PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 2.4 JTDM rolka napinacza i prowadząca pasek 6pk.



bronx
01-09-2016, 15:35
Panowie, szukałem tu na forum, bez powodzenia
szukałem w eperze - brak numerów
szukam po sklepach, katalogach i róże dziwactwa mi pokazuje.
Pokazuje że pasuje rolka napinacza 70X17X26 np z chryslera, galaxy czy bmw.
O rolce prowadzącej nic nie umiem odszukać, poratuje ktoś informacjami, numerami cześć.
Może rolki ze 159 2.4 200MK będą takie same ?

maka131
01-09-2016, 16:11
ja w ePer po moim nr Vin znalazłem takie numery OEM

pasek rozrządu - 55183528
napinacz paska - 55192323
rolka paska - 7763644
pompa wodna - 46804051

bronx
01-09-2016, 16:27
Szefie :)
6PK
nie ROZRZĄDU :)
6pk to pasek koło pasowe, wspomaganie, rail.

Ale dzięki za chęci :)

maka131
01-09-2016, 16:47
no to weź jeszcze raz mi tu napisz czego ty szukasz, tylko prostym językiem, bo ja prosty człowiek jestem. jak użyjesz jakichś fachowych skrótów to ja się znowu nie połapie.
napisz w prost jaki pasek i jaką rolkę czy tam napinacz potrzebujesz.

jeśli dobrze rozumiem to coś z tego potrzebujesz
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/cz%C4%99%C5%9B%C4%87i/101/15/95/1/2T/194.764.0.0/ZFA19400002028869/0/0/0/napedy-urzadze-pomocniczych-paskikoa-
link po moim nr VIN, jak wpiszesz swojego auta lub do nich zadzwonisz to pewnie też po numerze VIN dobiorą odpowiednią część. niestety rysunek znacznie odbiega od rzeczywistości.

bronx
01-09-2016, 22:27
Chodzi mi o rolke prowadząca i rolke napinacza paska pomocniczego, klinowego tak to niektórzy nazywają, inny paska wielorowkowego

jaro190
02-09-2016, 00:07
e-per nie pokazuje dla tego silnika rolek prowadzących i napinających (dla np. 1.9 mjtd 150kM są podane) najlepszym rozwiązaniem będzie odczytanie nr. ze starych rolek, wydaje mi się że te rolki będą takie same jak w silnikach 1.9 ale ręki nie dam obciąć;-)

maka131
02-09-2016, 07:15
Rolki prowadzącej na tym pasku w naturze nie ma, jest tylko napinacz. Napinacz sprzedawany tylko jako całość. Żeby do napinacza kupić sama rolkę to musisz go najpierw rozebrać i dopasować podobną.
Tak jak pisałem wcześniej rysunek w ePer calkowicie odbiega od rzeczywistości, nie jest zgodny ze stanem rzeczywistym.

nora81
02-09-2016, 08:37
24742

Jest to ta rolka?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

24743

I toto jest rolka napinacza

luk202
02-09-2016, 09:15
Napinacz sprzedawany tylko jako całość. Żeby do napinacza kupić sama rolkę to musisz go najpierw rozebrać i dopasować podobną.
Jesteś pewny że w całości? Kilka lat temu, co prawda do silnika GM, kupowałem bez problemu osobno rolkę.

maka131
02-09-2016, 09:17
oczywiście, że mogę się mylić. nigdy tego nie kupowałem.

bronx
02-09-2016, 09:56
będą takie same jak w silnikach 1.9 ale ręki nie dam obcią
Prędzej alfy 2.4 JTDM tu budowa silnika wedle epera prawie taka sama.



Rolki prowadzącej na tym pasku w naturze nie ma, jest tylko napinacz. Napinacz sprzedawany tylko jako całość. Żeby do napinacza kupić sama rolkę to musisz go najpierw rozebrać i dopasować podobną.
Tak jak pisałem wcześniej rysunek w ePer calkowicie odbiega od rzeczywistości, nie jest zgodny ze stanem rzeczywistym.

To muszę się tam przyglądnąć.
Była by to poniekąd dobra wiadomość, rolka napinacza powinna byc właśnie :


Jta rolka?
teoretycznie tak, takie właśnie wymiary wyszukałem i pokazało że pasują rolki z chryslera, galaxy i bmw.
Te firmy co podałeś to ja unikam, wolę już maxgeara. Kiedyś zakładałem BTA, ostatnio po 35tys km osadzenie łożyska się poluzowało i rolka kantem stanęła zrzucając pasek... całe szczęście nic poważniejszego się nie stało.


To dużo udało się rozjaśnić.
Dziękuję Panowie.

