PDA

Zobacz pełną wersję : Zamulony M-Jet 1.3 2010



Kruczydlo
21-08-2016, 12:18
Doblo 1.3 M-jet 2010 90 KM


nie wchodzi na obroty
2000 to już szał a do przodu to z wielkim trudem
komunikat sprawdź silnik jest na porządku dziennym od rana do wieczora
czasem od niechcenia zadymi sobie na siwo


co zostało zrobione:
czujnik doładowania wymieniony z starego boszowskiego na pierburga


Po tych zabiegach był komp i kasowanie błędów
w rezultacie wszystko było ok około 2 dni po czym od nowa zamulenie totalne ( no panie tu nie ma czym jechać)

podejrzewam jeszcze EGR ale nie mam pewności ( jak trzeba będzie to będzie czyścił)
ewentualnie filtr cząstek stałych (tu pewności nie mam bo w którymś momencie wyświetlał że czyści i że zakończył)
może przepływka (ale nie sądzę chodź mogę się mylić)

Proszę o rade (poradę)

Pozdrawiam

przemog666
21-08-2016, 17:18
Hejka. Ja, wróżąc z fusów po kawie, obstawiam na przepływkę. U mnie szlag trafia wtyczkę od niej i czasem robi się z auta muł na dolnych obrotach. Poprawię wtyczkę i robi się od razu inne auto ;) Powodzenia w szukaniu winnego.

Kruczydlo
24-08-2016, 21:59
Znajomy przepatrzył silnik i określił że prawdo podobnie padł lub działa nie właściwie siłownik hydrauliczno - pneumatyczny (czy jak to się fachowo nazywa)
Z tego co doczytałem to tzw. grucha (jakkolwiek to brzmi)

czyli prawdopodobnie "zwalona grucha" nie steruje łopatkami w turbinie więc moje Dioblo kula sie na samym silniku

Problem w tym że w sklepie z częściami powiedziano mi że to nie występuje samo lecz z turbiną w komplecie

Nie do końca mi się chce wierzyć że taki jest stan faktyczny

z tąd moja prośba jakby ktoś coś wiedział miał chciał sprzedać

proszę o info

Pozdrawiam