Zobacz pełną wersję : Tipo Hatchback - pierwsze wrazenia
Aachener
11-08-2016, 19:14
Witam forumowiczow -
wczoraj mialem okazje w salonie Fiata w Niemczech obejrzec sobie dokladnie nowe Tipo 5drzwiowe i chcialem sie podzielic pierwszymi wrazeniami. Ogladany byl samochod w wersji Lounge 1,4 Tjet
- ogolne wrazenie sylwetki bardzo pozytywne - zgrabna, zbita, masywna, przod identyczny z werja sedan - tyl znany wiekszosci z materialow prasowych, robi na zywo calkiem dobre wrazenie. Sylewtka nie ma w sobie typowo wloskiej lekkosci i wdzieku, nie jest dzielem sztuki wzorniczej ale jest poprawna i w mojej subiektywnej opinii calkiem ciekawa (troszke przyciezkawa, golfo-podobna ale ma swoj urok)
- Wnetrze - po dokladnym obejrzeniu rowniez oceniam pozytywnie - fajny duzy 7 calowy (tableto-podobny) wyswietlacz na srodku deski rozdzielczej, przypomina obecnie stylistyke wyswietlaczy stosowana przez Mercedes, wyglada troche jak doklejony ale na zywo wyglada bardzo ok, fajna intuicyjna obsluga radia, mulitmediow, navi i kamery cofania, na dole deski wejscie USB i malego jacka, dwa klasyczne zegary - znane juz z wersji sedan i monochromatyczny wyswietlacz miedzy nimi, intiicyjna obsluga automatycznej klimatyzacji, w wersji Lounge mila w dotyku i robiaca wrazenie dobrej jakosci tapicerka, plastik moze nie tak dobry i miekki jak np w Skodach ale na pierwszy rzut oka dobrze spasowany i nie wykazujacy luzow. Z tylu naprawde duzo miejsc - mam 1,80 i przy ustawieniu fotel przedniego pod moj wzrost z tylu swobodnie moglem trzymac kolana na wprost bez potrzeby ich wykrecania na boki, fajny schowek miedzy przednimi fotelami i podlokietnik, uchwyt na napoje wysuwany z podkolietnika tylnego.
Bagaznik naprawde pojemny, bardzo gleboki, pokywa bagaznika ma wrescie uchwyt do zamykania na wewnetrznej stronie (ktorego o ile dobrze pamietam brakuje w sedanie) - w standarcie zestaw naprawczy ale dealer od razu powiedzial ze jakby co pelen zapas dorzuca w gratisie (cale szczescie przewidzianio na nie miejsce pod podloga bagaznika), pod wglebieniem tylnej tablicy obiektyw kamery cofania, obraz z niej calkiem dobry.
- Pod maska wszystko uporzadkowane, na plus w miare dobry dostep do zarowek reflektorow.
Zauwazone na szybko wady:
- brak nawiewu na tylna kanape
- brak schowka na okulary przeciwsloneczne na podsufitce
- brak teleskopowego podnoszenia klapy silnika - zamiast tego tradycyjan podporka
- pod zlozeniu tylnej kanapy nie mamy plaskiej podlogi - zauwazalny mocny uskok na granicy bagaznika i zlozonych oparc tylnej kanapy
- ogolne wrazenie bardzo pozytywne - jezeli Fiat na Polske przygotuje dobra oferte cenowa to sukces murowany
Pink.Panther
12-08-2016, 09:58
Dzięki za tak obszerny i rzeczowy opis. A jeśli można wiedzieć to za jaką kwotę taka przykładowa wersja w DE jest oferowana?
Aachener
12-08-2016, 10:48
Wersja benzynowa 1,4 95 KM - Longue w pelnym "wypasie" bo taka mnie interesuje - kosztuje ok. 17500 EUR, dla zainteresowanych dolaczam link na pelny aktualny cennik w Niemczech, do tego od razu oferowany jest upust 2000 Eur przy pozostawieniu u Dealera swojego starego samochodu (oczwiscie jesli jego cena rynkowa jest wieksza to lepiej go sprzedac prywatnie). Mysle jednak z czasem pojawia sie dodatkowe akcje i mozliwosci negocjowania ceny albo dodatkowego wyposazenia (np. komplet zimowek na stalowych felgach, kolor metallic w cenie standartowej itp,). Mam nadzieje na rynek Polski ceny beda jednak nieco nizsze.
http://www.fiat.de/preisliste/357.pdf
Aha - co rzucilo mi sie w oczy, z opisu technicznego wynika ze wersja Hatchback ma z tylu rowniez hamulce tarczowe we wszystkich wersjach silnikowych a nie bebny jak w sedanie
JackTheNight
12-08-2016, 11:30
To ja wam sprezentuje instrukcję obsługi do Tipo Hatchback w języku polskim, wszystkie różnice pomiędzy sedanem można sprawdzić już w instrukcji : 24584
jaroslawrak
12-08-2016, 12:10
Ceny w Niemczech dość wysokie....u nas hatchback będzie droższy niż sedan...takie informacje już wcześniej podawano....ciekawe kiedy pojawi się w Polsce.
Aachener
29-08-2016, 16:19
Ktos moze wie dlaczego w Polsce tak dlugo sie przeciaga premiera Tipo w wersji Hatchback?
Tymczasem Hatchback pojawil sie juz w sprzedazy w Czechach - narazie w dwoch wersjach specjalnych Openinig.
Polska nie jest rynkiem o znaczeniu strategicznym. Grande Punto pojawiło się rok po premierze.
piotreks141
06-09-2016, 17:16
byłem w alonie Fiata, premiera ma być w styczniu, cena około 5tys wyższa niż za sedana. W Niemczech nie ma wersji Tipo, u nich zaczyna się od Pop. Jeśli u nas zrobią bieda-wersje to hatchback powinien kosztować poniżej 50tys, coś około 49.000 zł, a jeśli nie to i będzie od wersji Pop, no to sedan w tej wersji kosztuje 47.200 zł, czyli hatchback 52.000zł
Moim zdaniem będzie tak że hatch i kombi będzie od wersji POP. Tani zostanie tylko sedan.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
jaroslawrak
09-09-2016, 17:30
W Niemczech dostępny jest już zarówno hatchback jak i kombi:
Fiat Modelle | Fiat Deutschland (http://www.fiat.de/modelle)
dziadeck
09-09-2016, 18:21
W Niemczech dostępny jest już zarówno hatchback jak i kombi:
Fiat Modelle | Fiat Deutschland (http://www.fiat.de/modelle)
A Polska jak zwykle na szarym końcu, ciekawe ile się u nich czeka na sedana.
W Niemczech dostępny jest już zarówno hatchback jak i kombi:
Fiat Modelle | Fiat Deutschland (http://www.fiat.de/modelle)
2.000 EUR różnicy między sedanem a kombi, a ja się zastanawiałem, czy nie poczekać
i co ? nie czekałeś :lol:
i co ? nie czekałeś :lol:
Jak w ogóle zacząłem rozważać TIPO, to myślałem o kombi raczej, ale nie potrafili się w Fiacie określić kiedy i za ile będzie i w sumie dlatego zdecydowałem się na sedana. Jak bym wiedział, że cena będzie 8 tysięcy wyższa, to bym się nawet nie zastanawiał, bo to zdecydowanie za dużo za 30l bagażnika.
