PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento Temperatura Płynu Chłodzącego



Euzebiash
31-08-2016, 01:26
Cześć wszystkim!

Jestem nowy na forum, a założyłem konto, bo sporo pomocy zaczerpnąłem z już założonych wątków.
Posiadam Seicento z silnikiem 899cm3, rok produkcji 1999r.

Seicento posiadam od kwietnia bieżącego roku (4 miesiące). Staram się cały czas likwidować wszystkie zauważalne usterki, czasami u mechanika lub te prostsze - samodzielnie. Mam problem z kontrolką płynu chłodzącego. Opiszę to w punktach, będzie łatwiej potem to wszystko poukładać:

1) Nie mam problemów przy uruchamianiu silnika;
2) Kontrolka temperatury pokazuje mi się po przejechaniu kilku kilometrów (zaczyna od bardzo słabej widoczności aż to coraz bardziej zaczyna świecić - im dłużej jadę). Zauważyłem, że podczas jazdy na wysokich obrotach dioda dalej się świeci, ale lekko (nie maksymalnie).
3) Podczas postoju, przy zapalonym silniku - dioda zaczyna się powoli pojawiać (staje się być coraz bardziej widoczna). W końcu załącza się wentylator.
4) Nie mam żadnej białej pary z wydechu, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jest cały czas na takiej samej pozycji, nie ma żadnych bąbelków podczas dłuższego postoju - więc to raczej nie wina Uszczelki pod głowicą.
5) Silnik pracuje równo na niskich jak i wysokich obrotach - nie widać uszkodzenia.
6) Dodam, że zrobiłem tym autem przez cztery miesiące prawie 7 tysięcy kilometrów, więc silnik raczej by się posypał, gdyby faktycznie byłoby coś nie tak.
7) Nawiewy w Seicento działają bez problemu, ciepłe i zimne powietrze - jak tylko się podoba wieje jak trzeba.

Teraz mam pytanie:
1) Słyszałem, że dioda pokazująca poziom nagrzania płynu chłodzącego powinna albo się palić (maksymalnie jasno) lub w ogóle jeżeli nie ma takiej potrzeby. Czy to prawda? Ja mam sytuację, gdzie dioda ta coraz bardziej staje się widoczna, aż po pewnym czasie gdy jest świeci już dość jasno - załącza się wentylator.
2) Wydaje mi się, że to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czy faktycznie tak jest? Dzisiaj byłem u mechanika wymienił mój czujnik (z czerwoną końcówką) na jakiś inny który zamawiał (bez czerwonej końcówki) i sytuacja była taka sama jak przy tej czerwonej. Jutro mam zajechać do mechanika z rana gdyż zamówił on taką samą jak mam z czerwoną końcówką (tylko nową).
3) Pomyślałem też, że w moim Seicento nie ma zegara który pokazuje dokładną temperaturę cieczy chłodzącej tylko jest ta dioda. Zazwyczaj na tarczy wskazówka jest na połowie (90st nagrzania), dlatego może ta dioda się rozjaśnia w czasie jazdy (bo silnik się nagrzewa?).
4) Czy moje Seicento musi mieć jakiś określony czujnik dla swojego modelu? Czy równie dobrze będzie pasował każdy inny byle by pasowało do gwintu?


Będę bardzo wdzięczny za wszelakie zainteresowanie tematem.
Proszę doradzić co może być winowajcą takiego przypadku.

Pozdrawiam!

lukq
31-08-2016, 07:03
Czujnik musi być do/pod Twojego sesja..
Druga sprawa to czy ktoś nie robił czegoś przy elektryce? Warto by było sprawdzi wiązkę jaka idzie od czujnika.

wyskrobane paznokciem na masce

Euzebiash
31-08-2016, 11:21
W pierwszym miesiącu była zakładana cała instalacja radiowa, bo nie było zupełnie nic. Ale czy to ma jakieś znaczenie?
Po odpięciu tego kabelka od czujnika - dioda całkowicie znika, jakby nie było żadnego przegrzania. Piszę to bo wyczytałem gdzieś, że komuś po wyjęciu tego kabelka świeciła maksymalnie jasno.

