PDA

Zobacz pełną wersję : Regeneracja czy nowy wtrysk ?



patpac
03-09-2016, 21:50
Szanowni forumowicze proszę o poradę po podpięciu do komputera mojej cromki wyszło takie cudo:
wtrysk 1: -0.27
wtrysk 2: -0.21
wtrysk 3: + 3......
wtrysk 4: - 2.....
mechanik stwierdził ubicie 3 wtrysku.
Moje pytanie jest takie czy regenerować a jak regenerować to gdzie ? czy szukać nowego ?

miras
03-09-2016, 22:19
Szanowni forumowicze proszę o poradę po podpięciu do komputera mojej cromki wyszło takie cudo:
wtrysk 1: -0.27
wtrysk 2: -0.21
wtrysk 3: + 3......
wtrysk 4: - 2.....
mechanik stwierdził ubicie 3 wtrysku.
Moje pytanie jest takie czy regenerować a jak regenerować to gdzie ? czy szukać nowego ?
Jaki masz przebieg? We fiatach trudno jest ubić wtrysk :-) Na jakiej podstawie mechanik to stwierdził (oprócz korekty)? Czy auto zachowuje się jakoś dziwnie - traci moc, dymi, czujesz zapach paliwa, trudno odpala?
Może trzeba zrobić próbę przelewową albo dać do czyszczenia?
Tu poczytaj FAQ - jak dbać o wtryski, czyszczenie i naprawa wtryskiwaczy benzynowych i diesel - Moto Centrum Zgierska 250 (http://wtryskiwacze-regeneracja.net.pl/faq.php)
Zakładów zajmujących się takimi rzeczami na pewno masz kilka w okolicy.

patpac
03-09-2016, 22:26
140.000 km problem zaczął się na wiosnę zauważyłem wzrost spalania chwilowego tzn. wskazania komputera, potem dwa razy zdarzyło się szarpanie silnikiem podczas przyśpieszałem tak jakby nie palił jeden cylinder, a teraz diagnostyka, konsultowałem to z drugim mechanikiem i też potwierdza diagnozę po wynikach, więc ... sam nie wiem samochód obecnie działa dobrze podczas gwałtownego przyśpieszania zauważyłem że puszcza bąka szarego ....

miras
03-09-2016, 22:39
No to zajedź do zakładu zajmującego się regeneracją, wyciągną na stół probierczy i dowiesz się, czy trzeba czyścić czy regenerować. Zrobią to na miejscu w przeciągu kilku godzin (po umówieniu na termin). Poszukaj na forach jakiś polecany zakładu. Na nowy wg mnie szkoda kasy.

patpac
03-09-2016, 22:54
G.. się na tym znam zajadę i powiedzą że 4 do roboty bo bilans im się nie zgadza albo szef kupił S klase i leasing go gniecie, nie na widzę szukać fachowca w tym kraju, przeważnie q.. i złodziej każdy tylko chce wyj...ć drugiego

radek_p14
04-09-2016, 15:43
Jak u ciebie wygląda sprawa klap wirowych w kolektorze?

bzykol
04-09-2016, 21:22
Kup liqui moly diesel spülung i spróbuj go ratować. Potem przejeździj kilka baków z dodatkiem 250 ml oleju liqui moly 1052 na każdy pełny bak paliwa.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

luk202
04-09-2016, 22:28
jeśli lubisz się bawić, to zrób sobie próbę przelewową. W necie jest sporo filmów. Jakby co to pytaj. Pomożemy.

cenioormo
05-09-2016, 10:09
Dobrze mechanik stwierdził....3 wtrysk na korekcie +3 oznacza że jest przytarty lub zapchany. Do wyjęcia i do roboty, jasne że opłaca się regenerować...czasem wystarczy w myjce go wymyć, a czasami wymienić końcówkę i wszystko jest cacy. Cena nie jest spora bo w bosch stalowa wola od 50zł do 150zł+ ew.części za 1 wtrysk, cena śmieszna jak na moje.

bronx
05-09-2016, 11:15
Dobra to lecimy.
Na pewno problem z 3 wtryskiem.
Dodatkowo zrób próbę przelewową, powie ciut więcej.
Wtrysk wykręć i daj do regeneracji, chcesz namiary gdzie ja daję ?
Tanio nie jest ale do tej pory wszystkie były zrobione ok.
Sam wtrysku nie myj.
chcesz ryzykować to przekręć końcówkę, w 99% przypadkach tak wygląda regeneracja.
Za końcówkę zapłacisz coś 250zł.

Wtryski siadają najczęściej przez :
egra - :
syf w paliwie

Zapobiegamy ( czy dpf jest czy nie ma)
lejemy 1:200 do 300 LM1052, na każde tankowanie
Pompa i wtryski się nam odwdzięczą, dpf też .

Capsel
05-09-2016, 13:01
Zapobiegamy ( czy dpf jest czy nie ma)
lejemy 1:200 do 300 LM1052, na każde tankowanie
Pompa i wtryski się nam odwdzięczą, dpf też .

Dla DPF oleje 2T są zabójcze.
Chyba, że ktoś zacznie produkować olej 2T w technologii LOW SAPS, no ale to oczywisty nonsens...

bronx
05-09-2016, 13:12
Dla DPF oleje 2T są zabójcze.
Chyba, że ktoś zacznie produkować olej 2T w technologii LOW SAPS, no ale to oczywisty nonsens...


Sory ale bazujesz na wiadomościach prasowych.
Zobacz co się dzieje, jakie są przebiegi wypalania przy stosowaniu Lm1052 w proporcja 1:200-300
Są informacje na necie Niemcy, najwięcej na ten temat napisali.