Jednak hatch czy kombi są nieco bardziej praktyczne od sedana ;) Fiatem grande Punto mogłem przewozić nawet pralkę a sedanem Tipo to raczej nie przejdzie. Ale fakt dla mnie też nie warto dopłacać 8000
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Dziś w salonie Pani handlowiec mówiła mi że Tipo w wersji Hatchback będzie dostępny od jesieni.
Niestety na ten rok (2016) na polski rynek przewidziano 1200 szt - zapotrzebowanie klientów było na ok 25000-30000, ale jak kazano czekać pół roku to klienci rezygnowali. Aktualnie oczekiwanie na nowy samochód to wynosi chyba ok 9 miesięcy- w moim salonie mi nie udzielono odpowiedzi.
[QUOTE=leinad;250396]Jednak hatch czy kombi są nieco bardziej praktyczne od sedana ;) Fiatem grande Punto mogłem przewozić nawet pralkę a sedanem Tipo to raczej nie przejdzie. Ale fakt dla mnie też nie warto dopłacać 8000
Za 8 tys. to sobie pralkę przewieziesz 80 razy bagażówką i jeszcze z wniesieniem. A tak serio, to rzeczywiście kombi bardziej funkcjonalne i bardzo ładne, co się rzadko zdarza, ale nie za 8 tys. Dziwię się , dlaczego poszli w droższe wyposażenie, bo największym atutem Tipka była właśnie dobra cena przy dobrym standardzie (wystarczy porównać do zbliżonych cenowo 301 / c-elysee lub fluence, że o dacii nie wspomnę). Jeśli samochód startuje z pułapu ponad 50 tys., to już konkurencyjność znacznie spada, bo koło 60 już można mieć np. ceeda kombi.
Czesc,
bylem na przedpremierowym pokazie w salonie Fiata i mowili ze ceny hatchbecka i sw maja podac dzisiaj (tj.:22.11.2016).
Dzis tez maja miejsce targi aotufleet gdzie zaprezentowane zostana rowniez nowe modele fiata.
Fiat Tipo hatchback - Fleet Market (http://fleet.com.pl/fleetmarket/fiat-tipo-hatchback/)
Pzdr,
M.
makos061
22-11-2016, 14:21
Cześć
Już są ceny nowych wersji nadwoziowych
Nowy fiat tipo hatchback i kombi to najtańsze auta w Polsce. Także z LPG. ZNAMY oficjalne CENY - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl (http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/535976,fiat-tipo-5d-kombi-cena-sedan-nowy-fiat-tipo-silnik-cena-wyposazenie.html)
Najtańsze kombi to 53,4 tys. też zastanawiałem się czy czekać na kombi, ale dzisiejszy cennik rozwiał moje rozterki ;).
Pozdrawiam
Cennik:
http://cenniki.fiat.pl/fiat/cennik/tipo/Cennik.pdf
Cześć,
A tu do kompletu oficjalny komunikat grupy fiat w polsce:
Biuro Prasowe FCA Poland (http://www.fiatpress.pl/press/article/fiat-ogłasza-ceny-nowych-wersji-tipo-5d-i-station-wagon)
Pzdr,
M.
[QUOTE=leinad;250396]Jednak hatch czy kombi są nieco bardziej praktyczne od sedana ;) Fiatem grande Punto mogłem przewozić nawet pralkę a sedanem Tipo to raczej nie przejdzie..
a teraz odpowiedz sobie ja jedno za@#@#ście proste pytanie. Czy kiedyś w swoim Grande Punto przewiozłeś pralkę? Bo wiesz - teraz każdy oferuje darmowy dowóz na terenie miasta w cenie. Za flaszkę zabrali mi starą pralkę i przewieźli pod wskazany adres....
Szczerze mówiąc - nie chciał bym nawet ryzykować deformacją oparć złożonych foteli czy wbiciem się cieżkiego obiektu w podłogę gdzie mam stosunkowo cienką podłogę. Nie mówiąc o tarciu o próg, ceregielach ze znoszeniem, rwaniem kręgosłupa itp... Stary - nie ten ustrój nie te uwarunkowania rynkowe.
Tylko stare pierniki kombinują "kupie ze hatchbacka to se pralke przewioze"
Całe to ględzenie o wyższości nadwozia hatchback jest teoretyzowaniem. 15 lat jeżdżę hatchbackiem, remont robiłem w mieszkaniu, kupowałem różne rzeczy, gruz i tak wywoziłem innym autem. Doprawdy - nie czaję po co komu dzisiaj zalety hatchbacka. Ale - co kto lubi...
jaroslawrak
30-11-2016, 01:08
Ceny już znane,emocje opadły...ktoś się zapisał na hatchbacka lub ma taki zamiar?Kto czeka,a kto rezygnuje?
jaroslawrak
14-12-2016, 00:03
Na stronie Fiata pojawiły się konfiguratory dla HB i SW....można sobie zrobić przymiarkę:smile:
[QUOTE=chrabol;250440]
a teraz odpowiedz sobie ja jedno za@#@#ście proste pytanie. Czy kiedyś w swoim Grande Punto przewiozłeś pralkę? Bo wiesz - teraz każdy oferuje darmowy dowóz na terenie miasta w cenie. Za flaszkę zabrali mi starą pralkę i przewieźli pod wskazany adres....
Szczerze mówiąc - nie chciał bym nawet ryzykować deformacją oparć złożonych foteli czy wbiciem się cieżkiego obiektu w podłogę gdzie mam stosunkowo cienką podłogę. Nie mówiąc o tarciu o próg, ceregielach ze znoszeniem, rwaniem kręgosłupa itp... Stary - nie ten ustrój nie te uwarunkowania rynkowe.
Tylko stare pierniki kombinują "kupie ze hatchbacka to se pralke przewioze"
Całe to ględzenie o wyższości nadwozia hatchback jest teoretyzowaniem. 15 lat jeżdżę hatchbackiem, remont robiłem w mieszkaniu, kupowałem różne rzeczy, gruz i tak wywoziłem innym autem. Doprawdy - nie czaję po co komu dzisiaj zalety hatchbacka. Ale - co kto lubi...
Późno ale odpiszę. Tak wiozlem nowa pralkę że sklepu GrandePunto. Nie chciałem czekać na dostawę.
Chatch jest praktyczniejsze i tyle. Można wozić psa w bagażniku albo rower. W Grande Punto wchodzil mi wózek dla dziecka (zajmował cały bagażnik) i w Tipo ten sam wózek też zajmuje niemal cały bagażnik.
Podoba mi się Tipo ale gadanie że jest tak samo praktyczne to bzdury.
