PDA

Zobacz pełną wersję : Check engine



leon000
25-08-2016, 09:51
Witam,

Pewnego pięknego dnia wyświetlił się Check engine no i na trwale zapaliła żółta kontrolka z wizerunkiem silnika.
Wizyta u mechanika i podpięcie pod komputer dały odczyt błędu czujnika temperatury spalin. Po skasowaniu błędu na kolejny dzień historia powtórzyła się. Ponowna wizyta u mechanika i podpięcie pod komputer - ten sam błąd.
Teraz jest tak, że używając codziennie samochodu w drodze do i z pracy dwa dni pali mi się kontrolka, później ze dwa dni nie i tak w kółko. Nie kasuje już nic u mechanika, samo gaśnie, samo się zapala.

Chce się pozbyć tego problemu. Jakieś rady?

CAMEL1
25-08-2016, 11:07
Witam
Nie miałem nigdy takiego błędu.Postaraj się zlokalizować ten czujnik i obejrzyj połączenia elektryczne.Może da się go wykręcić i wyczyścić.

leon000
25-08-2016, 11:14
Ten czujnik jest pod samochodem przy puszce filtra cząstek stałych.

RafalWawa
25-08-2016, 13:03
Trzeba podpiąć MES i zobaczyć jak się zachowują odczyty z tego czujnika w trakcie jazdy.
Temperatura powinna rosnąć i w końcu się ustabilizować. jeśli jednak byłaby to wartość stała, albo mocno zmienna w górę i dół - wskazywałoby na uszkodzenie samego czujnika.
Jeśli odczyt nie wygląda podejrzanie - do jakich wartości rośnie i przy jakiej jest wywalany błąd?
Jeśli faktycznie rośnie za mocno - to pytanie dlaczego? wyglądałoby na to że masz faktycznie za wysoką tempepraturę spalin, a to może być wywołane nieprawidłowymi parametrami spalania (skład mieszanki). Dlaczego? - sprawdzić dolot czy szczelny, jakie wskazania z przepływomierza ( możliwe że ten coś przekłamuje i w efekcie źle dobierana jest mieszanka), co z EGR ( jego obecność i poprawna praca obniża temperaturę spalin, możliwe że coś nie tak on działa).
Jak widzisz - możłiwości trochę jest. Zacznij od ustalenia czy czujnik wogóle działa i pokazuje sensowne wartości

leon000
25-08-2016, 14:56
Dodam tylko, że auto mam od lutego a problem zaczął się gdzieć w maju, kiedy na dworze zaczeło się robić ciepło.

RafalWawa
25-08-2016, 21:18
Zacznij od zainwestowania w kabel ( najlepiej w viaken) oraz MES (MultiEcuScan) - bo inaczej pójdziesz z torbami na podpinanie kompa u mechanika, a co najwazniejsze umozliwisz sobie diagnostykę tu na forum - często znacznie skuteczniejszą i tańszą niż wizyty u mechaników

andy5
25-08-2016, 22:30
Ja wiosną tego roku miałem ten sam problem, P2085 błąd czujnika temp. spalin. Pomogło wyczyszczenie styków w wtyczce. Dostęp jest trudny i bez kanału raczej się nie obejdzie.

24679

AgnieszkaK
17-07-2018, 16:56
Mam podobny problem z czujnikiem temperatury spalin, Ecu dostaje bardzo wysoki sygnał.
Świeci mi się kontrolka check engine i ten sam nr błędu P2085 - Temperature sensor on particulate filter input. /Signal high/Fatal/Light ON/.

Rozumiem, że powinnam wymienić ten czujnik, tylko który to ?, na allegro znalazłam dwa różne czujniki temperatury spalin, które pasują do parametrów mojej cromy.
Gdzie dokładnie mieści się DPF i ten nieszczęsny czujnik???
Dodam, że przejechałam z tą "awarią" już ok. 10tys km i z autem nic niepokojącego się nie dzieje; ma dobre przyspieszenie, spalanie w normie i spaliny też w normie (były badane).
Proszę o rady i namiar tego czujnika, bo mechanicy sugerują i proponują tylko wywalenie filtra, bądź w tej samej cenie próbę naprawy.
Croma 1,9 JTD Dynamic aut. 110kw 2010r.