Ja cię nie zmuszam, nie namawiam do lania.
Niech każdy ma swoje zdanie.

cenioormo
05-09-2016, 16:24
Dla DPF oleje 2T są zabójcze.
Olej 2T nie jest zabójczy dla DPF-a pod warunkiem że jest to olej syntetyczny....ja leję 250ml na cały bak (czyli 58litry). Z tego co czytałem to ludzie z dpf chwalą sobie i nic złego się nie dzieje. Ja regularnie stosuję 2T do paliwa i wszystko jest cacy.

Capsel
05-09-2016, 17:07
Zobacz co się dzieje, jakie są przebiegi wypalania przy stosowaniu Lm1052 w proporcja 1:200-300

Jakie?


Są informacje na necie Niemcy, najwięcej na ten temat napisali.

Taa to bardzo wiarygodne źródło... Niemcy i internet

bzykol
05-09-2016, 22:45
Kiedyś mocno zgłębiałem temat i koledzy na forum też próbowali. dpf wypalał im się rzadziej jak dolewali do paliwa oleju 2t.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

scrabit
06-09-2016, 02:04
1. Jezeli 2T to nie syntetyk
2. 2T dobrany wg zalecanych wydluza interwaly - potwierdzone organoleptycznie a nie przeczytane
3. Sprawdź w pierwszej kolejnosci kompresje.. bylo szarpniecie to i klapke moglo wciagnac.. wtrysk podlewa bo kompresja slabsza.. ciezko zalatwic wtrysk zwlaszcza przy takim przebiegu..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

bronx
06-09-2016, 09:48
Jakie?

Postawa człowieka o nim świadczy,
dostałeś pewne informacje, które dodatkowo potwierdzają inne osoby, zadaj sobie trudu i poszukaj aby rozszerzyć wiedzę na pewne tematy.



Taa to bardzo wiarygodne źródło... Niemcy i internet
Chyba logiczne że nie bazujemy na jakiś adacach itp.
Akurat bardzo wiarygodne, bo jako naród dysponujący w UE nie najmniejszą średnia, może sobie pozwolić aby coś wymieszać i wysłac do jakiegoś labolatorium.
200-400E za analizę ich nie pociąga po kieszeni jak greków czy polaków.
Poczytaj fora holenderskie, no chyba że też uważasz że są "zbakani" i głupoty piszą.

Zadaj sobie troszkę trudu i zainteresuj się tematem a może... a może nie czegoś się dowiesz, wnioski każdy wysuwa sam - mysśląc.
Ten temat to tak jak z egr że pracuje cały czas... mit miejski !



Kiedyś mocno zgłębiałem temat i koledzy na forum też próbowali. dpf wypalał im się rzadziej jak dolewali do paliwa oleju 2t.
Skąd ja Cię kojarzę ????


3. Sprawdź w pierwszej kolejnosci kompresje.. bylo szarpniecie to i klapke moglo wciagnac.. wtrysk podlewa bo kompresja slabsza.. ciezko zalatwic wtrysk zwlaszcza przy takim przebiegu..
klapy mogą być- warto zaślepić EGR bo przedłuży żywot tego eko szajsu.
Jaki ma przebieg ?
Cromia i thesis x2 , wtryski do roboty, w cromie właśnie 3ci przy ok 180-200tys?? A w thesisach pierwsze, padające od EGR.

bzykol
06-09-2016, 10:21
Skąd ja Cię kojarzę ????



Z działu ogólnego i działu stilo :) sam też stosowałem i mocno namawiałem kolegów do mieszania paliwa z olejem 2t.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Pandemic88
06-09-2016, 17:40
Witam wszystkich tak na moje jeszcze zdrowe oko to obstawilbym klape wirowa. wlasnie na 3 cylindrze z reguly to ona 1 sie obrywa. korekty sa wysoko na + moze na sam poczatek sprawdzic tak koledzy wyzej pisali sprezanie (przepraszam za brak Polskich znakow.och szajse ta Germanska klawiatura)#-o

patpac
07-09-2016, 15:00
Panowie dziękuje za porady auto idzie w piątek do mechanika niech pomyśli, mnie już głowa boli od tych samochodów, strasznie to wszystko jest skomplikowane :-) nie moja działka, generalnie PRAWIE nikt nie odpowiedział mi czy REGENERACJA (i ewentualnie gdzie to robicie) czy NOWY (jak się okazuje to nie nowy tylko po regeneracji BOSCHA) to było pytanie klucz. I co przemawia np. za korzyścią za REGENERACJĄ a co za NOWYM zregenerowanym przez BOSCH. Jaka jest trwałość rozwiązania regeneracyjnego ? Ktoś się spotkał, np. robiłem to u X 5 lat jeżdżę wszystko okej, tego nie polecam bo 3 m-c wtrysk trup ?

luk202
07-09-2016, 15:09
wtryski, które posiadają nasze cromy mają tą zaletę, że można je tanio zregenerować przywracając ich świetność. Zacząłbym od sprawdzenia i ew. regeneracji jeśli coś niedomaga. Ale skoro auto u mechanika to niech się martwi ;-)

patpac
07-09-2016, 15:13
Tanio tz. ile 50 zł czy 500 zł ? :lol:

luk202
07-09-2016, 15:33
Tanio tz. ile 50 zł czy 500 zł ?
ok. 250-300 zł/szt.
Cennik regeneracji wtryskiwaczy common rail (http://www.diesel.pl/cennik-naprawy-wtryskiwaczy.html)

bronx
07-09-2016, 16:35
Przeczytaj sobie post nr 10.
Pisałem Ci, regeneracja i czy chcesz namiary, cena od 300 up

cenioormo
07-09-2016, 17:55
w autoryzowanym punkcie bosch biorą 150zł za regenerkę + ew.części. Gwara na rok z limitem 100tyś km.
Dlatego bosch ma u mnie WIEEELKIEGOOO +.....nie dość że u nas te wtryski padają bardzo rzadko....to nawet jak padnie, naprawa jest tania :) w 3/4 przypadków wystarczy tylko wyczyścić wtrysk na myjce lub wymienić końcówkę.

