Zobacz pełną wersję : silnik bardzo długo się nagrzewa
wiktorstenc
06-10-2016, 10:14
Witajcie !
proszę Was o pomoc - mój fiat bravo 2 2009 1,6 multijet 105KM bardzo długo się ostatnia nagrzewa. do pracy mam 18 km - jadę autostradą ostatnio stoję w korku minimum 15-20 min. auto cały czas chodzi (ogólnie ok 40 minut zajmuje mi dojazd do pracy) i po przyjechaniu pod firmę wskazówka temperatury ledwo jest w 1/4 skali !!!
Czy to może być wina termostatu ?
Abramsik
06-10-2016, 11:08
Myślę, że ewidentnie jest to wina termostatu. Jeśli przy takich temp. po 40 min. jazdy masz 1/4 skali to zima będziesz ciągle "niedogrzany".
wiktorstenc
06-10-2016, 11:58
ok dzięki za potwierdzenie - gdzie mogę sprawdzić jaki to dokładnie termostat ? macie jakieś zaufane źródła gdzie po numerze vin kupię dobrą część ?
cenioormo
06-10-2016, 12:01
Termostat do wymiany, polecam również na zimę wymienić płyn chłodniczy przy okazji spuszczania płynu do wymiany. Masz szczęście że zablokował się w pozycji dużego obiegu a nie małego....
wiktorstenc
06-10-2016, 12:08
ok dzięki za potwierdzenie - gdzie mogę sprawdzić jaki to dokładnie termostat ? macie jakieś zaufane źródła gdzie po numerze vin kupię dobrą część ? i czy kupić oryginał ? czy jakiś zamiennik ? nie chce kupić jakiegoś dziadostwa tylko jak już wymienić to na coś dobrego
wiktorstenc
06-10-2016, 18:33
Prosze was jeszcze o porade - wymieniłem termostat na nowy oryginalny a na górze termostatu jest jakiś korek domyślam się że służy do odpowietrzania - zadam pytanie bo się nie znam - konieczne jest odpowietrzenie ??? Jeśli tak to jak to zrobić ?
cenioormo
07-10-2016, 09:18
czy w bravo to jest odpowietrznik...tego nie wiem. Natomiast odpowietrzenie jest wskazane z racji że w termostacie np.mając powietrze, nie będzie się otwierał przy danej temp i możesz przegrzać auto. Procedura jest prosta, odkręcasz ale z wyczuciem i delikatnie, jeśli zacznie lecieć płyn to zakręcasz, odpowietrzników powinieneś mieć jeszcze ze 2 i z każdym postępujesz tak samo. w stilo znajdują się one na nagrzewnicy i na rurce gdzieś obok chyba egra.
W Bravo jest odpowietrznik właśnie na termostacie, odkrecasz wlewasz powoli płyn jak leje się już z odpowietrznika to zakrecasz i dolewasz do max. Potem odpalasz silnik do podwójnego zalaczenia wentylatora. Uzupelniasz ubytki i po sprawie.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Jak przejedziesz kilka kilometrów, sprawdź jeszcze czy nie ubyło Ci płynu w zbiorniku. Czasem jeszcze powietrze z zakamarków lubi zostać wypchane jak autko trochę się nagrzeje i pojeździ.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.