[QUOTE=hubek;257452]
Późno ale odpiszę. Tak wiozlem nowa pralkę że sklepu GrandePunto. Nie chciałem czekać na dostawę.
Chatch jest praktyczniejsze i tyle. Można wozić psa w bagażniku albo rower. W Grande Punto wchodzil mi wózek dla dziecka (zajmował cały bagażnik) i w Tipo ten sam wózek też zajmuje niemal cały bagażnik.
Podoba mi się Tipo ale gadanie że jest tak samo praktyczne to bzdury.
A wolisz brunetki czy blondynki? :roll:
Bzdurą jest pisanie,że wózek zajmie w Tipo tyle samo miejsca co w Grande.Gdzie się ma 275 litrów do 520 ?Wczoraj w Tipo zawoziłem siostrze po mojej córce dwa foteliki jeden grupa 2 i drugi grupa 3 i weszły bez niczego oba.W Grande ledwo mieści się jeden.
Potwierdzam. Ja do swojej astry hatchback wkładałem sam stelaż wózka i nic więcej. W Tipo wkładam stelaż razem z całą rozłożoną gondolą. Miejsca jest x2 więcej :) jedyny minus to otwór załadunkowy jak w każdym sedanie..
krowka1978
16-12-2016, 11:03
Bzdurą jest pisanie,że wózek zajmie w Tipo tyle samo miejsca co w Grande.Gdzie się ma 275 litrów do 520 ?Wczoraj w Tipo zawoziłem siostrze po mojej córce dwa foteliki jeden grupa 2 i drugi grupa 3 i weszły bez niczego oba.W Grande ledwo mieści się jeden.
Bzdurą to jest to co napisałeś o zajęciu miejsca przez wózek :lol: Zajmie dokładnie tyle samo miejsca w Tipo, a nawet więcej, jeśli nie zdejmie się kółek. Matematyki nie oszukasz :!:
Źle się wyraziłem.Kolega Lenaid napisał,że wózek w Tipo zajmie też cały bagażnik i to jest bzdura.
Panowie, nie szkoda wam czasu i klawiatur na te przepychanki?
Szkoda, ale pewne kwestie należy prostować.Gdyby w Tipo mieściło się tyle co w Grande Punto to po sprzedawałem Grande Punto :smile:
Szkoda, ale pewne kwestie należy prostować.Gdyby w Tipo mieściło się tyle co w Grande Punto to po sprzedawałem Grande Punto :smile:
Jest tak że mieści się w obu. W Tipo zostaje jeszcze troche miejsca po bokach ale nic tam sensownego nie wejdzie. Jakaś torba albo plecak na pewno. Miałem na myśli że te 500 litrów jest słabiej dostępne i trudniej ja wykorzystać niż w jakimkolwiek hatchbacku nawet mniejsza przestrzeń. Bo o tym jest ten wątek, o hatchbacku.
Każdemu to co lubi ale nie przekonujcie że sedan jest lepszy bo to kwadratura koła. Nie da się udowodnić.
Upolowane Tipki jadące od Cieszyna prawdopodobnie do Tych na cło https://drive.google.com/file/d/0B7Hl3s1vkPDxUDVWVG5kcjctMnc/view?usp=sharing Który czyj?
Ktoś się ucieszy ;) Ładne kolory tak przy okazji mówiąc.
Będę wredny i napiszę, że to pewnie są tipki zamówione przez dilerów do salonów ... To jest moje zdanie na ten temat.
P.S.
Sam czekam na HB :roll:
Zamówię hatchbacka w przyszłym roku... A może sedana w tym?:confused: Poradźcie...
Popatrz na oba z boku, pomyśl jaki chciałbyś silnik, zerknij do portfela i zdecyduj :) Sedan ma w sobie to coś!
Popatrz na oba z boku, pomyśl jaki chciałbyś silnik, zerknij do portfela i zdecyduj :)
Hatchbacka nie widziałem dotąd na żywo, a sedan już przeszedł u mnie jazdy próbne. Niestety, gama kolorów (które) była ograniczona i sprowadziła się do Colosseo, czarnego, białego i srebrnego. Czerwony i granatowy chciałbym upolować, żeby popatrzeć - z każdej strony, nie tylko z boku.
Silnik, który chciałbym...? Marzenie to T-Air z LPG, ale więcej sensu ma dla moich potrzeb zwykły, podstawowy 1.4. Nie był rakietą, ale jeździłem i przywykłbym.
Zerknąć do portfela mógłbym, i więcej zostałoby gdybym przytulił sedana. Co pozwoliłoby parę tankowań obsłużyć gratis.
Zdecyduję najwcześniej w drugiej połowie roku. Ale będę tu zerkał do Was i zarażał się wirusem Fiatisti.
Sedan ma w sobie to coś!
To prawda - przypomina mi BMW serii 3 A.D.1998/A.D. 2005. Ale nie miałem w życiu ani sedana, ani beemki. Sedana mógłbym troszkę częściej żałować, hatchbacka prawie nigdy... Choć mam nieraz takie dni, że żałowałem kupna hatchbacka zamiast dołożyć do Roomstera.
Takim tokiem myślenia dojdzie do ducato maxi ;]
Ja wybrałem HB, ponieważ często przewożę w aucie towary o gabarycie większym niż otwór załadunkowy w sedanie (obecnie mam volvo 850 w kombi), ale duży bagażnik w HB mi wystarczy gdyż jeśli zabraknie miejsca w aucie to zawsze można położyć fotele i załadować towaru pod sam sufit i się zmieszczę, a niem a sensu niepotrzebnie wozić powietrza ... ja wybrałem HB ...jeśli Ty poruszasz się tylko do pracy i raz w roku na wakacje i ładujesz wymiarowe walizki to sedan będzie OK. Każdy ma inne potrzeby i nie patrz na mnie, czy innych tylko zdecyduj samemu co będzie odpowiadało TWOIM potrzebą, gdyż Ty będziesz się tym autem przemieszczać i to Twoje pieniądze, a nie innych forumowiczów ;]
tedybear
21-01-2017, 17:53
Zamówię hatchbacka w przyszłym roku... A może sedana w tym?:confused: Poradźcie...
poczytaj moje posty związane z sedanem i jakie wrażenia miałem po obejrzeniu HB. Może to Ci pomoże. Ja zamówiłem sedana
W Autogalerii pierwsza jazda Tipo hatchback i kombi. Hatchback w wersji Lounge wygląda super, zrobili dużo fajnych zdjęć, warto obejrzeć.
Pewni są sukcesu nowych odmian przeboju Fiata, dzięki któremu marka zanotowała u nas 26 % wzrost sprzedaży w roku 2016.