Pandemic88
09-09-2016, 21:45
Kolego patpac ja w swojej krówce miałem brak potwierdzenia imo na 2 wtryskiwaczach autko wtedy stało u Cinka także 2 wtryskiwacze zostały odesłane do firmy Bosch koszt naprawy 280 złotych 1szt.koszt nowego wtryskiwacza jak dobrze pamiętam to jest około 1200zł[-(

patpac
18-09-2016, 15:43
Sprawa z wtryskiwaczem została załatwiona w taki to sposób nabyłem wtrysk regenerowany od firmy bosch, wtrysk jest regenerowany przez nich, jest taki program boscha ex, dają pełną gwarancję 2 letnią, wtrysk kupiłem za 800 zł i tym sposobem mam wtrysk zapasowy (ten z demontażu) który zamierzam odesłać do regeneracji i tutaj Panowie pytanie do kogo odesłać ??? Macie jakieś doświadczenie ?? Jaki szacunkowy koszt ??

Hepo
18-09-2016, 22:11
U mnie na 4 tym cylindrze wtryskiwacz miał bardzo wysoką korekcję na poziomie 2,5-3.Też rozgladałem się za używką w celu wymiany ale któregoś dnia zaobserwowałem okopcenia wokół tegoż wtryskiwacza ...co wkazuje na uszczelkę miedzianą pod wtryskiem.Po jej wymianie korekcja spadła do poziomu 0,2-0,3.

ARS
23-09-2016, 10:41
Witam
Panowie żeby nie zakładać nowego tematu.
Wtrysk 3 .......... -2,73
Wtrysk 4 ............3.6

Pytanie moje wtryski do regeneracji ??? Na rozgrzanym silniku sprawdzałem.

cenioormo
23-09-2016, 10:45
ogromne korekty, do regeneracji.

maka131
23-09-2016, 11:04
a jak z kompresją?

nie masz problemów z odpalaniem lub nie brakuje mocy np podczas wyprzedzania, nie rozpędza się wolniej?

ARS
23-09-2016, 12:19
a jak z kompresją?

nie masz problemów z odpalaniem lub nie brakuje mocy np podczas wyprzedzania, nie rozpędza się wolniej?

Auto normalnie pracuje. W zime w mocne mrozy faktycznie jak odpali to szarpie wtedy gaszę i na nowo odpalam ale to sporadycznie. Czuje też troszkę spaliny w aucie. Mechanik mi powiedział żeby spróbować zrobić próbę przelewową koszt 60 zł. Powiedział mi żeby najpierw spróbować przeczyścić ma taki środek do tego i wymienić podkładki miedziane. Zrobić tanim kosztem a potem ewentualnie regeneracja.
Jak stoję przed silnikiem to od której strony jest ten 4 wtrysk????? Chce sam się z tym pobawić

maka131
23-09-2016, 12:35
wtryski liczymy od paska rozrządu ( przy pasku jest 1).

zrób próbę przelewową, ona potwierdzi czy to na pewno wtryski. jak jest słaba kompresja na którymś wtrysku to korekty też mogą odbiegać od normy. uszczelki może i warto wymienić. jak będziesz wymieniał to zobaczysz również jak wtrysk wygląda.

ARS
23-09-2016, 12:39
wtryski liczymy od paska rozrządu ( przy pasku jest 1).

zrób próbę przelewową, ona potwierdzi czy to na pewno wtryski. jak jest słaba kompresja na którymś wtrysku to korekty też mogą odbiegać od normy. uszczelki może i warto wymienić. jak będziesz wymieniał to zobaczysz również jak wtrysk wygląda.

Ok dzięki wielkie.
Pzdr.

scrabit
25-09-2016, 10:04
Sprawdz kompresje..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

boch
26-09-2016, 00:07
Może podłączę się pod temat z moim problemem. Zastanawia mnie dodatnia korekta na pierwszym wtrysku tuż po odpaleniu zimnego silnika. Korekta dochodzi w ciągu minuty pracy silnika do poziomu +2,5mm3/w. Później systematycznie maleje wraz z nagrzewaniem się silnika. Po rozgrzaniu mieści się spokojnie w akceptowalnym zakresie. Towarzyszą temu zauważalne drgania silnika od strony akumulatora. Jak wiadomo, korekta dodatnia nie jest jednoznaczna i może ona oznaczać zarówno niedomagania wtrysku jak i problem z kompresją danego cylindra. Zatem pytanie, skoro wtrysk wraz z rozgrzewaniem się silnika zaczyna pracować prawidłowo, oznacza to ewidentny problem z kompresją na danym cylindrze przy zimnym silniku? Tak na logikę, skoro wtrysk byłby przytarty, to korekta powinna trzymać odchyłkę bez względu na temperaturę silnika, zgadza się? Planuję zamienić wtrysk I cylindra z wtryskiem cyl. II. To chyba jedyny miarodajny i w miarę tani test sprawności wtrysku/cylindra. Tak jeszcze wracając do drgań, czy wskazują one na problem z kompresją, wtryskiem, dwumasą czy poduszką skrzyni?

