Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów
Czervik123
27-09-2016, 21:38
Witam, przymierzam się wymiany oleju w skrzyni biegów , aktualnie mam zalaną skrzynie Tutela 80W90 i zauważyłem , że w okresie jesień/zima pojawia się problem z biegami , mianowicie raz na jakiś czas 5 i 6 bieg nie chce wchodzić , dopiero po zgaszeniu silnika i po poruszaniu gałki biegów na wszelkie możliwe kierunki odblokowują się biegi , nie jestem pewien czy to jest na pewno wina oleju , ale słyszałem od znajomego , że podobno za gęsty mam olej i zaproponował mi wymiane na RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 , jakie są Wasze refleksje na temat olejów do silników 1.4 90km ? Zaznaczę , że na Tuteli przejechałem ok.10 000 km
Wlałeś zły olej, bo wg producenta do skrzyni powinien być zalany olej Tutela 75W85.
Przy zalewaniu oleju warto zwrócić uwagę na specyfikację, musi spełniać api gl-4. Wyższe może zaszkodzić synchronizatorom.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Zmień olej na taki jak zaleca producent, czyli 75W85. Od siebie mogę polecić Ravenol Olej przekładniowy RAVENOL MTF-1 75W85 1 Litr RAVENOL 1221102-001-01-999 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/olej-przekladniowy-ravenol-mtf-1-75w85-1-litr-ravenol-122110200101999,1-461-122110200101999-1059067.html) bardzo wysokiej jakości olej przekładniowy.
Czervik123
29-09-2016, 23:05
Ok , dziękuje za porady , czyli teraz olej samemu kupie i auto zaprowadzę do znajomego niech wleje dobry olej , bo wychodzi na to , że wcześniej jak oddałem samochód zaraz po zakupie na drobne poprawki do serwisu to zalali mi złym olejem :mad:
szprotqiu
14-10-2016, 00:24
Witam,
Gdzie wlewa się olej do skrzyni biegów ?? Macie może zdjęcie tego wlewu.
Pozdrawiam.
starling
14-10-2016, 00:42
W Twoim silniku (1,9MJtd) olej wlewa się przez otwór bagnetu do kontroli jego poziomu - należy wyjąć wystający, czarny, gumowy korek z uchwytem, który jest na wcisk - dostęp od góry, w głębi za wybierakiem biegów. Ze względu na umiejscowienie otworu, do napełnienia skrzyni najlepiej przygotować wężyk długości około 1m i średnicy takiej aby wszedł w otwór oraz lejek, który wejdzie na wężyk. Do skrzyni wchodzi 1,9L oleju.
bravozaku
18-05-2017, 21:26
Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam
Z olejem może być różnie. Mobil gl4/gl5 uniemożliwiał zmianę biegów, shell transaxle działa podobnie do tuteli. Nie wiem jak w 1,6 ale najprawdopodobniej masz bagnet i korek spustowy albo dwa korki. Korek sklej na loctite do uszczelniania gwintów do łatwego demontażu.
Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam
Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam
to co niby lepsze nei zawsze jest dobre, ja bym wlał to co producent przewidział czyli:
Olej syntetyczny klasy SAE 75W API GL4. Kwalifikacja FIAT 9.55550-MZ6
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE Contractual Technical Reference N° F002.F10, MS.90030
tutaj pełne dane oleju:
http://www.extranetpli.eu.petronas.com/dsp/pdf/eng/stec/1402_stec_ENG.pdf
można prównać czy ma te same parametry
bravozaku
20-05-2017, 22:33
Dobra wlalem juz tego motula, troche malo mi zlecialo jakis litr. Sa dwa korki jeden spustowy a drugi troche wyzej do wlewania i chyba sprawdzania. wlalem więcej niz mi zlecialo o jakies 3 setki. zobaczymy jak bedzie pozdr
Dobra wlalem juz tego motula, troche malo mi zlecialo jakis litr. Sa dwa korki jeden spustowy a drugi troche wyzej do wlewania i chyba sprawdzania. wlalem więcej niz mi zlecialo o jakies 3 setki. zobaczymy jak bedzie pozdr
nie chce straszyć ale użycie innego oleju niż np API GL4 np wyżyszy np. API GL5 może mieć negatywny wpływ na synchronizatory --> korozja stopu nieżelaznego z którego sa wykonane synchronizatory (mosiadz --> miedź i cynk), sprawdz to, bo widze w opisie tego motula GL5 --> to może być olej do mostów i mechanizmow różnicowych tam nie ma mosiadzu z którego sa wykonywane synchronizatory.
bravozaku
21-05-2017, 12:41
Witam ,czytalem gddzies ze jesli jest gl4/gl5 tak jak ten motul a nie samo gl5 to mozna lac bo wtedy nie ma siarki i innych dodatkow ktore prowadza do korozji. A w praktyce moge powiedziec ze biegi wchodza troche inaczej ani lepiej ani gorzej ale tak jakby sztywniej z leciutkim oporem, a wczesniej lewarek byl taki rozklekotany . No i najwazniejsze ze ze wczesniej lekko wyla na 3-4 biegu a teraz prawie wcale
Witam ,czytalem gddzies ze jesli jest gl4/gl5 tak jak ten motul a nie samo gl5 to mozna lac bo wtedy nie ma siarki i innych dodatkow ktore prowadza do korozji. A w praktyce moge powiedziec ze biegi wchodza troche inaczej ani lepiej ani gorzej ale tak jakby sztywniej z leciutkim oporem, a wczesniej lewarek byl taki rozklekotany . No i najwazniejsze ze ze wczesniej lekko wyla na 3-4 biegu a teraz prawie wcale
mało zleciało, wiec mogło go być za mało...może to była przyczyna że lekko wyło na 3/4 biegu ....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.