Zobacz pełną wersję : Syk powietrza przy przyśpieszaniu
edwardo65
03-08-2016, 13:03
Witam. Jak w temacie. Jak mocno przyśpieszam tak od ok 2,5 tys. obrotów słychać narastający syk powietrza. Silnik nie stracił na mocy ale coś jest nie tak. Przyczyna ? Pytam zanim zacznę grzebać
Zanim zaczniesz pytać uzupełnij profil, bo nikt nie będzie zgadywać jaki masz tam silnik. Jeśli diesel, to standardowo do sprawdzenia kolanko pomiędzy intercoolerem, a rurą dolotową do kolektora. Dostęp po zdjęciu lewego koła oraz lewej osłony silnika.
edwardo65
03-08-2016, 13:15
Stilo 1,9 JTD
Zanim zaczniesz pytać uzupełnij profil, bo nikt nie będzie zgadywać jaki masz tam silnik. Jeśli diesel, to standardowo do sprawdzenia kolanko pomiędzy intercoolerem, a rurą dolotową do kolektora. Dostęp po zdjęciu lewego koła oraz lewej osłony silnika.
Przy nieszczelności w tym miejscu można być słyszalny efekt BLOW-OFF-u po puszczeniu gazu??
Jak mocno przyśpieszam tak od ok 2,5 tys. obrotów słychać narastający syk powietrza. Silnik nie stracił na mocy ale coś jest nie tak.
Proponuję nie czekać aż straci moc :) Jestem świeżutko po takim problemie. Akurat byłem na wakacjach, coś zaczęło syczeć, podejrzewałem tę rurę, ale sprawę olałem wychodząc z założenia że jeszcze parę dni wytrzyma i do domu dojadę. I to był błąd. W drodze powrotnej (Lubawka - Kraków) podczas wyprzedzania pieprzło i dziura zrobiła się większa, wyskoczył błąd silnika, tryb awaryjny. Błąd skasowałem, ale już było tylko gorzej. Mocy prawie zero, jazda autostradą z Vmax 90km/h, chmury dymu jak za starym jelczem, przy przekroczeniu 2000 obrotów, czkawka i szarpanie. Kolanko było rozprute tak na 5 cm...
cenioormo
04-08-2016, 10:22
Oczywiście że masz nieszczelność w dolocie, i to spora skoro to słyszysz.
To kolanko przed czy za IC??
Z reguły za IC. Tam gdzie się styka z osłoną boczną silnika.
edwardo65
04-08-2016, 15:10
Kolanko było rozprute tak na 5 cm...
Dzięki za sugestię. A to kolanko jest z plastiku czy metalowe ? Nadaje się do regeneracji czy tylko do wymiany ?
cenioormo
04-08-2016, 15:16
Plastik, nie opłaca się spawać bo szybko puszcza, ja zrobiłem trochę po januszowemu ale działa i jest szczelnie. Kupiłem kolanko do dolotów na fmic.pl Kolanko 90' 80mm - FMIC (http://fmic.pl/kolanka-90-/14-kolanko-90-51mm.html) coś w ten deseń, uciąłem kolanko, założyłem i opaskami zacisnąłem i odpukać 8 miesięcy wszystko jest okey. A dostać tą rurę nawet na alledrogo to jak szukać igły w pacyfiku....a jak już jest to cena nie mniejsza niż 200zł. Tak więc wybieraj rozwiązanie i powodzenia :)
Kolanko które ulega przetarciu od osłony jest wykonane z gumy. W temacie o moim aucie znajdziesz fotki z wymiany
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/stanislaw-stilo-czyli-najladniejsze-stilo-w-miescie-24622/16
Jeśli faktycznie osłona zrobiła u ciebie przecięcie na rurze to zanim założysz nowy przewód dotnij odpowiednio osłonę.
edwardo65
07-08-2016, 14:41
A dostać tą rurę nawet na alledrogo to jak szukać igły w pacyfiku....a jak już jest to cena nie mniejsza niż 200zł. To aż tak trudno dostać ? Nawet w serwisie ?
Bez przesady. Widziałem na allegro używane, trzeba tylko dobrze dobrać kryteria jak i nazwę wyszukiwania. Sprzedający wstawiają te rury pod różnymi nazwami w różnych kategoriach. Ta rura raczej nie ulega przetarciu więc nie zaprzątaj nią sobie głowy. Te gumowe przewody które przecierają się najczęściej znajdziesz w każdym ASO jak i na portalach aukcyjnych.
Tu masz aukcję z tą "trudno dostępną" rurą plastikową (nową), na końcu której masz założone gumowe kolanko, które to najczęściej ulega przetarciu:
http://allegro.pl/przewod-rura-turbo-intercoolera-fiat-stilo-1-9-jtd-i6363153358.html
Ty prawdopodobnie potrzebujesz tylko gumowe kolanko, ale zanim zaczniesz zakupy to sprawdź co faktycznie z dolotem nie halo.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.