PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana tarcz hamulcowych i problemy z tym związane



macak
15-07-2016, 12:57
Witam, chciałbym się podzielić spostrzeżeniami związanymi z wymianą tarcz hamulcowych.

Informacje zamieszczam tu aby nikt nie popełnił tego samego błędu co ja i nie naraził sie na koszta związane z niewiedza.

Postanowiłem wymienić tarcze i klocki w tylnie osi. Zamówiłem dobre tarcze i dobre klocki(później myslałem ze tak nie jest ale ostatecznie okazało się że są prawidłowe)

Zdjąłem stare tarcze, pościągałem dociski i zabrałem się za montaż nowego zestawu. Przykręciłem nową tarcze zcisnąłem ile się da tłoczek w docisku, włożyłem nowe klocki i....

i problem, nie nachodzi docisk na tarcze. Wiele sił mnie kosztowało nałożenie tegoż docisku ale wkońcu naszedł na sztywno(myslałem ze gdy odpowietrze układ hamulcowy to to w jakiś sposób się ustabilizuje. Niestety tak nie było, przy jeździe próbnej przegrzałem tarcze aż się kopciło. Więc spowrotem wszystko rozebrałem żeby szukac odpowiedzi co zrobiłem nie tak. Zdjąłem docisk i na imadło... i już myślałem że się udało kiedy tłoczek wszedł maksymalnie w docik ale nie... poprostu uszkodziłem tłoczek. Rozwiązanie natomiast było proste i mi nieznane. Tłoczek w docisku najprosciej w świecie jest wkręcany:D:D Więc zamówiłem nowy zmądowałem wszystko jak trzeba i działa, ale problem znów był z hamulcem ręcznym. Po odpowietrzeniu całego układu zgodnie ze wskazówkami na forum hamulce były brzytwy a ręczny taki aby aby... Nie wiedziałem co było powodem, a tu nagle dzisiaj po 2 dniach wszystko wróciło do normy. Tylko pytanie jakim cudem reczny mógł się sam naprawić?(jest jak z fabryki)

Kończąc wypowiedź jesli nie wiecie co i jak nie róbcie tego sami albo zasięgnijcie fachowej porady. Inaczej może się to skończyć jak u mnie dodatkowymi kosztami. Tłoczek 100zł

Pozdrawiam

vabank4
15-07-2016, 13:16
Brawo za samozaparcie. Frycowe zapłaciłeś, ale sam zrobiłeś. Szkoda, że najpierw nie poszukałeś jakiegoś poradnika. Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Ręczny się naprawił, bo prawdopodobnie samoregulatory się odpowiednio ustawiły. Tak ma być.

macak
15-07-2016, 13:23
Brawo za samozaparcie. Frycowe zapłaciłeś, ale sam zrobiłeś. Szkoda, że najpierw nie poszukałeś jakiegoś poradnika. Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Ręczny się naprawił, bo prawdopodobnie samoregulatory się odpowiednio ustawiły. Tak ma być.

Możesz mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działają te samoregulatory?

maciekpt
15-07-2016, 13:25
Tłoczek w docisku najprosciej w świecie jest wkręcany
No tak właśnie jest. Żeby go cofnąć trzeba jednocześnie wkręcać i wciskać. Najlepiej mieć do tego dedykowany przyrząd. A jak się nie ma to trzeba kombinować co czasami jest dość trudne.

macak
15-07-2016, 13:30
No tak właśnie jest. Żeby go cofnąć trzeba jednocześnie wkręcać i wciskać. Najlepiej mieć do tego dedykowany przyrząd. A jak się nie ma to trzeba kombinować co czasami jest dość trudne.

np. tępym pobijakiem i zabką :D:D:D

maciekpt
15-07-2016, 13:44
No właśnie :D

bob96
15-07-2016, 13:49
Też kiedyś nie wiedziałem że tylne tłoczki są wkręcane, teraz mam taki zestaw i z wymiana nie ma żadnego problemu :happy:

ZESTAW DO WCISKANIA TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH 18 EL P+L (5907720475) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-tloczkow-hamulcowych-18-el-p-l-i5907720475.html)

marcij
15-07-2016, 14:31
Na przyszłość, to praktycznie w każdym samochodzie z tarczami z tyłu, tylny tłoczek się wkręca.

MarcinCroma
15-07-2016, 14:58
tez wymienialem w tym tygodniu..24342

bob96
15-07-2016, 15:10
Jakiej firmy macie tarcze i klocki ??

cenioormo
15-07-2016, 15:10
ja u siebie mam odpowietrznik urwany....ehh. ale może to i lepiej bo i tak zacisk był do wywalenia :D

MarcinCroma
15-07-2016, 15:31
trw sa bardzo dobre a z przodu mam brembo...

maciekpt
15-07-2016, 15:43
Ja z przodu mam tarcze TRW a klocki EBC GreenStuff. Wcześniej chyba był pełen komplet TRW na przodzie (z takim kupiłem). Poprawa hamowania była ale nie wiem czy na tyle duża, żeby uzasadnić jednak dużo wyższą cenę tych klocków. Z tyłu nie zmieniałem jeszcze.

macak
15-07-2016, 15:53
Na przyszłość, to praktycznie w każdym samochodzie z tarczami z tyłu, tylny tłoczek się wkręca.

Całe życie się człowiek uczy i głupi umiera :):)

scrabit
15-07-2016, 21:30
U mnie po swapie przodu na wieksze siedzi orygnial fiata tarcza i klocek Ate..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

andy5
15-07-2016, 21:36
Trzeba pamiętać przy wkręcaniu że tłoczki w kołach mają różne gwinty, tzn. lewy i prawy. Ja do wkręcania tłoczków używam ścisku stolarskiego i klucza od szlifierki kątowej. I jeszcze jedna uwaga, przed pierwsza jazdą należy kilkakrotnie mocno wcisnąć pedał hamulca

FalconVFR
18-07-2016, 11:00
Na przyszłość, to praktycznie w każdym samochodzie z tarczami z tyłu, tylny tłoczek się wkręca.

Nieprawda - wkręcane tłoczki są tylko tam gdzie zacisk tylny ma w sobie mechanizm hamulca ręcznego. Sporo samochodów ma z tyłu tarczo-bębny i tam tłoczek wciska sie normalnie ponieważ ręczny jest wewnątrz tarczy i jest to zupełnie oddzielny układ hamulcowy.