Zobacz pełną wersję : Zakup Cromy 1.9
Adrianol84
01-10-2016, 11:11
Witam wszystkich przymierzam sie do zakupu Cromy i mam takie zapytanie czy auta szukac w PL czy lepiej gdzies za zachodnią granicą , na co zwrócic uwagę i jaka lepsza wersja 120 Km czy 150 Km
desmo999
01-10-2016, 12:38
Ja mam 120km krajową i jestem zadowolnu. 25tkm w rok i bez przygody. Co prawda padł alternator i egr ale to pierdoły zawodne w każdym aucie. Croma nie jest na moje ani mniej ani więcej zawodna od passatow avensisow itd. Jak sie dba jest wg. mnie bezproblemowo. Uwage warto większa zwrocic ba skrzynie a reszta to tak samo jak w każdym dieslu. Dwumas klima elektryka czy nie był skladany z 5 odczyt kompem . Jak ma Dpf to przebiegi między dopalaniami duzo mowia o kondycji wtryskow i silnika bo auto nie zadymi takze nie widac czy leja wtryski.
Abramsik
01-10-2016, 12:46
Temat rzeka. Ja osobiście szukając Cromy przyjąłem, że będzie to końcówka produkcji (2010), 150 KM i może być automat. I taka właśnie trafiłem. Ale najlepiej jest bycie elastycznym i nie zamykanie się do jednej wersji silnikowej. Najważniejszy jest stan techniczny samochodu i możliwa do weryfikacji historia.
Oczywiście, że lepiej szukać za granicą, krajowe zazwyczaj mają słabe wyposażenie - klima manualna w Cromie nie przystoi!
W wersji 150KM trzeba po zakupie usunąć klapy wirowe i wtedy jest lepsza niż 120KM ;)
Wersje benzynowe skreślałem od razu - silniki GM niezbyt udane :(
Reszta tak jak koledzy napisali... tylko średnie przebiegi między wypalaniem DPF o niczym Ci nie powiedzą. Dużo zależy od sposobu eksploatacji samochodu co może zagęścić częstotliwość wypaleń, a z wtryskami nic złego się nie dzieje.
Adrianol84
01-10-2016, 13:28
Padło u mnie na Crome z tego względu , że przy malym dziecku mój Peugeot 307 jest za mały , sam mam diesla w swoim 307 i wiem ze jak sie dba tak sie ma , wiem ze napewno chce diesla kupic czyli przeszukiwanie zachodnich stron albo moze na allegro cos sie trafi , ewentualnie moze ktos z forum bedzie w niedalekiej przyszlosci chciał sprzedawać swoje autko. A i jeszcze jedno pytanko czy do 18 tys kkupi sie cos wartego uwagi???
Szukaj z zachodu, z pewnością będzie poniżej 200 tys. przebiegu. Oczywiście ironizuję, ja kupiłem swoją od kolegi z forum. Dziwna wersja:120 KM, 2008 na rynek belgijski bez PDF ale od Fiat Auto Poland. Szukaj a znajdziesz. 120 czy 150 KM nie ma znaczenia, kolor również. KUPUJ ZADBANE I NIE WYCZOCHRANE!
Adrianol84
01-10-2016, 22:17
Kolor nie ma znaczenia co do mocy tez nie nastawiam się ze ma byc 150 jak sie trafi dobry egzemplarz to kupie . Bede przeglądać forum i może ktoś wystawi swoja Crome
Jezeli chodzi o kolor to zawsze chciałem mieć auto w kolorze czarnym,teraz mam czarną Crome i wg mnie to najlepszy kolor dla tego samochodu.Jest tylko jeden minus na czarnym wszystko widać.
Adrianol84
02-10-2016, 18:38
Racja czarne auto wyglada super , miałem mercedesa e klase czarnego i myjnia co tydzien musiala byc , a jescze pytanko takie mam czy pod ten panel od navi jak sa w Cromach mozna podlaczyc kamere cofania ???
