Zobacz pełną wersję : Regulacja luzów zworowych Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
GrzesiekDDZ
06-08-2016, 13:35
witam koledy jak to jest w końcu z tymi luzami zaworowymi,reguluje sie czy nie?? w poniedziałek auto oddaje do mechaniki na duży serwis i pomyslałem żeby mu wspomnieć o tym ale jak ojciec mu o tym powiedział to stwierdził że powinien byc popychacz czy jak to sie nazywa hydrauliczny i nic sie nie reguluje ale jak bede bardzo nalegał to zerknie??wiec jak jest i jaki powinien byc prawidłowy?? dzieki z góry i pozdrawiam
Regulacja za pomocą płytek.Sprawdź w ePER.
GrzesiekDDZ
06-08-2016, 14:23
a jest problem zeby dostac te płytki czy raczej kazda lepsza hurtownia motoryzacyjna powinna miec coś takiego w swoim asortymencie
jak to jest w końcu z tymi luzami zaworowymi,reguluje sie czy nie?? w poniedziałek auto oddaje do mechaniki na duży serwis i pomyslałem żeby mu wspomnieć o tym ale jak ojciec mu o tym powiedział to stwierdził że powinien byc popychacz czy jak to sie nazywa hydrauliczny i nic sie nie reguluje ale jak bede bardzo nalegał to zerknie??wiec jak jest i jaki powinien byc prawidłowy??
Większość pracowników serwisów, w których o regulację luzu pytałem robiło "DUŻE OCZY" twierdząc, że w tych silnikach luzu się nie reguluje. Najlepsze jest to, że to serwisy zajmujące się w większości serwisem Fiat/AR. Tymczasem instrukcja mówi wyraźnie po jakim przebiegu regulacji dokonać i z tego co pamiętam jest to 60 tys. km. Serwisy pewnie nie mają o tym pojęcia, bo nikt z tym nie przyjeżdża. Na forum Fiata jakiś gość temat przerabiał nie wiedzieć czemu kilka razy - pewnie nie ma co robić z pieniędzmi. Za drugim razem skopsali robotę i potem poprawiali przez tydzień.
Fiat Stilo | Regulacja zaworów w jtd 8v 115KM -sprzeczne inforamcie z ASO | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=89252)
Fiat Stilo | Po regulacji zaworów silnik stracił dół i ogólnie slabo idze | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=166552)
cenioormo
06-08-2016, 21:21
Jeśli dobrze pamiętam, wymieniając ostatnio rozrząd i przy okazji robiłem luzy, to czasem wystarczy płytki po prostu zamienić(u mnie to starczyło). Nie pamiętam już dokładnie ale wylotowe 0,40mm dolotowe 0,35mm, jeśli się mylę to poprawcie. U mnie raczej nie było to robione przez 200tyś, i nic złego się nie działo. Uważam że lepsze klepiące niż podpierające.
GrzesiekDDZ
07-08-2016, 09:09
to chyba jednak odpuszcze temat luzów i poprostu powiem żeby nie robił tego,bo w sumie nic sie nie dzieje ale tak z przezorności chciałem to zrobić żeby nic sie nie działo w przyszłości
Zrobić możesz ale tylko tam gdzie wiedzą jak i gdzie przy okazji mają płytki.
Taki mały Ot
Bardzo dużo jest takich rzeczy, które powinno się stosować/robić co jakiś czas, a serwisy tego unikaja, nie wiedzą, bądź z czystego lenistwa zapominają. Dobrze ,że z reguły dotyczy to rzeczy nie aż tak bardzo istotnych.
via note 3
starling
07-08-2016, 21:07
Witam, Mam Bravo II z tym silnikiem i miesiąc temu przy przebiegu 70 tyś.km zrobiłem kontrolę i regulację luzów (instrukcja zaleca co 60tyś.km.) Wynik kontroli: 2 zawory luz książkowy, 4 zawory w dolnej granicy tolerancji , 2 zawory poniżej dopuszczalnej tolerancji (za mały luz). Wniosek - warto skontrolować mimo, że wiele mechaników mówi, że nie ma potrzeby. Wbrew obiegowej opinii luzy się kasują a nie powiększają, więc silnik chodzi coraz ciszej :). PS. U mnie były płytki o średnicy 33mm i idealnie spasowały od poprzedniego samochodu (Siena 1,4 8V) - korekty dokonałem na wszystkich zaworach ustalając luz w górnej granicy tolerancji więc następna regulacja pewnie za następne 100 - 150tyś.km. :)
Napisz jeszcze o wrażeniach po regulacji. Polepszyła się dynamika i zmalało spalanie?
cenioormo
07-08-2016, 21:26
Nic się raczej nie poprawia :) u mnie nic się nie poprawiło :) silnik jak klekotał, tak dalej klekocze :) Musi być już ogromna różnica na luzach jeśli coś się polepszy w działaniu silnika :)
starling
07-08-2016, 22:29
Po regulacji nie zauważyłem różnicy - zapewne dlatego, że luzy niewiele odbiegały od normy... Może w zimie przy niskich temperaturach będzie głośniej klekotał niż do tej pory.
Alfeta miała ponad 300 000km i nie było potezeby regulacji a Stilo ma już prawie 300 000km i tez nie ma potrzeby regulacji. Nie wiem jak trzeba by eksploatować silnik aby trzeba było regulować luzy zaworowe. To nie Honda czy Toyota że trzeba takie rzeczy robic
starling
16-08-2016, 20:02
... Nie wiem jak trzeba by eksploatować silnik aby trzeba było regulować luzy zaworowe. ... Wystarczy jeździć ;)
300 tyś. km bez potrzeby regulacji luzów na jakimkolwiek zaworze ? - chyba że z hydraulicznymi popychaczami ;) PS. W moim motocyklu producent regulacje zaleca co 12tyś.km i po tym przebiegu zawsze coś jest do korekty. W poprzednich samochodach (dwa fiaty) również były robione korekty po przebiegach zalecanych przez producenta.
Ja z kolei mam 306 tys. km i nigdy nic takiego nie było robione ....
reguluje się jak jest potrzeba, ja w byłym stilo po przejechaniu 200 tyś sprawdzałem i 4 płytki zaworowe miałem do wymiany - za duży luz , silnik po tym zabiegu mniej "klekotał"
Wystarczy jeździć ;)
300 tyś. km bez potrzeby regulacji luzów na jakimkolwiek zaworze ? - chyba że z hydraulicznymi popychaczami ;) PS. W moim motocyklu producent regulacje zaleca co 12tyś.km i po tym przebiegu zawsze coś jest do korekty. W poprzednich samochodach (dwa fiaty) również były robione korekty po przebiegach zalecanych przez producenta.
przy Punto 1 nawet nie regulowałem. Po sprawdzeniu luzów wszystko było w nienagannym stanie
Pytam z ciekawości bo nie miałem nigdy diesla. Czy brak klekotania nie będzie oznaczał niedomknietych zaworów a tym samym pogorszenia parametrów?
starling
22-08-2016, 22:06
Kultura pracy dzisiejszych diesli jest inna niż kilkanaście lat temu - "na ucho" nie da się diagnozować luzów zaworów.... Samo sprawdzenie nawet dla świętego spokoju - bo niektórzy twierdzą, że nawet przy przebiegu 300 tys.km nie trzeba nic regulować - to koszt uszczelki pod klawiaturę, kilka kluczy, szczelinomierz, max 2h i czteropak.... :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.