Zobacz pełną wersję : Kupiłem kromkę i mam kilka pytań.
piniasty
14-07-2016, 13:45
Stałem się posiadaczem pięknej kromki z systemem navi... właśnie... jakim? Jak to można sprawdzić? Strona z mapami Fiat Group | Home | HERE (http://fcagroup.navigation.com/) podaje mi Connect (NIT G2) jak wybieram mój samochód. Czy można to jakoś sprawdzić w navi? Drugie pytanie tyczy się karty sim. Mam tam otwór i nie wiem czy musi być jakaś szufladka (i gdzie tego szukać jak nawet nie wiem jak się nazywa) czy wystarczy włożyć tam kartę. Zdjęcie załączam.
Język zmieniłem sobie na angielski i z tego co wyczytałem już polskiego się nie da nadgrać. Kolejne pytanie, czy do działania navi potzrebna jest karta sim czy może działać bez niej? Mam ciągle komunikaty o tym,ze nie ma karty. Kolejne pytanie: miał ktoś kłopot z wysuwaniem cd kiedyś? Wczoraj działało jeszcze jak zmieniałem płyty ale za którymś razem przestało je wciągać już i lipa. Co mogło wysiąść? (moze jakiś pasek gumowy poszedł?)
Ostatnie pytanie brzmi - jak zdjąć tapicerkę z tylnich drzwi. Nie działa klamka od zewnątrz, a kolega myśląc,ze to zabezpieczenie dla dzieci włączone przekręcił je i zablokował mi drzwi na cacy no i teraz musze się do tego jakoś dostać :)
Dziękuję za pomoc z góry. Pierwszy raz mam auto z takimi rzeczami i aż cały się trzęsę.
Gratulacji i bezawaryjnego użytkowania
co do navi nie pomogę bo się na tym nie znam
boczkiem tylnych drzwi ktoś już tu walczył, jak znajdę opis to wstawię linka, chyba że autor szybciej to zrobi.
piniasty
14-07-2016, 16:11
dzięki za starania. też szukam cały czas czegoś na powyższe tematy. co do drzwi jestem już blisko, kwestia czy da się to zrobić jak są zamknięte :) no i chyba muszę mieć ten adapter do karty sim, inaczej się jej nie włoży.
edit>> problem cd się rozwiązał. zaczęło działać na nowo :) hurraaa!
aras1978
14-07-2016, 16:48
navi działa bez karty sim
karta sim pasuje bez adaptera jeśli masz dużą karte oczywiście
boczek ściągamy wykręcając sruby z podlokietnika musisz zdjąc maskownice i popielniczke tam sa sruby
piniasty
14-07-2016, 16:59
karta sim pasuje bez adaptera jeśli masz dużą karte oczywiście
tak, ale jak widzisz nie mam tej szufladki i nijak nie da się włożyć karty a jak się da to jak? którą stroną itp.
boczek ściągamy wykręcając sruby z podlokietnika musisz zdjąc maskownice i popielniczke tam sa sruby [/QUOTE]
tylko czy da się to zdjąć od środka jak jest kanapa, pewnie będę musiał to zdemontowac. to mnie kolega urządził.. fuck
aras1978
14-07-2016, 17:12
karta ma wejsć pokombinuj troche u mnie nie ma żadnej szufladki,karta pasuje tylko w jednej pozycji,dodatkowo nacisnij kwadratowy guzik moze sie cos zblokowało
co sie stało z drzwiami?ze musisz sciągać boczek
spróbuj kilkanaście razy otworzyć klamką z zewnątrz. może za którymś razem się uda. popukaj trochę po drzwiach w okolicy klamki zewnętrznej a następnie próbuj otwierać, może coś da.
Croma 08
14-07-2016, 20:38
Niestety, ale potrzebujesz taki adapter jak na fotkach, bez tego nie będzie działać karta sim. Mapy do nawigacji musisz mieć na płycie CD 242982429924300
piniasty
14-07-2016, 21:36
Mapy mam oryginalne wloskie,sciagnalem tez polskie i jutro sprawdze czy i jak to dziala. Bardzo dziękuję za zdjecia,troche rozjasnily jak to wyglada. Ciekawe czy mozna to gdzies dostac, na alll...nie znalazlem.
Co do drzwi to nie otwieraly sie z zewnatrz, klamka nie dzialala. Od wewnatrz nomalnie. Kolege olsnilo ze to pewnie blokafa dla dzieci i wzial ja przekrecil w drzwiach i zamknal. No i teraz ani z zewnatrz ani z wewnatrz :) Bawienie sie elektryczna blokada itp nic nie daje. Poprobuje popukac tu i owdzie i moze sie uda. Nie usmiecha mi sie rozbieranie tego przy zamknietych drzwiach.
Btw>> nie mam zmieniarki cd ani gniazda usb a przydaliby sie do ladowania kom. Myslicie ze znajde odpowiednie kostki do podlaczenia tego pod oslonami?
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Jesli bylaby blokada dziecieca to nie otwieralyby sie od wew. Teraz klops i jesli klamka zew. nie lapie to tylko rozebranie drzwi Ci zostaje. Gdzies byl podobny przypadek opisany.
Nie działająca klamka zewnętrzna to na pewno słynna ośka. Ja u siebie wstawiałem pręcik z nita samozrywalnego.
Może mnie nikt nie zlinczuje za wstawkę do konkurencji.
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/276300-zrób-to-sam-croma-tipo-tempra-i-inne-fiaty/?p=4131323
Ktoś posiał Ci tą szufladkę w którą się wsadza kartę SIM. Bez tego jak już koledzy napisali nie będzie działać. Być może uda Ci się ją kupić jako część zamienną - numer rysunku Fiata to 71746414. Kosztuje koło 70 PLN.
jaroosmoto
15-07-2016, 00:55
Link na tym forum odnośnie NAVI (http://fiatklubpolska.pl/croma-446/aktualizacja-nawigacji-mapa-polski-18411/)
Poczytaj
Link do najnowszych MAP (http://chomikuj.pl/jaroosmoto/Connect+NAV*2b/RT3+2015-2016r)
piniasty
15-07-2016, 12:39
Dziekuję, na tego linka z mapami nie natrafiłem a mam chomika nawet :) i szukałem tam też.
Sprawdzałem navi na mapie włoch którą z autem dostałem i działa, nawet ma moje miasto w bazie, ale tylko główne ulice :)
Próbowałem z mapą polski, którą ściągnąłem ale nie widzi jej, pewnie przez to,ze to mapa do NIT-1.
DVD to nie czyta czy u mnie coś nie tak?
BTW >> Najważniejsze pytanie : jak sprawdzić wersję softu jaką mam?
piniasty
15-07-2016, 16:17
BTW >> Najważniejsze pytanie : jak sprawdzić wersję softu jaką mam?
Próbowałem obydwu kombinacji jakie znalazłem, ale żadna nie działa. Na wyświetlaczu mam czerwone logo fiata na szarym tle, zupełnie jak w fiatach Bravo
To masz nowy soft i winno Ci działać.
Croma 08
16-07-2016, 10:50
Ja swoje mapy ściągnąłem z chomika, mapy do naszych nawigacji to : RT3 EASTERN EUROPE ( North - West ) 2015 - 2016
piniasty
17-07-2016, 16:30
Nie działająca klamka zewnętrzna to na pewno słynna ośka. Ja u siebie wstawiałem pręcik z nita samozrywalnego.
Może mnie nikt nie zlinczuje za wstawkę do konkurencji.
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/276300-zrób-to-sam-croma-tipo-tempra-i-inne-fiaty/?p=4131323
Ok. Otworzylem drzwi. Wylaczylem blokadke dla dzieci i juz od srodka moge otwierac. Nie naprawilem klamki bo za cholere nie wiem jak te dwie kostki elektryczne od szyb i zamka zdjac a nie chce czegos spieprzyc.