Też szukałem i napalałem się na czarną a kupiłem........ srebrną :) i też jest super. A jak porównuję z czarnym fordem szwagra - to nawet się cieszę bo kurz jest o wiele mniej widoczny. Czarną bym odwiedzał myjnię o wiele częściej. Osobiście nie wiem czy rocznik ma duże znaczenie w przypadku cromy. Mi się podoba zarówno przed FL (taką mam) jak i po. Moja ma 150 km i powiem szczerze, że na drodze czuję się pewnie bo wiem, że w razie czego można dobrze pocisnąć i bezpiecznie wyprzedzić. Nie jeździłem 120 km ale mniej kucy niż teraz było by chyba za mało - to spore auto. Jak zaczniesz szukać i obejrzysz kilka egzemplarzy to będziesz wiedział co ci potrzeba. Ja jak tylko wsiadłem do mojej obecnej cromki - od razu wiedziałem że to jest to.
Adrianol84
02-10-2016, 22:39
Gdzie znalazles swoją Crome internet czy od jakiegos handlarza ? Masz wersję z. Nawigacja ? Nie ukrywam że podobaja mi sie te wersję i przegladam te z nawi ale pewnie i bez jak by byla to tez bym brał
Ja mam z nawigacją. Uważam że ten dodatek pięknie wygląda, ale nie jest funkcjonalny. Mało kto używa map Navteq (zwykle są nieaktualne). Większość dziś ma w smartfonie AutoMapę lub inny dobry program do nawigacji. Tak więc jak szukasz ładnego bajeru... to szukaj dalej. Ja jednak sugeruję zwracać uwagę przede wszystkim na stan auta a nie gadżety typu "duży wyświetlacz" czy "klimatronik dwustrefowy". W mojej Cromie brakuje mi tylko ksenonów - przez lepsze oświetlenie drogi wpływają na realne bezpieczeństwo jazdy. Chętnie oddałbym ten wyświetlacz z nawigacji i 2-strefową klimę za lepsze światła. A jeszcze dodam że używam często zmieniarki CD (w schowku). W Cromie jest dobre audio i muzyka poważna (oraz pół-poważna) nieźle brzmi. Wrzucam 5 CD-ków i mam repertuar na kilka miesięcy.
Adrianol84: nasze salonowe Cromy w dieslu nie miały DPFa, więc jest to pewna zaleta. Stara nawigacja jest na płyty co pozwala na ściągnięcie nowych map z neta. Mimo siermiężnego wyglądu działa całkiem dobrze (wadą jest brak polskiego języka), nie ma problemu z satelitami i nigdy się nie rozładuje :) Jest jeszcze jeden aspekt o którym nikt nie wspomina - w niektórych krajach (np. Szwajcaria) za zamocowanie zewnętrznej nawigacji na szybie poza ściśle wyznaczonym obszarem, można dostać spory mandat. Przy fabrycznej nawigacji nikt się nie będzie czepiać.
Ja w swoim aucie mam DPF, generalnie nie sprawia mi problemu, ale Croma jest przeznaczona na ciut dłuższe trasy. 150 koni to idealny kompromis między trwałością a wydajnością i spalaniem. Są jeszcze wersje 200 koni, paru kolegów je tu ma, pewno podzielą się spostrzeżeniami.
Ja po 25 tysiącach km jestem generalnie zadowolony, bo nie licząc wymiany sprzęgła i dwumasu (ale zakładałem, że do 30k km po zakupie będę musiał to zrobić) to spotkały mnie następujące awarie: pęknięta rura do intercoolera (koszt 76 PLN), przedziurawiona plecionka przed DPF (spawanie za 80 złotych) i alternator, który generalnie we Fiatach lubi się zepsuć - koszt 300 PLN.
Ceny części i ich dostępność oraz fakt, że mechanicy "nie boją się" naprawiać naszych aut to kolejny duży atut cromy. Kompletny rozrząd to wydatek około 400 zł - do poprzedniego auta płaciłem dwa razy więcej. Inne części też są tanie.
Ja swoje autko kupiłem od właściciela prywatnego. Dbał o nie lepiej jak o żonę. Wymusił na mnie obietnicę, że wymienię olej w skrzyni po osiągnięciu 195 tys. km :) Zapłaciłem dwa tysiące więcej niż średnia allegrowa - ale warto. Nie musiałem wymieniać rozrządu, oleju itp. Kasę przeznaczyłem na wywalenie klap - i jak narazie jeżdżę a jazda sprawia mi naprawdę wiele frajdy. Warto spokojnie poszukać - na bank trafisz coś godnego uwagi. A i można podjechać np. do serwisu - fiat w Szczecinie chciał za przegląd przed zakupem 300 zł - myślę, że warto. Ja nie skorzystałem bo auto które oglądałem akurat w Szczecinie odpadło na wejściu - stan wizualny tragedia więc do mechaniki nawet już nie zaglądałem. Za to tą którą kupiłem nawet nie miałem zamiaru podjeżdżać na serwis - od razu było widać że autko zadbane i wychuchane. Powodzenia.
