Zobacz pełną wersję : Emulator EGR
Cześć
Stosował ktoś taki wynalazek i może zaopiniować na ile sie sprawdza?
EMULATOR ZAWORU EGR OPEL FIAT 1,9 CDTI JTD JTDM (5806533051) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-opel-fiat-1-9-cdti-jtd-jtdm-i5806533051.html)
Pozdrawiam
a powiedz, czemu chcesz emulować EGR, jeśli efekt jest taki sam, jakbyś go w sofcie wyprogramował?
Za wywalenie samego EGR z softu powinni Cię skasować ok 250 dukatów.
Zastanów się czy warto.
Dzwonilem do kilku firm, ktore informowaly ze usuniecie programowe EGR to kosz 400-500 zl a dzisiaj zauwazylem ten emulator. Pewnie, ze wole wywalic w sofcie, poszukam jeszcze jakiegos fachowca, ktory nie bedzie zdzieral za te 10 minut roboty.
Moze nawet sam bym sprobowal tylko nie moge znalezc materialow w jaki sposob sie to robi.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Abramsik
22-09-2016, 17:35
M/z oszczędności na takiej usłudze to proszenie się o kłopoty. Lepiej teraz wydać 400-500 PLN i mieć gwarancję na usługę niż szukać domorosłych tjunerów albo co gorsze wszczepiać jakieś protezy jak tytułowy emulator czy powerbox. Tylko i aż tyle. Pozdrawiam.
Emulator ten działa bez zarzutu. U mnie będzie dopóki nie wywalę klap. Zaleta jest taka w stosunku do wyprogramowania EGR, że zakładając że masz sprawny zawór zaślepiając go i wpinając emulator zawsze może w 5 sekund powrócić do EGR gdyby była taka potrzeba (np. kontrola spalin na wyjeździe zagranicznym lub SKP). A tak by ponownie włączyć EGR w sofcie to trochę zachodu trzeba. Kwestia też taka by wyrzucić EGR z softu z głową a nie interfejsem typu mpps i ecusafe a niewielu może być magików od tego w danej okolicy. Ja póki co używam emulatora by ograniczyć zasyfianie klap.
Buahhhha, co wy za głupoty piszecie?
Czytacie podpisy?
W edc16 egr 250 samo off bez dtc.
450-500 to się za dpf bierze. I tu już trzeba wiedzieć co i jak, mapy lambda i inne się zmienia.
Co ty gadasz nie mpps.
Mpps nie służy do zal/wył tylko do zczytaniaesadu.
Minus taki że w cromie to trwa 45min.
Bdm chwila i robisz kopie immo przy okazjii.
A wyłącza się edytujac mapy, ręcznie nie jakimiś cudami.
Chcesz wyłączyć wyślij sterownik, zgraj wsad jak masz czym.
Tylko zanim zacznie ktokolwiek zgrywac zapytajcie sie jak to zrobic bo uwalicie ecu.
W Cromie usunięcie DPF programowo jest banalnie proste bo są Cromy bez DPF i wystarczy tylko wgrać soft z Cromy fabrycznie pozbawionej filtra. Czym innym jest usunięcie zaworu EGR, tutaj nie obędzie się bez edycji softu bo nie ma Crom bez EGR.
GUREGORI74
22-09-2016, 20:35
Mam zamontowany emulator firmy Relmac.Montaż banalny pracuje bez zastrzeżeń.Koszt 210 pln ,wyprogramowanie z softu w Warszawie w znanej firmie tuningowej to koszt 400 pln.I zaleta że można go szybko zdemontować ;-)
Przeciez napisałem interfejs mpps i ecusafe jako soft. Chciałbym właśnie uniknąć pseudo fachowców którzy czegoś takiego używają by mi ecu nie rozwalili. W mojej okolicy nie znalazłem nikogo sensownego kto by bezpiecznie egr wyprogramował, stąd emulator. Do cinsoftu mam ciut daleko a i terminy u nich bardzo długie.