Fiat Tipo hatchback oraz Station Wagon - samochód z misją | autoGALERIA.pl (http://autogaleria.pl/pierwsze-jazdy/fiat-tipo-hatchback-kombi-test/)
tedybear
25-01-2017, 08:53
Z całym szacunkiem ale żaden mi się nie podoba. Jedynie co bym zamienił to światła LCD i to wszystko. No nie podoba mi się i już a ten ekran co wygląda jak tablet to jakby z d...py ;) poza tym HB ma mniej miejsca z tyłu. Ale o tym już pisałem
Mi najbardziej podoba się hatchback ale kombi też ujdzie. Nowe tylne światła optycznie poszerzyły tył i dzięki temu nie sprawia wrażenia wąskiego jak w sedanie. W kolorze srebrnym i z chromami przy szybach na 17tkach wygląda bosko O:) Wnętrze wersji Lounge to jedyne w Tipo, które może konkurować designem w nowoczesnymi konkurentami. Tapicerka siedzeń też wygląda bardzo fajnie. Tak wypasione Tipo wcale nie wygląda na budżetowe, przeraża tylko nieco cena - w T-Jecie i metaliku 69 600 zł :(
W najnowszym Auto Świecie (5/2017) jest test porównawczy Fiata Tipo Hatchback z 1,4 T-Jet. Fiata chwalą za silnik, cytuję "silnik śmiało reaguje na gaz, energicznie nabiera obrotów i przy tym melodyjnie brzmi ale nie wyje. Czyli jak na Włocha przystało "
Chwalą go też za elastyczność -przyśpieszenie od 80-120 km/h na szóstym biegu w 11 sekund ! Rewelacyjny wynik przy tej mocy. Jazda w trasie będzie dużo przyjemniejsza w porównaniu do 1,4 16V, który podobny test zaliczyłby pewnie w około 25 sekund.
Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze. Aut wszędzie raczej przybywa niż ubywa. drogi są raczej uzbrajane w coraz większą ilość przejść, świateł, zatoczek, które mają wytracać prędkości i inne struktury, które nie pozwalają na jakąś rajdową jazdę - dobrze i źle. Nie jestem fanem ścigania się od świateł do świateł, a do miejsca docelowego jak zajadę 5 minut później to mi korona z łowy nie spadnie, jak jadę na wakaje to bywa, że zostanę wyprzedzony i dane auto widuję po 200km drogi 10 aut dalej, więc jaki to sens? Na drogach szybkiego ruchu, czy autostradach może rozpędzę się dwie sekundy wolniej , ale jak się osiągnie daną prędkość to czy te kilka kucy mnie zbawi? Kiedyś auta miały po 75 koników i były demonami prędkości, a stan polskich dróg jest jaki jest i TIPO to raczej nie jest auto sportowe, a rodzinne lub jak niektórzy właściciele niemieckich igieł powiedzą auto emeryta, czy wędkarza (nie mam zamiaru nikogo obrażać!). Ja wybrałem auto z dobrym stosunkiem ceny do jakości i z jak najmniejszą ilością rzeczy do psucia się. Wybrałem TIPO i się tego nie będę wstydził! O! Tak Wam powiem!
krowka1978
31-01-2017, 10:00
Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze.
W przypadku GP i wolnossaka 77KM skutecznie się po kilku latach wyleczyłem z tego przekonania. Kto nie miał porównania, to może coś takiego pisać. Dlatego mam teraz pod maską Viagry turbinę. Co ciekawe jeżdżę spokojniej, bo wszystko silnik robi bez spiny, przyjemność z jazdy bez porównania.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie jestem fanem ścigania się od świateł do świateł,
A co ma do rzeczy turbo? Każe ktoś się ścigać? Od tego to jest? Z takim założeniem, to najlepsza furmanka :tongue
Loczek30
31-01-2017, 10:06
Lubie takie wypowiedzi. Do miasta jak najbardziej ok. Ale jak przyjdzie do wyprzedzania bezpiecznego ciężarówki lub nawet traktoru to lepiej mieć więcej niż mniej. Byłem na jeździe próbnej sedanem 1.4 95km. Na obwodnicy Krakowa po południu prawy pas ciężarówka za ciężarówką, a lewy pas 120+. Polecam wtedy zmienić pas z prawego na lewy tak, aby nikomu nie zajechać drogi i zrobić to bezpiecznie. W tej wersji silnikowej bardzo ciężko
Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze. Aut wszędzie raczej przybywa niż ubywa. drogi są raczej uzbrajane w coraz większą ilość przejść, świateł, zatoczek, które mają wytracać prędkości i inne struktury, które nie pozwalają na jakąś rajdową jazdę - dobrze i źle.
W przypadku Tipo jedynym minusem będzie nieco wyższe spalanie ale też nie na tyle, żeby robić z tego problem. Cała reszta to same plusy - T-Jet w odróżnieniu od zwykłego 1,4 nie bierze oleju, skrzynia pracuje precyzyjniej, przyjemność z korzystania z osiągów nieporównywalna. 2 sekundy na przyśpieszeniu nie oddają różnicy w dynamice między tymi silnikami.
Awaryjność? W przypadku T-Jet nic takiego nie stwierdzono, jeden z najlepszych silników turbo na rynku. Turbo pancerne, tak samo sprzęgło. W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.
W przypadku Tipo jedynym minusem będzie nieco wyższe spalanie ale też nie na tyle, żeby robić z tego problem. Cała reszta to same plusy - T-Jet w odróżnieniu od zwykłego 1,4 nie bierze oleju, skrzynia pracuje precyzyjniej, przyjemność z korzystania z osiągów nieporównywalna. 2 sekundy na przyśpieszeniu nie oddają różnicy w dynamice między tymi silnikami.
Awaryjność? W przypadku T-Jet nic takiego nie stwierdzono, jeden z najlepszych silników turbo na rynku. Turbo pancerne, tak samo sprzęgło. W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.
mam nadzieję, że tak jest jak piszesz - bo akurat taki silnik sobie zamówiłem. Pytanie tylko jak z gazem sobie radzi - czy też nie będzie żadnych problemów z tym silnikiem z zainstalowaną fabryczną instalacją gazową.
krowka1978
31-01-2017, 11:25
W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.
Za dalekie wnioski wyciągasz :!: Między innymi ze względu na turbo mam wyłączony S&S, bo działa jak działa :!: O chłodzeniu turbiny jest też zapis w instrukcji :!: Nigdy, ale to nigdy nie wyłączam turbawki od razu po zatrzymaniu :!: Przy normalnej jeździe wystarczy 10s, przy używaniu turbo (czyli wykorzystywaniu możliwości sprzętu) już minimum minuta :!:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mam nadzieję, że tak jest jak piszesz - bo akurat taki silnik sobie zamówiłem. Pytanie tylko jak z gazem sobie radzi - czy też nie będzie żadnych problemów z tym silnikiem z zainstalowaną fabryczną instalacją gazową.
Silnik jest długo na rynku, trwały itd. Do tego łatwy do zagazowania. Przy odrobinie chęci informacje znajdziesz bez problemu. W przeciwieństwie do Ciebie sprawdzałem opinie o moim, wtedy jeszcze przyszłym, 1.4 MA Turbo :tongue
Na obwodnicy Krakowa po południu prawy pas ciężarówka za ciężarówką, a lewy pas 120+. Polecam wtedy zmienić pas z prawego na lewy tak, aby nikomu nie zajechać drogi i zrobić to bezpiecznie.