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
no to sie jeszcze pochwal jak to zrobiłeś? jak otworzyłeś drzwi?
piniasty
17-07-2016, 23:11
zdjąłem boczek, dało sie bez problemu nawet z zamkniętymi drzwiami, odkręciłem osłonę z silnikiem od szyb, odłączyłem od silniczka szybę, podciągnąłem ją ręcznie do góry, następnie odchyliłem osłonę, włożyłem rękę pomiędzy klamke a zamek i pociągnąłem za linkę i otworzyłem drzwi ;)
reszta naprawy jak sie dowiem co dalej bo z tego tytoriala nie wszystko rozumiem.
już w tym poście ktoś wstawiał linki do instrukcji również pisanych na tym forum
jak czegoś nie będziesz rozumiał to pytaj
ściągnij sobie tego elerna
eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)
piniasty
17-07-2016, 23:46
Nie odnaleziono pliku :(
jak klikniesz na link to otworzy się nowa strona. w prawej części masz przycisk z napisem +Download, kliknij na niego
piniasty
18-07-2016, 00:05
ej... nie jestem laikiem :) jak mowię ze brak pliku to brak. nawet ktoś przede mna w komentarzu tez to napisał.
btw>> przekroczyłem ilośc pobrań, jutro popróbuje znowu, może w innej przeglądarce. tak nawiasem mówiąc ta ilość pobrań jest za mała. jak chcesz sobie skompletowac coś przed robota to trudno w jeden dzien.
ściagam elearn po angielsku póki co
jak czegoś nie będziesz rozumiał to pytaj
póki co nie wiem jak te kostki w drzwiach od zamka i od silniczka rozłączyc. próbowałem wyciągnac i nic, szukałem jakiegos zatrzasku i też nie widze...
piniasty
18-07-2016, 12:07
Czy można ten notes jakoś wyłączyć czy muszę z tym żyć? Przy każdym włączeniu radia się pojawia.
24383
piniasty
18-07-2016, 15:05
To masz nowy soft i winno Ci działać.
monologu ciąg dalszy... czemu ja wcześniej na YT nie zaglądałem. człowiek kombinuje a tymczasem tak prosto wejść w menu serwisowe. mam wersję 12.1 - ciekawe nie? nigdzie nie spotkałem się z taką wersją, na żadnym forum. przeważnie piszą o 12.2 :)
BTW >>
1. czy podłączenie oryginalnych czujników parkingowych pokazuje coś na wyświetlaczu, jest z nim zintegrowane czy tylko biper jest jak w nieorginalnych?
2. próbował ktoś podłączać kamerę cofania? jest tam w ogóle wejście na to ?
Czy można ten notes jakoś wyłączyć czy muszę z tym żyć? Przy każdym włączeniu radia się pojawia.
24383
Musisz z tym żyć.
Ten napis pojawia się przy pierwszym przełączeniu na nawigację... po wyłączeniu radia liczymy od nowa:lol:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
monologu ciąg dalszy... czemu ja wcześniej na YT nie zaglądałem. człowiek kombinuje a tymczasem tak prosto wejść w menu serwisowe. mam wersję 12.1 - ciekawe nie? nigdzie nie spotkałem się z taką wersją, na żadnym forum. przeważnie piszą o 12.2 :)
BTW >>
1. czy podłączenie oryginalnych czujników parkingowych pokazuje coś na wyświetlaczu, jest z nim zintegrowane czy tylko biper jest jak w nieorginalnych?
2. próbował ktoś podłączać kamerę cofania? jest tam w ogóle wejście na to ?
A wydawało mi się, że 12.1 jest dla alfy a 12.2 dla fiata...
1. na wyświetlaczu brak informacji, tylko dżwięk
2.nie znalazłem wejścia
mam wersję 12.1 - ciekawe nie? nigdzie nie spotkałem się z taką wersją, na żadnym forum. przeważnie piszą o 12.2
12.2 jest dla Fiata i Lancii, dla Alfy jest 12.1 czy 12.3 (do AR159).
piniasty
19-07-2016, 09:43
12.2 jest dla Fiata i Lancii, dla Alfy jest 12.1 czy 12.3 (do AR159).
sugerujesz, żeby zmienić na 12.2 ? Zauważyłem,że niedokładnie mi pokazuje paliwo to moze kwestia właśnie tego?
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Nie mam czujników cofania i chciałem wiedzieć czy warto się pchać w firmowe czy moze zainstalować sobie inne. Wobec tego,ze nie ma żadnej współpracy z connectem zainstaluję sobie inne. Są takie fajne bez wiercenia w zderzaku.
piniasty
20-07-2016, 16:45
Kolejne pytania:
1. czy wpisanie w personal data daje coś ciekawego? przykładowo wpisanie kiedy był wymieniany olej skutkowałoby pokazaniem na wyświetlaczu kiedy nast wymiana.
2. czy mając zmieniarke cd można jednocześnie słuchać muzy z cd i miec nawigację? czy płyta z navi musi być w głównym czytniku czy w zmieniarce tez moze być?
3. zakładam,ze mam przewód i kostkę do zmieniarki, ale jeżeli nie mam to rozumiem,ze do radia można to podłączyć?
4. zauważyłem pewną dziwną rzecz. zapaliła mi się rezerwa, sprawdzam ile mam do przejechania - 129km. ok. po przejechaniu kilkunastu km strzałka paliwa mniej więcej w połowie czerwonego pola E a system mi wali "LOW FUEL" i juz nie pokazuje ile km zostało. zatankowałem bo nie wiedziałem co będzie dalej. to normalne zachowanie?
Kolejne pytania:
1. czy wpisanie w personal data daje coś ciekawego? przykładowo wpisanie kiedy był wymieniany olej skutkowałoby pokazaniem na wyświetlaczu kiedy nast wymiana.
2. czy mając zmieniarke cd można jednocześnie słuchać muzy z cd i miec nawigację? czy płyta z navi musi być w głównym czytniku czy w zmieniarce tez moze być?
3. zakładam,ze mam przewód i kostkę do zmieniarki, ale jeżeli nie mam to rozumiem,ze do radia można to podłączyć?
4. zauważyłem pewną dziwną rzecz. zapaliła mi się rezerwa, sprawdzam ile mam do przejechania - 129km. ok. po przejechaniu kilkunastu km strzałka paliwa mniej więcej w połowie czerwonego pola E a system mi wali "LOW FUEL" i juz nie pokazuje ile km zostało. zatankowałem bo nie wiedziałem co będzie dalej. to normalne zachowanie?
1. Wpisujesz np. 01-06-2017 przegląd gaśnicy i w ten dzień będziesz miał przypomnienie na ekranie.
2. Płyta CD z mapami w napędzie musi być do zaplanowania trasy potem możesz ją wyjąć i włożyć CD Audio/mp3 po przejechaniu zapamiętanego odcinka znów zostaniesz poproszony o włożenie CD z mapami.
Nie wiem co ile km trzeba tak żonglować płytami, ja podłączyłem "cyfrową zmieniarkę na karty SD" i map nie wyciągam.
3.
4.LOW FUEL załącza się gdy wyliczony szacunkowo zasięg jest poniżej 50km tu wiele zależy od stylu jazdy. Wyjeżdżając mam np 90km zasięgu, kilka mocnych przyspieszeń na światłach i po chwili piszczy lowfuel :)
4. Jakiś czas temu z konieczności przejechałem z 70km na low fuel i na stacji zalałem 61.8 litra ON. Nie polecam testowania, brak widocznego zasięgu jest wkurzający :)
Wysłane z G2
davidjezz
20-07-2016, 20:38
Kolejne pytania:
1. czy wpisanie w personal data daje coś ciekawego? przykładowo wpisanie kiedy był wymieniany olej skutkowałoby pokazaniem na wyświetlaczu kiedy nast wymiana.
2. czy mając zmieniarke cd można jednocześnie słuchać muzy z cd i miec nawigację? czy płyta z navi musi być w głównym czytniku czy w zmieniarce tez moze być?
3. zakładam,ze mam przewód i kostkę do zmieniarki, ale jeżeli nie mam to rozumiem,ze do radia można to podłączyć?
4. zauważyłem pewną dziwną rzecz. zapaliła mi się rezerwa, sprawdzam ile mam do przejechania - 129km. ok. po przejechaniu kilkunastu km strzałka paliwa mniej więcej w połowie czerwonego pola E a system mi wali "LOW FUEL" i juz nie pokazuje ile km zostało. zatankowałem bo nie wiedziałem co będzie dalej. to normalne zachowanie?
ad 4. Lampka rezerwy zapala się kiedy teoretycznie w baku zostało ~7-9 litrów paliwa. Komunikat low fuel pojawia się kiedy w baku jest ~5 litrów paliwa. Wówczas gaśnie zasięg na komputerze pokładowym. Nie zaleca się jazdy na low fuel, ze względu na osad, który może zostać zassany do układu (czyt. zapchać wtryski). Informację podałem za instrukcją obsługi, którą szczerze polecam. Znajduje się tam sporo ciekawostek, zwłaszcza kiedy lampki zaczynają migać :). Np. w instrukcji wyczytałem, że można z pilota otwierać i zamykać wszystkie szyby.
piniasty
20-07-2016, 20:49
I wszystko jasne. Rizebralem radio,przeczyscilem tryby i nasmarowalem,oczyscilem oczko i smigalo jak trza. Mapy tez czytalo nowe. Nie wiem co mnie podkusilo zeby upgrade zrobic. Dochodzi do "cleaning vfr" a potem mryga caly obraz . Jak zrobie foto to widac "cleaning backup....". I dupa. Ani plyty wyjac ani nic. Chyba 10 raz to robie i za kazdym dochod,i do tego momentu. No to sie urzadzilem
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
piniasty
20-07-2016, 22:17
Rozebrałem jeszcze raz, wyjąłem płytę z nadzieją, że ruszy na poprzednim oprogramowaniu, ale niestety :( teraz radio cały czas jest podświetlone (włączone) i ani wyłączyć ani nic. Nie wiem co dalej, moze pomożecie.