Witam, kolego z Żyrardowa nie masz daleko, polecam tego kolegę, robiłem tam stilo i alfę 156.
ZibiSoft - Oferta (http://www.zibisoft.pl/index.php?idpm=2)
Andy5 proszę Cię, jak nie wiesz co piszesz nie pisz.
Egr to banał, z i bez maja inną strukturę pamięć i, i nie wystarczy ofsetu zmienić.
A jeszcze dodam bo widzę że tu krążą jakies mity.
Akurat fiat lancia alfa edc16 można mpps robic.
Trzeba wiedzieć jak i jakim, takim z allegro od chinczyla
To i 15 strach.
Andy tak dowaliles do pieca ze czytam i czytam i nacieszyć się nie mogę.
Wgraj Ty mi soft do 2,4 bez dpf z 1,9.
Bo nie kojarzę 2,4 bez dpf
Andy5 proszę Cię, jak nie wiesz co piszesz nie pisz.
Egr to banał, z i bez maja inną strukturę pamięć i, i nie wystarczy ofsetu zmienić.
Nie znam wewnętrznej budowy ECU różnych wersji ale wgrywaliśmy programem MPPS nowy soft do Cromy znajomego. Trwało to długo bo coś koło 30 min i ważne było żeby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12V bo groziło to zabiciem ECU. Pacjent przeżył, w ramach testu poprawności wycięcia filtra jak wypinaliśmy wtyczkę od czujnika temperatury to nie wywalał błędu. Kolega nowy soft z instrukcją jak wgrać dostał z angielskiego forum, był to program zgrany z auta bez DPF.
To powiem Ci że mieliście fula, bo zakładam że nr software nie sprawdzaliscie. Nie piszę o wew budowie ecu ale rejestrach procka. Mpps wgranie w cromie powinno trwać zdecydowanie krócej. Powiem Ci tak, czasami jak się nie wie za dużo to takie rzeczy wychodzą, pogratulować ze wyszlo. Nie będę się rozpisywać co mogło nie wyjść, bo nie musisz się stresować :)
aby zgrać mapy z ecu po przez obd2 potrzeba ok 40 -45 min, trzeba to robić najlepiej przy podłączonym prostowniku aby nie zabrakło prądu bo wtedy to ...ręcznie zmienia się mapę aby pozbyć się egr-a wgrywanie "nowej" mapy trwa krócej średni koszt takiej usługi to 200 zł , jak widzę ceny po 400 to chyba kogoś p...
Prądu Ci nie zabraknie.
Chodzi o to jak już pisali, chyba Andy, aby napiecie zasilania nie spadło poniżej 12v i to jest kluczowe. Aku przysiadzie na 10v i żegnaj :)
50zł egr w edc15
200 250 edc16
Dpf 450-500 , Ale tu już musi być ktoś obyty.
Jaro i nie najlepiej ale bezwarunkowo, i to takim prostowniki ruskim, który ładne kilka A może puścić w razie W, bo trzeba download do końca doprowadzic.
Dobra tyle na dziś trza spać.
Pozdrawiam
U mnie w okolicy wywalenie EGR ze sterownika u profesjonalisty to 250 zl.
Panowie, a czysto teoretycznie... jeśli nie BDM'em odczyt i zapis zmodyfikowanej mapy bezpośrednio w ECU po jego otwarciu, to jakim interfejsem po OBD2 byłoby najbezpieczniej sczytać i wgrać mapę w edc16c39? KESS v2?
Mpps fiata robisz, najbezpieczniej bdm
Ale jak masz kesa to wgrywaj.
Ja mam emulator od miesiąca i wszystko ok... Próbowałem wywalić programowo ale dwa razy (2x) został usunięty błędnie co skutkowało problemami z odpaleniem na zimno... Tzw tuner (dość znane firmy mazowieckie - bez zbędnej reklamy) popełnił błąd w masach powietrza i wyszła kupa... Co ciekawe ten sam błąd popełniono w dwóch firmach...
