PDA

Zobacz pełną wersję : Delikatne odcięcie szarpnięcie na 4,5 biegu



hubcio
01-07-2016, 11:34
Witam
Croma 1,9 150KM z 2009 r podczas dodawania gazu przy obrotach 1900 -2000 odczuwam delikane odcięcie , szarpnięcie a później juz ciągnie bez problemu
podłączyłem pod kompa i wyszło przy 2000 obr/m
Inj. correction Cyl.1 - 0,22 mm3/w
Inj. correction Cyl.2 0,32 mm3/w
Inj. correction Cyl.3 - 0,35 mm3/w
Inj. correction Cyl.4 0,25 mm3/w

EGR valve opening 41,19 %
Boost pressure 1192 mBar
Desired bost pressure 1047 mBar

a dodając gazu od 1500-2000
Inj. correction Cyl.1 -0,13 mm3/w
Inj. correction Cyl.2 0,24 mm3/w
Inj. correction Cyl.3 -0,36 mm3/w
Inj. correction Cyl.4 0,27 mm3/w



CZY MIAŁ KTOŚ Z WAS TAKI PROBLEM ? i jakie to są koszty ?

mikoz
01-07-2016, 11:44
Sprawdź EGR. Może to to?

cenioormo
01-07-2016, 13:01
egr można sprawdzić, ale jestem pewien że jest to związane ze sterowaniem zmiennej geometrii , przy obrotach właśnie 1900/2000 zmienia się geometria turbiny, prawdopodobne przyczyny usterki:
-zapieczone kierownice
-nieszczelność układu podciśnieniowego
- zawór overboost do czyszczenia/wymiany

Ja mam bardzo podobnie tyle że przy około 3000obr, zacznij od wymiany wężyków i czyszczenia zaworu overboost(koszt znikomy), jeśli nic nie pomoże to turbosprężarka do czyszczenia/regeneracji koszt z robotą około 900zł

hubcio
01-07-2016, 17:52
a gdzie jest ten zawór overboost ????

mirek8423
01-07-2016, 21:08
na przednim pasie nad chłodnicą takie coś czarne z wężykami np. ALFA 159 CROMA 1.9 JTDM OVERBOOST ZAWÓR 55188059 (5869748562) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/alfa-159-croma-1-9-jtdm-overboost-zawor-55188059-i5869748562.html)

Lucek_
01-07-2016, 23:15
Może ktoś opisać jak ten zawór się czyści? Na pierwszy rzut oka wygląda na nierozbieralny.
U mnie też chyba coś nie jest w porządku. Jak przy przy mocniejszym wciśnięciu gazu osiąga 2000 obr to jest odczuwalne jakby kopnięcie (nagły przyrost mocy) a później przy gazie wciśniętym do dechy ta moc jakby pulsuje. Dodam że egr jest w pełni zaślepiony. To pulsowanie mocy nie podoba mi się. Zastanawiam się czy to nie miało związku z rozdętym intercoolerem który wymieniłem 2 lata temu.

wiciu71
02-07-2016, 00:52
Mam Alfe 159 z tym samym silnikiem i ten sam problem:(
u mnie jeszcze brak sterowanie EGR przez ECU i tu mam nadzieję że pies jest pogrzebany...

hubcio
03-07-2016, 21:08
Witam wyczyściłem egr i nie pomogło :(
2419724198
po rozkręceniu z jednej strony było delikatnie zabrudzone a z drugiej strony gorzej.
WYCZYŚCIŁEM elektromagnes chodził bardzo ładnie a i tak i tak mam szarpanie ale teraz nie od 1900 tylko od ok 2000 -2100
GDZIE TKWI PROBLEM ????

irqus
03-07-2016, 21:17
Ja bym się przyjrzał geometro łopatek turbiny. Ja mam ten problem w stilo co prawda przy 2800 jest szarpnięcie.

PatrykL
03-07-2016, 21:21
Odłącz przepływkę. Wtedy EGR zostanie zamknięty przez komputer. Oczywiście na chwilę, dla testu. Przejedź się i zdaj relację.

Jest kilka rodzajów szarpania, są takie od EGRa, turbiny jak i paliwa. Każde inaczej się objawia :)

faraon
03-07-2016, 23:36
A ja obstawiam zastane (nie działajace jak trza ;) ) klapy wirowe.

Pandemic88
04-07-2016, 00:06
Kolega hubcio napisze jaki ten wóz ma przebieg bo może to być objaw egr-u CONMIR Âť Blog Archive Jak zdiagnozować niedomykający się EGR. - CONMIR (http://www.conmir.pl/jak-zdiagnozowac-niedomykajacy-sie-egr/) klap wirowych lub też zabrudzonych kierownic turbiny wklejam tutaj art. CONMIR Âť Blog Archive Czyszczenie kierownic turbiny. - CONMIR (http://www.conmir.pl/czyszczenie-kierownic-turbiny/)

GUREGORI74
09-07-2016, 01:10
Witam
Croma 1,9 150KM z 2009 r podczas dodawania gazu przy obrotach 1900 -2000 odczuwam delikane odcięcie , szarpnięcie a później juz ciągnie bez problemu
podłączyłem pod kompa i wyszło przy 2000 obr/m
Inj. correction Cyl.1 - 0,22 mm3/w
Inj. correction Cyl.2 0,32 mm3/w
Inj. correction Cyl.3 - 0,35 mm3/w
Inj. correction Cyl.4 0,25 mm3/w

EGR valve opening 41,19 %
Boost pressure 1192 mBar
Desired bost pressure 1047 mBar

a dodając gazu od 1500-2000
Inj. correction Cyl.1 -0,13 mm3/w
Inj. correction Cyl.2 0,24 mm3/w
Inj. correction Cyl.3 -0,36 mm3/w
Inj. correction Cyl.4 0,27 mm3/w



CZY MIAŁ KTOŚ Z WAS TAKI PROBLEM ? i jakie to są koszty ?

Miałem podobny problem z poszarpywaniem i po przejrzeniu netu ....Wyczyściłem zawór EGR i Przepustnice wraz z oczyszczeniem elektroniki przepustnicy z oleju który się tam gromadzi.Link jak oczyścić przepustnice https://www.youtube.com/watch?v=OTRgPerXhns .Po tej operacji problem zniknął :)