Z logicznego punktu widzenia szuka on płyty bo chce się flashować dalej - dobrze myślę? Więc spróbuj e kupic różne płyty, nagrać obraz i wrzuce do napędu - może zatrybi i zflashuje, oby.
Zrobiłem film jak to u mnie wyglądało - może komuś coś powie. Załączam też zdjęcia mrugających ekranów (za każdym razem w innym miejscu się zatrzymywało oraz jak wygląda to teraz.
24392
24393
24394
24395
24396
24397
https://www.youtube.com/watch?v=RtfltysPUX8
piniasty
20-07-2016, 23:58
Niestety numer z inna płyta nie pomógł. Radio nie reaguje na nic. Tylko jak podłączam świeci się jak na ostatnim zdjęciu i nic więcej. Nic nie działa. Cegła. Jestem zły na siebie, co mnie też podkusiło. Pewnie nic się z tym już nie da zrobić nie?
Nagraj ten firmware na dobrej płycie cd np. Verbatim z możliwie najmniejszą prędkościa, najlepiej x1. I raz jeszcze podgraj.
Ponownie nagraj płytę np. w Nero z prędkością x4, max x8, powinno pomóc.
piniasty
21-07-2016, 00:38
Od początku nagrywałem 8x ale w tej chwili chodzi o to,ze w ogóle nic nie działa tylko się świeci i włozenie nowej płyty nic nie da. Nie wiem co się stało. czytajcie najpierw ze zrozumieniem a potem piszcie ;)
davidjezz
21-07-2016, 09:59
Zadzwoń na nr 511226333. Facet z Chorzowa, który para się tymi CN+. Kiedyś z nim rozmawiałem i twierdzi, że po nieudanej aktualizacji można podnieść CN+.
piniasty
21-07-2016, 10:18
W końcu jakiś konkret. Dzięki!
piniasty
21-07-2016, 21:56
Doprowadziłem gnoja do tego,ze jednak czyta płyty dalej. mam już mistrza w wyciaganiu i wkładaniu nowych. nagrałem rózne płyty, z predkosciami 1x, rozne firmware-y i ciagle to samo.
v9.8 - nie rusza w ogóle flasher,
v11 i 12.2 - rusza i wysypuje się po "copy vfr files"
Myslałem,ze może sie odpali setup cd i cos tam zobacze ale nie.
czy to kwestia zrąbanego jakiegoś chipa czy może inny program do nagrywania zastosowac albo metodę? zamykac płyty czy nie? może poszukam jutro jeszcze tych verbatim-ów i zobacze ostatni raz zanim do kogoś wyślę?
btw>> na jakims forum wloskim znalazłem wpis człowieka, który tez miał wersje 12.1 i nie mógl zaktualizowac do 12.2
może ma ktoś wersję 12.1 ??
Micho1978
21-07-2016, 23:58
A możesz masz uszkodzony sam program? Czasami się zdaza ściągnąć z uszkodzonym plikiem.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Jeżeli miałeś fabrycznie wersję 12.1 to postaraj się taką gdzieś zdobyć, duża szansa, że wtedy ruszy wgranie całego softu. Opieram się na innych urządzeniach elektronicznych, które właśnie tak zostały reanimowane.
piniasty
22-07-2016, 11:04
Myślisz,ze nie szukam :) Z kolei fachowiec z forum elektroniki samochodowej napisał,że tylko stół i programator bo wygląda na to,że został żle nadpisany bootloader.
piniasty
22-07-2016, 17:11
Tada!!! Navi kontra Piniu - 0:1 dla Pinia :) Albo złe płyty albo złym programem nagrywane. Kupiłem verbatim, nagrałem nie programem z predkoscią 1x tylko normalnie poprzez windows jak leci i poszło. Navi działa! Nie wiecie jaki jestem szczęśliwy bo już mnie chcieli 5 stów kasowac :)
Zmieniarka mp3 jakaś konkretna musi być czy obojętnie byle miała wiązke do fiata?
Gratulacje.
FIAT STILO ZMIENIARKA PŁYT CD (6351925719) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-stilo-zmieniarka-plyt-cd-i6351925719.html)
Numer Fiata to 735273184. Ale zmieniarka to płyty CD tylko, mp3 odtwarza tylko radio.
piniasty
22-07-2016, 23:33
Nie nie... chodzilo mi o emulator zmieniarki, zle okreslilem :)
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Tu na forum ktoś pisał, że płyty trzeba wypalić w trybie DAO (Disc at Once) a nie SAO (Session at Once). Generalnie domyślny tryb w wielu produktach do wypalania ma tryb SAO ustawiony.
Nie nie... chodzilo mi o emulator zmieniarki, zle okreslilem :)
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Jak chcesz aby działało sterowanie cyfrową zmieniarką z kierownicy to kupuj dedykowany sprzęt do Fiata, jak będzie np. do audi to nie będzie dobrze.
piniasty
23-07-2016, 10:05
Tak myslalem :)
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Witam.
Kupiłem kromkę i mam parę pytań :)
Napiszę w punktach.
1. Niedługo wyjazd do rodzinki - w obie strony jakieś 600 km - chcę wlać millers one shot żeby przeczyścić wtryski - poprzedni właściciel zmienił filtr paliwa - dobry pomysł?
2. Po wyjeżdżeniu zbiornika po każdym tankowaniu do pełna chcę dolewać 150 ml ravenol scooter i millers eco max jakieś 50 ml - dobry pomysł?
3. Jaki ON - tankuję na Orlenie w centrum mojej metropolii :) - zwykły eko diesel czy lepiej verwa - od razu napiszę że skłaniam się do zwykły eko + w/w dodatki - dobry pomysł?
4. Z innej beczki - na środku podszybia mam dziwny plastikowy "kapturek" - jak by jakiś czujnik albo mała kamerka w osłonie :) - co to może być bo w instrukcji jakoś nie mogę trafić ?
5. Jaką jazdę preferujecie żeby dbać o silnik i dwumasę - chodzi mi o zakres obrotów utrzymywanych podczas ciągłej jazdy - po przestudiowaniu kilkunastu rożnych forum i artykułów skłaniam się do takiego dobierania przełożeń aby zakres obrotów był zbliżony do 2000 - czyli krótko - 50km/h przez miasto na biegu 3 - a zmiany na wyższy po przekroczeniu 2500 - dość szybko (bez strzału ze sprzęgła) tak żeby podczas zmiany obroty spadły max do 1500 - ok?
Narazie tyle.
desmo999
07-08-2016, 14:35
O ciezkie pytania:)
Ja osobiscie zadnych cudow nie leje-nie mam do nich zaufania . Wazniejsze wg. mnie jest regularne serwisowanie. Ja akurat co 10tys w kazdym aucie jakie mam wymieniam wszystkie filtry i nigdy nie mialem problemow .Leje zwykla ON . Kapturek to chyba czujnik smrodu AQS.Nigdy nie zastanawiam sie na jakim biegu mam jechać i jakie obroty trzymac -bez przesady - biegi sa po to by je zmianiac w zaleznosni od sytuacji. Jak Ci bedzie miala dwumasa silnik czy cokolwiek zdechnac to i tak zdechnie.
1. Niedługo wyjazd do rodzinki - w obie strony jakieś 600 km - chcę wlać millers one shot żeby przeczyścić wtryski - poprzedni właściciel zmienił filtr paliwa - dobry pomysł?
2. Po wyjeżdżeniu zbiornika po każdym tankowaniu do pełna chcę dolewać 150 ml ravenol scooter i millers eco max jakieś 50 ml - dobry pomysł?
To jest bardzo cieżkie do stwierdzenia czy pomoże. Ogólnie jeśli wlejesz teraz nic się nie stanie, jednak czy wlewać to za każdym tankowaniem, śmiało mogę powiedzieć po co? Nie lepiej dołożyć 10/15 gr do Vervy?
4. Z innej beczki - na środku podszybia mam dziwny plastikowy "kapturek" - jak by jakiś czujnik albo mała kamerka w osłonie - co to może być bo w instrukcji jakoś nie mogę trafić ?Jest to czujnik nasłonecznienia, potrzebny do trybu Auto Klimatyzacji
5. Jaką jazdę preferujecie żeby dbać o silnik i dwumasę - chodzi mi o zakres obrotów utrzymywanych podczas ciągłej jazdy - po przestudiowaniu kilkunastu rożnych forum i artykułów skłaniam się do takiego dobierania przełożeń aby zakres obrotów był zbliżony do 2000 - czyli krótko - 50km/h przez miasto na biegu 3 - a zmiany na wyższy po przekroczeniu 2500 - dość szybko (bez strzału ze sprzęgła) tak żeby podczas zmiany obroty spadły max do 1500 - ok?
Ile for, osób, tyle wersji. Tak naprawdę nie wolno też jeździć na zbyt niskich obrotach, wtedy właśnie uszkadza się dwumasa, czy EGR, który wypala się nieprawidłowo.
Jeśli będziesz jechał długi odcinek przed dłuższy czas ze stałą prędkością na 6 biegu, uwierz mi, ale silnik nie ucierpi za bardzo. Sam pojeździj i zobacz jak najlepiej Ci opowiada.
jarcio21
07-08-2016, 15:27
To czujnik nasłonecznienie. Też leje normalna ropę ale na dużych stacjach a do ropy leje tylko olej 2t w ilości 50 ml na 10 l a co do obrotów to też staram się utrzymywać zakres 1500 do 2500 chyba że to autostrada więc przy prędkości 150 km (licznika) mam więcej niż 2500 obr.
desmo999
07-08-2016, 15:37
O to sie mylilem ;) A smrodu to ktory to czujnik?
O to sie mylilem ;) A smrodu to ktory to czujnik?
Pod kratką na podszybiu, na środku mniej więcej. Jak wymieniasz filtr przeciwpyłkowy, to po prawej stronie.
jarcio21
07-08-2016, 17:11
A co do paliw premium to czytałem wiele w internecie na różnych forach i jakoś nikt ich za bardzo nie chwali więc chyba nie ma co przepłacać lepiej co jakiś czas samemu coś dolać wtedy jest większa pewność co i ile się wlało.
Bez jaj, 1500 obrotów to za mało. Więcej pali i się męczy. Najlepszy i najbardziej ekonomiczny jest zakres ok. 2200 obrotów.
jarcio21
07-08-2016, 22:09
Może źle to napisałem 1500 nie mówię że z takim jeździć ale starać się żeby nie spadały poniżej a jak jest stabilna jazda to właśnie tak ok 2000 też zależy czy jedzie się samemu czy pełen załadunek. Czym większy ciężar tym staram się nie schodzić poniżej 1800 obr.
Pandemic88
07-08-2016, 23:45
Kolego zino ja raz na 3 miesiące dolewam taki preparat 24566 albo co 3 tankowanie shell v-power diesel a tak poza tym tankuję zwykły diesel na shellu
Ten LM, jest dobry sam go używałem kiedyś. Cene ma trochę zaporowa.
via note 3
ja do każdego tankowania dolewam olej 2T. przy regularnym stosowaniu olej daje takie same efekty jak ten dodatek.
CzarnyGD
08-08-2016, 09:53
Co do pytania o zakresy obrotów, najlepiej pojechać na hamownię i sprawdzić jaki jest przebieg momentu obrotowego i mocy w zalezności od obrotów:)
Maka131 a jaki olej lejesz jeżeli to nie tajemnica. Powiem szczerze, że sporo poczytałem o tym i jestem skłonny dolewać po trochę.
CzarnyGD - bez przesady :) - po hamowniach to się tułał nie będę - porozmawiałem z kolegami w pracy i zakres około 1800 najmniej jest ok.
RafalWawa
08-08-2016, 11:27
boszzzz ludzie.. w zyciu do żadnego diesla niczego ( prócz ON tankowanego na firmowych stacjach) nie dolewałem i nie miałem problemów z wtryskiwaczami!
Ale widze że nie ma to jak siła marketingu... :/
ja stosuje LM 1052.
LIQUI MOLY 2-TAKT MOTOROIL 1L LM 1052 - GALON OLEJE S.C. (http://galonoleje.pl/sklep/silnikowe-do-2-suwow/531-liqui-moly-2-takt-motoroil-1l-lm-1052-.html)
dolewam ok 200 ml na pełen bak. zazwyczaj tankuje jak wskazówka jest w okolicach rezerwy i zalewam ON do pełna. olej wlewam przed tankowaniem żeby się ładnie wymieszał. zazwyczaj tankuje zwykłe ON. staram się tankować na BP i Shell. jeśli jestem w okolicy gdzie ich nie ma tankuję również na innych. powyższe mam po prostu po drodze na trasach gdzie najczęściej jeżdżę. najważniejsze żeby paliwo było dobrej jakości z pewnego źródła. żeby nie było to paliwo jakiejś trzeciej jakości.
RafalWAWA - dlatego podpytuję. To mój pierwszy diesel. Na wielu forach jest na ten temat (dolewki 2T) i stąd moje zainteresowanie. Są nawet jakieś pomiary wtrysków przed stosowaniem i po. Ja się na tym nie znam ale ludziska opisujący te wskazania stwierdzali lepsze wskazania od poprzednich. Zresztą w instrukcji jest coś o dodatku do paliwa o działaniu ochronnym dla diesla - TUTELA DIESEL ART. Coś w tym może być. Narazie zalałem do pełna eko diesel z orlenu i nic więcej.
maka131 - dzięki - spory wybór różnych różności :)
Tez niczego nie dolewam do zbiornika za to leje na dobrych stacjach - głównie orlen. A obroty - wg mnie nic nie zastąpi ucha. Zawsze biorę samochody na ucho, a na obrotomierz patrzę tylko w skrajnych sytuacjach.
Do tej pory też zawsze jeździłem na ucho. Ale nigdy dieslem z turbo i jakimiś dwumasami. Dlatego planuję na początku podpatrywać obrotomierz (skoro już jest) i "wytrenować" ucho do odpowiednich przełożeń. Jak już "zapamiętam" dźwięk po którym należy zmieniać biegi to obrotomierz nie będzie potrzebny :) Nie ma wyjścia - trzeba sporo trenować - Orlen się ucieszy :)
jarcio21
08-08-2016, 16:20
W Polsce i tak są tylko 2 rafinerie Orlen i Lotos czy tankujesz na shell czy BP to i tak lejesz ropę z Orlenu lub Lotosu. Ja olej 2t leje ten z orlenu 1l coś ok 18 zł. A co do marketingu to olej 2t reklamuje się jako olej do dwusuwa więc marketing tylko jako dodatek do ropy robią mu tylko użytkownicy.
Dlatego planuję na początku podpatrywać obrotomierz (skoro już jest) i "wytrenować" ucho do odpowiednich przełożeń. Jak już "zapamiętam" dźwięk po którym należy zmieniać biegi to obrotomierz nie będzie potrzebny
dobrze wiedzieć kiedy turbo "startuje":food:
Kolejne pytanko - jak poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy i założył zaślepkę z dziurą to zawór trzeba czyścić czy nie. Jak tak to co ile kilometrów?
Czy jak się wypala DPF w czasie jazdy to coś się świeci na desce albo piszczy- jak poznać kiedy to się dzieje żeby nie wyłączyć auta podczas wypalania.
RafalWawa
09-08-2016, 22:51
Kolejne pytanko - jak poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy i założył zaślepkę z dziurą to zawór trzeba czyścić czy nie. Jak tak to co ile kilometrów?
Czy jak się wypala DPF w czasie jazdy to coś się świeci na desce albo piszczy- jak poznać kiedy to się dzieje żeby nie wyłączyć auta podczas wypalania.