Emulator działa ok i ma tą zaletę, że mogę go w każdej chwili zdemontować (3 minuty roboty) i mam oryginalny soft w sterowniku na którymś ktoś nie uczył się jak programować ECU...
Tzw tuner (dość znane firmy mazowieckie - bez zbędnej reklamy) popełnił błąd w masach powietrza i wyszła kupa... Co ciekawe ten sam błąd popełniono w dwóch firmach...
Znane nie zawsze znaczy dobre. Przy takich okazjach warto wcześniej popytać na forum. To dość popularny zabieg wśród posiadaczy diesli.
Odpuściłem temat i założyłem emulator... Na + jest to że spalanie (wskazywane na kompie) spadło o 05-07 l/100km... Jak przy dystrybutorze jeszcze nie sprawdzałem :-)
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że po wyłączeniu programowym EGR oraz po jego zaślepieniu spalanie teoretycznie powinno się zwiększyć. Jakby nie było, spaliny nie trafiają ponownie do dolotu w związku z tym sterownik rekompensuje to zwiększoną dawką paliwa. U Ciebie jest emulator, więc pewnie działa to nieco inaczej. Oczywiście to tylko moja opinia z cyklu - nie znam się, ale wypowiem się ;)
Wcześniej jeździłem z palącym się "Chekiem" więc jakiś tam tryb awaryjny silnika... Teraz "teoretycznie wrócił do serii bo emulator podaje wartości na podstawie odczytów z przepływomierza i tym "oszukuje" ecu...
Kessem dasz radę, Galetto też daje rade. Problemy są z Edc17, bo tutaj już wybiórczo robi. Pytanie czy masz chińczyka czy oryginał.
Z tym Galetto to bym uważał, już 3 sterowniki padły na tym kablu z alledrogo.
Po mpps nie znam żadnego.
EDC17 hehehe, niektórzy nie umieją dobrze dpf wywalić w 16.
Z tymi cyrkami z EGR, to chciałeś aby wywalili z tablicą DTC, tzn chciałeś go fizycznie wywalić czy tylko zamknąć i dać pełną zaślepkę aby błędem nie walił?
Z tym Galetto to bym uważał, już 3 sterowniki padły na tym kablu z alledrogo.
O którym Galleto mówisz? Tymi FG-VG4 za 400zł z Alledrogo?
I co jak padły, wylutowanie i programowanie na stole zostało tylko?
koleś zgrywał 15 jakimś kablem z allegro , galleto1260.
skończyło się na wlutowaniu pamieci.
Tu było spokojnie bo to 15, i podmiana samej pamięci.
W 16 jak się uwali to co z immo jak nie ma kopi :)
Dokładnie się mnie nie pytaj jaki to był kabel i od kogo kupił.
A ja stoję przed dylematem, czy przy wywalaniu klap zrobić egr off zamiast obecnego emulatora. I pytanie do specjalistów tematu czy wywalając fiycznie klapy z plastikowego kolektora trzeba je także wyprogramować z ecu?
Wywal egr.
Jak chcesz zostawić sterownik klap podłączony to nie musisz.
Jak chcesz go odłączyć to tak bo wtedy dostaniesz bledy dtc.
waldinik
22-12-2016, 21:38
Cześć
Stosował ktoś taki wynalazek i może zaopiniować na ile sie sprawdza?
EMULATOR ZAWORU EGR OPEL FIAT 1,9 CDTI JTD JTDM (5806533051) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-opel-fiat-1-9-cdti-jtd-jtdm-i5806533051.html)
Pozdrawiam
Sprawdza się na 100% - EGR zablokuj całkowicie [ pełne uszczelki kpl. na aledrogo] emulator elektroniczny na 4 piny. Taki jak podałeś z aukcji. Pozdrawiam
waldinik
27-02-2017, 18:08
Ja mam założony ten emulator. Spisuje się znakomicie. [oczywiście EGR całkowicie zablokowany]. Komp. nie wykazuje błędu -check nie świeci. W razie "W" podłączam z powrotem EGR [ który jest sprawny] , 5min. i mam stan fabryczny. Programowo, niestety już na stałe. Notabene DPF mam również usunięty ale tu już programowo przez firmę tiuningową. Reasumując silnik b.dobrze pracuje.
