Zobacz pełną wersję : Croma 1.9. Wymiana podkładek pod wtryskiwacz. Nie odpala
rubininerk
05-10-2016, 18:56
Witam,
mam problem z Cromą 1.9 150km w automacie. Wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami i auto przestało palić. Na plaku udało się odpalić, ale po kilku sekundach auto gaśnie. Brak błędów w MES'ie.
Jaka może być przyczyna? Dodam, że wszystko jest podłączone, sprawdzałem 3 razy.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi ;)
Python28
05-10-2016, 19:56
Sprawdź wtyczki wtryskiwaczy. I unikaj jak ognia plaka jak ognia!!! Chyba że chcesz wymienić pierścienie.
desmo999
05-10-2016, 20:12
A w ogole paliwo podaje?
Moze cos sie solidnie zapowietrzylo. Wez w trakcie krecenia poluzuj rurke od wtryskow i zobacz czy leci ropa. Mozesz tez w mes podejzec jakie jest cisnienie na szynie w trakcie krecenia.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Otwory pod wtryski oczysciles przed ponownym montażem?
rubininerk
05-10-2016, 20:19
Po poluzowaniu ropa leci. Ciśnienie paliwa podczas kręcenia wynosi około 30 barów, a powinno być 270.
"Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.)."
to jest cytat z forum forda odnośnie usterek układu wtryskowego CR Delphi. Czy zgadzacie się z tym co kolega z forda pisze?
U mnie ciśnienie paliwa na zapłonie wynosi 2.1 bara. Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia.
Otwory zostały oczyszczone przed montażem.
Odpowietrz to porządnie. Czyli z 10 razy zapłon on off
rubininerk
05-10-2016, 23:53
Robiłem to nawet więcej razy niż 10 ;p
desmo999
06-10-2016, 09:10
Z moich doswiadczen wynika tez ze common raile odpalaja tak powyzej 250bar na railu.
Odlacz czujnik ciśnienia rail i zakrec.Pompa powinna dac wtedy max cisnienia.
Ciśnienie odpalanie zapisane jest w mapie, niczego nie odłączaj.
Podłącz kompa i próbując odpalać zloguja dane :
prędkość obrotowa
ciśnienie paliwa bary
od tego zaczynamy.
Po podłączeniu się mesem zaznacz wszystkie pomiary i daj loga tu. Zobaczymy czy jakiś czujnik głupot nie wskazuje.
Powiedz mi jeszcze co robiłeś z końcówkami , wtryskami ?
Czyściłeś je, przecierałeś szmatką, położeyłes na ziemi ?
rubininerk
06-10-2016, 12:02
Wtryski przeczyściłem czystą szmatką bawełnianą. Na ziemi kładzione nie były, brat trzymał w ręku, gdy czyściłem otwory na wtryski(również szmatką bawełnianą).
Logi wrzucę po 16
desmo999
06-10-2016, 15:14
Odlaczenie powinno spowodowac przejscie w stan awaryjny. Ciezko jest stwuerdzic czy czujnik leci z nami w hu.. Trzeba by porownac ze wskazaniem z manometru a raczej malo kto ma taki zestaw.
Zawor przelewowy jest tam na listwie ? Cos powinno chyba byc?
rubininerk
06-10-2016, 16:22
Podsyłam to co wykazał mes.
25027
Po odłączeniu czujnika przeszło w tryb awaryjny tak jak kolega napisał, i cały czas pokazywał ciśnienie 400 barów, więc nie wrzucam tego loga.
desmo999
06-10-2016, 17:12
Przy tym cisnieniu to nie odpalo. Jak czujnik odpioles to palił?Zobacz czy z przelewu czasem Ci paliwo nie leci?Zrob odczyt czujnikow silnika i przejzyj wszystkie czy sa realne odczyty
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaz nie powinno leciec bo cisnienie zbudowalo ale zerknij
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaz glupoty pisze bo czujnik byl odpiety takze tez moglo nie byc cisnienia. Sprawdz zawor przelewu.
rubininerk
06-10-2016, 17:19
Po odłączeniu nie odpalił. Aktualnie akumulator podłączyłem do ładowania, bo padł, jak naładuję do pełna to sprawdzę odczyty.