Czyszczenie egr nigdy mu nie zaszkodzi (no chyba że tak się to zrobi że się zawór uszkodzi..) Zaślepka z dziurami chroni kolektor ssący przed nadmiarem syfu, a nie sam zawór
Co do sygnalizacji wypalania dpf- twoja to zdaje się wersja poliftowa.. nie wiem jak tam jest ( w niektórych autach z czasem wprowadzono sygnalizację wypalania dpf, nie wiem czy cromy to też dotyczy), u mnie takiej sygnalizacji nie ma, a samo wypalanie widzę bo a) wzrasta znacznie spalanie sygnalizowane przez kom ( jeżdzę na włączonym instant consumption)
b) jak zdejmę nogę z gazu, spalanie bardzo niechętnie spada ( jeśli nie ma wypalania, szybko spada to poziomu 2l/100km)
c) ostre przyspieszenie to siwy dym z rury
d) jeśli się zatrzymam, silnik wyraxnie nierówno pracuje na jałowych obrotach
piniasty
09-08-2016, 23:25
No to juz wiem o co z tymi obrotami chodzi, tez to zauwazylem i mam poliftowa crome. Co do obrotow to u mnie problemu nie ma bo mam automat. Zauwazylem ze przelacza biegi w okolicy 2200 obr. Co do paliwa to tankuje verve,bo mam stacje pod nosem albo paliwo ze stacji carefour,bo jest tanie. Niedawno zrobilem prawie tys km i stwierdzilem,ze na verwie z orlenu wiecej km zrobilem niz na tym drugim dieslu. Do paliwa nic nie leje chociaz widzialem taki srodek na stacji ktory ma niby wszystko przeczyscic itd i sie nawet zastanawialem czy raz nie wlac. Uzupelnilem za to olej we wspomaganiu srodkiem ubiwersalnym,ktory jest bezbarwny i sie dostosowuje do k azdego innego oleju,dodatkowo zas uszczelnia podobno caly uklad. Nie mieli zielonego oleju na stacji i facet polecil mi wlasnie to.
Wysłane z Tapatalk
Aaa czyli jeżeli chodzi o wypalanie DPF to w czasie jazdy ewentualne zużycie paliwa (co nie jest istotne) - bardziej ważne jest zachować czujność już po skończonej jeździe i chwilę "posłuchać" samochodu żeby akurat nie wyłączyć silnika w czasie wypalania DPF - zgadza się?
ja również jeżdżę z komputerem ustawionym na spalanie chwilowe. zazwyczaj przy jeździe ze stała prędkością spalanie chwilowe oscyluje w okolicach 6-8 l, w zależności od prędkości pojazdu. jak widzę że chwilowe spalanie dla danej prędkości jest wyższe o ok 2 l niż zazwyczaj to jest wielce prawdopodobne, że PDF się wypala. puszczam wtedy gaz, jak kolega powyżej opisał i patrze czy od razu spada do 2 l czy spada bardzo powoli. jak spada powoli, często nie spada do 2 tylko utrzymuje się w okolicach 3-3.5l, to jestem już pewien, że DPF się wypala.
Bulka159
10-08-2016, 10:45
sorry ze się tak wcinam, ale jest możliwość sprawdzenia spalania l/h podczas postoju w cromie?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
RafalWawa
10-08-2016, 11:24
sorry ze się tak wcinam, ale jest możliwość sprawdzenia spalania l/h podczas postoju w cromie?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Trzebaby sprawdzić w opcjach komputera, czy można to przestawić.. wydaje mi się że widziałem l/h ale pewien nie jestem.
Natomiast raczej nie da się tego ustawić tak jak mam w mondeo - w trakcie jazdy pokazuje w l/100km ale jak się zatrzymam to automatycznie przełącza się na l/h.. tego w cromie nie widziałem (a chyba o tym tak naprawdę mylisz)
Bulka159
10-08-2016, 11:26
no właśnie o to mi chodzi ale takiej opcji nie widzę. W takim razie nie ma, a szkoda bo byłoby to pomocne przy okazji obserwacji wypalania dpf bo na postoju można przeoczyć.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
RafalWawa
10-08-2016, 11:27
Aaa czyli jeżeli chodzi o wypalanie DPF to w czasie jazdy ewentualne zużycie paliwa (co nie jest istotne) - bardziej ważne jest zachować czujność już po skończonej jeździe i chwilę "posłuchać" samochodu żeby akurat nie wyłączyć silnika w czasie wypalania DPF - zgadza się?
Tak.. a jeszcze lepiej zobaczyć przed zatrzymaniem - jak zachowuje się ( tzn jak spada) spalanie chwilowe po wysprzęgleniu, bo jak wjedziesz do garażu, t okontynuowanie tam wypalania może nie być najlepszym pomysłem ;) lepiej zauwazyć temat wcześniej i zrobić ciut dłuższą trasę albo parę kólek wokól domu
piniasty
10-08-2016, 16:30
Najlepiej to jeździć po prostu i robić jakieś trasy, wypady za miasto etc. Wtedy z dpf-em problemu nie będzie i się będzie wypalał kiedy trzeba :) Póki co jeżdże po mieście i poza miastem po 60-120km i w ogóle nie zawracam sobie głowy tym czy się wypala czy nie ;)
RafalWawa
11-08-2016, 08:37
Najlepiej to jeździć po prostu i robić jakieś trasy, wypady za miasto etc. Wtedy z dpf-em problemu nie będzie i się będzie wypalał kiedy trzeba :) Póki co jeżdże po mieście i poza miastem po 60-120km i w ogóle nie zawracam sobie głowy tym czy się wypala czy nie ;)
A to jak najbardziej ;) tylko że to bydle bywa złośliwe - no bo jak to okreslic jak jedziesz 1000km autostradą, akurat chce ci się sikać, podjeżdzasz na MOPa pod kibel a tu ... żesz k...a , okazało się że akurat dobry moment na wypalanie dpfa se auto znalazło! :mad: A w aucie nikogo poza tobą ( albo tak samo "przyciśnieci" - chętnieg odo zostania w aucie by nie wyłączać silnika brak..) ;))
piniasty
11-08-2016, 14:46
Wylaczasz i idziesz sikac. Wypali sie jak znowu ruszysz. Wydaje mi sie ze przesadzacie z tymi dpf-ami. Jakby tak bylo zle to co kawalek ktos by stal i czekal na wypalenie
Wysłane z Tapatalk
mirek8423
12-08-2016, 00:09
Wylaczasz i idziesz sikac. Wypali sie jak znowu ruszysz. Wydaje mi sie ze przesadzacie z tymi dpf-ami. Jakby tak bylo zle to co kawalek ktos by stal i czekal na wypalenie
Wysłane z Tapatalk Chyba jednak nie przesadzamy z tym dpf-em
piniasty
12-08-2016, 12:10
Mam pytanie z "innej beczki". Nurtuje mnie jedna sprawa. Jak działa nawigacja jak chcemy jechać do innego kraju, którego mapa jest na innej płycie. Będziemy musieli wkładać poszczególne płyty podczas kalkulacji trasy, czy może system będzie w trakcie jazdy prosić o nie? Jak to wygląda? Ktoś przerabiał już taką trasę?
Btw >> Zamówiłem dziś emulator zmieniarki do fiata Nvox, zobaczymy jak będzie działać :)
Na jednej płycie gdziejest polska jest sa tez 4 kraje inne. Poprostu musisz zmienić płyte po rpzekroczeniu granicy i wyszukac miejsce docelowe. Ja innego sposobu nie widze
Płyta zawiera zazwyczaj kilka krajów i główne drogi w Europie. Więc na przykład dojedziesz do Włoch autostrada potem musisz zmienić płytę i wpisać szczegółowy adres.
piniasty
12-08-2016, 15:43
Rozumiem. Czyli jadąc np. do niemiec lepiej włożyć płytę niemiec od razu bo z polski wyjadę a tam juz mnie ładnie poprowadzi. Dzięki.
Ja mam płytę oryginalną cd z głównymi drogami Europy. W drodze do Italii zaczęła działać po przekroczeniu granicy z Czechami. Croma 2005 rok
Koledzy -jak wyjąć płytkę cd z napędu kromki - bo coś mi się przycięła i nie chce wyleźć :( . Raz już tak miałem - zgasiłem auto i po ponownym odpaleniu dziadyga wylazła - a ta nie chce za cholerę wyleźć. Jest jakiś patent czy trzeba rozbierać radyjko - jeżeli rozbiórka to podpowiedzcie jak to zrobić żeby nic nie połamać.
piniasty
13-08-2016, 22:19
Sprobuj tan pomerdac inna plyta w tej szparce. Czasem sie zacina wpol i trzeba dopchnac zeby potem mogla znow wylezc. Suma sumarum kiepskie te napedy w cromach
Wysłane z Tapatalk
piniasty
14-08-2016, 19:35
Szybkie pytanie bo w trakcie prac jestem: gdzie sie podlaczyc do swiatel cofania? Gdzie ta wiazka z sufitu schodzi?