bastek00
24-03-2017, 18:10
Ja mam emulator od miesiąca i wszystko ok... Próbowałem wywalić programowo ale dwa razy (2x) został usunięty błędnie co skutkowało problemami z odpaleniem na zimno... Tzw tuner (dość znane firmy mazowieckie - bez zbędnej reklamy) popełnił błąd w masach powietrza i wyszła kupa... Co ciekawe ten sam błąd popełniono w dwóch firmach...
Emulator działa ok i ma tą zaletę, że mogę go w każdej chwili zdemontować (3 minuty roboty) i mam oryginalny soft w sterowniku na którymś ktoś nie uczył się jak programować ECU...
Alf13 jak Ci się to do dziś sprawuje?
Ile zrobiłeś km?
Jak w zimie przy mrozach? Bo chyba na forum Opla mówili coś, że jak zimno to szarpie itd.
Jak realnie ze spalaniem? Spadło tylko na kompie czy realnie także?
Jeśli jakieś kopcenie miałeś wcześniej to jak jest teraz?
W sumie chętnie wysłucham odpowiedzi na powyższe pytania wszystkich którzy to mają.
Chcę to wrzucić do Alfy GT 150KM, zamiast wycinania z ecu, a osoby które zajmują się softami zniechęcają mnie m.in. mówiąc, że to działa jak box z czym się raczej nie zgadzam, gdyż to nie zmienia dawek paliwa chyba.
Dzięki i pozdrawiam.
Przeczytaj temat egr, pisałem czym to się rozni6
Alf13 jak Ci się to do dziś sprawuje?
Ile zrobiłeś km?
Jak w zimie przy mrozach? Bo chyba na forum Opla mówili coś, że jak zimno to szarpie itd.
Jak realnie ze spalaniem? Spadło tylko na kompie czy realnie także?
Jeśli jakieś kopcenie miałeś wcześniej to jak jest teraz?
W sumie chętnie wysłucham odpowiedzi na powyższe pytania wszystkich którzy to mają.
Chcę to wrzucić do Alfy GT 150KM, zamiast wycinania z ecu, a osoby które zajmują się softami zniechęcają mnie m.in. mówiąc, że to działa jak box z czym się raczej nie zgadzam, gdyż to nie zmienia dawek paliwa chyba.
Dzięki i pozdrawiam.
Sprawuje się tak,że nie wiem co to problem :-). EGR zaślepiłem po czyszczeniu dolotu. Wcześniej nie dymił, nie było problemu itp. Czyszczenie zrobiłem w ramach pakietu startowego po kupnie Cromki. Po zaślepieniu jeździłem z palącą się kontrolką kilka miesięcy. Próba wywalenia programowa nie powiodła się dlatego emulator. Emulator działa jak wspomniałem wcześniej świetnie, czyli po montażu zapominasz że go masz...
Co do spalania to bez zmian. Od 5.5 do 6.5 zależy od fantazji. Kopcenia nie ma i nie było. Wczoraj robiłem test z bratem. Jechał za mną i patrzył... Od 2 do 4 z gazem w podłodze zero kopcenia. Sam się zdziwił, chciał sprawdzać czy na pewno nie mam benzyny pod maską.
Ja jestem przeciwnikiem grzebania w ecu bo nie masz gwarancji czy wycinając jedno majster nie popsuje innego. A w takiej sytuacji diagnostyka komputerowa nic nie da bo parametr usunięty nie będzie sprawdzalny...
Ostatnie zdanie nieprawda.
Ostatnie zdanie nieprawda.
To jest twoje zdanie.
Jaką mam gwarancję że majster grzebiący w oprogramowaniu ma właściwe kwalifikacje i wiedzę by zrobić to prawidłowo. To jest zmiana tylko części kodu i nie mamy 100% pewności jak wpłynie na jakąś sytuację która wydarza się raz na 1000 przypadków. Jaką mam gwarancję, że majster nie wgra mi gotowca z internetu napisanego przez "pryszczatego gimbusa" który całą swoją wiedzę czerpie z forum internetowego...