Na chwilę od wujka pożyczyłem akumulator i przy próbie odpalenia pokazał najwyższą wartość ciśnienia 32.9. Niestety już nie mam dostępu do jego akumulatora, żeby szybko sprawdzić odczyty, bo pojechał do domu.
Ciśnienie może być zależne od naładowania akumulatora? Mój był prawie na wyczerpaniu, więc raczej nie dawał takiej dawki prądu jaką powinien. Jeśli się mylę to proszę sprostować. A jeśli jest zależne, to jutro jak się naładuje do pełna zrobię jeszcze raz logi.
W jaki sposób sprawdzić zawór przelewu?
desmo999
06-10-2016, 17:38
Na pewno nie na tyle. A czegos tam moze nie podlaczyles?
Bo filozofii wielkiej nie ma w tej operacji.zerknij czy z przelewuna listwie ropa nie leci.
La
rubininerk
06-10-2016, 17:43
Idę z ojca samochodu wykręcić aku i sprawdzę czy nie leci ropa.
Z przelewu ropa nie cieknie. Odczyt czujników też nic nie wykazał, sprawdziłem wszystkie co mogłem bez odpalenia lub przy próbie odpalenia.
desmo999
06-10-2016, 17:53
Zawor ten puszcza orzy bardzo duzym cisnieniu. Normalnie powinien byc zamkniety
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zawor ten puszcza orzy bardzo duzym cisnieniu. Normalnie powinien byc zamkniety
I nie odpali bo pompa cr nie robi cisnienia.
Obroty ok, pompa w baku ok, kręcąc wzrasta ciśnienie ok.
Więc albo coś źle poskladalem lub czegoś nie podlaczyles.
Opisz co rozlaczales i jak wymieniłeś podkładki.
Rozlaczales kolektor maly paliwowy?
Zrób zdjęcia silnika , filtra, czujników może coś wypatrzymy
CzarnyGD
07-10-2016, 07:40
Za ciśnienie w listwie może odpowiadać siła akumulatora, ponieważ kręcący rozrusznik między innymi kręci pompą wysokiego ciśnienia (pośrednio). No ale skoro podładowałeś i dalej lipa to raczej odpada problem.
Jeżeli chodzi o zawóry regulujące ciśnienie w szynie to są dwa. Jeden wkręcony w pompę wysokiego ciśnienia, drugi zamontowany na listwie.
Ten listwie występuje w dwóch wersjach. Zwykły hydrauliczny - wysterowany do otwierania gdy ciśnienie przekroczy wartość dozwoloną o jakieś 200-300 barów; drugi to sterowany elektronicznie - zamykany/otwierany w zależności od potrzeb i sterowany przez ECU. Skoro mówisz, że paliwo nie wraca to pewnie ten też jest ok.
Pozostaje zawór ciśnienia na pompie. Aby nie było za łatwo, też są dwa typy - zamknięty pod napięciem lub otwarty pod napięciem. Odłącz wtyczkę od niego i zobacz czy odpali, może akurat masz ten zamknięty pod napięciem:)
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to brak kompresji... ale z logów wyraźnie wynika, że co jest nie tak z ciśnieniem.
desmo999
07-10-2016, 08:59
Na moje to cos nie jest podpiete chociaz kolega pisal ze bledow nie ma zadnych.
Nic tak jak wyzej napisali zobacz te zawory na pompie.
A on ani razu nie odpalil po wymianie tych podkladek?
Jest jeszcze opcja ze wtrysk si zblokowal w pozycji otwartej i ciagle leje by to sprawdzic bys musial po koleji zamykac wyjscia z lini cr. I patrzec co sie z cisnieniem dzieje. Jednak ogolnie malo mozliwe mi sie to wydaje no ale..jak masz jakakolwiek opcje zaslepic listwe to mozna sprawdzic.
Po to logował aby wiedziec jakie są obroty wału, to powoduje ciśnienie.
Obroty są ok aby zrobić 500 barów i up.
Jakby się powiesiły wtryski i lały była by szansa że zapyrka od samej kompresji. Poza tym wszystkie by musiały lać aby był taki spadek ciśnienie, on ma 20 barów! .
Czujnik na pompie sterowany jest pwm.
NA listwie masz tylko i wyłącznie czujnik ciśnienie i jeden regulator .Drugi jest na pompie. Oba sterowane przez ECU w EDC16!
Zrób te zdjęcia .
Pisałem Ci , podłącz mesa i zaznacz wsytkie opcje, to pozwoli nam zobaczyć czy jakiś głupot coś nie pokazuje.
Nie pozamieniałeś wtrysków miejscami?
rubininerk
07-10-2016, 17:22
Jutro do godziny 12 powinienem podesłać wszystkie logi i zdjęcie, bo dopiero jutro będę przy Cromie. Wtrysków nie pozamieniałem, bo wyciągnąłem jeden, wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i wsadziłem ponownie. Nie wyjmowałem 2 na raz. Po wymianie nie odpalił, tak jak pisałem tylko na plaku odpalił, ale to na chwilę, ale już tego nie będę robił tak jak kolega napisał
nawet jak pozamieniasz nie ma to większego znaczenia. Dopiero wieczór lub niedziela tu zajrzę .
Daleko masz na sląsk .....
rubininerk
08-10-2016, 16:40
Zauważyłem, że im więcej opcji wybiorę w mesie to tym wolniej wykres się odświeża, ale chyba wystarczy to co jest. A i w czwartek na wszelki wypadek wymieniłem filtr paliwa, oczywiści po włożeniu zalałem go ropą, żeby nie było.
25040 1 wykres, sorrka za wielkość, ale po kliknięciu i powiększeniu wszystko ładnie widać
25041 2 wykres
25042
desmo999
08-10-2016, 19:14
Wykresow albo nie ma albo cos slepy jestem.A co ty tam odpinales by te wtryski wyjac.Przypuszczam po opisie ze to pierwszy raz w zyciu taka operacje robiles?
Probowales problem przesledzic z tym fiatowskim programem serwisowym ?Zapomnialem teraz nazwy. Na pomie te wtyczki odpinales co ktos tam pisal?Sprawdz dokladnie odczyt wszystkich czujnikow czy jakis nie jest podejzany. Akumulator byl odpinany przy tej akcji?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszczr jedno pyt. Bezpieczniki wszystkie sa ok?
Byl gdzies jakis temat ze ktos skladal silnik i za chu... nie chcial mu odpalic. Niby po odpieciu aku trzeba immo zsynchronizowac przez zamknięcie i otwarcie drzwi. Osobiście tego nie potwierdzam bo u mni nigdy nie mialem problemu po odpieciu aku z odpalaniem.
Zdjęcia do d..py, nie oczekuj na ich podstawie pomocy! Nie wymieniaj nic wiecej (ten filtr) bo się już nikt nie połapie!
rubininerk
08-10-2016, 21:46
Wykresy przerzuciłem do excela, żeby przejrzyściej było, na lewo od napisu 1-2 wykres masz. Skoro wrzucam logi, to próbowałem tym "fiatowskim" programem, zwanym MES'em. Tak, pierwszy raz wymieniałem podkładki. Najpierw odłączyłem aku, a później wtyczki elektryczne idące do wtryskiwaczy i zająłem się odkręcaniem.
