dokonana i nie muszę się tym martwić od razu przeważyła i bez żalu zapłaciłem więcej. Moja croma jest klonem tej ze zdjęcia. Produkcja 2007, pierwsza rejestracja 2008 (i taki rok ma w papierach). Tak więc wg. mnie jak fajnie utrzymana to można kilka stówek przepłacić.
Na przeglądzie wyszło, że wszystko w porządku samochód kupiony :) Wycieraczka jednak działa a z ceny udało się trochę utargować. Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi ;)
Wersja jednak z filtrem DPF i tutaj moje pytanie do Was jak jest z tym wypalaniem co ile km to następuje i mam rozumieć, że wtedy trzeba go przegonić po jakiejść szybszej drodze?
RafalWawa
07-10-2016, 20:37
Gratulacje! ;)
Co do dpf -będziesz głownie jeździł w mieście czy w trasie?
i proponuję zakup kabelka do złacza diagnostycznego i skołowanie oprogramowania MultiEcuScan - pozwol ici samodzielnie diagnozowaćauto i . pozwoli sporo zaoszczędzić (bo podpięcie do kompa to wydatek większy niż ten kabel, a przydaje się)
Pogratulowac. Bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy.
mirek8423
07-10-2016, 21:12
Wersja jednak z filtrem DPF i tutaj moje pytanie do Was jak jest z tym wypalaniem co ile km to następuje i mam rozumieć, że wtedy trzeba go przegonić po jakiejść szybszej drodze? U mnie sie wypala co ok 650-750-800 ale jeżdżę głównie po mieście. Nie trzeba gonić bo wypali się i na wolnych obrotach np. na parkingu pod pracą tak jak to było w moim przypadku ostatnie trzy wypalenia:smile: Poczekałem z 10 minut no może ciut więcej i spokój na nastepne kilometry. Trzeba jeździć na chwilowym spalaniu i będziesz widział kiedy się wypala no i w lusterku wstecznym też widać kupe dymu. Szerokości i bezawaryjności i przyjemności z użytkowania Cromali życzę.
Auto będzie jezdzone przeważnie w mieście, czasem dłuższe trasy. Spalanie chwilowe przy wypalaniu jest wyższe? Czy wyświetla się też kontrolka na zegarach?
@RafalWawa pomyślę nad tym kabelkiem skoro to nie duży koszt bo z doświadczenia w Renault wiem, że byle głupota i najlepiej jest podpiąć pod komputer :-)
Abramsik
08-10-2016, 11:12
Na wstepie gratulacje dla nowego CromaNIAKa ;-). Na początek proponuje zapoznanie się z instrukcjami, które możesz sobie zgrać na naszej stronie lub np. tu http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=00&id_language=9&id_model=91462428-2ae5-428d-bea6-a8c3e9c6a08c&market_code=PL&cat=lib&part_number=#1
Na desce nie mamy ikony DPFa, a kabelek take serdecznie polecam.
mirek8423
08-10-2016, 11:31
Spalanie chwilowe przy wypalaniu jest wyższe? Tak, jest dużo wyższe i po puszczeniu pedału gazu (jadąc na biegu i hamując silnikiem) spalanie nie spadnie do wartości 2-ch litrów zaraz tylko tak skacze np 25-18-15 itp. Ja już nauczyłem sie tak, że jak wsiadam i odpalam auto to klikam i jeżdżę na chilowym a inne parametry na wyswietlaczu nie są mi potrzebne na jazdę do pracy.
Aa czyli jest dużo większe niż te 2l na chwilowym, jestem już spokojniejszy że będę wiedział kiedy będzie się wypalal. :-)
Żeby nie było tak kolorowo na początek to zauważyłem, że nie zamykają się tylnie drzwi z prawej strony ani z kluczyka ani z guzika w środku. Jakieś sugestie co to może być, siłownik, zamek w drzwiach?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.