Wysłane z Tapatalk
piniasty
16-08-2016, 11:14
Dobra, już wszystko wiem ;)
to się pochwal co znalazłeś :food:
piniasty
16-08-2016, 11:58
będzie w manualu ;)
piniasty
17-08-2016, 14:47
Podłączałem emulator zmieniarki i zrobiłem zwarcie przez przypadek. no i connect nie działa. wymieniłem już jego bezpiecznik, wymieniłem bezpiecznik nr 49 w panelu bezpieczników i nadal nic. gdzieś coś jeszcze może być czy uwaliłem navi?
pod ten bezpiecznik zapewne podłączone jest jeszcze jakieś inne urządzenie. sprawdź czy nie działa tylko navi czy jeszcze inne urządzenia. musisz zerknąć do instrukcji co tam jeszcze jest podłączone.
navi masz oryginalne? czy w samej navigacji lub na jej kablu zasilającym nie ma jakiegoś dodatkowego bezpiecznika?
piniasty
17-08-2016, 16:02
Oryginalne navi. Do 49 jest jeszcze klima podłączona i ona w sumie działała. Bezpiecznik wymieniłem bo mi podpadał ale to nic nie zmieniło. Cóż... będę musiał otworzyć radio i zobaczyć,czy tam w środku nic nie ma czasem.
BTW>> W tej chwili widzę,ze pali się żółta kontrolka i napis żebym sprawdził światła stopu, ale one się palą więc nie wiem o co chodzi. Jakiś spadek napięcia pewnie albo coś. Jechałem bez bezpiecznika 49 do sklepu niedaleko po nowy tylko i wtedy to sie zaczęło palić.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobra - mam. Dla potomnych F23 w komorze silnika. Wszystko wróciło do normy - kontrolki też :) Jednakze zmieniarka nie działa. W setup-ie connect-a jest na zielono, ale guzik zmieniarki nieaktywny :(
He he.. sam piszę pytania i sam na nie odpowiadam - taki szybko jestem :) Sprawdziłem,ze zmieniarka nie dostaje napięcia z radia więc pewnie albo nie tam kabelki albo radio nie podaje. Podam jej napięcie na "krótko" i zobaczymy czy zadziała :)
wyciągnij radio i spraw czy na kablu zasilającym od radia jest jakieś napięcie. jeśli nie ma to po nitce do kłębka, sprawdź czy na bezpieczniku jest napięcie.
piniasty
18-08-2016, 16:57
Nic nie moze w tym kraju działać od pierwszego razu. Zmieniarka Nvox, niby plug & play ale nie działa. Próbowałem różnych opcji i nic. Panowie z serwisu twierdzą,że moze niekompatybilna a moze w ogóle nie działa. Trudno - będę musiał oddać i znowu czekać aż bedzie kasa i nowa zmieniarka
piniasty
29-08-2016, 11:30
Odesłałem zmieniarkę do serwisu - przysłali nową bez jednego słowa. Niestety dalej nic nie działa poza tym,ze w CN pojawia się zmieniarka w setup menu, ale to pewnie dlatego,ze kostka wpięta jest. Jestem bezradny, nikt nie ma nawet schem,atu kostki tej zmieniarki,zeby sobie pokminić, bo moze nie tak coś jest
piniasty
29-08-2016, 14:09
Zrobiłem zwrot i tyle. Znalazłem gdzieś na jakims forum,ze te zmieniarki Nvox nie współpracują z CN+ i firma o tym wie a nadal informacji o CN nie zdejmuje. Zamówiłem już Yatour-a. Mam nadzieję,ze pójdzie bez problemów.
Zrobiłem zwrot i tyle. Znalazłem gdzieś na jakims forum,ze te zmieniarki Nvox nie współpracują z CN+ i firma o tym wie a nadal informacji o CN nie zdejmuje. Zamówiłem już Yatour-a. Mam nadzieję,ze pójdzie bez problemów.
U mnie siedzi właśnie Yatour i daje rade
piniasty
30-08-2016, 11:16
A faktycznie tylko 6 katalogów czyta?
Dziesięć katalogów oznaczonych odpowiednio CD01 do CD10, w każdym max 99 utworów
Hej.
Dziś dostałem kabel elm od Viakena - pięknie się zainstalował i śmiga że hej.
Podłączyłem do cromy i posprawdzałem na szybko kilka rzeczy. Błędów nie było. Korekty wtrysków wyszły na 1, 3 i 4 cylindrze coś około -0,23 do - 0,75 a na 2 +2,75 Trochę się przestraszyłem, poczytałem i wychodzi na to że po pierwsze programy nie zawsze są miarodajne co do takich parametrów a po drugie na zimnym silniku często się zdarzają odchyły na którymś cylindrze. Jak zrobię jakąś trasę to sprawdzę na ciepłym motorze. Ale jeżeli nadal będą takie różnice to wleję jakiegoś czyściciela albo olej 2t. W każdym razie mam zamiar poobserwować te wskazania. Autko narazie odpala bez problemu, nie dymi nie szarpie. Co radzicie w tej kwestii?
Sprawdziłem też DPF - od ostatniej regeneracji minęło 550 km a zapchanie jest 49%. Średnia z ostatnich 5 regeneracji wynosi 940 km - czy to dobrze?
Podoba mi się ten kabelek we współpracy z MES 2.2 - podpowiedzcie z własnego doświadczenia co jeszcze warto samemu sprawdzić?
desmo999
01-09-2016, 20:48
Nie ryj. Po co wy sie przejmujecie pierdołami?.Rozmyslacie co niektorzy nad korektami dopalaniami itd. Jesli auto smiga elegancko to sie nie ryje jak mowi stare przyslowie. "Lepsze jest wrogiem dobrego"
piniasty
02-09-2016, 09:57
U mnie siedzi właśnie Yatour i daje rade
Faktycznie daje radę. Poszedł od podłączenia :) Gra fajnie, żadnych różnic w głośności. Te dwa kabelki złączyłem razem i faktycznie działa wtedy lepiej - bez szumów.
No to teraz w sumie wszystko mam jeżeli chodzi o radio. Pozostało jeszcze dorwać gdzieś tą pieprzoną szufladkę do sim (adaptator) Nowa kosztuje 150zł z pzresyłką, ale pewnie nie będę miał wyboru...
Abramsik
05-09-2016, 14:43
Witam! Dziś zauważyłem lekko wilgotną wykładzinę (pod dywanikiem) po stronie kierowcy zaraz przy tunelu środkowym tak przed pedelem gazu. Wykładzina nie jest bardzo mokra tylko jak pisałem lekko wilgotna. I tu moje pytanie: czy wiecie Panowie co to może być? Inne rejony tapicerki są OK, tylko to jedno miejsce jest wyraźnie wilgotne. Pierwsze podejrzenie padło na odprowadzenie skroplin z klimy ale to jest po stronie pasażera. Może to przypadek i nie wiąże się z całą sprawą ale wczoraj w Wawie była straszna ulewa. Może ktoś z Kolegów miał podobny przypadek. Pozdrawiam.
piniasty
05-09-2016, 15:13
Jak kupiłem moją to też miałem tam mokro - nawet bardzo, ale ponieważ powodu nie znalazłem zwaliłem na stanie na deszczu w komisie. Po kilku dniach jeżdzenia znikło i się nie pojawiło. Sam się chętnie dowiem czy to pr5zez ulewy czy co innego.
Abramsik
05-09-2016, 16:49
Niestety podejrzewam, że przyczyną może być "genialne" usytuowanie filtra przeciwpyłkowego. Niestety dokładniejsze oględziny niniejszego filtra uniemożliwiła mi pogoda (znów pada a nie mam garażu). Tak jak pisałem wczoraj w Wawie lało na potęgę (o gradzie nie wspomnę) a umieszczenie ww. filtra na podszybiu o zewnątrz jest delikatnie mówiąc nieszczęśliwe. Na myjni tego nie będzie ale jak leje wiadrami przez 0,5 h to i tamtędy może dostać się woda. Nie ukrywam, że najlepiej jak by to był nic nie ważny przypadek.
Akurat umiejscowienie filtra przeciwpyłkowego jest OK... a woda może pochodzić z odprowadzenia z podszybia.
Przy w/w filtrze jest wężyk igelitowy, który mógłby być dłuższy, zobacz co się z nim stało przy ostatniej wymianie tegoż filtra i gdzie woda z podszybia sobie leci może właśnie do filtra?
