PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty jałowe 1.9 manual vs automat



bronx
29-09-2016, 16:28
Witam czy dobrzy ludzie, może ktoś sprawdzić MES/fes -em obroty biegu jałowego po rozgrzaniu silnika to ok 90stC
Interesują mnie w cromie 1.9 z manualem i automatem.
Dzięki.

andy5
02-10-2016, 14:31
Manual 90C obr. 848

bronx
03-10-2016, 09:30
czyli 850 :)
dzięki serdeczne
i tak powinno być dla 1.9 manual :)


Teraz szukam kogoś z automatem z 1.9. I tu uwaga, przy wciśniętym hamulcu i bez hamulca na N.
Będę wdzięczny.

cenioormo
03-10-2016, 10:23
Wiem o co pytasz....jeśli zmieniają ci się obroty z np. P na D nawet i o 150 obrotów to jest normalna sprawa :) na zimnym silniku również mogą być wyższe obroty, które powinny maleć wraz z rozgrzaniem silnika i oleju w skrzyni.

bronx
03-10-2016, 11:06
Nie wiesz o co pytam :)
Nie zgadza się mapa z mierzonymi obrotami.
W mapie są dla sytuacji z hamulcem i bez i zakresy etc. I nie pokrywa się.
I nie o 150 tylko troszkę inaczej to jest rozpisane :)

maka131
03-10-2016, 12:31
co prawda inny silnik ale jak mam włączony N to nie widzę różnicy w obrotach niezależnie czy pedał jest wciśnięty czy też nie.
nie sprawdzałem co pokaże komp jak włączę N i wciskam i puszczam pedał hamulca.

witać i słychać za to spora różnicę jak mam wciśnięty pedał hamulca i przełączam z N na D.
ale to chyba tak ma być?

Bulka159
03-10-2016, 12:33
dzisiaj ci Bronx podrzucę wyniki z automatu bo wziąłem akurat kompa ze sobą. koło 16 podeślę.

tapnięte z s7

irqus
03-10-2016, 12:36
Jesli może być alfą obd to po pracy Ci podeślę może nawet sms bo numer jeszcze chyba mam.

bronx
03-10-2016, 12:58
alfa obd jest ok.
To będę wdzięczny.
Możecie całą sekwencję jakby się komuś chciało :)
N z hamulcem i bez
P z hamulcem i bez ( nie powinno być różnicy)
D z hamulcem oczywiście :)

Dzięki

p.s
irqus :) hehe nie pytam się skąd masz numer ale pewnie kiedyś gadaliśmy o stilo jak widzę :P

maka po przełączeniu na D powinny wzrosnąć :)


dzięki chłopaki

Bulka159
03-10-2016, 17:00
alfa obd jest ok.
To będę wdzięczny.
Możecie całą sekwencję jakby się komuś chciało :)
N z hamulcem i bez
P z hamulcem i bez ( nie powinno być różnicy)
D z hamulcem oczywiście :)

Dzięki

p.s
irqus :) hehe nie pytam się skąd masz numer ale pewnie kiedyś gadaliśmy o stilo jak widzę [emoji14]

maka po przełączeniu na D powinny wzrosnąć :)


dzięki chłopaki

N
z hamulcem 850
bez 850

P
z hamulcem 850
bez 850

D
850

Bez różnicy... lekkie wahniecia w każdym do maks 860


1.9 150 automat

tapnięte z s7

bronx
06-10-2016, 10:44
Dziękuje wszystkim.
I coś jest nie tak.
U mnie obroty 800rpm w mapie 850, po przełączeniu na D podskakuja.
Będzie trza to zgłębić :)

Jeszcze raz dzięki !

bronx
11-10-2016, 11:43
Ok,
Z waszą ppomocą udało się odszukać mapę biegu jałowego vs temperatury.

I teraz tak, w naszych przypadkach 2.4 i automacie, nie ma nic o zwiększaniu obrotów po przełączeniu na D.
Przy przełączaniu na D obroty podskoczą bo wzrasta obciążenie. To moja wiedza na tą chwilę.
Te wartości co prędzej pdawałem że w mapie 850 to różnych stanów i skrajności.
A tu w "nagrodę" pełna mapa .
25103

os X temp pow
os y płynu
to jest dla 2.4

maka131
12-10-2016, 10:35
a jakie mogą być odchylenia obrotów w jedną lub drugą stronę?
ja jak mam włączony P lub N to słychać że silnik pracuje w miarę równo. po przełączeniu na R lub D obroty wzrastają i delikatnie falują.
tak to wygląda w moim aucie. nie wiem czy ma to duże znaczenia ale wcześniej próbowałem zrobić logi z odpiętym czujnikiem położenia wałka rozrządu. po ponownym podłączeniu i odpaleniu auto trochę inaczej się zachowywało.

25124

bronx
12-10-2016, 15:11
powiedziałbym że u ciebie regulator w pompie CR do czyszczenia lub wymiany.
Nagrzej temp na 50-60st )woda)
daj pomiar temp pow
i zloguj jeszcze raz,
możesz dać również zmierzone i oczekiwane ciśnienie paliwa (bary)

maka131
12-10-2016, 15:18
a może ktoś ma jakieś zdjęcie pompy CR na którym widać ten regulator. zrobił bym jeszcze raz logi, tym razem zaznaczę poprawne parametry. następnie wyczyściłbym regulator i ponownie wykonał logi.
nie chciałbym wyciągnąć czegoś go czyszczenia czego nie powinno się paluchami dotykać.

no i jeszcze ważna sprawa, czym to czyścić? czy wystarczy kawałek miękkiej szmatki lub pędzel i myć to benzyną ekstrakcyjną?

bronx
12-10-2016, 15:24
mogę ci dąć opis z mopy cf3,l troszkę się różnią ale ogólnie to to samo.

A może komu się przyda :
Lancia Klub Polska • Zobacz temat - Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia (http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=141&t=70548)