Przesadzasz. Takie problemy miałem tylko dawno temu gdy śmigałem Fiatem Cinquecento po niemieckich autostradach. Te 90 albo nawet 70 KM plus trochę wyobraźni, umiejętność dobrania właściwego biegu i obrotów, i korzystanie z lusterek wystarcza do normalnego poruszania się. Wiem co piszę, a sporo jeździłem również maszynami, które mają 6 cylindrów i 300 KM - nie powiem, że nie jest fajniej :cool:
krowka1978
31-01-2017, 12:27
Przesadzasz. Takie problemy miałem tylko dawno temu gdy śmigałem Fiatem Cinquecento po niemieckich autostradach. Te 90 albo nawet 70 KM plus trochę wyobraźni, umiejętność dobrania właściwego biegu i obrotów, i korzystanie z lusterek wystarcza do normalnego poruszania się. Wiem co piszę, a sporo jeździłem również maszynami, które mają 6 cylindrów i 300 KM - nie powiem, że nie jest fajniej :cool:
Mam porównanie, 1.4 MA Turbo 140KM 230Nm przy 1750obr/min, waga 1512kg, a 1.4 8V 77KM 115Nm przy 3000obr/min, waga ok. 1200kg. Porównując, to drugie nie jeździ, a kiedyś inaczej myślałem :!: Wyprzedzanie to gaz w podłogę itd, itp. Do miasta się nadaje, ma odpowiednie przełożenia, ładnie się zbiera, ale w trasę to już gorzej, chyba że droga pusta i auto bez załadunku :tongue
Ogólnie nigdy więcej słabego silnika :!: Do tego widok obrotomierza na około 2100obr przy 100km/h zamiast 3100obr i cisza z komory :food:
Wszyscy dobrze wiemy, że decydujące znaczenie ma cena i nie każdy wyda te kilka tysięcy więcej.
Tu macie artykuł o Tipo Hatchback z Auto Świata nr 5: http://tiny.pl/gdb1s
Moje poprzednie auto to było wolnossące Palio Weekend 1.6 103 KM, z niego przesiadłem się an GPunto 1.4 8V... Pierwszy szok przeżyłem niedługo po zakupie przy próbie wyprzedzania na tzw. górce Murckowskiej (przy wjeździe do Katowic), jeszcze nie nauczony próbowałem przyspieszyć na 5, wciskam pedał gazu a auto... zwalnia. Redukcja na 4 też niewiele dała. Oczywiście to było świeżo po zakupie więc auto nie było jeszcze ułożone, kierowca też. Wtedy pierwszy raz zadałem sobie dramatyczne pytanie - "człowieku coś ty kupił?!" OK potem było trochę lepiej - ale właśnie trochę, wyprzedzanie na 5 nawet na prostej to w aucie z 77KM science-fiction, chyba, że masz do dyspozycji naprawdę spory odcinek pustej drogi, a o to coraz trudniej. Dlatego moje Tipo HB też będzie miało 1.4 T-Jet, nie chcę potem modlić się w duchu - "zdążę czy nie, zdążę czy nie - no dalej przyspieszaj?!". Tipo jest od Punto cięższe o jakieś 200kg, przy dodatkowym wyposażeniu to jeszcze więcej.
Ale manualna skrzynia biegów to raczej jest po to aby redukować biegi na niższy aby wyprzedzać inne auta . Dodam że jak widać górkę to lepiej wcześniej rozpędzić się a jak nie idzie podjechać to zrobić redukcje na mniejszy bieg. Kuźwa o co tu kaman ;)
Tipo 95KM jeździ wyraźnie lepiej niż grande 77KM.Przy 100km/h w Tipo też mam 2100 obr.W Grande jechać 140km/h to był wyczyn i masakra dźwiękowo-wrażeniowa.W Tipo na 6 biegu normalna jazda autostradowa.
krowka1978
31-01-2017, 21:23
Ale manualna skrzynia biegów to raczej jest po to aby redukować biegi na niższy aby wyprzedzać inne auta . Dodam że jak widać górkę to lepiej wcześniej rozpędzić się a jak nie idzie podjechać to zrobić redukcje na mniejszy bieg. Kuźwa o co tu kaman ;)
Kolego, spłycasz. Jeśli nie ma pod butem, to redukcja niewiele pomoże. Żeby sprawnie wyprzedzić jadąc moim GP muszę to wcześniej planować i zrobić sobie sporo miejsca na rozpęd. W Viagrze po prostu naciskam troszkę mocniej na gaz i czuję "kopniaka" w plecy. Nie da się tego opisać, trzeba samemu sprawdzić.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tipo 95KM jeździ wyraźnie lepiej niż grande 77KM.Przy 100km/h w Tipo też mam 2100 obr.W Grande jechać 140km/h to był wyczyn i masakra dźwiękowo-wrażeniowa.W Tipo na 6 biegu normalna jazda autostradowa.
Tylko w tym 16V masz maks moment, o ile dobrze pamiętam 125Nm, przy około 5tyś. obr. To oznacza słabą elastyczność. W 8V lepiej to wygląda.
Jaxon: Jak pisałem - kierowca też musi się przestawić, jeszcze niedawno w Palio wyprzedzałem na 5 bez redukcji, po przesiadce do Punto trzeba się nauczyć samochodu, a tam zdecydowanie brakowało pod maską - czytaj ze zrozumieniem, ma wrażenie, że niektórzy na tym forum uważają dzień bez przytyku za dzień stracony...
DamianoZaw
31-01-2017, 22:30
Gdybym miał więcej kasy to mocno zastanawialbym się nad 1.4 T. Gdy oddałem tipo do serwisu przez kilka dni jeździłem pandą 1.3 td -pierwszy raz samochodem z turbiną. Wciśnięcie gazu I rwał do przodu:) tipo wydaje się być lekko mulowaty przy podobnym traktowaniu pedały gazu. Do wyprzedzania tipkiem trzeba redukować i kręcić- wtedy jakoś idzie. Elastyczność 1,4T i 1,4: na 4 biegu 60-100: 6,5s i 10,5s ; 80-120: 11s i 22s.
not_exist
05-02-2017, 11:46
Fiat Tipo hatchback - porównanie z Oplem Astrą i Peugeotem 308 (Test, Opinie, Dane Techniczne, Ceny) - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/testy/fiat-tipo-hatchback-porownanie-z-oplem-astra-i-peugeotem-308-test-opinie-dane/9qv362)
Taki tam teścik do poczytania jak komuś się nudzi :)
Fiat Tipo hatchback - porównanie z Oplem Astrą i Peugeotem 308 (Test, Opinie, Dane Techniczne, Ceny) - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/testy/fiat-tipo-hatchback-porownanie-z-oplem-astra-i-peugeotem-308-test-opinie-dane/9qv362)
Za Wikipedią: "Auto Świat â czasopismo motoryzacyjne, tygodnik wydawany od 1995 roku przez Axel Springer Polska." Więc które auto musi wygrać? Oczywiście że niemieckie: "Fiat remisuje z Peugeotem, ale musi uznać wyższość Opla."
tedybear
05-02-2017, 12:08
kjk ja rozumiem co masz na myśli i stronniczość pisma ale aby jakikolwiek test w piśmie miał sens musielibyśmy sami wydać gazetę i zrobić testy gdyż Polska nie produkuje żadnego auta i nie będzie stronnicza :)
kjk ja rozumiem co masz na myśli i stronniczość pisma ale aby jakikolwiek test w piśmie miał sens musielibyśmy sami wydać gazetę i zrobić testy gdyż Polska nie produkuje żadnego auta i nie będzie stronnicza :)
Poczytać oczywiście można, jednak oceny należy traktować z dużym przymrużeniem oka. Mimo wszystko da się znaleźć w Internecie źródła bardziej obiektywne niż Auto Świat.