Abramsik
05-09-2016, 17:07
Dzięki za sugestie. Co do umiejscowienia filtra, fakt do jego wymiany miejsce jest wygodne ale takie szczegóły jak ten wężyk lub super obfite opady mogą ta wygodną lokalizacje lekko zepsuć.
Witam Klubowiczów bardzo proszę o pomoc najlepiej w postaci linku ,jaki mam kupić kabel do multiecuscan 2,2 ( pobrany z naszego forum) do Cromy 1,9 8V 2008 rok . Przyznaję się bez bicia że nie mam o tym bladego pojęcia jaki kupić .USB mam v2. I jeszcze jedno pytanie czy Mes będzie działał na telefonie z Windows 8 ?
Jeśli macie dużo wody od strony pasażera to tematu nie należy odpuszczać. To wynik zapchanych odpływów z podszybia a są dwa, i przelewania się wody przez filtr kabinowy. Zbagatelizowanie grozi ciągłym parowaniem szyb, gniciem wykładziny, rdzą i generalnie syfem. To niestety przykry dowód na to że croma wcale nie jest ach i och. Proponuję też założyć nowy dłuższh wężyk odpływu z podszybia.
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html) .Znalazłem taki ,czy będzie odpowiedni?. Czy będzie pracował z Win 8 i 10 ?
Kubus - zadzwoń do viakena, powiedz jakie masz auto, jakiego kompa czy tam telefon z jakim systemem i oni Ci wszystko powiedzą, dobiorą i będzie ok. Ja kupiłem wcześniej kabel na allegro i za cholerę nie działał. Zadzwoniłem do viakena, 5 minut rozmowy i przyszedł kabelek z odpowiednim adapterem, płytka ze sterownikami i instrukcją krok po kroku. Kilka minut i już mogłem sprawdzić w aucie wszystko co chciałem. Bez nerwów i stresu że coś nie działa. Zapłaciłem z przesyłka 130 zł. Dwie kasacje inspekcji i się zwróci. Pozdrawiam.
Dzięki za info tak zrobię
Nic dziwnego że dobrze doradzają ;) elm327 kosztuje ok.7$ z przesyłką, wylutowanie rezystora kolejne 5 minut roboty. Do kasowania samej inspekcji wystarczy kabelkowy KKL.
Wysłane z G2
Abramsik
09-09-2016, 07:53
Panowie ni jak nie mogę "rozkminić" takich oto prostych spaw. Czytałem instrukcje, miałem i mam kilka Fiatów więc wydawało mi się, że dam radę sam ale muszę dowołać się do Waszych doświadczeń. Sytuacje komplikuje fakt, że moja Cromka ma na pokładzie B&M z Navi i niestety na kompie przy pomocy Menu mogę ustawić tylko ogr. prędkości, wł/wył Airbag pasażera i coś jeszcze ale co nie pamiętam. Ale do rzeczy:
1. Jak wyłączyć (wł) doświetlanie zakrętów.
2. Czy można wył. automatyczne uruchamianie radia (w menu ustawień radia jest pozycja ON ale przy próbie wył. nic się nie dzieje)
3. Czy w Cromie tak jak w np. Stilo ikona klucza inf. o zbliżającym się serwisie (wymianie oleju) znika samoczynnie po ok. 1000 km czy też jest konieczność jak np. w Bravo II jej wykasowania (w dwóch miejscach w zakładce silnika i DPFa). Co prawda nie mogę dojść do "serwisu" z pozycji Menu ale na wyświetlaczu B&M jest taka możliwość w My Car zaobserwowania pozostałego dystansu ale z racji nalotu (190 tys.) Kuponów kontrolnych już pewnie nie ma więc i nie podawany jest pozostały dystans. Reasumując czy jest konieczność kasowania inspekcji czy wygasa ona sama.
4. Jak wyjąć kratkę tylnego nawiewu zintegr., z gniazdem zapalniczki. Chce bowiem wymienić gniazdo zapalniczki na zasilacz USB.
Pozdrawiam
4. Jak wyjąć kratkę tylnego nawiewu zintegr., z gniazdem zapalniczki. Chce bowiem wymienić gniazdo zapalniczki na zasilacz USB.
A czemu kratkę? Gniazdo powinno dać się wyjąć w całości - tak zrobiłem wymieniając żaróweczkę podświetlenia...
Abramsik
09-09-2016, 08:21
A czemu kratkę? Gniazdo powinno dać się wyjąć w całości - tak zrobiłem wymieniając żaróweczkę podświetlenia...
Gniazdo do takiej wymiany można rzeczywiście wyjąć samo ale wyjmując kratkę mam większe możliwości dobrania zasilacza USB. Niektóre z nich są np. mocowane "od tyłu" i dokręcane do obudowy za pomocą plastikowej nakrętki. A przy okazji naprawię lewą kratkę bo ktoś grzebał i wypadły (spadły) dwie wewnętrzne nazwijmy je lotki.
Witam kabel i program MES 2,2 zapożyczony z działu download ,i nie mogę korzystać ze wszystkich funkcji ,wina kabla czy programu .Kabel viaken V-scan STN111O ELM327 V2 + Adapter typu 1 .Jeżeli program do wymiany to na jaki z działu download.Proszę o sugestie i podpowiedzi .
Silnik- ok
Abs - brak połączenia
Poduszki - brak połączenia
Wspomaganie - ok
Wskaźniki - brak połączenia
Nadwozie - brak połączenia
Przegląd - brak połączenia
Klimatyzacja - brak połączenia
Światła - ok
Inne - brak połączenia
Bulka159
09-09-2016, 13:18
sporo funkcji jezeli chodzi o crome dodano w późniejszych wersjach mesa. Po sieci krąży wersja 3.0 i 3.1. U mnie na 3.0 wszystko hula. Aczkolwiek nie jestem pewien czy do poduszek nie trzeba kkl.
tapnięte z s7
nie wszystko możesz sprawdzić bo korzystasz z wersji, która nie jest zarejestrowana. w pełnej wersji będziesz miał dostęp.
też korzystam z MES 2.2
Też mam pytanie bo szukałem i nie znalazłem, tak z czystej ciekawości.
Jak jest CROMA po FL, w odniesieniu do przed.
Czy tą przed można "tuningować" do FL zmieniając np tylko maskę grill i zderzak ?
Nie mówię że chcę :) , się tak zastanawiam tylko ;)
Jest zrejestrowana ,ale zainstaluję inną wersję i sprawdzę czy program czy kabel szwankuje.Pozdrawiam forumowiczów.
Abramsik
10-09-2016, 20:49
Ad3. Znika samoczynnie.
To b.dobra informacja. Dzięki.
Też tak miałem, winne były złe ustawienia w komputerze. Zadzwoniłem do viakena i człowiek zdalnie przejął kontrolę nad moim kompem i ustawił poprawnie. Wszystko zaczęło działać. Fakt jest taki, że nie przeczytałem instrukcji, a tam wszystko jest opisane.
Podepnę sie pod temat mianowicie mam pytanie odnośnie sprawy zamykania auta: po otworzeniu z pilota i nie otwierania żadnych drzwi chchaiłbym zęby sam sie powtornie zamknął. Ktoś wie jak to zrobić?
mirek8423
11-09-2016, 14:22
Podepnę sie pod temat mianowicie mam pytanie odnośnie sprawy zamykania auta: po otworzeniu z pilota i nie otwierania żadnych drzwi chchaiłbym zęby sam sie powtornie zamknął. Ktoś wie jak to zrobić? Cześć irqus. No właśnie w Stilo tak mi się robiło i było ok a w Cromie się nie da bo już kiedyś pytałem o to. No chyba że tak się da ale jak jest alarm w samochodzie.
piniasty
12-09-2016, 11:20
Mam głupie pytanie. Czy w Cromie klapka od paliwa powinna być blokowana przy załączeniu zamka z pilota czy nie? Właśnie mi ukradli korek bo można ją otwierać tak czy siak - nic się nie blokuje.
u mnie po zablokowaniu drzwi pilotem blokuje się również klapka od wlewu.
podczas blokowania drzwi wysuwa się bolec z błotnika i blokuje klapkę. na klapce jest otwór w który on wchodzi.
mirek8423
12-09-2016, 11:42
Tak zgadza się klapka też powinna być zablokowana jak jest zamknięte auto.
piniasty
12-09-2016, 11:47
NO to znaczy,ze coś tam nie działa. Widzę biały kołek wciśnięty, le nic się nie dzieje kiedy zamykam auto. Muszę to rozebrać w takim razie.
u mnie po zablokowaniu drzwi pilotem blokuje się również klapka od wlewu.
podczas blokowania drzwi wysuwa się bolec z błotnika i blokuje klapkę. na klapce jest otwór w który on wchodzi.