bronx
26-09-2016, 11:23
he,
na zimnym silniku czasami korekty są na + a wtryski są ok.
Najłatwiej i najtaniej zrób test przelewowy. Do przekręcania wtrysku dojdziemy.
Czy egr masz zlepiony?
Bardziej te drgania są niepokojące. Pytanie czy poduszki, DM masz ok???
Możesz na pracującym zimnym silniku odłączyć pierwszy wtrysk i zobacz czy coś się zmienia,
odłączając kolejne i zobacz jaka jest różnica, ale zawsze jeden odłączaj.
Podsumowanie.
Zrób test przelewowy:
a) na zimnym
b) na ciepłym silniku

Podaj wyniki.

ARS
26-09-2016, 11:26
A to wtrysk można podmienić z innym ?

bronx
26-09-2016, 11:29
A co to za problem ?
A koło pompy CR trzeba blokować przy wymianie rozrządu czy nie ?

Zawsze jak coś się przeczyta na necie warto pomyśleć, dużo mądrości a jeszcze więcej bajek tu jest.
Można podmienić i aby zachować normę spalin warto go zakodować, ale i nie trzeba tragedii nie będzie.
Jeśli mówimy o CF2/3/4 z innymi nie koniecznie jest tak kolorowo. Niektórych nie można rozłączyć podczas pracy.

ata
26-09-2016, 11:36
zauważalne drgania silnika od strony akumulatora

czy wskazują one na problem z kompresją, wtryskiem, dwumasą czy poduszką skrzyni?
Nie zgadniesz, bo po tej stronie jest sprzęgło a w dodatku ta poduszka czasem wysiada.
Tylko testy, nie widzę innej możliwości wymyślenia co jest przyczyną. Dwumasa najmniej prawdopodobna (brak innych objawów zużycia?), poduszka ewentualnie.


Tak na logikę, skoro wtrysk byłby przytarty, to korekta powinna trzymać odchyłkę bez względu na temperaturę silnika, zgadza się?
Niekoniecznie, zmiany temperatury mogą wpływać na działanie wtrysku (uszkodzonego). Nic tam się nie poci? żadnych śladów wycieku czegokolwiek?

boch
26-09-2016, 11:43
Bardziej te drgania są niepokojące. Pytanie czy poduszki, DM masz ok??
EGR zaślepiony. Poduszki skrzyni nie jestem pewien, bo mam dyskomfort związany z płynną zmianą biegów podczas jazdy, co może świadczyć zarówno o poduszce skrzyni, ale także samej skrzyni jak i sprzęgle/dwumasie.
Dwumas. Czasami coś tam cicho postukiwało nieregularnie po odpaleniu zimnego silnika. Przestawało po kilku minutach lub po wciśnięciu sprzęgła. Ciekawe, że po ostatniej wizycie u mechanika na wymianie łożyska koła, stukania nie ma... Wibracji spektakularnych nie mam. Czasami wibruje pokrywa dolnego schowka pasażera - częsty przypadek w Stilo w JTD. Kierownica drga prawie niezauważalnie. Nie ma żadnych hałasów i szarpnięć podczas gaszenia i odpalania silnika.
Sprzęgło. Chodzi ciężko. Bierze tuż przy podłodze. Tak jak wspomniałem są trudności przy zmianie biegów podczas jazdy. Haczą. Właściwie wszystkie. Mechanik sugeruje zacząć od sprzęgła, także za miesiąc planuję jego wymianę.
Nic się nie poci w okolicach wtryskiwaczy. Silnik odpala od przysłowiowego strzała. Kiedy jest zimny słychać na biegu jałowym, że coś tam nierówno pracuje. Nie widać tego na obrotomierzu. Po rozgrzaniu silnik pracuje wzorowo. Na dniach postaram się wrzucić filmik, na którym pokażę drgania silnika jak i sam silnik po zimnym rozruchu.

bronx
26-09-2016, 12:14
Pisz że to stilo :)
Stilo ma jaja z poduszkami, podnosi się tam obroty biegu jałowego o 100-150rpm aby właśnie zniwelować te mankamenty o których piszesz. Ponieważ na wolnych poducha nie tłumi a nie ma sensu jej wymieniać, bo sprawuje się dobrze.
Jak po wciśnięciu sprzęgła coś tam ustaje, to może docisk, łożysko nie da się tak wywróżyć .
Zrób ten test przelewowy, potem będziemy myśleć.

boch
26-09-2016, 12:55
Ano Stilo. Też się naczytałem o tych poduszkach, że to właściwie walka z wiatrakami w tym aucie ;) Dzięki za pomoc. Szkoda, że do tych Gliwic nie mam trochę bliżej bo bym podjechał na diagnostykę.

ARS
27-09-2016, 16:24
Ja dziś zakupiłem taki wynalazek :
24965

Podłącze bezpośrednio pod przewód zasilający i powrotny paliwa i zobaczę czy coś pomoże :)

ARS
29-09-2016, 08:43
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Mam dostęp do dobrego używanego wtrysku i czy mogę go podmienić z czwartym bo tam mam korektę 3,7.
Chodzi mi o to bo nigdy się z tym nie bawiłem czy muszę coś jeszcze w ECU silnika zmieniać ?
Pzdr.

bronx
29-09-2016, 09:09
Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
Podmień, sprawdź korekty.

