Zobacz pełną wersję : Komunikat sprawdź poziom oleju
Witam moja Croma chyba nie lubi jazdy z po autostradach.Przy prędkościach 100/130 km po około 20 kilometrach jazdy po autostradzie lub drodze S zapala się check .Wczoraj trasa 466 km z czego 50% z w/w prędkością . 2 h po zakonczeniu jazdy sprawdziłem poziom oleju jest tak jak zwykle .Podczas jazdy koło komina lub przy prędkościach do 100 km/h nic się nie dzieje .Croma kupiona w tym roku .Olej Castrol 5W30 wymieniony zaraz po zakupie wg zawieszki w komorze silnika .Poziom oleju sprawdzam co 1000 km cały czas poziom jest na stałym poziomie tuż przed górną granicą.Proszę o poradę jak podejść do tematu.
nie wiem jak inni ale ja mam uprzedzenia do Castrola.
czy jeździłeś Cromka na starym oleju, jeśli był to inny olej, z prędkością powyżej 100 km/h? czy wywalało błąd?
na Twoim miejscu wymieniłbym olej na Motul lub inny (ja używam Liqui Moly TO TEC 4100 5W40 i jestem bardzo zadowolony).
jeśli masz możliwość samemu wymienić olej i filtr to koszt zakupu nie powinien przekroczyć 150 zł.
na forum czytałem, że problemem może być też czujnik oleju, niestety niefortunnie umieszczony pod powrotem z odmy.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale czy po wymianie był kasowany interwał?
e wiem czy to ma znaczenie, ale czy po wymianie był kasowany interwał?
Kolega zadał dobre pytanie :) tutaj można poczytać na ten temat
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/kasowanie-inspekcji-oleju-i-degradacji-oleju-25514/
jeśli nie jest wbita informacja o wymianie, do po upływie kilometrów do następnej wymiany komunikat pokazuje się za każdym razem po uruchomieniu silnika. nie tylko podczas jazdy na wyższych prędkościach.
no i wyświetla komunikat o wymianie a nie o poziomie oleju.
Na starym oleju około 2 tygodnie i nie miałem okazji jazdy z większymi prędkościami na dłuższej trasie.Trochę ten check jest upierdliwy bo nie wiadomo czy rzeczywiście ubyło oleju czy tylko jest to błędny komunikat.Croma to moje pierwsze auto �� z czujnikiem poziomu,w poprzednich sprawdzałem poziom tradycyjnie.Nie podejrzewam że to wpływ oleju.Zostało jeszcze do przejechania 3000 km i wtedy wymienię olej na inny dla sprawdzenia /wykluczenia problemu z olejem.Jeżeli czujnik jest typu Tak ma ,to czy jest sens wymieniać?
kilka osób pisało też że po zalaniu do górnej kreski na miarce problem nie powracał. lampka zapalała się jak stan oleju spadł nieco poniżej maksa. u mnie osobiście problem nigdy nie wystąpił.
chociaż przy ostatniej wymianie za słabo dokręciłem filtr oleju. pojechałem na myjnie. po umyciu auta wracając do garażu widziałem w lusterku jakąś mokrą kreskę za autem, myślałem że to woda. w garażu okazało się, że to olej. dolałem 1,5 l i nawet wtedy żadna kontrolka się nie zapaliła.
Naczytałem się na naszym forum o przybywania poziomu oleju w pojazdach z DPF ,nadmiar oleju może wyrządzić duże szkody w silniku.Narazie zostaję przy sprawdzaniu poziomu za pomocą bagnetu.Czy ten czujnik można jakoś naprawić lub sprawdzić,czy działa na zasadzie pływaka,czy ktoś z forumowiczów przerabiał ten temat?
Mam DPFa i nigdy oleju mi nie przybyło. Nie trafilem na wpis, że komus poziom oleju wzrasta po wypalaniu filtra. W teori jest to możliwe.
Trafilem za to na takie rozwiązanie, że udzie pilnują poziomu żeby byl blisko maksa.
Można też założyć separator oleju na odme.
Czujnika nie wykrecalem, nie znam zasady dzialania.
Mam DPFa i nigdy oleju mi nie przybyło. Nie trafilem na wpis, że komus poziom oleju wzrasta po wypalaniu filtra. W teori jest to możliwe.
o ile wiem ten problem dotyczy silników PSA (np. 2.0 HDI). Nie spotkałem się z tym w JTD
W jtd tez przybywa ale glownie w sytuacji gdy proces wypalania zostaje przerwany..
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
aras1978
16-08-2016, 21:54
u mnie z miesiąc temu wracajac A4 też zaswiecil sie bagnet i info o niskim poziomie oleju.