Wniosek, zdemontować rolkę i do sklepu.

maka131
02-09-2016, 10:21
To muszę się tam przyglądnąć.

jak chcesz obejrzeć ten pasek to zdejmij prawe koło oraz mały fragment nadkola, mała osłona koła zamachowego. zobaczysz pasek od dołu bez rolki prowadzącej, napinacz będzie słabo widoczny. żeby obejrzeć napinacz musisz zdjąć obudowę filtra powietrza.

niestety nie znalazłem zdjęcia które by pokazywało jak w realu te paski są założone. w pracy nie mam dostępu do YT, kiedyś widziałem jakieś filmy pokazujące wymianę paska rozrządu, było tam widać te paski osprzętu.

belial666
16-09-2016, 00:26
Czesc. Jak nikt nie pomoże, to moze jutro coś wykombinuję;) Pozdro.

bronx
16-09-2016, 08:08
Duszo nieczyste to inne silniki :)

bronx
19-09-2016, 16:27
Dziś będzie próba założenia paska od alternatora, bez narzędzi, mam pomysł z podłożeniem szmatki na koło altka (aby nowy pasek nie spadał) i starym paskiem ciągnąc (kręcić kołem pasowym klimy)
Ostatecznie poluzować kompresor, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Rolka napinacza to :
średnica 66m
szerokość 25mm

maka131
19-09-2016, 17:35
no to powodzenia.
ja pierwszy raz jak to robiłem podłozyłem pod pasek kawałek listwy progowej, takiej co się montuje na łączeniu paneli z płytkami pomiedzy pokojami. założyć się udało ale pasek lekko był draśnięty podczas załadania. po 2 latach uzytkowania nadawał się to wyżucenia.

za drugim razem poluzowałem kompresor klimy oraz z alternatora odkręciłem górną śrubę dzięki czemu alternator się opuścił. z udziałem żony poszło bardzo sprawnie. poproś kogoś o pomoc. w 2 osoby pójdzie szybko. ja sam meczyłem siędość długo. w 2 osoby samo zakładanie nie zajęło więcej niż 1 minutę. oczywiście wcześniej wszystko przygotowane było. żona lekko kluczem obruciła koło pasowe i pasek wskoczył. pózniej wszystko poskładałem.

bronx
19-09-2016, 22:25
Poległem ....
Przyszedł mi pomysl aby właśnie kompresor poluzowac
Jak w 159, ale nie widzę tam dojścia.
Chyba będzie trzeba rozkręcić troszkę przodu,
Na razie stop z tym paskiem, zabrałem się za rozrzad.
I ta bitwa przegrana, dolne dwie śrubki jak pisałeś.
Jedna na klucz 13 nie chce wyjść, druga na 15 nie można
Żadnym kluczem dojsc.
Jutro sobie przygotuje specjalną krótką nasadka 15
Z przyznawaną breszka.
Jak ogarne rozrzad to będzie powrót do paska ...
Już wiem że ze 2tym nie moje ��

maka131
19-09-2016, 22:56
ja wszystkie śruby od rozrządu odkręcałem kluczem tryczką 1/2" plus nasadki w odpowiednich rozmiarach. jak odkręcisz ta na klucz 15 to powinna wyjść. osłona/zawias będzie luźny to spróbuj nim pomanewrować oraz lekko silnik przesunąć i może śruba jakoś wyjdzie. ja za pierwszym razem to nawet poduszkę od skrzyni pod akumulatorem odkręciłem i mocowanie kolektora wydechowego żeby mieć więcej luzu i wtedy poszła.

kompresor klimy odkręcisz od dołu ale szybciej i wygodniej jest zdjąć zderzak oraz lekko chłodnice przesunąć do przodu. wtedy widać ile masz odkręcić kompresor żeby alternator był w najniższym położeniu. kompresor wtedy cofa się na tyle, że pasek od kompresora jest wystarczająco napięty nawet bez napinacza. wystarczy założyć pasek na alternator i kręcić lekko wałem i pasek bez problemu wjeżdża na alternator.

maka131
20-09-2016, 08:24
Sorki, że w nowym poście, nie mogłem już edytować poprzedniego.

Przypomniało mi się że z przodu silnika, obok kolektora wydechowego jest jeszcze jedna poduszka i ją tez chyba odkręcić.

Jak będziesz wymieniał rozrząd to przemyśl wymianę uszczelniacza na wale. Koszt to niecałe 20zl i ok 15 minut roboty żeby go wymienić. I mnie zaczął przepuszczać ok 200kkm. Jak wymienisz to masz spokój na kolejne kilka lat.

bronx
20-09-2016, 09:10
NA wale czy na wałku, bo na wałku to ok 15min, ale na wale to raczej nie 8|

maka131
20-09-2016, 12:47
Na wale, na dole silnika. Jak juz pasek zdjęty o odkręcasz ta zębatkę co pasek rozrządu napędza, zejdzie łatwo, jest na klinie. I juz widac uszczelniacz. Wyciągasz go i montujesz nowy. Zakładasz zębatkę i możesz dalej wymieniać pasek rozrządu .

bronx
20-09-2016, 13:26
Nie nie :)
dziękuję
Już kilka razy męczyłem się z tą śrubą. Nawet pneumat nie dawał rady, nie cieknie - zostaje :)
Dziękuj że tak łatwo Ci poszło :)

bronx
20-09-2016, 23:23
Rozrząd zdemontowany bez wyciągania silnika, bez odkrecania sanek bez demontażu dodatkowych podzespolow. Ok2h przemyśleń kombinacji i w końcu proste rozwiązanie. Rozrząd da się wymienić bez demontażu tej zakichanej oslony-wsporniki łapy. Jedna śrubę M8 tniemy i osłona na drugiej pięknie się okreca. Skończę przygotuje kolejną baśń do poduszki jak to zrobić prosto. Damy śrubę krutsza, bez uszczerbku na sile połączenia.