PDA

Zobacz pełną wersję : Nierowna praca slyszalna od strony kola przedniego lewego



EmCroma
21-08-2016, 09:31
Jestem świeżym użytkownikiem Cromy. Auto firmowo bez dpf, niski przebieg potwierdzony w ASO Fiat ale po kupnie wychodzą pewne kwiatki. Zauważyłem nierowna pracę jakiegoś kola lub rolki od strony koła lewego przedniego. Jakby folowal na obrocie regularnie. Trwa to okolo max 5 minut na luzie, poki fura nie zlapie minimalnie temperatury.
Czy moze ktos podpowiedziec jaka rolka lub kolo znajduje sie od strony kola przedniego lewego?
Paski/ rolki od strony prawej/ pasazera szumia tez nieladnie wiec wezme sie za rozrzad niedlugo.
Kolejna bolaczka to prawa/tylna szyba, ktora z poziomu pasazera tylnej kanapy nie zamyka sie ale za to otwiera. Z poziomu kierowcy otwieram ja i zamykam bez problemu. Czy to moze byc jakas ulamana/przetarta wiazka w drzwiach pasazera prawy tyl?
Kolejny problem to kilkukrotnie zaobserwowane szarpniecie/ zdlawienie przy przyslieszaniue na 2 i 3 biegu. Zabserwowalem kilka razy, nie zawsze to wystepuje. Objawy sa bardzo krotkotrwale. Czy zabrac sie za EGR i czyszczenie?
Auto ma 125 tys km.
Poza tym jezdzi i pali ok, kopa ma niesamowitego :-)

Z góry dzieki za podpowiedzi.

maka131
21-08-2016, 16:47
Szumy, nierówna praca z lewej strony występuje podczas jazdy czy na postoju, biegu jałowym?
Z lewej strony nie ma żadnych rolek.

Co do szyby to na wyłączonym silniku poruszaj włącznikiem, zamykanie i otwieranie szyby naciskaj naprzemiennie. Podejrzewam że cos z przełącznikiem. Może tylko sie zabrudził lub złapał wilgoci, może ktos wysiadał podczas deszczu. Wiązki są dość dobrze porobione.

Do EGRa zawsze warto zajrzeć.

jaro190
21-08-2016, 19:54
co do szumu z lewej strony to może kończyć się łożysko wyciskowe sprzęgła lub coś zaczyna się dziać z samym sprzęgłem, odnośnie tylnej szyby u siebie to samo przerabiałem - w osłonie gumowej która idzie z tylnych drzwi do słupka przewody się" połamały" trzeba je tam sprawdzić i ewentualnie naprawić, szarpnięcia mogą być spowodowane zacinającym się egr-em, sprawdzić trzeba też stan klap wirowych a i czystość czujnika doładowania też ma znaczenie - przykręcony do kolektora ssącego na 1 śrubę po tej samej stronie co egr

EmCroma
06-09-2016, 11:06
Dzięki, lodejrzewam ze powoli zaczyna się moniec sprzęgła. Jak złapie temperature to jest ok. Bardziej martwi mnie poszarpywanie na 2 i 3 biegu przy om. 2000 obr. EGR sprawdzilem, byl niewiele przybrudzony ale wyczyscilem i wyglada jak nowka. Do tego byl juz zaslepiony zaslepka z otworami,. Ktos tam juz nie raz grzebal jak widac.
Poszukam jeszcze tego zaworu overboost i sprobuje wyczyscic. Czyli jest gdzies w okolicy EGR?
Sprawdze tez te klapy. Jeżeli się ruszaja to znaczy, ze jest ok?
Kurcze, się uszczęśliwilem tym autem :-)

Bulka159
06-09-2016, 11:19
overboost jest na pasie przednim . Dochodzą do niego wężyki, łatwo go zlokalizujesz.

tapnięte z s7

bronx
06-09-2016, 11:35
Ze EGR jest czysty nie znaczy że dobrze działa, nie mniej zaślepka z dziurka nie powinna spowodować szarpania przy 2000rpm.
To ze masz EGR zaslepionego ciesz się ! masz szansę że klapy wirowe długoooo będą żyć, bo to syf z EGR je zabija.
Świadczy o tym stan twojego zaworu.
Proponuję Ci w ogóle wywalić egr ( wyłączenie w sofcie), pełna zaślepka.
Taki szum z lewej strony to raczej coś ze sprzęgłem, dociskiem, wysprzęglikiem, łożyskiem dociskowym.
Jak szarpie na 2 i 3 to zrób loga z jazdy wiesz jak, masz czym ?
Czy na innych biegach szarpie , czy szarpie podczas jazdy "jednostajnej" bo może wyciera się potencjometr gazu.
Dużo pytań, podłącz się pod kompa i zobacz co tak ecu pokaże.


.. ta bułka ze stilo ?? :)

Bulka159
06-09-2016, 11:36
ta bułka ta haha.

tapnięte z s7

bronx
06-09-2016, 11:40
Ale ten świat mały co ?? :)
To co masz stilacza i to w benzynie .... jak słusznym klekotem a automatem pomykasz. :P
Za niedługo chyba połowa tamtego przejdzie na to forum ;)
;)

EmCroma
06-09-2016, 22:37
Mam jakiś obd2 bluetooth, da rade? Oczywiście zaciszne jakieś oprogramowanie. Co bedzie najlepsze? Czy wygenerowanie logów jest w miarę intuicyjne?

bronx
06-09-2016, 23:19
Powinno dac, wystarczy kkl.
Programy to mes fes lub alfaobd

EmCroma
08-09-2016, 11:28
Podpinalem sie wczoraj i MES wyszukal interfejs ELM 327 1.3 bluetooth na com4 z informacja, ze jest ok ale nie nawiazuje komunikacji, caly czas trwa laczenie. W ustawieniach wskazuje ten interfejs ale nie moge wybrac COMa.. Bede sie jeszcze bawil w wolnej chwili.
A inny sposob na weryfikacje, np. odpiecie wtyczki EGR bedzie ok?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

EmCroma
08-09-2016, 19:05
Odpialem wtyczkę EGR i problem ustąpił, auto jakby żwawsze i nic nie szarpalo. Bingo :-) Podpialem już wtyczke spowrotem ale mam check engine na blacie. Zniknie sam czy trzeba skasować?
Co do EGR to szukać nowego czy lepiej znaleźć fachowca, który wyprogramuje?
Co do overboosta to znalazlem go, z przodu, mocowsny da blaszce, na swie śruby, chyba to wlasnie to. Jest tylko lekko przykurzony i nic wiecej.



Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

maka131
08-09-2016, 20:52
Błąd sam przestanie świecić.
Ja EGR czyszczę co jakiś czas. Robota prosta ale bardzo brudna.

bronx
09-09-2016, 00:15
Zaslepic pełna i w sofcie usunąć.

EmCroma
10-09-2016, 21:53
Lipa, kulilem nowke EGR i znowu szarpie. Co sie okazuje to sruby sa juz zwalone i nie mozna egr dobrze dociagnac. Pozostaje jakies nagwintowanie tego elementu do ktorego EGR sie dokreca albo zostawienie jak jest i wyprogramowanie..
Poki co chyba cala akcja wynika z drobnych nieszczelnosci przez brak mozliwosci porzadnego dokrecenia zaworu.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

luk202
11-09-2016, 01:08
Terz miałem zerwana śrubę. Kupiłem taką na metry, wkrecilem do oporu i na to nakretke. Działa.