Po mieście nic sie nie dzieje,na bagnecie 3/4 oleju na wskazniku wiec dobrze a olej zmienialem w Listopadzie 2015 wiec nie długo bedzie kolejna wymiana.
Być może olej juz sie troche wypracował i przy wysokich obrotach i dłuższej podróży brakło go w jakimś miejscu i czujnik dał sygnał o niskim poziomie.
desmo999
17-08-2016, 12:00
Tak jak pisali wlejcie oleju na max i po temacie. Sprawdzone.
CzarnyGD
17-08-2016, 15:27
Naczytałem się na naszym forum o przybywania poziomu oleju w pojazdach z DPF ,nadmiar oleju może wyrządzić duże szkody w silniku.Narazie zostaję przy sprawdzaniu poziomu za pomocą bagnetu.Czy ten czujnik można jakoś naprawić lub sprawdzić,czy działa na zasadzie pływaka,czy ktoś z forumowiczów przerabiał ten temat?
Czujnik nie działa na zasadzie pływaka. Jest on przykręcony do dna miski olejowej w okolicy powrotu z separatora oleju odmy. Stąd czasami przy szybszej jeździe, powrót jest na tyle duży że czujnik wariuje:/ Zalanie do poziomu maks rzeczywiście pomaga.
[Mówiąc w okolicy, mam na myśli praktycznie w tym samym miejscu. Wiem, bo przy okazji wymiany koła DM odkręcałem miskę w celu jej wyczyszczenia.]
Długoterminowym rozwiązaniem (na które nie znalazłem jeszcze czasu) byłaby wymiana separatora na taki bez powrotu. Minusy - trzeba go regularnie opróżniać (w zależności od intensywności eksploatacji). Plusy - olej w misce pozostaje relatywnie czystszy, a praca czujnika powinna być niezakłócona.
JTD a dokładniej w moim przypadku mjet nie jest wolny od tej dolegliwości co jest zrozumiałe przez działanie DPF. Auto odkupiłem od osoby jeżdzącej bardzo mało i na krótkich odcinkach. Miałem delikatnie powyżej max poziomu. Teraz, gdy zdecydowana większość przebiegu jest robiona na trasach/dłuższych odcinkach problem nie występuje.
Dolałem 200 ml poziom jest ma max ,jazda po A i drodze S i brak komunikatu o kontroli poziomu oleju.Widocznie Croma lubi jak poziom jest na max.
kristof1
27-08-2016, 00:46
Też miałem z tym problem jak jeździłem na castrolu. Teraz bedzie juz trzecia wymiana na *Liqui Moly TO TEC 4100*i od kiedy go leje problem znikł.
mirek8423
27-08-2016, 06:49
Też miałem z tym problem jak jeździłem na castrolu. Teraz bedzie juz trzecia wymiana na *Liqui Moly TO TEC 4100*i od kiedy go leje problem znikł. No a ja jeżdżę na Castrolu i też nie mam takiego problemu. Raz wywaliło komunikat ale nie była skasowana inspekcja. Tak że nie wiem od czego to zależy, ale fakt faktem trzymam poziom oleju prawie max.
Witam.
Dzis w czasie jazdy około 890 km/h pokazał się bagnet oleju. Ale poziom oleju jest ponad 3/4 na bagnecie olej zmieniany jakieś8 tys temu motul. Czyżby się już wypracował czy faktycznie jest go za mało. Jeszcze raz zaraz sprawdze jak odcieknie trochę. W stilo pokazywało mi że mam za mało oleju jak się juz wypracował. Więc może to tez tak. Trzeba się pozbyc egr i zobacyzć czy się powtórzy.
Aktualizacja:
kontrolka zgasła po jakiś kilkunastu minutach. Więc obstawiam chyba mocno zabrudzony olej.
mirek8423
28-09-2016, 09:13
Witam.
Dzis w czasie jazdy około 890 km/h pokazał się bagnet oleju. Cześć i tak trochę nie na temat to powiem Ci, że bardzo szybko jeździsz bo 890 km/h to moja nie pojedzie 8|
CzarnyGD
28-09-2016, 14:02
890 km/h to naprawdę szybko:)
A tak na serio, to można powiedzieć ze TTTM. Pierwszy raz jak mi wyskoczyła ta kontrolka to też się przeraziłem, ale teraz przestałem się tym przejmować. Czujnik poziomu oleju jest umiejscowiony w misce olejowej bardzo blisko powrotu z seperatora odmy, więc czasami wariuje.
W ciągu 2 lat użytkowania zdażyło mi się to może z 3-4 razy. Za każdym razem poziom był ok a kontrolka nie pojawiała się po odczekaniu chwili.
Ile pali przy predkosci 890 kmh ? :-)
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Odpowiednio wysreowany sterownik i pali tyle ile w danych katalogowych :P
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.