PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.4, trzy kwestie)



miloszk
17-09-2016, 18:24
Temat nr 1: mam trochę problem z rozruchem na zimnym silniku (nawet w ciepłe dni). Rozrusznik kręci, ale tak, jakby nie mógł rozruszac silnika. Na początku myślałem, że akumulator (44MAh), ale świeżo naładowany,przyniesiony i podpiety - dalej to samo. Czym to może być spowodowane? Świece, cewka, za niska moc rozruchowa akumulatora dla tego silnika? Jeśli tak jest teraz, to czego sie spodziewać w zimie? Ładowanie jest ok (ponad 14V)
Temat nr 2: czasem (zdarzyło sie może ze dwa, trzy razy) podczas jazdy silnik wszedł na wysokie obroty (coś jak rozbieganie diesla). Musiałem zjechać, zatrzymać auto i potem było już ok. Co ciekawe pedal gazu sam schodził w dół, więc to chyba nie kwestia krokowca. Przy rozruchu obroty są ok. Mam wrażenie, jakby linka o coś zahaczala. Nie zdarza sie to często, ale autem jeździ moja dziewczyna - początkujący kierowca, więc trochę sie martwię. Przepustnica była czyszczona parę miesięcy temu. Co więc to może być?
Temat nr 3: ostatnimi czasy dość często zdarza sie, że zaswieca sie i swieci światłem ciągłym "czerwona marchewka". Zajechalem na kanał i zauwazylem, że lekko stuknieta jest miska olejowa (lekko wgieta, acz nieuszkodzona). Pojawił sie też niewielki wyciek pod uszczelka. Auto postalo kilka dni, żeby sprawdzić jak poważny jest wyciek. Było zaledwie kilka kropli, więc chyba nic groźnego (profilaktycznie jednak częściej sprawdzam olej). I teraz pytanko - czy tego rodzaju wyciek jest groźny dla silnika i czy może mieć związek z zapalajaca sie ostatnimi czasy ową czerwoną"marchewką"? Jeśli nie to czemu kontrolka sie zaswieca i czy może to być coś groźnego? Innymi słowy czy coś poważnego może dziać się z silnikiem, czy może nic groźnego, a jedynieto efekt owego rozszczelnienia?

Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc,

pozdrawiam, M.

--
Wysłane z mojego HTC Desire S za pomocą Tapatalk 2

marcij
18-09-2016, 09:28
1. Można przyjrzeć się rozrusznikowi - wyciągnąc posprawdzać, przesmarować.
2. Dobry trop, zobacz, czy linka luźno chodzi w pancerzu.
3. Nie ma to ze soba związku. Dlaczego zapala się kontrolka dowiesz się po odcztaniu błędów, jakie zapisał sterownik.

markshall
18-09-2016, 20:55
akumulator (44MAh)
Gdzie Ty kupiłeś taki duży akumulator? Nawet Tesla model S ma mniejszy... :tongue
1. Jeśli słabo kręci przy naładowanym akumulatorze to radzę posprawdzać klemy/masy i ew. przyjrzeć się bliżej rozrusznikowi.
2. W tym modelu przepustnica jest jeszcze sterowana linką, a "krokowiec" ma dość ograniczony zakres ruchu więc obciążonego silnika na wysokie obroty nie wkręci. Obstawiałbym linkę.
3. Jeśli auto zostawia olej, wypadałoby to naprawić, aczkolwiek nie ma to nic wspólnego z marchewką - proponuję podłączenie pod komputer.

miloszk
18-09-2016, 23:01
Gdzie Ty kupiłeś taki duży akumulator? Nawet Tesla model S ma mniejszy...


Taki był, od nowości samochodu, a więc co najmniej od pół roku.



1. Jeśli słabo kręci przy naładowanym akumulatorze to radzę posprawdzać klemy/masy i ew. przyjrzeć się bliżej rozrusznikowi.


Na pewno będę musiał sprawdzić i zaizolowac przewody. Czasem mam wrażenie, że gdzieś jest jakieś przebicie (bo chociaż teraz ustało) swego czasu zdarzyło sie dość często delikatne kopniecie przy otwieraniu samochodu. Przewody rozruchowe są ok. Podejrzewałem świece, ale chyba faktycznie też w miarę wolnego czasu spróbuje za rada marcij trochę przeczyscic i przesmarowac rozrusznik (jest gdzieś jakiś manual do 1.4?). Na temat stanu akumulatora trudno mi sie wypowiadać (trochę boję sie zimy, acz wolałbym uniknąć teraz wydatków). Jak będzie czas sprawdze go na multimetrze.



2. W tym modelu przepustnica jest jeszcze sterowana linką, a "krokowiec" ma dość ograniczony zakres ruchu więc obciążonego silnika na wysokie obroty nie wkręci. Obstawiałbym linkę.

W sumie swego czasu zmniejszylem trochę naciag linki przepustnicy (kąt rozwarcia), aby zmniejszyć obroty. Faktycznie, nie pomyslalbym o tym. Tak, czy owak sprawdze świece (choć przewody są ok), chyba spowrotem podciagne trochę linke przepustnicy (będzie z tego jakiś efekt?) i sprawdze akumulator.Wstępnie uszczelnilem trochę doplot powietrza. W miarę możliwości prosilbym o jakiś manual do demontażu i sprawdzenia rozrusznika (ew. gdzie znajdę). Gdyby była taka możliwość do wymiany linki gazu (jeśli jest z tym jakiś problem) to też. Podepne auto pod komputer, a potem zobaczymy