PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów



Czervik123
27-09-2016, 21:38
Witam, przymierzam się wymiany oleju w skrzyni biegów , aktualnie mam zalaną skrzynie Tutela 80W90 i zauważyłem , że w okresie jesień/zima pojawia się problem z biegami , mianowicie raz na jakiś czas 5 i 6 bieg nie chce wchodzić , dopiero po zgaszeniu silnika i po poruszaniu gałki biegów na wszelkie możliwe kierunki odblokowują się biegi , nie jestem pewien czy to jest na pewno wina oleju , ale słyszałem od znajomego , że podobno za gęsty mam olej i zaproponował mi wymiane na RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 , jakie są Wasze refleksje na temat olejów do silników 1.4 90km ? Zaznaczę , że na Tuteli przejechałem ok.10 000 km

moris10
29-09-2016, 09:05
Wlałeś zły olej, bo wg producenta do skrzyni powinien być zalany olej Tutela 75W85.
Przy zalewaniu oleju warto zwrócić uwagę na specyfikację, musi spełniać api gl-4. Wyższe może zaszkodzić synchronizatorom.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

iparts
29-09-2016, 10:48
Zmień olej na taki jak zaleca producent, czyli 75W85. Od siebie mogę polecić Ravenol Olej przekładniowy RAVENOL MTF-1 75W85 1 Litr RAVENOL 1221102-001-01-999 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/olej-przekladniowy-ravenol-mtf-1-75w85-1-litr-ravenol-122110200101999,1-461-122110200101999-1059067.html) bardzo wysokiej jakości olej przekładniowy.

Czervik123
29-09-2016, 23:05
Ok , dziękuje za porady , czyli teraz olej samemu kupie i auto zaprowadzę do znajomego niech wleje dobry olej , bo wychodzi na to , że wcześniej jak oddałem samochód zaraz po zakupie na drobne poprawki do serwisu to zalali mi złym olejem :mad:

szprotqiu
14-10-2016, 00:24
Witam,
Gdzie wlewa się olej do skrzyni biegów ?? Macie może zdjęcie tego wlewu.

Pozdrawiam.

starling
14-10-2016, 00:42
W Twoim silniku (1,9MJtd) olej wlewa się przez otwór bagnetu do kontroli jego poziomu - należy wyjąć wystający, czarny, gumowy korek z uchwytem, który jest na wcisk - dostęp od góry, w głębi za wybierakiem biegów. Ze względu na umiejscowienie otworu, do napełnienia skrzyni najlepiej przygotować wężyk długości około 1m i średnicy takiej aby wszedł w otwór oraz lejek, który wejdzie na wężyk. Do skrzyni wchodzi 1,9L oleju.

bravozaku
18-05-2017, 21:26
Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam

TOD
20-05-2017, 15:33
Z olejem może być różnie. Mobil gl4/gl5 uniemożliwiał zmianę biegów, shell transaxle działa podobnie do tuteli. Nie wiem jak w 1,6 ale najprawdopodobniej masz bagnet i korek spustowy albo dwa korki. Korek sklej na loctite do uszczelniania gwintów do łatwego demontażu.

bnbn1
20-05-2017, 21:13
Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam


Witam,odswieze temat, olej motul 75w90 api -gl4/gl5 bedzie dobry? Pacjent to 1.6 mj, w ogóle to jaka tu mam skrzynie mam nadzieje ze nie ta wadliwa m32 czy jakos tak. No i jeszcze pytanie jak go wymienic w tym silniku. dzieki pozdrawiam

to co niby lepsze nei zawsze jest dobre, ja bym wlał to co producent przewidział czyli:

Olej syntetyczny klasy SAE 75W API GL4. Kwalifikacja FIAT 9.55550-MZ6
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE Contractual Technical Reference N° F002.F10, MS.90030

tutaj pełne dane oleju:

http://www.extranetpli.eu.petronas.com/dsp/pdf/eng/stec/1402_stec_ENG.pdf

można prównać czy ma te same parametry

bravozaku
20-05-2017, 22:33
Dobra wlalem juz tego motula, troche malo mi zlecialo jakis litr. Sa dwa korki jeden spustowy a drugi troche wyzej do wlewania i chyba sprawdzania. wlalem więcej niz mi zlecialo o jakies 3 setki. zobaczymy jak bedzie pozdr

bnbn1
21-05-2017, 02:04
Dobra wlalem juz tego motula, troche malo mi zlecialo jakis litr. Sa dwa korki jeden spustowy a drugi troche wyzej do wlewania i chyba sprawdzania. wlalem więcej niz mi zlecialo o jakies 3 setki. zobaczymy jak bedzie pozdr

nie chce straszyć ale użycie innego oleju niż np API GL4 np wyżyszy np. API GL5 może mieć negatywny wpływ na synchronizatory --> korozja stopu nieżelaznego z którego sa wykonane synchronizatory (mosiadz --> miedź i cynk), sprawdz to, bo widze w opisie tego motula GL5 --> to może być olej do mostów i mechanizmow różnicowych tam nie ma mosiadzu z którego sa wykonywane synchronizatory.

bravozaku
21-05-2017, 12:41
Witam ,czytalem gddzies ze jesli jest gl4/gl5 tak jak ten motul a nie samo gl5 to mozna lac bo wtedy nie ma siarki i innych dodatkow ktore prowadza do korozji. A w praktyce moge powiedziec ze biegi wchodza troche inaczej ani lepiej ani gorzej ale tak jakby sztywniej z leciutkim oporem, a wczesniej lewarek byl taki rozklekotany . No i najwazniejsze ze ze wczesniej lekko wyla na 3-4 biegu a teraz prawie wcale

bnbn1
21-05-2017, 21:08
Witam ,czytalem gddzies ze jesli jest gl4/gl5 tak jak ten motul a nie samo gl5 to mozna lac bo wtedy nie ma siarki i innych dodatkow ktore prowadza do korozji. A w praktyce moge powiedziec ze biegi wchodza troche inaczej ani lepiej ani gorzej ale tak jakby sztywniej z leciutkim oporem, a wczesniej lewarek byl taki rozklekotany . No i najwazniejsze ze ze wczesniej lekko wyla na 3-4 biegu a teraz prawie wcale

mało zleciało, wiec mogło go być za mało...może to była przyczyna że lekko wyło na 3/4 biegu ....