Mam dokładnie tak samo.
Albo spadła ci wiązka albo się zaciął. Przesmaruj to jakimś dobrym smarowidłem.
piniasty
12-09-2016, 17:53
Silniczek sie zdymcił. Zamowilem juz nowy silownik.
Wysłane z Tapatalk
Abramsik
13-09-2016, 10:54
Powrócę jeszcze do tematu kasowania - znikania samoczynnego inspekcji. Mam pytanie szczególnie do Kolegów, których rydwany maja (jeszcze) DPFy i nalot powyżej 180 tys. km. Jak wiemy do tego przebiegu są aktywne tzw. Kupony kontrolne. Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji kupony "ubywają" aż do ich całkowitego ulotnienia. I o ile w czasie ich "bytności" sprawa jest jasna, komp. w wersjach z DPF po kasowaniu inspekcji oblicza na podstawie ilości uruchomień silnika, dystansów i innych tylko sobie znanych danych stopień degradacji oleju i jak wg. niego już czas na wymianę (co wcale nie musi pokrywać sie z instrukcyjnymi 30 tys.) migającą ikona olejarki daje znać o konieczności wymiany. A jak wygląda sytuacja w przypadku samoistnego wygaśnięcia info. o inspekcji po ok. 1 tys. km? Komp dalej przelicza degradacje (jeśli tak to od którego momentu) czy nie? A może pomimo wygaśnięcia inspekcji dobrze jest wykasować ją lub ponownie wyzerować "nastawy" i rozpocząć proces od nowa (instrukcyjnie) mimo braku kuponów kontrolnych? Reasumując lepiej kasować inspekcje czy dać sobie spokój a "inspekcje" mieć w głowie. Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB). Pozdrawiam.
piniasty
14-09-2016, 11:23
Silniczek sie zdymcił. Zamowilem juz nowy silownik.
Nowy zamontowany - działa :)
piniasty
20-09-2016, 23:36
Dzisiaj po powrocie z trasy zauwazylem zupelnie przypadkowo na postoju ze jak rusze kiera to nieznacznie przygasaja swiatla przednie. Nie jest to jakis problem wielki ale dziwne to to. Ktos cos???
Wysłane z Tapatalk
W Cromie to norma. Silnik elektryczny we wspomaganiu ma trochę mocy i spada napięcie w instalacji jak się obraca kierownicą. Croma ma wiele dziwnych objawów typu "ten typ tak ma" i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Dzisiaj po powrocie z trasy zauwazylem zupelnie przypadkowo na postoju ze jak rusze kiera to nieznacznie przygasaja swiatla przednie. Nie jest to jakis problem wielki ale dziwne to to. Ktos cos???
Wysłane z Tapatalk
Przy ksenonach tego efektu nie ma.
Nie tylko croma - w astrze g też miałem podobny efekt - ale to w sumie jedna stajnia ;-)
To w cromie nie ma zwykłej maglownicy???
maglownica jest podobna jak w większości aut (jeżeli chodzi o budowę) różnica jest we wspomaganiu, w starszych autach jest hydrauliczne a pompa napędzana jest paskiem PK, w cromie jest wspomaganie elektro-hydrauliczne czyli zamiast napędu z paska PK jest silnik elektryczny, w stilo spotkasz układ wspomagania tylko i wyłącznie elektryczny nie ma tam żadnego płynu do układu wspomagania wspomagania
Abramsik
30-12-2016, 18:44
Wpinam się w ten temat aby nie zakładać nowego wątku. Mam pytanie dotyczące blokady drzwi bagażnika. Chodzi o to, że przy uruchomionym silniku nie mogę otworzyć bagażnika. Wł/Wył DeadLocka nic nie dało, muszę zgasić silnik i wtedy otworzyć bagażnik. Wiecie Panowie czy mogę to wyłączyć przez MESa? Szukałem ale nie znalazłem.
A próbujesz otwierać przyciskiem ma klapie bagażnika czy z pilota? Przyciskiem ma kluczyki ja tez nie mogę otworzyć przy zapalonym silniku. Jak drzwi są odblokowane to mogę otworzyć przyciskiem ma klapie bagażnika.
Abramsik
30-12-2016, 20:41
Sorry mój opis był mało precyzyjny. Oczywiście przyciskiem na klapie, jest on przy uruchomionym silniku martwy. Kluczyk jest w stacyjce ale także tego próbowałem bez efektu. Odblokowanie drzwi także nic nie daje. Muszę po prostu wył. silnik aby otworzyć bagażnik.
Rozumiem że przy wyłączonym silniku możesz otworzyć bagażnik.
Abramsik
30-12-2016, 21:15
Tak. I przyciskiem na klapie jak i na kluczyku.
Oczywiście po wyłączeniu alarmu nie tylko drzwi sie odblokowują ale o zamek bagażnika?
Abramsik
31-12-2016, 07:40
Oczywiście po wyłączeniu alarmu nie tylko drzwi sie odblokowują ale o zamek bagażnika?
Kolego nie rozumiem Twojego pytania. Nie pisałem o alarmie bo go nie mam (aktywowanego). Muszę po prostu zgasić silnik aby otworzyć bagażnik. Myślałem, że mogę to wyłączyć w MESe ale nie znalazłem (może słabo szukałem). Stąd moje pytanie.
No to jak odblokowujesz drzwi, centralnym zamkiem to od razu możesz otwierać bagażnik przyciskiem na klapie? W komputerze auta jest opcja przestawienia, że odblokowanie centralnego zamka drzwi otwiera również zamek klapy bagażnika lub druga opcja ze bagażnik należy odblokować osobno. Może tym spróbuj sie pobawić, może cos się zmieni.
piniasty
02-01-2017, 14:03
W komputerze auta jest opcja przestawienia, że odblokowanie centralnego zamka drzwi otwiera również zamek klapy bagażnika lub druga opcja ze bagażnik należy odblokować osobno. Może tym spróbuj sie pobawić, może cos się zmieni.
Dokladnie o to chodzi
Wysłane z Tapatalk
Dokladnie o to chodzi
Wysłane z Tapatalk
ja mam podobny problem
bagażnik otwiera się wyłącznie z pilota [siłą rzeczy na wyłączonym silniku]
poprawnie działa otwieranie samego bagażnika z pilota podczas kiedy auto jest zamknięte, otwiera bagażnik i potwierdza zamknięcie kierunkowskazami, drzwi pozostają zamknięte
majstrowanie w menu nic nie zmienia, wybieram opcję że ALL ma być otwarte [czy jakoś tak]
jakieś pomysły?
bo switch w przycisku klapy nie kontaktuje
z pilota = naciśniecie tego switcha
ja mam podobny problem
bagażnik otwiera się wyłącznie z pilota [siłą rzeczy na wyłączonym silniku]
poprawnie działa otwieranie samego bagażnika z pilota podczas kiedy auto jest zamknięte, otwiera bagażnik i potwierdza zamknięcie kierunkowskazami, drzwi pozostają zamknięte
majstrowanie w menu nic nie zmienia, wybieram opcję że ALL ma być otwarte [czy jakoś tak]
jakieś pomysły?
Kolego - może Ci się po prostu popsuł przycisk otwierania klapy bagażnika? Jest o tym na forum. Po otwarciu auta pilotem stuknij lekko pięścią w klapę bagażnika tuż nad przyciskiem - możliwe, że przycisk odskoczy i uda się otworzyć. Jeżeli tak będzie to przycisk do naprawy.
Kolego - może Ci się po prostu popsuł przycisk otwierania klapy bagażnika? Jest o tym na forum. Po otwarciu auta pilotem stuknij lekko pięścią w klapę bagażnika tuż nad przyciskiem - możliwe, że przycisk odskoczy i uda się otworzyć. Jeżeli tak będzie to przycisk do naprawy.
po głębokiej analizie i wielu stuknięciach i macnięciach - faktycznie to chyba przycisk w drobnym maku
jak się zrobi cieplej to spróbuję się do niego dostać
dziękuję za podpowiedź
Spoko - fajnie że udało sie rozwiać wątpliwości.
Jak bedziesz brał się za naprawianie - to wcześniej poczytaj http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zamek-zamek-pokrywy-bagaznika-11176/
Może się przyda.
kolejny dowód na samouzdrowienie Krówki - przyszła wiosna - klamka zaczęła poprawnie działać bez mojej interwencji
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.