Czy ktoś z was widział na żywo tą tapicerkę skórzaną? Jak z jakością?
Chciałbym ją sobie dorzucić w pakiecie, tylko boję się jak będzie z jej wykonaniem.
Ogólnie wczoraj odbyłem jazdę próbną i jestem pozytywnie zaskoczony t-jetem! Zamawiam w poniedziałek :wink:
Za Wikipedią: "Auto Świat â czasopismo motoryzacyjne, tygodnik wydawany od 1995 roku przez Axel Springer Polska." Więc które auto musi wygrać? Oczywiście że niemieckie: "Fiat remisuje z Peugeotem, ale musi uznać wyższość Opla."
Do tego afery w ADAC. Koncerny dawały w łapę aby ich produkty miały wysokie oceny. A instytucja uznawana była za bezstronny ośrodek testowy różnych motoryzacyjnych produktów (np opon).
O aferze VW wspominał nie będę.
Czy ktoś z was widział na żywo tą tapicerkę skórzaną? Jak z jakością?
Chciałbym ją sobie dorzucić w pakiecie, tylko boję się jak będzie z jej wykonaniem.
Ogólnie wczoraj odbyłem jazdę próbną i jestem pozytywnie zaskoczony t-jetem! Zamawiam w poniedziałek :wink:
Napisz jak wrażenia, jak wypada porównanie do silnika co masz w Astrze?
Co do skórzanej tapicerki to raczej nikt jej jeszcze nie oglądał w Polsce bo wozy co stoją po salonach jej nie mają.
BartekBanka
11-02-2017, 14:25
Siedziałem dzisiaj w tipo hatchback w Ganinexie w Katowicach - wersja pop. Jak na taką wersję auto wygląda okej, aczkolwiek nie ma sie też co podniecać ceną, bo oglądałem tez astrę, która w podstawie wychodzi 52K, więc to nie jest taka okazja jak sedan. I jakbym był nastawiony na sedana to tipo wygrałoby w cuglach. Gdyby fiat nie przywalił ceną i skalkulował ją np w granicach 45-47 za podstawę to to auto byłoby hitem, a tak konfigurując różne marki praktycznie wszystkie wychodzą tak samo - byłem dzisiaj w Fordzie, Oplu, Fiacie i Kia
slawcio74
11-02-2017, 15:38
aczkolwiek nie ma sie też co podniecać ceną,
Obawiam się że Fiat trochę słabo "przekalkulował" cenę Hatchbacka , oby ich sprzedaż nie rozczarowała kierownictwo FCA.
krowka1978
11-02-2017, 16:11
Nadal sobie nadrabiają sprzedając oszukane Uconnect 6,5"...
slawcio74
11-02-2017, 16:15
Polska to piękny kraj , a ludzie w nim są tacy zaradni. W sprzedaży nie ma jeszcze u nas kombi , a tylną klapę , kompletną można już dziś zakupić , tak na "zaś" :
Klapa tył tylna KOMBI FIAT TIPO II 15-> 249 (6638163554) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/klapa-tyl-tylna-kombi-fiat-tipo-ii-15-249-i6638163554.html)
ZAFFERANO
11-02-2017, 17:20
Firmy zajmujące się sprowadzaniem samochodów na części kupują samochody testowe, uszkodzone i skierowane do kasacji za grosze od producenta. Oczywiście nie możesz kupić takiego auta w całości tylko w pakietach częściowych lub ... przecięte na pół. Nowy samochód z wadą lub nawet niewielkim uszkodzeniem który nie przejdzie ostatecznej weryfikacji schodząc z taśmy właśnie spotyka taki los. Dlatego teraz już można kupić części do auta którego praktycznie jeszcze nie ma na rynku :)
Nowy samochód z wadą lub nawet niewielkim uszkodzeniem który nie przejdzie ostatecznej weryfikacji schodząc z taśmy właśnie spotyka taki los.
Prawdopodobieństwo sytuacji, w której producent postanowiłby zezłomować nowy samochód, który właśnie zjechał z taśmy (ma nadany nr VIN, jest przeznaczony dla konkretnego odbiorcy) określiłbym na jakieś 1.3e-19 ;-)
marnyd4d
11-02-2017, 17:46
Koledzy wersje TIPO w nadwoziu KOMBI i HB na niemieckim rynku są już od dawna dostępne w salonach i nawet kilka rozbitych sztuk jest dostępnych na niemieckich aukcjach internetowych więc stąd są części od tych wersji nadwoziowych na ALLEGRO.
Obawiam się że Fiat trochę słabo "przekalkulował" cenę Hatchbacka , oby ich sprzedaż nie rozczarowała kierownictwo FCA.
Cena podstawy jest rozsądna - droższy od podobnie wyposażonego sedana o 2700 zł. Trochę przeholowali z wyższymi wersjami ale pewnie jeszcze zejdą z tonu. Teraz są wyprzedaże starych roczników w innych markach i tylko dlatego cenowo mogą się zbliżyć do Tipo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
BartekBanka
12-02-2017, 09:25
wszystkie auta o których pisałem wcześniej (Astra, Ceed, Focus) były do produkcji rocznik 2017 więc uważam że Fiat lekko przegiął. podstawowa Astra która stała w salonie była za 52, nie pytałem o rabat pewnie coś by spuścili. wersję easy t-jet bez czujników cofania, klimy automatycznej, podłokietnika wycenili na 61K do tego żeby mieć to co chcę dodatkowo to trzeba z dwa pakiety kupić. W Oplu na 1,4 turbo 125 w metaliku (nie zależy mi na tym, ale ponoć lakier robi lepszą cenę) z pakietem zimowym (podgrzewane fotele, kierownica skóra,tempomat) i pakietem enjoy biznes plus (elektryczna klima dwustrefowa, czujniki przód i tył, reflektory przeciwmgielne, podlokietnik, i jakieś pakiety oświetlenia wnetrza i pakiet dobrej widocznosci) policzyli mi auto 66K bez targowań i licytacji. Auta do produkcji 2017 dlatego uważam że i hatchback i kombi są za drogie i kosztują tyle ile inne marki. Podstawowy sedan jest w doskonałej cenie
Najtańsza Astra kosztuje 59900, rabat 7 tys. jest na stary rocznik i pewnie dlatego wychodzi około 52 tys. Wersja o której piszesz 125 KM w podstawie stoi 69500 zł. Wychodzi na to, ze cennik jest dobrze dopasowany tylko Fiat musi zrozumieć, ze trzeba dawać większe rabaty, bo konkurencja - a szczególnie Opel - jest pod tym względem bardzo agresywna.