ARS
29-09-2016, 09:37
Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
Podmień, sprawdź korekty.

Ok dzięki.
Rozumie że ten kod co jest na wtrysku mam wklepać? Czyli przez ELM bez problemu to zrobię tak?

cenioormo
29-09-2016, 10:32
Tak, to jest ten kod z górnego denka wtrysku i nie będzie żadnego problemu przez elma jeśli łączysz się bezproblemowo z ECU. Robota na 5 minut z kodowaniem wtrysku.

ARS
29-09-2016, 11:10
Tak, to jest ten kod z górnego denka wtrysku i nie będzie żadnego problemu przez elma jeśli łączysz się bezproblemowo z ECU. Robota na 5 minut z kodowaniem wtrysku.

Ok jeszcze raz dzięki wielkie.
Pzdr.

boch
29-09-2016, 22:47
A to moje dzisiejsze logi:

Log 1. Wtryski (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony). Start przy temperaturze ok. 50 stopni, czuć że silnika wibruje, lekko nierówno pracuje. Log potwierdza problem z pierwszym wtryskiem

wtryski 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików (http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/917297---wudq.html)

Jak widać silnik rozgrzewając się zaczyna pracować lepiej. Po kilku przygazówkach korekty wędrują z cylindra na cylinder. Zastanawiam się czy ich główną przyczyną jest kończący żywot dwumas i wytrzepana poduszka skrzyni - stąd wtrysk pierwszy rekompensuje wibracje z okolic skrzyni...

Log 2. Przepływka + Doładowanie (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony)

doladowanie 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików (http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/917301---xme7.html)

Zastanawia mnie wyższa wartość zmierzonego ciśnienia doładowania o ok. 100mBara. Czy to normalne?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

UWAGA: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"

bronx
30-09-2016, 09:26
Z tych logów wynika że nic nie wynika.
Nagrzej auto do ok90stC.
Powyłączaj wszystko, radio, światła,nawiew, wszystkie odbiorniku pradu wyłączone.
Logujesz przez 2min, ogólna dawka paliwa i obroty silnika.
Nie dotykasz niczego !

Doładowanie na obciążonym silniku, dodanie gazu na postoju to nie jest obciążanie silnika.

Wytłumacz mi jak wtrysk ma rekompensować wibracje np od zerwanej poduszki lub DM, po prostu silnik trzepie. Czy to przyczyna czy efekt ?
Za bardzo po wystkim skaczesz.
1. DM do wymiany tak czy nie ? Jak tak to wymiana i potem szukanie przyczyn wibracja.
2. Wtryski, zrób to co pisałem wyżej, jak wyjdzie dobrze zostaw je.

Pisałeś że EGR zaślepiony, pełną zaślepką czy z dziurkami?
Od jak dawna egr jest zaślepiony ? ( km ?? )
Modził Ci ktoś ecu ?

boch
01-10-2016, 14:30
EGR zaślepiony pełną 2 mm blachą i wyłączony programowo. Poniżej 2 minutowy log z dawki paliwa i obrotów:

dawka palia 1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików (http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/918800---c4me.html)

Zlogowałem również auto z butem w podłodze od 1600 obrotów aż do ponad 3,5 tys. z krótkim postojem na końcu (końcówka loga) celem sprawdzenia korekt na wolnych obrotach:

logi 3-1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików (http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/918805---eeop.html)

Przypomnienie: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"

Jak widać, podczas przyspieszania największą korektą charakteryzuje się wtryskiwacz 4 cylindra. Brać tą korektę pod uwagę, czy ma ona jedynie znaczenie podczas pracy silnika na biegu jałowym?

bronx
02-10-2016, 08:27
W pon zobaczę, dam znać co tam na wykresach będzie.

boch
02-10-2016, 09:31
Ok, dzięki. W logach z ogólnej dawki paliwa zrobiłem 3 parametry tj. "temperaturę", "obroty silnika" oraz "dawkę ogólną paliwa". Nie wybrałem "oczekiwanej dawki paliwa". Gdyby coś, mogę wykonać log jeszcze raz. Co się rzuciło w oczy to temperatura silnika niższa od 90 stopni, a dokładnie 83 stopnie w szczycie. Logowałem kiedyś temperaturę otwarcia termostatu i okazuje się, że silnik nagrzewa się prawidłowo, ale termostat otwiera się szybciej czyli przy ok. 83 stopniach. Sprawdzałem węże do chłodnicy, nie robią się wcześniej ciepłe. Nie wiem czy to usterka czy taka uroda mojego termostatu. Latem wskazówkę mam w pionie, ale zimą chwilowy postój na biegu jałowym powoduje zauważalne odchylenie wskazówki temperatury w lewo od pionu. Nie sądzę jednak aby tak nieznaczne niedogrzanie silnika powodowało większe różnice w spalaniu i w parametrach silnika. Jakby nie było, przy okazji planowanej na jesień/zimę wymiany sprzęgła, wymienię również termostat.

bronx
03-10-2016, 10:21
Termostat zostaw wszystko jest ok, przy jtd i zaślepionym egr w zimę tak jest.

Z dawki paliwa wynika że wtryski masz zajebiste, nie ruszaj tego.


Delikatnie może sie zbierać syf na zmiennej, ale broń boże nie ruszaj tego. Doładowanie jest ok.
Możesz zacząć czasami dynamiczniej przyspieszać, może się rozrusza.
Ten wykres co masz to regulator ładnie doregulowuje doładowanie, te przeregulowania 50-100mBar, ja osobiście dopuszczam.
Więc na razie nie ma co szukać.
Jak się pogorszy ( np za rok tak samo przeloguj auto) to wtedy trza zacząc szukać, ale zacnzij od N75 on też może się delikatnie przycinać i będzie tak jak u ciebie.

