PDA

Zobacz pełną wersję : 10W 40 do TJETa?



e_nornert
15-09-2016, 19:17
Witam
Czy do TJEta 120 KM z przebiegiem 160 kkm z 2008 roku mozna nalać taki olej? Stanie się coś? Ktoś leje?

markshall
15-09-2016, 22:27
Jak chcesz turbine zakatować to śmiało ;d
Za gęsty może być... A skąd taki pomysł? Bo tańszy jest? Ja też mam ponad 100kkm i leję motul x-clean 8100 c3 5W40 i jestem zadowolony.

e_nornert
15-09-2016, 22:36
Cos mi olej spala...

moris10
16-09-2016, 08:54
Sama lepkość ma tu niewielkie znaczenie, obydwa oleje mają sae 40, czyli na gorącym będę miały taka sama lepkość. Na spalanie oleju nie będzie to miało wielkiego znaczenia.
Moim zdaniem takie olej nie uszkodzi też turbiny. Warto pamiętać, że lepkość to tylko jeden z parametrów oleju. Zgodnie z instrukcją ma być to olej syntetyczny o klasie acea c3.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

e_nornert
16-09-2016, 09:42
Sama lepkość ma tu niewielkie znaczenie, obydwa oleje mają sae 40, czyli na gorącym będę miały taka sama lepkość. Na spalanie oleju nie będzie to miało wielkiego znaczenia.
Moim zdaniem takie olej nie uszkodzi też turbiny. Warto pamiętać, że lepkość to tylko jeden z parametrów oleju. Zgodnie z instrukcją ma być to olej syntetyczny o klasie acea c3.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

No właśnie mi też sie tak wydaje, zwłaszcza ze 10W a 5W to tak naprawde róznica lepkosci na zimnym/ w zimie.... A wiadomo, ze katowania turbiny na zimnym i tak trzeba unikac. Zresztą wiele diesli z przed ery DPF ma zalecany olej 10W40 a tez maja turbinę i jakoś źle to na nia nie wpływa.
Co wiecej, nie wiem czy dobrze myślę ale moze sie okazac, ze uzycie oleju 5W30 A3 bedzie gorsze dla silnika niz 10W40 A3 jak któs nie katuje na zimnym ale za to na gorącym?

markshall
16-09-2016, 15:11
Jak olej spala to warto się zainteresować dlaczego a nie wlewać gestrzy olej... Może właśnie turbo puszcza? Bo sam silnik (fire) przy tym przebiegu nie powinien spalać, chyba że katowany był. Moim zdaniem przechodzenie na gorszy olej to nie jest dobry pomysł.

moris10
16-09-2016, 19:09
Zgadza się jeśli silnik spala olej, to trzeba poszukać przyczyny, bo olej spalany na tlokach będzie powodował dalsza degradację jednostki napędowej.
Mała uwaga na koniec nie można oceniać jakości silnika po oznaczeniu lepkości. Zgodnie z takim rozumowanie to np. olej o lepkości 10w60 to już nadawał by się do starego diesla. A przecież takie oleje stosowane są w silnika o sportowym charakterze. Zapewniają lepsze smarowanie i utrzymanie ciągłości filtru olejowego przy wysokich obrotach. Minus to wyższy współczynnik tarcie, co będzie pozwalało się na wyższe spalanie.
Przy doborze oleju należy sugerować się zaleceniami producenta.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Tjet120
21-11-2016, 01:10
Od początku leje selenie K 5W40 i jest ok . Zamienniki...po Castrolu Magnatek 5W40 kolega ma syf na korku chociaż mi dobrze ten olej sprawował się w punto 1.2

Alton88
22-11-2016, 18:46
Wszystko zależy ile spala oleju, dymi na niebiesko?

e_nornert
25-11-2016, 16:05
Wszystko zależy ile spala oleju, dymi na niebiesko?

0.5l na 1000km.. Nie zauwazylem