PDA

Zobacz pełną wersję : P0091 - rozwiązanie problemu



martinez
12-07-2016, 09:12
Witajcie,

od kilkunastu tysięcy, sporadycznie (co ok. 2 tys. km) pojawiał mi się błąd P0091 - zbyt niskie ciśnienie paliwa i auto wpadało w tryb awaryjny. Problem ostatnio się nasilił i tryb awaryjny pojawiał się nawet co kilkadziesiąt km. Straszono mnie że wtryski, pompa w baku lub pompa ciśnieniowa już siadają, więc postanowiłem wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić czy jest cała - okazało się że tak. Następnie zrobiłem próbę przelewową wtrysków i wypadła ona bardzo dobrze. Pompy ciśnieniowej nie miałem jak sprawdzić, ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł - czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR (nie regulator, gdyż jego czyściłem wcześniej, ale właśnie czujnik znajdujący się pod zaworem EGR). Po prostu czujnik ten w jakiś sposób był zabrudzony i przekłamywał wartości ciśnienia w układzie.

Sam sposób czyszczenia standardowy - przedmuchanie kompresorem, wypłukanie świeżym olejem napędowym i ponowne przedmuchanie.

Zdjęcie czujnika poniżej:
24257

źródło zdjęcia: kayaba.istore.pl

Sam czujnik kosztuje ok. 640 zł, także jest moim zdaniem drogi.

W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.

miszko
12-07-2016, 09:20
W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.

W autach ciężarowych, gdzie również jest CR stosuje się nawet 2 i 3 filtry paliwa. Dołożenie kolejnego raczej na pewno nie zaszkodzi.

martinez
12-07-2016, 12:01
Z tego co widzę, to na rynku jest sporo filtrów przepływowych, ale raczej do benzyny oraz starszych diesli. najlepiej żeby była właśnie rurka na dole i na górze.

miszko
12-07-2016, 12:25
Wiesz co szybko szukając to np. Filtron PP 969/2 od Land Rover Freelander 2.0 TD4 (motor diesla od BMW).
W przypadku Land Rovera jest montowany w nadkolu.

martinez
12-07-2016, 12:48
No i super, będę musiał po prostu zrobić wycinek węża gumowego przy oryginalnym filtrze i tam na opaski to skręcić - tak to widzę.