Adrianol84
03-10-2016, 18:34
O jakie klapy chodzi ??
Bulka159
03-10-2016, 18:50
klapy wirowe w kolektorze ssącym. Są 2 rodzaje kolektorów. Aluminiowy przedzmianowy bezproblemowy powiedzmy oraz plastikowy pozmianowy w którym dochodzi do urwania klap i zniszczenia silnika. Więcej info na forum znajdziesz.
tapnięte z s7
O jakie klapy chodzi ??
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-1-9jtd-150km-remont-22325/
Klapy wirowe w kolektorze przy 16V. Bywaja upierdliwe. Proponuje poczytac sobie o tym.
Klapy wirowe na pewno w wersjach 150 Km ,bolączką jest taka że lubią się urwać i narobić bałaganu w silniku.Przez użytkowników są demontowane.
Adrianol84
04-10-2016, 16:05
Juz doczytałem o tych klapach trzeba sie ich pozbyc po zakupie
mirek8423
04-10-2016, 18:12
Aluminiowy przedzmianowy bezproblemowy powiedzmy oraz plastikowy pozmianowy w którym dochodzi do urwania klap i zniszczenia silnika.
tapnięte z s7 Koledzy jeszcze Was dopytam o ten plastikowy bo takowy mam, czy na tym plastikowym widać cokolwiek gdziekolwiek czy są te klapy czy są już usunięte? Czy nie widać nic i trzeba rozebrać żeby zobaczyć, bo jak byłem u mechanika z inną awarią i tak my sobie gadali na luzie o tych silnikach w Cromie to ten mechanik jest pewny i TWIERDZI, że ich już nie mam. Zaglądał z tyłu silnika (od grodzi kabiny). Patrzył, oglądał i wkładał lusterko, świecił latarką i naprawdę stwierdził że ich już nie mam. Może jest tam jakiś ślad po robotach przy tych klapach. Macie jakąś wiedze na ten temat? Są jakieś ślady czy ich nie ma?
CzarnyGD
05-10-2016, 08:41
Klapy są zarówno w starych "aluminiowych" kolektorach jak i w "nowych" plastikowych. Różnica polega na tym, że w nowych nie widać mechanizmu sterowania klapami, bo wszystko jest zamknięte w plastikowym odlewie. Rozbierałem oba typy i widziałem je na własne oczy:)
Niestety w obu przypadkach jest to dość nieszczęśliwe rozwiązanie i sugerowane jest wymontowanie kolektora, sprawdzenie stanu klap oraz wyczyszczenie kolektora przed założeniem. Przy okazji sugeruje usunięcie i wyprogramowanie klap. Przy działającym zaworze EGR oraz odmie, cały kolektor pokrywa się mazią, która z czasem doprowadzi do uszkodzenia klap, a w najgorszym wariancie - ich urwania.
Ja też mam plastikowy i klapy miałem. Nie widać listwy sterującej bo tak jak napisał kolega CzarnyGD - jest schowana a sterowanie podobno jest gdzieś na dole i ciężko zobaczyć. Tak więc najlepiej kolektor zwalić, sprawdzić mocowanie klap i sterowanie, wyczyścić no i tu już indywidualna decyzja - założyć z klapami albo wyrwać klapki i założyć bez. Osobiście pierwszą i narazie jedyną wizytę u mechanika zaliczyłem właśnie w celu wywalenia klap.
Pozdrawiam.
RafalWawa
05-10-2016, 16:01
tak BTW - w przyszłym miesiącu moja będzie do sprzedania ( termin odbioru nowego auta mam między 2 a 30 listopada - więc gdzieś tak..) A aktualnie robię turbo więc ten kto kupi będzie miał świeżo po regeneracji.
mirek8423
05-10-2016, 16:28
Nie widać listwy sterującej bo jest schowana a sterowanie podobno jest gdzieś na dole i ciężko zobaczyć. ale gdzie na dole? Ciężko zobaczyć, czyli gdzieś to widać ale gdzie? domyślam się że z tyłu bloku tylko czy to widać czy nie
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.