Podam tutaj jaki czujnik mi zamontował mechanik wczoraj który zachowywał się dokładnie tak samo jak ten co mam teraz:
http://e-katalog.intercars.com.pl/produkty/3121323020150-VEWS2509-O8970-.html

A tutaj jaki mam oryginalnie założony, powiedział mechanik, że teraz zamówi taki sam jak mam (z czerwoną końcówką):
Inter Cars S.A. (http://www.intercars.com.pl/pl/asortyment/Czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego,102511/?page=9)

Czy ten czerwony to odpowiedni do mojego Seicento?

lukq
31-08-2016, 11:46
Wejdź w eper.fiatklubpolska.pl wpisz tam nr vin i spr nr OEM tego czujnika. Wszystko się wyjaśni. Jescze warto sprawdzić same kable i podłączenie od tego czujnika


wyskrobane paznokciem na masce

Euzebiash
31-08-2016, 12:23
9 7588802 NADAJNIK 01
Czy ten numer 7588802 to właśnie ten co potrzebuje?
Bo ten ze sklepu Inter Cars ma taki: 7547977 FIAT
Pewnie nie bardzo?

kszylobryt
31-08-2016, 13:15
Ten czujnik temp. z inter-cars nie jest do seicento.On jest do samochodów które mają wskazówkowy odczyt temp.Po prostu w nim zmienia się oporność wraz ze zmianą temp.płynu.Im wyższa temp. tym oporność mniejsza,dlatego dioda na wskaźniku najpierw nie pali się a gdy temp.rośnie to zaczyna świecić coraz jaśniej.
W seicento jest czujnik,który po osiągnięciu przez płyn temp.dopuszczalnej dla silnika zwiera do masy i lampka zaświeca się.Sprawdź przy włączonym zapłonie.Zewrzyj przewód(który jest podłączany do czujnika) do masy silnika.Lampka powinna się palić.Działa na tej samej zasadzie co termowłącznik wentylatora tylko przy wyższej temp. Ten numer 7588802 będzie dobry.
Powodzenia

andrzejmc
31-08-2016, 13:38
Ten fabryczny wskażnik temperatury w formie zapalającej się kontrolki przegrzania to nieporozumienie , nie daje żadnej informacji o stanie nagrzania silnika,awarii termostatu itp.
Pomyśl o montażu czegoś takiego WSKAŹNIK TEMPERATURY WODY AUTO GAUGE CLEAR SM 52MM (5538712409) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-auto-gauge-clear-sm-52mm-i5538712409.html)

Euzebiash
31-08-2016, 15:16
Dzięki za przedstawienie sytuacji kszylobryt. Czyli sumując ten czujnik który mam aktualnie w moim Seicento (ten z czerwonym końcem) jest do wskazówkowego zegara.
To oznacza, że jak temperatura nawet gdy jest w normie 90st, to ten czujnik chce przekręcić zegar na połowę tarczy (gdzie jest własnie 90st), a że ja mam tylko i wyłącznie diodę, to dlatego ona świeci "w połowie" zamiast na maksymalnie jasno?
Czyli wszystko z tym czujnikiem jest w porządku i z tą diodą, nie mam żadnej podwyższonej temperatury?

PS. Zapytam tylko, czy warto wymienić płyn chłodniczy, czy on może się przyczynić do tej sytuacji, że przegrzewa się silnik? Mechanik dolał trochę swojego płynu chłodniczego i prawdopodobnie zaobserwowałem, że ta dioda świeci trochę słabiej (dolał, a nie wymienił).

sandamiano
31-08-2016, 16:01
Czyli sumując ten czujnik który mam aktualnie w moim Seicento (ten z czerwonym końcem) jest do wskazówkowego zegara.