Teraz wymień DM.

boch
03-10-2016, 11:20
Dzięki za odpowiedź. Podniosłeś mnie trochę na duchu, bo już myślałem, że mi się szykują dodatkowe wydatki. Podsumowując - tymi wysokimi korektami zarówno I cyl. na zimnym (bieg jałowy) oraz IV cyl. na rozgrzanym podczas przyspieszania się nie przejmować?
Co do dwumasy, mechanik zaproponował, że gdybym chciał ciąć koszty to może mi załatwić regenerację zarówno DM jak i sprzęgła w cenie 700 zł za kpl. Ponoć firma z 20 letnim doświadczeniem w regeneracjach. Nówka kpl z wysprzęglikiem to 1950 zł. Różnica spora. Co o tym myślisz? Ja jestem ostrożny. Nie wiem skąd biorą części do regeneracji...

bronx
03-10-2016, 13:06
Jak chcesz być spokojny na 95% zrób próbę przelewową.
Ja na Twoim miejscu bym nie robił, szkoda czasu, źle nie jest, wręcz przeciwnie.

W lybrze miałem regenerowany DM, dawał radę.
Za sam DM+tarcza zapłaciłem 1000zł.
Kurcze nie pamiętam firmy, musiałbyś poszukac moich postów na forum lanci.
Wtedy miałem z kasą cienko że nie było innej możliwości. Dziś pomimo pozytywnego wyniku regeneracji, raczej kupiłbym nowe.
Dla czego? Bo przy regeneracji zawsze jest opcja że się nie uda.
Wtrysk łatwo wyciągnąć i zareklamować, ze sprzęgłem trza skrzynię targać, półosie, olej w skrzyni etc. Za dużo zabawy.
Natomiast stanowczo mówię nie używanym z niewiadomego pochodzenia.

andy5
03-10-2016, 22:15
Co się rzuciło w oczy to temperatura silnika niższa od 90 stopni, a dokładnie 83 stopnie w szczycie. Logowałem kiedyś temperaturę otwarcia termostatu i okazuje się, że silnik nagrzewa się prawidłowo, ale termostat otwiera się szybciej czyli przy ok. 83 stopniach.

To typowe niedomaganie termostatu w Stilo, czego sam kiedyś doświadczyłem. Teraz koszt nowego markowego termostatu Behr nie jest już wysoki a wymieniając go wyeliminujesz potencjalną przyczynę zwiększonego spalania. U mnie nie miał wpływu na spalanie, drażniło mnie częste odchylanie od pionu wskazówki temperatury i trudności w dogrzaniu kabiny w zimie.

boch
03-10-2016, 22:39
Na spalanie to ja w tym aucie nigdy nie narzekałem. Nie sądzę aby te niespełna 10 stopni mniej miało jakieś większe znaczenie w wynikach spalania. Różnice w spalaniu zauważyłem po zaślepieniu i wyłączeniu programowym EGR. Do tej pory na trasie Kalisz-Wrocław samochód palił 4,8L/100. Teraz pali 5,2 przy identycznym stylu jazdy. Wydaje mi się, że gdybym jeździł bardziej dynamicznie, pewnie takiej różnicy bym nie zanotował - mniejszy udział spalin z EGR.
A co samego termostatu... Na forum alfaholików trwa w tej kwestii kilkuletni spór. Wg jednych opadająca wskazówka temperatury to ewidentny objaw usterki termostatu. Wg drugich Fiat stosował czasami termostaty o temperaturze początku otwarcia 81-83 stopnie, stąd te wahania na wskaźniku. Dziwna rzecz, że u mnie te wahania pojawiły się po wymianie kompletnego rozrządu. Wcześniej wskazówka nie miała takich wahnięć. Nie potrafię tego wytłumaczyć...Może ktoś inny? ;)

lukq
04-10-2016, 08:14
Czy nowa pompa wody, założona taka sama? Jeśli nie termostat to tylko tu doszukiwać można by się czegoś.


Co do temp. W Fordzie, wskazówka nie stoi idealnie na 90°, jest jakby 3 stopnie niżej. Wszyscy mówią tak ma być.
Dodatkowo ciekawe jest zjawisko, że podczas przyspieszania ( gwałtownego i szybkiego) wskazówka skoczy na ~70° po czym wraca na te prawie 90°. Wszyscy mówią tak ma.


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

cenioormo
04-10-2016, 09:26
co do tej temperatury...ja miałem rozwalony termostat na amen i był non stop otwarty że do 60C ciężko było nagrzać, miał być Behr niestety w pudełku znalazłem Colorstat, już 2 lata śmigam (50tyśkm) i wskazówka czy to lato czy to zima stoi pion bez żadnych odchyłek czy coś takiego (chyba że w zimie damy ogrzewanie na maxa i otworzymy szyby to spadnie o dosłownie 1mm). Co do tego trzepania silnikiem bochunie to nie masz się czym przejmować...mam to samo, z tym żę ja mam tak:
-jedziemy do pracy i silnik wibruje (20km trasa)
- -8 godzin z życia w pracy (dodam że wystarczy ze 4 godzinki by było okey)
-powrót do domu, silnik już pracuje jak laleczka

z tym że ja overboosta mam w 120% do wymiany razem z wężami. Dodam że mam lekkie dziury w przyspieszeniu, logi wyszło prawie wzorowo z widoczną właśnie dziurą przy 2100obr na ciśnieniu doładowania, potem idzie wzorowo.

