martinez
12-07-2016, 09:12
Witajcie,
od kilkunastu tysięcy, sporadycznie (co ok. 2 tys. km) pojawiał mi się błąd P0091 - zbyt niskie ciśnienie paliwa i auto wpadało w tryb awaryjny. Problem ostatnio się nasilił i tryb awaryjny pojawiał się nawet co kilkadziesiąt km. Straszono mnie że wtryski, pompa w baku lub pompa ciśnieniowa już siadają, więc postanowiłem wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić czy jest cała - okazało się że tak. Następnie zrobiłem próbę przelewową wtrysków i wypadła ona bardzo dobrze. Pompy ciśnieniowej nie miałem jak sprawdzić, ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł - czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR (nie regulator, gdyż jego czyściłem wcześniej, ale właśnie czujnik znajdujący się pod zaworem EGR). Po prostu czujnik ten w jakiś sposób był zabrudzony i przekłamywał wartości ciśnienia w układzie.
Sam sposób czyszczenia standardowy - przedmuchanie kompresorem, wypłukanie świeżym olejem napędowym i ponowne przedmuchanie.
Zdjęcie czujnika poniżej:
24257
źródło zdjęcia: kayaba.istore.pl
Sam czujnik kosztuje ok. 640 zł, także jest moim zdaniem drogi.
W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.
od kilkunastu tysięcy, sporadycznie (co ok. 2 tys. km) pojawiał mi się błąd P0091 - zbyt niskie ciśnienie paliwa i auto wpadało w tryb awaryjny. Problem ostatnio się nasilił i tryb awaryjny pojawiał się nawet co kilkadziesiąt km. Straszono mnie że wtryski, pompa w baku lub pompa ciśnieniowa już siadają, więc postanowiłem wyciągnąć pompę z baku i sprawdzić czy jest cała - okazało się że tak. Następnie zrobiłem próbę przelewową wtrysków i wypadła ona bardzo dobrze. Pompy ciśnieniowej nie miałem jak sprawdzić, ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł - czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR (nie regulator, gdyż jego czyściłem wcześniej, ale właśnie czujnik znajdujący się pod zaworem EGR). Po prostu czujnik ten w jakiś sposób był zabrudzony i przekłamywał wartości ciśnienia w układzie.
Sam sposób czyszczenia standardowy - przedmuchanie kompresorem, wypłukanie świeżym olejem napędowym i ponowne przedmuchanie.
Zdjęcie czujnika poniżej:
24257
źródło zdjęcia: kayaba.istore.pl
Sam czujnik kosztuje ok. 640 zł, także jest moim zdaniem drogi.
W związku z tą sprawą mam pytanie, czy ktoś montował drugi filtr paliwa? Wpadłem na pomysł rozcięcia gumowe węża i zamontowania przepływowego filtra. Wiem już że średnica złączy filtra powinna mieć 8 mm.