Z tego co wiem, to jakby immo nie było zsynchronizowane, to by nie zakręcił.
desmo999
08-10-2016, 22:49
Wykresy przerzuciłem do excela, żeby przejrzyściej było, na lewo od napisu 1-2 wykres masz. Skoro wrzucam logi, to próbowałem tym "fiatowskim" programem, zwanym MES'em. Tak, pierwszy raz wymieniałem podkładki. Najpierw odłączyłem aku, a później wtyczki elektryczne idące do wtryskiwaczy i zająłem się odkręcaniem.
Z tego co wiem, to jakby immo nie było zsynchronizowane, to by nie zakręcił.
Tego to akurat nie wiem jak z tym immo bo nie mialem tego problemu.
Bezpieczniki sprawdzone?
Z tel pisze i cos tych logow nie moge odczytac
desmo999
09-10-2016, 11:27
A o program to mi o eLerna chodziło. Duzo jest tam opisane . Powinno byc opisane jakie napięcie powinno byc na pompie w trakcie rozruchu..Sprawdz to.
patrząc na zdjęcie które wrzuciłeś wydaje mi się że masz wtyczki od wtryskiwaczy pozamieniane 2 i 3 , na pierwszym wtrysku kostka chyba też się nie trzyma dobrze (połamana )przymocuj to chociaż trytytką, 3 wtryskiwacz przestawiony (patrząc na zdjęcie w lewo) wtryskiwacze tylko wyciągałeś aby zmienić podkładki czy też je rozkręcałeś?:confused:
CzarnyGD
10-10-2016, 09:10
patrząc na zdjęcie które wrzuciłeś wydaje mi się że masz wtyczki od wtryskiwaczy pozamieniane 2 i 3 , na pierwszym wtrysku kostka chyba też się nie trzyma dobrze (połamana )przymocuj to chociaż trytytką, 3 wtryskiwacz przestawiony (patrząc na zdjęcie w lewo) wtryskiwacze tylko wyciągałeś aby zmienić podkładki czy też je rozkręcałeś?:confused:
Wtyczki chyba pozamieniane nie są (brak ostrości na zdjęciu) ale napewno pierwszej wtyczce przydałaby się tytyrytka, a 3 wtryskiwacz jakiś obrócony.
Daj normalne zdjęcie bo to niewyrażnie jak nic.
Na pierwszyżut oka widać ze coś z 3 wtryskiem, i to trzem osobom się od razu rzuciło.
To było primo.
Drugie primo to te wtyczki, coś tu nie gra.
Tu masz na szybko zdjęcie jak to ma wyglądać, widzisz różnice ?
https://omoto.pl/file/usr/9/9065d/1/1246566/allegro_5831587519_2.jpg
Co te wtryski tak pływają ?
Na każdym zdjęciu wygląda jakby zalane były, jakby nieszczelność na podłączeniu była, jeśli tam coś leci, cieknie to właśnie tamtędy ucieka ciśnienie.
ZRÓB NORMALNE ZDJĘCIE, TAK JAKBYŚ CHCIAŁ W WIEKU 18LAT GOŁĄ LASKĘ OGLĄDAĆ ;)
rubininerk
11-10-2016, 15:26
Wybaczcie, że długo nie pisałem, ale w niedzielę musiałem wyjechać do Poznania, trochę tutaj zostanę, więc autko trafiło do mechanika, żeby było gotowe jak wrócę. Dzięki ogółem za takie zainteresowanie, jak mechanik zrobi, to napiszę co było nie tak.
PS: Zdjęcie było robione telefonem 16 MPx, ale niestety S5 Neo ch.... łapie mi ostrość ;c
Jakim cudem tak zamontowałeś te wtryski?
jak mechanik zrobi, to napiszę co było nie tak.
chyba jeszcze nie zrobił ;-)
desmo999
26-10-2016, 08:19
Czy udało sie opanować temat?
nowocien.s@gmail.com
30-01-2024, 18:38
"uwielbiam" takich cwiokow co zawracają innym dupę jak potrzebuja pomocy. A ja temat rozwiązany to nawet nie napiszą co i jak...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.