BartekBanka
12-02-2017, 12:03
Powtarzam po raz trzeci sprzedawca skonfigurował mi astre (te parametry które podałem) za 66k to jest auto do produkcji w 2017r. Nie mam celu w tym żeby podawać niższe kwoty za inne marki. wystarczy samemu przejść sie do salonu i spytać. Sprzedawcy wyszło na początku 76300, coś tam po odejmował i wyszło 66300 - auto w leasing na firmę.
być może masz rację że ta "goła" astra za 52 była z 2016 tego nie dopytałem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Focusa 1.0 ecoboost 125 też wyliczyli coś na 64 tylko tu było słabsze wyposażenie np manualna klima. Kia ceed w wersji M 1,6 135 koni wyliczyli na 62700 + gratis opony zimowe. Te wszystkie wyliczenia były bez targów z mojej strony, po prostu przejechałem się orientacyjnie po salonach
Ford odpada, ze względu na gorszy silnik jak w Fiacie, Kia w "wolnossaku" także jeszcze gorsza porażka. Jedynym groźnym konkurentem jest Astra, bo ma też niezłą jednostkę a do tego lepiej się prowadzi. Na minus,że ma sporo mniejszy bagażnik. Jeśli bierzesz na firmę, to na Tipo teraz też dają specjalny rabat, także Fiat i tak wyjdzie kilka tysięcy taniej.
Ford odpada, ze względu na gorszy silnik jak w Fiacie, Kia w "wolnossaku" także jeszcze gorsza porażka. Jedynym groźnym konkurentem jest Astra, bo ma też niezłą jednostkę a do tego lepiej się prowadzi. Na minus,że ma sporo mniejszy bagażnik. Jeśli bierzesz na firmę, to na Tipo teraz też dają specjalny rabat, także Fiat i tak wyjdzie kilka tysięcy taniej.
Mój Znajomy odrzucił już Tipo - za plastiki i crashtestowe gwiazdki - i konfiguruje sobie Astrę SW
krowka1978
14-02-2017, 09:21
Odrzucił za gwiazdki - wieś tańczy i śpiewa. Widać jakie pojęcie ma o Euro NCAP. Wszędzie gwiazdki :lol:
Mój Znajomy odrzucił już Tipo - za plastiki i crashtestowe gwiazdki - i konfiguruje sobie Astrę SW
Co do gwiazdek, jeżeli gość skończył gimnazjum, to może da radę zrozumieć coś również z tabelek ze szczegółowymi wynikami crashtestów. ;-)
Plastik? W Astrze będzie szlachetne drewno, kość słoniowa i złocenia? :-D
Rozumiem, że wybór nie jest oczywisty, a astra to całkiem niezły pojazd, ale te argumenty to nie powiem z czego zostały wyjęte :-)
tedybear
14-02-2017, 10:10
Jak dla mnie astra jest za sztywna.
Pozwolę się wypowiedzieć w tym temacie....a mianowicie Panowie od lat jestem wierny marce Fiat poza jednym epizodem....było seicento, punto I, punto II, stilo a nawet fiat 125p :lol: i epizod z Oplem Astra. Zawsze gdy sprzedawałem kolejnego fiata zapierałem się, że nigdy już wiecej tej marki nie kupie - nie to, że są to złe auta ale mają różne przypadłości, które są obce innym markom. Ale musiała być jakaś magiczna siła, która mnie ciągnęła jednak później do tej marki - każdy ze znajomych smiał się że kupuje fiata i śmieją się do dzisiaj a ja na przekór je kupuję :cool: Po stilo była astra która była autem powiedzmy sobie nudnym jak cholera ale w porównaniu do fiatów bardziej wdzięczna gdyż nie dostarczała tyle wrażeń co fiaty tych negatywnych ale pozbawiona była ....duszy! Lałem paliwo i jeździłem....ale emocji zero.
....a teraz wracając do meritum nie jest sprawiedliwe porównywać nowej astry do Tipo HB- to dwa inne auta dla innego odbiorcy. Wie ten kto siedział w Astrze i Tipo - ja siedziałem i jeżdziłem i coś o tym wiem. Przed kupnem 500L zastanawiałem się właśnie nad Astrą K i powiem wam, że jest naprawdę dopracowana w środku i wielu aspektach jest lepsza od Tipo HB. Chodzi mi jakość tworzyw, zapach plastików, ergonomia deski rozdzielczej, multimedia, wyciszenie na wysokim poziomie, nawet podstawowy silnik 1.4 100KM jest lepszy niż w Tipo - no i cena, gdyby Tipo HB było pare tyś mniej .
Osobiście gdybym miał około 55 tyś to wybrałbym astrę K Essentia z kilkoma pakietami - przy dobrych negocjacjach można enjoy mieć poniżej 60tyś ( teraz na wyprzedaży nawet za 56-57 tys) a to już dobrze wyposażone auto. Tipo HB to dobre auto ale cena działa na niekorzyść co innego sedan gdzie cena odpowiednia i jakość akceptowalna.
Loczek30
14-02-2017, 13:31
Jeśli ktoś jeździ dużo i nie chce diesla. Tipo hb czy sw w 1.4 t-jet z fabrycznym lpg jest propozycją bezkonkurencyjna. Juz prawie nie ma silników do lpg. Opel zrezygnował ze starego 1.4 TB z fabrycznym lpg . W innym przypadku przy tych cenach tipo hb i sw i niechęci do dawania większych rabatów tych samochodów będzie raczej nie wiele.
Jak chodzi o LPG to dużym plusem zarobiło TIPO i silnik podstawowy, który dobrze znosi własne instalki i nie tylko (nie brałem z salonu, wolę stracić gware i samemu iść do swojego gazownika), a do tego dla mnie lepsze rozwiązania przycisków i sterowania tempomatem, lepszy skok przycisków i to z czego są one wykonane, jak i cała stylistyka ... ja wybrałem tipo świadomie, a do tego to co sobie dobrałem w opcjach to nawet na wyprzedaży rocznika, nie dostałbym tego w oplu i za mniejsze pieniądze... Może dla kogoś kilka tys różnicy to niewiele, ale dla mnie nawet 500 zł robi różnicę. Wybrałem tipo i nie wstydzę się tego, co nie zmienia faktu, że astra jest autem roku 2016, jest inna i może pod jakimiś względami lepsza(?) bardziej prestiżowa(?) nie wiem sam, jedni wolą córkę, a inni teściową, a ja wolę tipo ;]
Loczek30
14-02-2017, 14:16
Opel to taki sam badziew jak reszta (miałem dwa Ople ). Wnętrze astry ładniejsze dla mnie. Stary 1.4TB chwalony i raczej bezproblemowy. Ten nowy 1.4 z bezpośrednim wtryskiem kto to wie. Dodatkowo skrzynia m32, która kiedyś podnosiła ciśnienie nie jednemu. Była też montowana we Fiatach. Czy ktoś wie jaka skrzynia jest w Tipo t-jet?