Tak wiem, są firmy zajmujące się tym. Lecz jeżeli nawet oni popełniają błędy (czego jestem przykładem, pisałem wcześniej) to o co chodzi... Każdy uważa się za fachowca i znawcę tematu, a jak co do czego to przecież to nie on popełnił błąd. Każdy uważa że można poprawiać fabrykę a później wypalone tłoki, pęknięte głowice i jaki ten silnik słaby.
Ja mając emulator mogę go w minutę odpiąć i mając oryginalne oprogramowanie szukać problemu jeżeli jest taka potrzeba... Dla mnie jest to podstawowa zaleta.
Nie interesuje mnie twoje emocjonalne podejście do tematu , a takie przejawiasz.
Ostatnie Twoje zdanie nieprawda i koniec. Wyłączenie , usunięcie parametru, jest monitorowane i odczytywane przez ecu, BD jak i przede wszystkim programy diagnostyczne.
Poczytaj swoje posty, piszesz o jakimś pryszczatym gimbusie, itd.
To co Ty dałeś to napisał ktoś kod jak ma być krojony pomiar masy powietrza zmierzonej przez emulator. I tu masz głupoty pokazywane przez programy diagnostyczne. Wartość zmierzona nie jest zgodna z wartością rzeczywistą.
Czyli to co chciałeś uniknąć.
Piszesz o poprawianiu fabryki - sam to robisz.
Każdy ma swoją wole, i ma robić tak aby on, a nie jego otoczenie, był zadowolony.
Natomiast pochwal się gdzie Ci wyłączali egr, bo warto takich ludzi omijać jak nie potrafi tego zrobić, a to naprawdę podstawa podstaw.
Dodatkowo jeszcze, na temat emulatora i nie dymienia.
Jak wspominałem emulator okłamuje ecu, że powietrza jest mniej niż zmierzone. Ecu działa jak z EGR i daje dawkę paliwa odpowiednio mniejszą ( taka jak przy egr on).
Więć chyba nie dziwi że nie może zadymić. Jeśli dymi z emulatorem przy dolnym zakresie rpm to już naprawdę źle.
Dla mnie temat zamknięty.
Nie interesuje mnie twoje emocjonalne podejście do tematu , a takie przejawiasz.
Ostatnie Twoje zdanie nieprawda i koniec. Wyłączenie , usunięcie parametru, jest monitorowane i odczytywane przez ecu, BD jak i przede wszystkim programy diagnostyczne.
Poczytaj swoje posty, piszesz o jakimś pryszczatym gimbusie, itd.
To co Ty dałeś to napisał ktoś kod jak ma być krojony pomiar masy powietrza zmierzonej przez emulator. I tu masz głupoty pokazywane przez programy diagnostyczne. Wartość zmierzona nie jest zgodna z wartością rzeczywistą.
Czyli to co chciałeś uniknąć.
Piszesz o poprawianiu fabryki - sam to robisz.
Każdy ma swoją wole, i ma robić tak aby on, a nie jego otoczenie, był zadowolony.
Natomiast pochwal się gdzie Ci wyłączali egr, bo warto takich ludzi omijać jak nie potrafi tego zrobić, a to naprawdę podstawa podstaw.
Dodatkowo jeszcze, na temat emulatora i nie dymienia.
Jak wspominałem emulator okłamuje ecu, że powietrza jest mniej niż zmierzone. Ecu działa jak z EGR i daje dawkę paliwa odpowiednio mniejszą ( taka jak przy egr on).
Więć chyba nie dziwi że nie może zadymić. Jeśli dymi z emulatorem przy dolnym zakresie rpm to już naprawdę źle.
Dla mnie temat zamknięty.
Proszę bardzo.
Firma to Kreator Mocy z Warszawy... :-)
2 próby... :-)
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.