Zobacz pełną wersję : Kabel z komory silnika do wnętrza pojazdu. Którędy?
Witam kolegów,
W dniu dzisiejszym postanowiłem sobie podłączyć moduł świateł dziennych w reflektorach świateł przeciwmgielnych. Jednak po zrobieniu instalacji od samych reflektorów do modułu w instrukcji mam opisane, że kabel czerwony od modułu mam podłączyć do plusa ale dopiero po stacyjce. Problem w tym, że nie wiem którędy puścić owy kabel żeby się wpiąć chociażby do gniazda zapaliczki.
Pytanie jest nastepujące:
Którędy poprowadzić kabel tak aby nie było duzo rozbierania?
lub
Jakiś inny pomysł gdzie można się podłączyć tak aby po przekręceniu stacyjki(wyjęciu kluczyka) na owym czerwonym kablu nie było napiecia?
Proszę o pomoc i za rady z góry dziękuje
użyj przekaźnika. zasilanie weź z akumulatora, sygnał sterujący z alternatora. tak światła dzienne będą się zapalały po uruchomieniu silnika.
jak bardzo chcesz wziąć zasilanie po stacyjce to sprawdź skrzynkę bezpieczników w komorze silnika.
musisz sprawdzić na którym bezpieczniku jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.
w instrukcji znalazłem, w opisie skrzynki bezpieczników pod maską, bezpiecznik F11 opisany jako Urządzenia dodatkowe. może na tym zasilanie pojawia się po przekręceniu kluczyka.
właśnie poszedłem tym tokiem myslenia i podłaczyłem się pod sterowanie wtryskami(tam napięcie pojawia się w chwili przekręcenia kluczyka) kabel czerwony nie jest odpowiedzialny za zasilanie świateł a za wyłączenie ich po skończonej jeździe wiec pierwsza opcja odpada
użyj przekaźnika. zasilanie weź z akumulatora, sygnał sterujący z alternatora. tak światła dzienne będą się zapalały po uruchomieniu silnika.
jak bardzo chcesz wziąć zasilanie po stacyjce to sprawdź skrzynkę bezpieczników w komorze silnika.
musisz sprawdzić na którym bezpieczniku jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.
w instrukcji znalazłem, w opisie skrzynki bezpieczników pod maską, bezpiecznik F11 opisany jako Urządzenia dodatkowe. może na tym zasilanie pojawia się po przekręceniu kluczyka.
prąd w tym czerwonym przewodzie ma za zadanie "wyłączyć " światła przeciwmgielne ( do jazdy dziennej )po włączeniu się świateł pozycyjnych - także ten czerwony należy wpiąć właśnie w przewód od światła pozycyjnego lub jak kto woli postojowego, niepotrzebnie ciągnąłeś przewody od samych lamp trzeba było otworzyć skrzynkę bezpieczników koło aku i tam odszukać przewodów od p.mgielnych idealne miejsce na moduł)- pewnie w tym module masz 5 lub więcej przewodów do podłączenia (w moim przypadku tak było -1 właśnie na sygnał wyłączenia świateł do jazdy dziennej podłączony pod pozycyjne; 2 przewody na każdą z lamp u mnie zastosowałem światła drogowe i po jednym przewodzie na + i - bezpośrednio na akumulator, światła do jazdy dziennej zapalają się gdy alternator poda więcej niż 13,2 V i wyłączają się po wyłączeniu silnika, u mnie była też opcja podłączenia pod czujnik hamulca ręcznego który w przypadku zaciągnięcia go wyłączał światła do jazdy dziennej ( np stanie w korku lub na światłach )
Emenems-m
18-08-2016, 20:40
Ale jeśli już naprawdę musisz przebić się przez ścianę grodziową, to dobre miejsce jest dokładnie pośrodku między rurami nagrzewnicy przez uszczelkę.
