PDA

Zobacz pełną wersję : luzy zaworowe silnik 1.4 && KM 350A1000



bnbn1
26-09-2016, 11:23
witam

potrzebuje informacji jakie są wartości luzów zaworowych dla silnika 1.4 77KM 350A1000

mam na mysli wartośc plus tolerancja, potrzebuje tych danych aby wyregulowac luzy w moim toczydle :-)

dodatkowo zapytam jaka jest kolejnośc zaworów patrząc od lewej do prawej, czy to jest WS-WS-SW-SW ?

a już poza konkursem: przy zakładaniu pokrywy zaworów wystarczy nowa uszczelka czy tak jak to na niektórych forach jest napisane, nalezy użyć silikonu (to po co by była ta uszczelka) ?

bnbn1
28-09-2016, 17:04
znalazłem informacje iż wartości luzów to:

ssanie 0,3 mm
wydech 0,4 mm

czy ktoś to może potwierdzić ?

bnbn1
30-09-2016, 23:49
sam sobie odpowiem dla potomnych gdyby tego potrzebowali :lol:

z dokumentacji "service manuale" dla motore 1.4 8V 350A1000

gioco valvole aspiracione (ssanie) 0,3 mm
gioco valvole scarico (wydech) 0,4 mm

tolerancji niestety nie podali ale zakładam że to 0,05 mm

kolejność to WS-WS-SW-SW

mały psikus bo pokrywa głowicy ma jedną uszczelkę standrdową do wiekszości silników fire o tej pojemnośc ale do tego jeszcze 4 małe okragłe uszczelki dla kanałow olejowych... trzeba bylo jeszcze to skombinowac (czytaj dokupić) bo zakładac starych zaprasowanych nie zamierzałem, dlatego odrazu kupcie to w komplecie.

największy problem to jak sie dostać do podkładek regulujących, najlepiej sobie przygotowac coś co mozna włozyc miedzy "szklankę" a wałek rozrządu (ale tak aby nie blokować podkładki) , obracamy tak rozrządem aby krzywka otworzyła zawór, potem wkładamy blokadę i kiedy krzywka pójdzie w górę to szklanka zostanie w dole, potem tylko mały śrubokręt i szczypce, tylko uważac z paluchami aby ich nie stracić gdyby szklanka odbiła :!: po wyjęciu mierzymy grubośc aby wiedzieć o jakiej wartości założyć nową (czy cieńszą czy grubszą)

wiadmo trzeba glowice dokładnie wyczyścić jak i pokrywe (miejsce uszczelki) tzn odtłuścić aby to dobrze przylegało, moment dla śrubek pokrywy to 10 Nm.

co ciekawe przebieg 100 tyś km (a powinna być kontrola po 60 tyś) i tylko 2 zawory do regulacji na wydechu cylinder 1 oraz 3, bo jeden miał 0,35 mm a drugi 0,50 mm ... nie wiem czemu ten jeden miał wiekszy luz. Więc jak widac silnik fiata trzyma swoje parametry dośc dobrze ale juz następnym razem kontrola za następne 60 tyś km :-)

bnbn1
01-10-2016, 23:30
zapomniałem dodac iż w punktach gdzie uszczelka ulaga zalamaniu pod katem (półokrągłe części głowicy) należy dac silikon na głowice nie na uszczelkę :-) , tak przynajmniej było fabrycznie wiec zrobiłem dokładnie tak samo :-)

oczywiście wcześniej to wyczyścić dokładnie

popmix
23-04-2017, 21:46
a ja słyszałem czy wyczytałem kiedyś ,że zawory sa automatyczne jakoś tak w tym silniku, automatyczne dopasowanie sie , mam chyba ten sam typ silnika, a zawory chyba sa chydrauliczne.



Postautor: drivergrande » 26 paź 2009, 22:05
witam
posiadam grande punto 1.4 8V 07r od nowosci zrobiłem nim 65tys
wóz sprawuje sie bez problemów

dowiedziałem sie w jednym ASO ze musze zrobic regulacje zaworów przy 60tys (to dziwne bo przeglady są co 30 tys i przy pierwszym przegladzie nietrzeebabyło robic kontroli zaworów?) natomiast w innym ASO twierdzą ze silniki 1.4 8V maja hydrauliczne kasatory luzów zaworowych i nietrzeba przy zaworach nic robic a jeszcze w innym ASO twierdza ze hydrauliczne kasatory sa ale w 1.4 16V a w 1.4 8V zawory sie reguluje.

niewiem czy to niewiedza mechaników czy poprostu szukaja przysłowioego jelenia (w ASO zarzadali 250zł za regulacje zaworów) niechce również dowiedziec sie jak jest z tymi zaworami jak bedzie juz zapuźno.

prosze o pomoc

krowka1978
23-04-2017, 23:31
W 1.4 8V trzeba regulować zawory - system "płytkowy". W moim GP dopiero przy 180tyś. km trzeba było dokonać regulacji. Przy 90tyś. km nie było potrzeby, luzy były ok, ale sprawdzenie było.

Entrix
02-11-2020, 13:40
W tych silnikach luz po nagrzaniu się zwiększa

GrandePunto8V
30-10-2021, 15:19
1. Co się dzieje w pracującym silniku, to już nie wasza sprawa (tak, luzy "pływają", w obie strony, ciaśniej/luźniej). Producent podaje warunki regulacji - w większości silników na świecie na zimno i koniec tematu.

2. Zawory w większości (chyba w 90-99%) Fiatowskich 8V się reguluje, przy LPG obowiązkowo co 20-30 tys. km (bez gazu można raz na 100-150 tysięcy kilometrów sprawdzić dla spokoju, np. przy każdej wymianie paska rozrządu).

3. Uszczelki nie są doskonałe i to norma, że się je czasem wspomaga klejami/smarami. Pytania w stylu "to po co uszczelka" (skoro trzeba silikon) świadczą o niewiedzy praktycznej (ale spoko, każdy kiedyś zaczynał "od zera").

bnbn1
16-11-2021, 16:09
1. Co się dzieje w pracującym silniku, to już nie wasza sprawa (tak, luzy "pływają", w obie strony, ciaśniej/luźniej). Producent podaje warunki regulacji - w większości silników na świecie na zimno i koniec tematu.

2. Zawory w większości (chyba w 90-99%) Fiatowskich 8V się reguluje, przy LPG obowiązkowo co 20-30 tys. km (bez gazu można raz na 100-150 tysięcy kilometrów sprawdzić dla spokoju, np. przy każdej wymianie paska rozrządu).

3. Uszczelki nie są doskonałe i to norma, że się je czasem wspomaga klejami/smarami. Pytania w stylu "to po co uszczelka" (skoro trzeba silikon) świadczą o niewiedzy praktycznej (ale spoko, każdy kiedyś zaczynał "od zera").

service manuale mowi aby sprawdzać na zimnym (swoja drogą zrób to na ciepłym gdy ma silnik 90 stopni..... czekam na chetnego :smile:) co się dzieje po rozgrzaniu to projektant juz uwzglednił.

dodam jeszcze że jak ktos twierdzi że 1,4 8V oraz 1,2 8V nie trzeba regulowac luzów - szybko zmieniaj mechanika ten nie ma zielonego pojęcia :cool: