CzarnyGD
18-07-2016, 11:19
Wydaje mi się, że udało się nam znaleźć sprawcę moich problemów z autem (trudności z odpaleniem,nieregularna praca na zimnym jałowym, przypadkowe gaśniecie na biegu jałowym [czasami podczas wolnej zmiany biegów]).
Główny podejrzany to teraz regulator ciśnienia zamonotowany na listwie common rail. Ponieważ z jakiś przyczyn moja Krówka z 2005 roku ma zamontowany CR 3-ciej generacji (większość ma 2giej), ten regulator jest sterowany elektronicznie przez ECU w przeciwieństwie do zaworu mechanicznego z 2-giej generacji. Dodatkowo ten regulator dubluje (tak z grubsza) pracę podobnego elementu wkręconego w pompę wysokiego ciśnienia.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem:
1. regulator ciśnienia paliwa na szynie common rail,
2. czujnik ciśnienia w szynie common rail,
3. regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia (mniej więcej tam jest wkręcony w pompę).
24382
Skąd pomysł, że winny jest ten zawór? Oprócz wyżej przedstawionych objawów, robiłem MESem różne testy. Między innymi w zakładce "Actuators/Akuratory(Test)" jest test działania zawóru na pompie i tego na listwie.
Przy odpaleniu testu tego na pompie, wyraźnie słychać jak się otwiera i zamyka (kilkukrotnie podczas testu). Natomiast odpalając test zaworu na listwie, panuje błoga cisza.
Monitorowałem ciśnienie na listwie oraz stopień otwarcie tego zaworu (nazywa się on DRV) podczas prób rozruchu i rzeczywiście coś jest nie halo, ale nie jestem do końca pewien bo akurat zaczął odpalać w miare dobrze. Potwierdza to tylko moją teorię, że się przycina i czasami działa a czasami nie:/
Teraz pytanie. Czy ktoś z Was, kto posiada ów zawór (na listwie) mógłby w MESie odpalić ten test i powiedzieć czy wyraźnie słychać że pracuje czy może jest to na tyle delikatna i precyzyjnia sprawa, że poprostu tej cewki nie słychać? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Zawór jest stosunkowo drogi, więc zanim go kupię chciałbym być pewień że to on jest winowajcą.
Główny podejrzany to teraz regulator ciśnienia zamonotowany na listwie common rail. Ponieważ z jakiś przyczyn moja Krówka z 2005 roku ma zamontowany CR 3-ciej generacji (większość ma 2giej), ten regulator jest sterowany elektronicznie przez ECU w przeciwieństwie do zaworu mechanicznego z 2-giej generacji. Dodatkowo ten regulator dubluje (tak z grubsza) pracę podobnego elementu wkręconego w pompę wysokiego ciśnienia.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem:
1. regulator ciśnienia paliwa na szynie common rail,
2. czujnik ciśnienia w szynie common rail,
3. regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia (mniej więcej tam jest wkręcony w pompę).
24382
Skąd pomysł, że winny jest ten zawór? Oprócz wyżej przedstawionych objawów, robiłem MESem różne testy. Między innymi w zakładce "Actuators/Akuratory(Test)" jest test działania zawóru na pompie i tego na listwie.
Przy odpaleniu testu tego na pompie, wyraźnie słychać jak się otwiera i zamyka (kilkukrotnie podczas testu). Natomiast odpalając test zaworu na listwie, panuje błoga cisza.
Monitorowałem ciśnienie na listwie oraz stopień otwarcie tego zaworu (nazywa się on DRV) podczas prób rozruchu i rzeczywiście coś jest nie halo, ale nie jestem do końca pewien bo akurat zaczął odpalać w miare dobrze. Potwierdza to tylko moją teorię, że się przycina i czasami działa a czasami nie:/
Teraz pytanie. Czy ktoś z Was, kto posiada ów zawór (na listwie) mógłby w MESie odpalić ten test i powiedzieć czy wyraźnie słychać że pracuje czy może jest to na tyle delikatna i precyzyjnia sprawa, że poprostu tej cewki nie słychać? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Zawór jest stosunkowo drogi, więc zanim go kupię chciałbym być pewień że to on jest winowajcą.