Robiłem taki wygibasy jak instalowałem czujniki parkowania z przodu :)
Panowie, który moduł kupiliście? Od dawno kombinowałem z dziennymi ledami tylko każdy zestaw przaśnie wyglądał w cromie. W sumie moduł na przeciwmgielnych będzie najlepszym rozwiązaniem bez jakiegoś doklejonego cuda :)
Oswieccie mnie-co w takiej sytuacji z przeciwmglowymi? Jak to dziala?
Moduł DRL Świateł Dziennych nie LED Coming Home ! (5998924996) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/modul-drl-swiatel-dziennych-nie-led-coming-home-i5998924996.html) ja mam taki
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
przeciwmgłowe tak jak w przypadku świateł drogowych świecą z mocą 30%, po włączeniu światła postojowego zostanie podany sygnał na wyłączenie światła do jazdy dziennej - w tym przypadku do wyłączenia p.mgłowych,gdy włączysz światła mijania lub pozycyjne po włączeniu przyciskiem świateł p. mgłowych przednich będą świecić z mocą 100%, u siebie mam na manetce AUTO i w tej pozycji cały czas jest (czujnik zmierzchu) w momencie jego zadziałania lub gdy pada intensywnie deszcz i wycieraczki ciągle pracują automatycznie włączają się światła mijania z jednoczesnym wyłączeniem świateł dziennych - czytaj drogowych świecących z mocą 30%, dodam gdy trzeba np. ostrzec przed policją(czego nie robię i jestem przeciwnikiem;-))pociągając manetkę świateł do siebie dajemy sygnały świetlne długimi z mocą 100%
No kolego nie do końca jest tak jak piszesz. Przewód odpowiedzialny za wyłaczenie świateł dziennych przy jednoczenym włączeniu świateł mijania mam juz podpięty i to wszystko działa jak nalezy. Czerwony przewód tak jak napisałem wyżej odpowiedzialny jest za wyłączenie świateł dziennych w przypadku zgaszenia auta i wyciągniecia kluczyka ze stacyjki.
Wszystko juz podłaczyłem i działa. Kabel czerwony złączyłemn z przewodem idącym do skrzynki bezpieczników pod maską odpowiedzialny za sterowanie wtryskami 7,5a. Bezpiecznika nie trzeba zmieniać na wiekszą oporność gdyż w czerwonym przewodzie nie idzie jako tako napoiecie tylko sterowanie samego modułu. Jesli chodzi o to czy przeciwmgielne działają tak jak przed założeniem instalacji to tak. Działają, moduł nie ma nic do tego bo gdy chcemy właczyć swiatła przeciwmgielne to musimy miec włączone światła mijania albo chociaż pozycje i wtedy moduł nie jest aktywny wiec wszhystko jest jak nalezy
prąd w tym czerwonym przewodzie ma za zadanie "wyłączyć " światła przeciwmgielne ( do jazdy dziennej )po włączeniu się świateł pozycyjnych - także ten czerwony należy wpiąć właśnie w przewód od światła pozycyjnego lub jak kto woli postojowego, niepotrzebnie ciągnąłeś przewody od samych lamp trzeba było otworzyć skrzynkę bezpieczników koło aku i tam odszukać przewodów od p.mgielnych idealne miejsce na moduł)- pewnie w tym module masz 5 lub więcej przewodów do podłączenia (w moim przypadku tak było -1 właśnie na sygnał wyłączenia świateł do jazdy dziennej podłączony pod pozycyjne; 2 przewody na każdą z lamp u mnie zastosowałem światła drogowe i po jednym przewodzie na + i - bezpośrednio na akumulator, światła do jazdy dziennej zapalają się gdy alternator poda więcej niż 13,2 V i wyłączają się po wyłączeniu silnika, u mnie była też opcja podłączenia pod czujnik hamulca ręcznego który w przypadku zaciągnięcia go wyłączał światła do jazdy dziennej ( np stanie w korku lub na światłach )
to mamy różne moduły, mam połączone tak jak opisywałem gdy napięcie jest niższe niż 13,2 światła same się wyłączają ( powoli się ściemniają) trwa to 3 -4 sekundy od wyłączenia silnika, żadnego przewodu po stacyjce nie podpinałem
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.