PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto 1,4 8V - szarpie, dławi się przy przyśpieszaniu



radzion
16-07-2016, 17:26
Jako , że to mój 1 post na tym forum chciałem się przede wszystkim przywitać.

Na wstępie napiszę, że zanim założyłem ten temat to użyłem opcji szukaj, znalazłem kilka podobnych tematów jednakże żaden do końca nie opisywał problemów z które mnie spotkały.

Najlepiej jednak jeśli zacznę od początku:

2 tygodnie temu w moim Grande r.2010 57kW 77KM 1368cm3, (85tys km) została naprawiona skrzynia biegów, sprzęgło nie zostało wymienione.
Przez 2 tygodnie wszystko było ok po czym zaczęły się różnego rodzaju problemy.
W czwartek rano najpierw zaczęło coś skrzypieć gdzieś w okolicach lewego przedniego koła.Po południu podjechałem do znajomego na stację. Wrzucił auto na szarpaki. Nie wykazało żadnych luzów. Wszystko w jak najlepszym porządku. Ok, może jakaś guma się wyrobiła.
Podjechałem pod dom no i zaczęły się problemy większe. Coś mnie tknęło żeby poruszać przez chwilę szybko kierownicą lewo-prawo. Zaczęły się pojedyncze stuki w momencie kiedy kierownica przechodziła przez położenie środkowe. Typowe stuk stuk. OK. Mówię , podjadę do mechanika, niech zobaczy.
No i w trakcie jazdy pojawił się kolejny problem - już odpowiedni dla tego działu. Mianowicie podczas ruszania ze świateł i wrzucaniu 2 biegu zaczęło coś szarpać, dławić się. Zero mocy. Zmiana biegu na 3 i znowu wraz z przyśpieszaniem auto szarpie po czym dostaje jakby kopa i wyrywa do przodu. Podjechałem do mechanika, który stwierdził że być może to kwestia wilgotności, i ulewnych deszczów i żebym jeszcze troszkę pojeździł i obserwował.
No i od wczoraj jeżdżę i obserwuję. I co zauważyłem:
1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
4.Ostatnie tankowanie 2 dni przed pojawieniem się problemów (przejechałem ok 25 km w tym czasie). Paliwo ze Statoila gdzie zazwyczaj tankuję.Przed tankowaniem w baku ok 8l
5.Od czwartku średnie zużycie paliwa zwiększyło się z ok 7,1l do 8,1l.
6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800, zauważyłem że obroty rosną jakby wolniej w stosunku do wciśnięcia gazu (w czasie jazdy).
9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
10. Dziś wracając do domu podczas przyspieszania pojawiła się kontrolka CHECK, Kilkakrotnie mignęła i zniknęła.

Czy w związku z powyższym ktoś coś?
Jeszcze tylko dopiszę , że auto odpala za 1 razem, bez najmniejszych problemów, w tym roku wymieniono olej i filtr powietrza.
Od czego zacząć?

2 sprawa dotyczy awarii od której zacząłem. Żeby nie zakładać nowego tematu w innym dziale tylko dopytam tu.
Będąc autem na kanale, podczas ruszania kierownicą lewo-prawo te pojedyncze stuki dochodziły z okolicy zaznaczonej na zdjęciu.
24352
Wiem, że to maglownica. Pytanie jednak czy z zaznaczonego miejsca faktycznie może dochodzić jakiś stukot czy tylko tak niesie. Jeśli może tam coś stukać to co i czy w takim przypadku konieczna jest np regeneracja bądź wymiana całej maglownicy czy jest szansa na to że koszty naprawy jednak będą niższe?
Z góry dzieki. Jeśli coś źle napisałem, opisałem to przepraszam ale w ciągu 2 tygodni kilka takich awarii może człowieka dobić. :cry:

sandamiano
16-07-2016, 18:49
Wróżbitą nie jestem ale wygląda mi to na coś z czujnikiem MAP- badający podciśnienie w kolektorze ssącym - ważny dla układu wtryskowego.Jeśli kontrolka check mignęła w czasie jazdy to pewnie zapisało błąd- wystarczy go odczytać i będzie mniej po omacku. Przepustnica DBW? Może tu też coś będzie z potencjometrami ale piszę że warto podpiąć i odczytać co może ma do powiedzenia

kroll
17-07-2016, 08:25
Kolego jeśli chodzi o stukanie podczas kręcenia to może być łożysko na mcphersonach lub gorsze to maglownica. Z Szarpaniem zacząłbym od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia. A potem ewentualnie szukałbym innej przyczyny. Pozdrawiam.

radzion
17-07-2016, 18:10
Kolego jeśli chodzi o stukanie podczas kręcenia to może być łożysko na mcphersonach lub gorsze to maglownica. Z Szarpaniem zacząłbym od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia. A potem ewentualnie szukałbym innej przyczyny. Pozdrawiam.


mcphersony raczej nie. miałem wymieniane rok temu. Dźwięk inny i stuki są pojedyncze przy szybkim lewo prawo kierownicą,Przy pełnym skręcie nic nie stuka.
Co do szarpania to bez zmian.Im mocniej wciśnięty pedał gazu tym mocniej szarpie. Przy łagodnym przyśpieszaniu szarpanie nie jest tak odczuwalne. Przy prędkości powyżej 60-70 słychać jakby szum, którego przy normalnej pracy silnika nie było.
No nic, auto jutro o 8 na warsztat. Zobaczymy co będzie. Z tym, że bedzie maglownica do naprawy się pogodziłem. Wszystko co będzie tańsze w naprawie idzie na plus.
NO nic, dzięki za rady. Będzie diagnoza to się z nią podzielę.