że astra jest autem roku 2016
A to mam akurat nie powiem gdzie ;-)
jest inna i może pod jakimiś względami lepsza(?)
Na pewno jest inna i pod pewnymi względami na pewno lepsza, a pod innymi gorsza.
bardziej prestiżowa(?)
A to mam w tym samym miejscu co punkt pierwszy ;-) Z resztą Opel i prestiż? :lol:
Natomiast na poważnie, jeździłem 10 lat Astrą G i uważam, że to świetny samochód. Pewnie kupiłbym kolejną Astrę, ale twardo postanowiłem nie wydać nawet złotówki więcej niż 50kzł (w tym montaż haka holowniczego). Za tyle Astry nie kupię (a już na pewno nie z takim wyposażeniem jak mam w Tipo). Do Focusa też trzeba byłoby trochę dołożyć. Nowych Chevroletów niestety od paru lat nie ma (były jak ople, tylko tańsze). Skody nie kupię bo nie. Zostało Tipo.
Loczek30
14-02-2017, 16:10
Akurat to nie ja pisałem o prestiżu
Akurat to nie ja pisałem o prestiżu
Ok, poprawiłem.
O gustach sie nie dyskutuje, każdy ma inny. Jedni kupią Tipo ...drudzy Astrę a jeszcze inni 500L:lol:
krowka1978
14-02-2017, 17:29
Dodatkowo skrzynia m32, która kiedyś podnosiła ciśnienie nie jednemu. Była też montowana we Fiatach. Czy ktoś wie jaka skrzynia jest w Tipo t-jet?
Na pewno nie ma M32, FIAT od lipca 2010 już jej nie montuje. Zastąpiła ją FPT C635. Jeśli skrzynia 6, to będzie C635 lub C514.6.
Dziś o godzinie 16:50 widziałem całą lawetę Tipo HB jak skręcała z trasy 86 na światłach przy M1 na Czeladź
jaroslawrak
23-02-2017, 13:54
Coraz więcej hatchbacków dociera do dealerów i rabaciki jakby większe:smile:
26764
Coraz więcej hatchbacków dociera do dealerów i rabaciki jakby większe:smile:
26764
Byłem dzisiaj ponownie w salonie. Tym razem z żoną, żeby sobie zobaczyła każdą wersję nadwozia i się przymierzyła do auta. Hatchback najbardziej jej przypadł :) Pod koniec oględzin Pan sprzedawca podszedł do nas i chwile porozmawialiśmy. Zapytał nas w jakiej branży pracujemy bo dla niektórych grup zawodowych (m.in. górnicy, hutnicy, służba zdrowia itp) są dodatkowe rabaty na najwyższą wersję wyposażenia LOUNGE. A dokładniej powiedział, że 100% większy rabat niż standardowo. Czy ktoś coś takiego słyszał jeszcze w jakimś salonie ?
marnyd4d
24-02-2017, 08:11
Ja jak kupowałem swoje tipo sedan dostałem 2% rabatu za grupę zawodową
Też dostałem rabat na grupę zawodową.
tedybear
25-02-2017, 02:12
I te rabaty za grupę zawodową to dla mnie czyste kurestwo.
W Kia pan lekarz czy pan prawnik dostają kilkutysieczny upust a żaden od lat paragonu fiskalnego nie wydał przy prywatnej wizycie.
Ja rozumiem że firmy chcą aby odpowiednie grupy społeczne jeździły ich autami ale przeciętny Jan Kowalski za to że nie jest górnikiem złotówą hutnikiem prawnikiem czy lekarzem musi płacić kilka tysi więcej. Wróć- musi płacić normalną cenę.
Wyobraźcie sobie ze idziesz do media markt po lodówkę a Pan handlowiec pyta się Ciebie czy nie pracujesz w kanalizacji bo dla tej grupy zawodowej lodówka jest 400 tańsza. A jak idziesz do play to sprzedawca pyta się Ciebie czy nie pracujesz jako komornik bo dla komorników można kupić samsunga galaxy s7 EDGE za 2800 a nie prawie 3500.
Kurestwo
Jeśli kogoś uraziłem wybaczcie
slawcio74
25-02-2017, 15:31
I te rabaty za grupę zawodową to dla mnie czyste kurestwo.
Tedybear , tu się z Tobą zgadzam. Mi to śmierdzi jeszcze poprzednią epoką. Albo coś ma daną , obniżoną, promocyjna cenę , albo nie. Dla wszystkich , czy jesteś sprzątaczką czy mundurowym..... oczywiście nic nie mam do tych co z tego korzystają, bo jak jak możliwość to dlaczego nie , żeby teraz ktoś nie odczytał tego jako napaść.
jaroslawrak
01-03-2017, 12:56
Warto to kupić? Ciekawe,czy rzeczywiście jest do wzięcia w takiej cenie....wysłałem zapytanie.
Fiat Tipo 5d LOUNGE 1.4 16v T-Jet 120KM - Samochód dostępny u dealera TRANS-POZ S.A. (http://stock.fiat.pl/51337/fiat-tipo-5d-lounge-14-16v-t-jet-120km?marka=fiat&model=tipo-5d&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=100&strona=2&opened=0&adv=0)
tedybear
01-03-2017, 13:43
ładne i piekny kolor choć zastanawia mnie dlaczego nie ma chromów przy oknach i nie ma przyciemnianych szyb.
Ale jesli to Ci nie przeszkadza to całkiem ładne autko. Ale pojechałbym z profesjonalnym miernikiem lakieru tak na zaś
W hatchu lounge wiele rzeczy wymaga dopłaty.Nawet chromy,nie wspomnę o lusterku foto,kamerze cofania i czujnikach parkowania z tyłu.Aby hatch z t-jetem miał to wyposażenie co mam w sedanie to musiałbym dołożyć około 10 tyś. zł. po wszystkich rabatach.I nie podoba mi się, wiec nie miałem dylematu.
jaroslawrak
01-03-2017, 22:03
Zadzwoniła do mnie pani z salonu i okazało się,że cena była na firmę, a dla indywidualnego jest 67k i już została zmieniona w ogłoszeniu.Auto jest od ręki dostępne.
jaroslawrak
03-03-2017, 13:23
Dzięki za sugestie...rzeczywiście to jest gołe longue z metalikiem i dojazdówką.Pierwotnie cena była 64850 zł i to mnie zainspirowało,a dziś już jest 674000 zł,czyli cena ruchoma można powiedzieć:smile:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.