boch
04-10-2016, 12:58
Bardziej brałem pod uwagę źle ustawiony rozrząd przez co silnik ma mniejszą sprawność cieplną. Pompa wody Metelli z oryginalnego fiatowskiego rozrządu. Czytałem już o dwóch podobnych przypadkach w Stilo JTD.

lukq
04-10-2016, 15:05
Co tam było powodem?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

boch
04-10-2016, 15:27
Nie wiadomo. Nikt nie potrafił tego wytłumaczyć. Mam kontakt z jednym z tych posiadaczy Stilo więc zapytam.

bronx
06-10-2016, 10:47
W przypadka zatkania egr zatyka się chłodniczkę spalin , która dogrzewa płyn.
W zimie objawia to się możliwością niedogrzania, w miejskiej jeździe jak nie dostanie auto rpm, lub przy dużym odbiorze ciepłą spadkiem wskazówki.
W lecie takiego czegoś nie ma, trzyma piona na 90 , lub ok.
Tam nie ma cudów.

CzarnyGD
06-10-2016, 11:55
W przypadka zatkania egr zatyka się chłodniczkę spalin , która dogrzewa płyn.
W zimie objawia to się możliwością niedogrzania, w miejskiej jeździe jak nie dostanie auto rpm, lub przy dużym odbiorze ciepłą spadkiem wskazówki.
W lecie takiego czegoś nie ma, trzyma piona na 90 , lub ok.
Tam nie ma cudów.

Dlatego w przypadku zaślepieniu EGR (całkowitym) tą chłodniczkę najlepiej usunąć :smile:

cenioormo
06-10-2016, 12:02
ogólnie jeśli ktoś ma wywalony egr z softa, polecam wywalić całkowicie układ egr...

boch
06-10-2016, 12:21
Po wymianie rozrządu nie miałem zaślepionego egra i to właśnie wtedy zauważyłem wahnięcia temperatury.

bronx
06-10-2016, 12:57
ogólnie jeśli ktoś ma wywalony egr z softa, polecam wywalić całkowicie układ egr...

A dlaczego ?

Akurat uważam że to nie jest dobry pomysł.
Wystarczy wizyta na stacji diagnostycznej i kumaty gość w moment łapnie się że nie masz egr.
Widać zaślepki, nawet jak masz pokrywę, i weź pod uwagę że 99,9% diesli po 2000r ma egr.

Na analizatorze nie wyłapie, ha, na zadymiaczu nawet masz mniejsze zadymianie .

Zaślepki dwie i zawór zostawić.

boch
06-10-2016, 13:30
Zgadza się. Całkowite, fizyczne usunięcie EGR nie jest rozsądne.

Rby
15-11-2017, 20:15
Panowie,

odkurzam temat, bo wydaje mi się, że mój problem jest z jego treścią związany. Niedawno zakupiłem cromę 2,4 JTD, 2006 r. 210 kkm. W trakcie zakupu, jak i kilka dni po zakupie wszystko było ok. Po tym czasie zaczął się znaczny problem z odpalaniem (w garażu słabo - kilka razy trzeba było kręcić, na powietrzu tragedia - kilkanaście lub więcej). Diagnoza po próbie przelewowej - dwa wtryski do regeneracji. Magik od regeneracji zrobił te dwa wtryski, ale przebąkiwał, że za jakiś czas trzeba będzie na pozostałych wymienić rozpylacze oraz zespół zaworów. Po zamontowaniu zregenerowanych wtrysków auto zupełnie nie odpala.

Jakieś pomysły co sprawdzić, gdzie może leżeć problem?

[pierwszy post, proszę o wyrozumiałość]

desmo999
15-11-2017, 21:40
W trakcie krecenia luzuj nakretki na wtryskach i patrz czy ropa leci.

Zobacz w mesie jakie cisnienie sie buduje..

Na plaka odpali??

Rby
15-11-2017, 21:53
W trakcie krecenia luzuj nakretki na wtryskach i patrz czy ropa leci.

Zobacz w mesie jakie cisnienie sie buduje..

Na plaka odpali??

Ropa leci [raczej], choć z opisu mechanika wynikało, że jest jakiś problem z cofaniem paliwa.

Na plaka odpala.

Co to "mes"? ;D

desmo999
15-11-2017, 22:03
No diagnostyczny program ten mes.

Ale jak juz odpali na plaka to juz chodzi potem??

Rby
15-11-2017, 22:06
Nie, właśnie tu leży problem, że odpala na plaka i trzyma obroty tylko, gdy plaka się podaje. Praktycznie zero reakcji na wciskanie gazu.

desmo999
15-11-2017, 22:12
To paliwa nie dostaje. Zobacz czy leci jak poluzujesz nakrętki

Rby
15-11-2017, 22:21
Ok, jutro będziemy patrzeć i dam znać.

Dzięki póki co!