Tak.Kupuijąc czujnik na kontrolkę pomierz go multimetrem,. Miedzy wsówką a obudową ma być przerwa (obwód otwarty. Jeśli masz na zegar multimetr wskaże rezystancje o ile pamiętam około 1500 omów w 20-25 stopniach



PS. Zapytam tylko, czy warto wymienić płyn chłodniczy, czy on może się przyczynić do tej sytuacji, że przegrzewa się silnik? Mechanik dolał trochę swojego płynu chłodniczego i prawdopodobnie zaobserwowałem, że ta dioda świeci trochę słabiej (dolał, a nie wymienił).
Wymień. Kupiłeś auto na wiosnę i nie wiesz co tam poprzednik dolewał. A zima niedługo i może tego silnik nie przeżyć jak za bardzo rozwodniony płyn zamarznie i rozwali kanały w silniku i chłodnicy. Koszt niewielki a sen spokojny. Tak samo płyn hamulcowy wymień jeśli da rade odpowietrzniki ruszyć.Powinno się co dwa lata wymieniać ale kto to czyni? Oczywiście olej i filtry. Taki pakiet startowy po zakupie. Na szczęście rozrządu nie trzeba bo na łańcuszku chodzi, zawory tak samo bezobsługowe

Euzebiash
31-08-2016, 16:53
Możesz mi podać jakąś aukcję z prawidłowym czujnikiem do mojego Seicento?

PS. W takim razie nie powinienem się przejmować, tym że dioda świeci (na połowie jasności) bo to właśnie pokazuje, że wszystko jest w porządku (płyn w odpowiedniej temperaturze), skoro nie świeci na maksymalną jasność ;).

sandamiano
31-08-2016, 17:15
Jeśli słyszysz że wentylator chłodnicy działa to temperatura silnika osiągnęła około95-98 stopni (mierzyłem programem u siebie) Czujnik na kontrolkę oryginalny ma wybite 119 i w tych stopniach kontrolka alarmuje o za wysokiej temperaturze. Tak że poza denerwującym świeceniem , żarzeniem kontrolki silnikowi nic nie jest

Euzebiash
31-08-2016, 17:31
Przy zastosowaniu odpowiedniego czujnika dioda od temperatury by również się tak rozświetlała? Mechanik mi powiedział, że dioda ta powinna albo się nie świecić albo jak już świecić (przy wysokiej temperaturze) to od razu na możliwie najjaśniejszym stopniu, bez żadnego rozświetlania, lub w pół rozświetlonej diodzie - tak jak mam teraz?

sandamiano
31-08-2016, 17:41
Przy zastosowaniu odpowiedniego czujnika dioda od temperatury by również się tak rozświetlała?

Nie. Oryginalny czujnik na kontrolkę jest bimetalowy zerojerdynkowy. Albo obwód jest otwarty i nie ma przepływu prądu - kontrolka zgaszona albo czujnik zamknięty - przepływ prądu i kontrolka świeci mocnym światłem. Weź przy przekręconym kluczyku dotknij zdjętym przewodem do masy (głowicy) i zobacz kontrolkę jak mocno świeci. Na takiej zasadzie działa czujnik - zwiera przewód do masy w wysokiej temperaturze

Mechanik mi powiedział, że dioda ta powinna albo się nie świecić albo jak już świecić (przy wysokiej temperaturze) to od razu na możliwie najjaśniejszym stopniu, bez żadnego rozświetlania, lub w pół rozświetlonej diodzie - tak jak mam teraz?
To samo napisałem a mechanikiem nie jestem....

Euzebiash
31-08-2016, 18:02
Dobrze, czyli wszystko jest w porządku, tylko mam nie ten czujnik, to że świeci dioda na w pół jasno - to znaczy, że silnik ma odpowiednią temperaturę.
Dzięki za odpowiedzi :)!

kszylobryt
31-08-2016, 20:23
Aukcja nr 5077940456

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka