PDA

Zobacz pełną wersję : nieszczelny wybeirak skrzyni C635 doblo II 1.4 Tjet ?



bnbn1
06-08-2016, 15:09
witam

z wstępnej oceny wynika że wybierak skrzyni w moim doblo zaczyna przeciekać, co najlepiej obrazują zdjęcia :-(

z tego co wiem jest to skrzynia C653 (szcześliwie nie jest to cudo Opla M32) :-)

czy ktoś się już spotkał z takim problemem? generalnie auto przejechało tylko 36 tyś km, wiec dość młode...niestety po gwarancji.

czy można na razie z tym jeździć czy lepiej naprawiac odrazu, na szczęście nie kapie ale jest to już mocno zaoliwione ?

druga sprawa czy uszczelnienie jest łatwą operacją co tak naprawde należy tam wymienić, czy też nieszczęśliwie całość do wymiany (bo uszcelnienia są montowane "jednorazowo" i nie da się tego wymienić) ? może ktoś ma schemat tego wybieraka ?

a może z powodu konieczności użycia specjalistycznego sprzetu dac sobie spokój i odrazu podjechać do kogoś kto ma to dobrze opanowane (i posida narzedzia), z tego co zauważyłem to dostęp do tego wybieraja nie jest taki łatwy jak w punto, on jest dośc dobrze schowany i trzeba zdemontowac co nieco osprzetu.

pozdrawiam

bnbn1
07-08-2016, 16:55
sytuacja sie lekko komplikuje bo w wykazie czesci jest tylko cały wybierak (sterowanie skrzynią), nie ma cześci składowych, to dotyczy się 6 beigowej skrzyni, bo do 5 biegowej można dostać poszczególne cześci (wygląda praktycznie tak samo jak do skrzyni od punto)....

załączam schematy, może ktoś już miał z tym problem i się wypowie.

a tym czasem umyje to wszystko aby zobaczyć skąd dokładnie leci, może tylko śruba jest nieszczelna :?:

misiaczek88on
07-08-2016, 17:42
Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną

bnbn1
07-08-2016, 20:47
Witam u mnie też sie pociła skrzynia w tym miejscu szczególnie pod większym obciążeniem spowodowanym np za wysokim biegiem lub prędkością.Leci ci przez odpowietrznik skrzyni biegów . Przebieg miałem podobny . Problem minął po zmianie oleju na taki sam jak jest dedykowany przez producenta tyle że świeży . Sama wymiana uszczelniacza w ASO to około 300 zł z robocizną

własnie wszystko umyłem aby zobaczyć gdzie przepuszcza, i sa tylko dwie opcje albo uszczelnienie samego mechanizmu wybierania, albo tak jak wspomniałeś odpowietrznik, co najlepsze skrzynia generalnie jest nowa bo ma tylko 36 tyś km, wiec nie wiem co do rzeczy miałby olej (chyba że chodzi o jego ilośc, może jest go po prostu za dużo i chlapie)

z tego co zauważyłem to na tysunku korek odpowietrznika ma całkowicie inny kształt niż ten rzeczywisty, ten założony luźno sobie lata, wiec nie zapewnia jakiejkolwiek szczelności i ewidentnie widac że przez niego może sie pocić wybierak. jak dla mnie to by była niezła niedoróba (już kojena w "tureckim" samochodzie, bo węzyk spryskiwacza był fabrycznie uwalony i ciekło do wiązki kabli). w przypadku skrzyni korbowej to przez odmę wyrównywane jest ciśneinie z powodu parowania oleju, a tutaj to wygląda jak by opary oleju miały się po prostu ulotnić na zewnątrz :-(

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i jeszcze fotki, zaznaczyłem odpowietrznik z korkiem i bez niego oraz sam korek.... jeżeli to jest fabryczne rozwiązanie...to ja się nie dziwię że gubię tutaj olej... ciekawe co na to producent, bo myśłę że jak to fabryczna niedoróba to oni powinni to zrobić nawet po gwarancji.... :-/

pytanei czy u ciebie też jest taki sam luźny korek ?

bnbn1
11-08-2016, 23:39
spece w ASO powiedzieli, że to taki urok tej skrzyni i normalnie się poci przez odpowietrznik :-/
stwierdzili też że nie przewidziano sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jak i jego wymiany.

zresztą w alfie mojego znajomego dokłądnie ta sama skrzynai ma ten sam objaw......

myślę że to wyczerpuje temat

niko999
12-01-2023, 19:22
Panowie szału dostanę zaraz :mad: ogarniam auto dla Siebie i od zakupu był wyciek oleju z góry skrzyni jak odpowietrznik/wybierak..z tym,że wybierak był upaprany. Wymyłem skrzynie ładnie odkręciłem z ciekawości śrubę u góry jak wybierak zdjąłem dzwignie i ukazał się simering mały jak obrączka.. jako,ze na wierzchu jest już i dostęp idealny to go wydłubałem pomału i problem teraz taki,że jestem w czarnej du.. bo rzuciłem okiem przed wydłubaniem czy są simeringi i wpisałem normalnie giulietta uszczelniacz wybieraka skrzyni i pokazało,ze są jakies fiat/alfa wiec ok po zdemontowaniu okazuje się,ze nie ma.. oryginalnie występuje tylko z całą tą częścią:

uszczelniacz jest tam jak strzałka czerwona dokładnie wygląda tak:

wymiary jego cięzko mi okreslić ale wychodzi 22średnica zewnętrzna 16 wewnętrza lub 22x15 lub 21x16/21x15

w internecie też nie widze jakoś dostępnych takich simeringów za bardzo.Czytałem tutaj na forum,że ktoś wymieniał ten simering na grupie fb to było czy jakoś

Pomoze ktoś? bo teraz jestem totalnie w czarnej d..


https://zapodaj.net/d9dd735afcab7.jpg.html
https://zapodaj.net/3a05c776a47d5.jpg.html

GrandePunto8V
14-01-2023, 20:56
Odkopany temat i dobrze (nowych się nie zakłada jak już coś istnieje).

1. Uwaga ogólna - odpowietrznik ma być luźny! Ktoś tam parę lat wcześniej się dziwił, że on lata i "nie uszczelnia"...

2. Owszem, lekkie pocenie się w określonych warunkach pracy może wystąpić, ale nie zalewanie całej skrzyni od góry.

3. Uważać z myciem skrzyń Fiatowskich! Niektóre z nich (np. rodzina C514) na pewno mają otwory od góry, przez które można nalać do środka, prosto w łożysko docisku. Deszczówka też może tam lecieć.

4. Wybieraki skrzyń mają generalnie podobną konstrukcję, można się posiłkować poradnikami (czy filmikami YouTube) do innych modeli (a nawet marek), gdy nie znajdziesz swojego.
Przykład wybieraka w Grande: http://fiatpunto.com.pl/topic27151.html (https://fiatpunto.com.pl/topic27151.html)
Do wymiany uszczelniacza przeważnie trzeba będzie rozebrać cały wybierak, a nie wydłubywać uszczelniacz od zewnątrz (i co dalej?). Uszczelniacze mają typowo 3 (przynajmniej) wymiary, dwie średnice i grubość (czy wysokość), w podanym przykładzie (Grande), to było np. 20x30x7. Później materiał kompatybilny z olejem.

5. Co do wymiarów, to niestety zdarzają się wredne konstrukcje, z nietypowymi wymiarami, niestandardowe. Typowe uszczelniacze jako część ogólna, "maszynowa" (simeringi nie są przecież tylko do samochodów) mogą nie pasować. Inna opcja: to nie musi być "simering", ale tzw. zgarniacz (część uszczelnienia np. w siłownikach pneumatycznych lub hydraulicznych), one mają trochę inne pasowania (zgarniacz może się np. nie trzymać w otworze po simeringu, mimo, że wymiary nominalne mają takie same). Ostatecznie (jeśli ASO Fiata nie ma simeringów w ofercie), są firmy dorabiające uszczelnienia na wymiar.
W przypadku dziwnych, ułamkowych wymiarów, należy też sprawdzić (przeliczyć), czy to nie jest jakieś calowe dziadostwo.

niko999
14-01-2023, 22:59
uszczelniacz wymieniłem.. udało mi sie zmierzyć obecny co lepsze był to ten sam uszczelniacz co w bmw e46 w skrzyni manualnej gdzie też wymieniałem uszczelniacz wybieraka.Po zdemontowaniu pisało na nim Made In Brasil i coś mi to już mówiło,ze taki widziałem gdzieś okazało sie,ze w bmw po demontażu też pisało na nim made in brazil. Uszczelniacz spasował idealnie.Kupiłem Corteco

Wymiary uszczelniacza wybieraka skrzyni c635(Alfa Giulietta 1.4t) i każdy inny model auta z tą skrzynią

Simmering Uszczelniacz 15x21x5/7

Są Elering/Corteco/Reinz/ lub oryginalne BMW/VOLVO

Uszczelniacz można wymienić bez demontazu całego wybieraka.Po wbiciu w stary szpica (takie Yato szpice różne) i zrobieniu dźwigni uszczelniacz wyskoczył.W środku gdzie siedział dobrze jest wszystko do sucha wyczyścić najlepiej fibra+zmywacz do hamulców tak by tam nie psikać bezpośrednio niczym i wytrzeć w koło.Uszczelniacz a dokładnie środkową wargę należy przesmarować najlepiej tym olejem w którym pracuje czyli 75w (tylko środkowa warga tak by na sucho wybierak nie pracował z początku góra dół natomiast części zewnętrznej w koło uszczelniacza niczym nie smaruje.Do tego nasadka do świec 16mm długa która wchodzi idealnie na wybierak i delikatnie równo wbijać i tyle :)

boch
27-12-2024, 22:38
Czy wymiana uszczelniacza pomogła u Was na pocenie się skrzyni? Czy po prostu ten typ (C635) tak ma?

Maniek_wroc
13-10-2025, 19:37
uszczelniacz wymieniłem..

Wymiary uszczelniacza wybieraka skrzyni c635(Alfa Giulietta 1.4t) i każdy inny model auta z tą skrzynią

Simmering Uszczelniacz 15x21x5/7



Jakże się zdziwiłem kiedy wydłubałem uszczelniacz w swoim Tipo i miał średnicę zewnętrzną 22,4 mm a kupiłem ten 21x15 . starciłem pół dnia szukając zamiennika i nikt nie miał od ręki.
Oryginał jest typu FPM +Fe (brązowy ) odporny na temperaturę i oleje , dostałem jedynie zwykły czarny NBR i jego średnica jest 22,2 i niestety w otworze siedzi lekko a oryginał siedział ciasno z braku innej alternatywy założyłem i zobaczę czy będzie cieknąć. Także uważajcie bo są różne wymiary tych uszczelniaczy.

boch
15-10-2025, 08:49
Ja wymieniałem na 327.299 ELRING o gabarytach 15X21X5/7. Zrobione 2 tys km. Dziś sprawdzę czy się poci.