radzion
19-07-2016, 19:59
mcphersony raczej nie. miałem wymieniane rok temu. Dźwięk inny i stuki są pojedyncze przy szybkim lewo prawo kierownicą,Przy pełnym skręcie nic nie stuka.
Co do szarpania to bez zmian.Im mocniej wciśnięty pedał gazu tym mocniej szarpie. Przy łagodnym przyśpieszaniu szarpanie nie jest tak odczuwalne. Przy prędkości powyżej 60-70 słychać jakby szum, którego przy normalnej pracy silnika nie było.
No nic, auto jutro o 8 na warsztat. Zobaczymy co będzie. Z tym, że bedzie maglownica do naprawy się pogodziłem. Wszystko co będzie tańsze w naprawie idzie na plus.
NO nic, dzięki za rady. Będzie diagnoza to się z nią podzielę.


no więc poszło po całości. Magiel a do tego cewki, wymiana przewodów i świec.

Adrian697
20-07-2016, 01:38
Mi przy około 2 tys - 2.4 tys obrotów na załączonej klimie tylko na 2 biegu lekko na ułamek sekundy może nie szarpnie, ale przyspieszenie stoi w miejscu. Silnik 1.3 75 km. I na forum nikt nic nie wie.... :/ Co do stuków. Też tak mam w kierownicy, co najgorsze, stuki słychać także w zawieszeniu i na przodzie i na tyle. Na szarpakach nic nie wykazuje. Odpowiedź diagnosty: Panie, nowe auto, aby jeździć. A przejechane mam 104 tys.

1995023
10-09-2016, 13:35
A próbowałeś wyczyścić sobie przepustnice :) Dosyć proste w GP Wystarczy zdemontować filtr powietrza , odkręcić cztery śruby od przepustnicy , odczepić kostkę , potem ją wyciągasz i myjesz szmatką nasączoną np benzyną :) zakręcasz i w programie MES wybierasz funkcję adaptacja przepustnicy , po wybraniu tej funkcji przepustnica zostanie zaadaptowana a ty usłyszysz jak się " rusza " , montujesz wszystko z powrotem i koniec :) Na pewno nie zaszkodzi jej wyczyścić :) a może akurat Ci to pomoże :)

leinad
10-09-2016, 19:30
Kolego. Szarpanie przy przyspieszaniu po kolei możliwe przyczyny i rozwiązania to:

1) czujnik ciśnienia w dolocie. Sprawdzić da się przez kabel diagnostyczny. Jak silnik zimny to powinno pokazywać temperaturę otoczenia i wzrastać w miarę jak silnik cieplejszy.
2) kable zapłonowe albo cewka zapłonowa (miałem takie objawy i to była cewka). Najłatwiej podmienić kable (są tańsze) a jak nie kable to cewkę. Może masz znajomego z takim samym autem to urzyczy. Jak nie to na Allegro kupisz z ponizej 200 zl.

Stukanie w kierownicy przy skręcaniu. Sprawdź z kimś łożyska amortyzatorów. Kolega dotyka sprężyny amortyzatory a ty kręcisz kierownicą. Jeśli poczuje stuk na sprężynie to do wymiany gniazdo amortyzatora.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

3echo
06-10-2024, 12:19
No i od wczoraj jeżdżę i obserwuję. I co zauważyłem:
1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800
9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
...

Co było przyczyną szarpnięć?Pytam bo ma te same objawy.Myślę zacząć od wlania do baku jakiegoś siuwaxa do czyszczenia wtrysków.To tak na początek.Na świecach i kablach przejechałem 60tys. km. od 2018r.

GrandePunto8V
09-10-2024, 15:44
Zapytaj sam siebie, czy serwisujesz samochód regularnie i prewencyjnie (a nie dopiero jak są błędy, usterki, brzydka praca).
Świece to się chyba częściej wymienia, a nie jeździ 60+ tysięcy kilometrów, aż coś zacznie szarpać/drgać(?).
Tragedią tego modelu są właściciele!

W dane z OBD2 byś zajrzał, będzie widać co robią cewki (np. czasy ładowania czy dobijają na max. czyli 2,5 ms z tego co wiem - nowy moduł cewek sprawia, że czasy wynoszą od 1,5-1,6 ms zależnie od stanu reszty silnika).
Drugie to paliwo, pompa może być stara i dawać za mało (ciśnienie zmierz na wylocie pompy - łatwiej niż na listwie).
Brak mocy (szarpanie raczej nie), to też luzy zaworowe i/lub wytarte krzywki wałka i/lub stare zmienne fazy (np. gdy wariator klepie po odpaleniu, po dłuższym postoju).
Stary luźny rozrząd (sprawdzenie tego, to 3 śrubki górnej osłony i można obejrzeć, dotknąć paska). Ale to za trudne dla większości...

3echo
24-10-2024, 00:50
Wymieniłem świece i kable.Narazie nie szarpie.Co do częstotliwości wymiany,to chyba wbiłem się idealnie z przebiegiem(co 60 tys.)Teraz czeka mnie rozrząd.