[edit] Paliwo leci :/

Rby
16-11-2017, 21:46
Niestety, ale problem dalej trwa. Póki co spróbuję podpiąć inne wtryski, bo mam podejrzenia, że regeneracja była wykonana wadliwie.

desmo999
16-11-2017, 22:47
Wywal je na zewnatrz krec silnikiem i zobacz czy podaja ladnie. Diode zwlaczajac rezystorem wlaczajac ' rownolegle do cewki mozesz sprawdzic czy idzie sterowanie na wtryski (kilka pewnie poscisz z dymem zanim rezystancje dobierzesz) no chyba ze masz oscyloskop to sonda na podzialke 10x i badasz (napiecie w common railu jest wysokie w niektorych fazach) nawet po 100V

Rby
17-11-2017, 15:08
Btw,

czy wtryski z innych modeli 2,4 jtd (alfa, lancia) zwłaszcza tych o słabszej mocy będą pasować/współdziałać?

lisekg
18-11-2017, 09:33
Btw,

czy wtryski z innych modeli 2,4 jtd (alfa, lancia) zwłaszcza tych o słabszej mocy będą pasować/współdziałać?

Powiem tak.. wtryski od innej Cromy o tej samej mocy z tego samego rocznika, miesiąca i dnia nie do końca pasują :lol: każdy wtryskiwacz ma swoj indywidualny kod w którym jest zapisana jego podstawowa charakterystyka... Mówi się że jest kodowany.... każdy wtryskiwacz w głowicy jest inny. Czy to znaczy, ze silnik nie będzie na nim pracować.... oczywiście że będzie ale pytanie na ile będzie w stanie skorygować dawki... W przypadku innych modeli o innej mocy to już całkiem inna bajka bo tam nawet końcówki maja inna wydajność paliwowa i sa na inne ciśnienie przystosowane...

Rby
20-11-2017, 13:51
Ok, dziękuję za odpowiedź. Na dzień dzisiejszy auto odpala choć z małymi oporami. Komputer wywalił błąd na pompie wtryskowej. Po jej wyczyszczeniu auto zaczęło odpalać. Wciąż czekam na te alternatywne wtryski. Jeżeli problem z odpalaniem zniknie, to prawdopodobnie konieczna będzie jednak regeneracja pozostałych trzech wtrysków.

maka131
20-11-2017, 18:23
A jaki miałeś kod błędu, co czyściłeś?

Podejrzewam że problem z pompą występował juz wcześniej, jeszcze przed regeneracja wtryskiwaczy, nie miałeś wczesniej żadnych innych objawów podczas jazdy?

Rby
20-11-2017, 23:21
Nie miałem, bo auto w moich rękach od niedawna. Ciężko powiedzieć, co się działo wcześniej. Jak pisałem - auto w trakcie zakupu i kilka dni po reagowało w miarę normalnie.

Jeśli chodzi o kod błędu, to nie wiem - sprawdzał mechanik. Obejrzałem dziś auto odpala z lekkim zająknięciem - trzeba chwileczkę dłużej pokręcić rozrusznikiem. Zastanawiam się nad zmianą pompy jeszcze.

maka131
21-11-2017, 08:47
Jak odbierzesz auto to podłącz je do kompa i sprawdź jakie są obroty podczas rozruchu. Może rozrusznik za wolno kreci.

Jak auto było u mechanika to czy sprawdzam może kompresje?

Rby
29-11-2017, 16:10
Finalnie pomogła wymiana pompy wysokiego ciśnienia, samochód chodzi też lepiej na tych wtryskach "z importu".

Edit: przed zmianą pompy wyczyszczona została stara. Problem zniknął, ale tylko tymczasowo, bo po kilku dniach wróciły pierwotne objawy - odpalanie za 10-15 razem (ale za to na ciepłym silniku już spoko). Po wyjęciu pompy okazało się, że chodzi za luźno - w przeciwieństwie do tej importowanej.

jarcio21
29-06-2018, 16:12
Czy do silnika przed FL można włożyć wtrysk po FL. Świece żarowe nie pasują ale jak jest z wtryskiem?

jaro190
01-07-2018, 00:37
wtryski dobiera się po numerach i danej mocy silnika a nie po czy przed liftem, z tymi świecami to też jakieś bajki piszesz, na pewno różnica między świecami jest między silnikiem 150 km i 120

jarcio21
01-07-2018, 15:23
Nie bajki tylko proszę sobie sprawdzić katalog ngk. A ja też mam świece i są różnej długości z silnika z roku 2005 do roku 2007.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

32729
Zamieszczam zdjęcia z katalogu ngk.

radomir
01-07-2018, 15:54
Dokładnie tak , nawet jak mi wymieniał mechanik to dla pewności miał 2 rodzaje świec. Co do wtrysków niestety nie mam rozeznania.

Capsel
02-07-2018, 09:36
Nie bajki tylko proszę sobie sprawdzić katalog ngk. A ja też mam świece i są różnej długości z silnika z roku 2005 do roku 2007.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

32729
Zamieszczam zdjęcia z katalogu ngk.

Dwie Cromy jedna 2005 druga 2007, obie 150KM i świece żarowe identyczne miały...
Gdzie te zdjęcia?

jarcio21
02-07-2018, 09:44
Ale w 120 już jest różnica.

jaro190
03-07-2018, 00:41
z tą różnicą świec to masz rację tylko trzeba dodać że te dwa rodzaje świec były montowane w silnikach 120kM i 115 kM od 2006 roku i nie ma tu mowy o przed i po lifcie, nie wiem czemu producent tak sobie wymyślił ale może wyszedł z założenia że będzie w przyszłości remontowana głowica i wypuścił świece trochę krótsze ;-)

jarcio21
06-07-2018, 00:19
Ja miałem silnik z 2005 roku 120km kupowałem drugi też 120 km tylko z 2007 roku i była różnica. Kody silników te same.

boch
10-07-2018, 02:02
Ten z 2007 miał pewnie DPF. Może tutaj należy szukać wytłumaczenia.