Zobacz pełną wersję : Ducato 3.0 mjet 2011 dołożenie i aktywacja tempomatu
Witam serdecznie,
Posiadam Fiata Ducato 3.0 mjet 2011r., niestety nie posiadam w nim tempomatu.....
Mam pytanko:
Dużo jest komplikacji z samodzielnym dołożeniem aktywacją tempomatu?
Trzeba zakupić manetkę, ale czy coś jeszcze?
Zamówiłem EML wraz z oryginalnym softem Multiecuscan więc ewentualna aktywacja nie byłaby problemem.
Proszę o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam
Wpierw sprawdź czy masz wiązkę przewodów z wtyczką, jeżeli masz auto z polskiego salonu to Fiat mógł przyoszczędzić. Jeżeli masz to jest to kwestia dołożenia manetki, która pasuje (jest taka sama) z Fiat Idea/Musa. Podejdzie nawet ze Stilo, ale wyglądem będzie odbiegać. Schemat kostki od tempomatu jest dość prosty. Zwarcie pinów 2 i 4 powoduje aktywację na desce kontrolki od niego. Tutaj na forum poszukaj, jest temat w którym jest schemat. Jezeli masz wiązkę to będzie Plug&Play.
Edit, znalazłem http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/tempomat-ducato-potrzebna-pomoc-schemat-26277/
Auto z Polskiego salonu więc pewnie bez wiązki....
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
jockerr2
28-04-2020, 00:37
Witam mam pytanie czy idzie jakoś łatwo aktywować tempomat w ducato euro5 2012 ?
franek60
07-05-2020, 22:43
Po zamontowaniu manetki trzeba ją aktywować programem i to wszystko,
Podpowiedzcie proszę jak w mes aktywować tempomat? Czy trzeba zmieniać bajty w konfiguracji czy jest jakieś menu w którym to można zrobić.
Koledzy, w którym miejscu powinna być ta wtyczka do podłączenia tempomatu? Na razie nie udało mi się zdjąć osłony kierownicy, zaglądam tylko po lekkim odchyleniu jej z lewej strony, bo śrubki wkręcał i wykręcał chyba jakiś kowal, dwie puściły, jednej nie było, a czwarta ma rozwalony łepek :(
Głęboko jest schowana? o coś zaczepiona, czy wisi luzem?
Kloit777
24-10-2021, 12:27
ten film powinien Tobie pomóc.Nie jest to co prawda Euro 5 ale bardzo podobnie.
https://www.youtube.com/watch?v=8hnCL2fASM0
Hej,
dzięki za link.
Bardzo ciekawy jest też zamieszczony tam link do camperteam.pl. Natomiast - zanim cokolwiek zrobię, chcę się dopytać w kwestii nomenklatury. Ludzie piszą 3-pin, lub 5, 6.
Ja mam w kupionej manetce tylko 3 piny, natomiast gniazdo jest 6-pinowe. I moje pytanie dotyczy właśnie tego, czy 3-pin oznacza 3 piny, czy wtyczkę 3-pinową, jeśli w ogóle takie były.
Moje ducato ma Euro 4, ale jest z 2012, więc z ciemną deską. Wg dokumentacji handlowej były takie same wersje silnikowe z EURO 5.
Na camperteam koleś pisze o 4 przewodach + zasilanie (czyli 5), ale ma podpięte 6 przewodów do 6-pinowej wtyczki.
Na podlinkowanym przez Ciebie filmiku koleś ma wtyczkę 6-pinową, niestety cały czas bawi się tą wtyczką jak k****m i nie jestem w stanie policzyć, ile przewodów do niej dochodzi. Na pewno więcej niż 3.
Oba samochody mają jasną deskę.
EDIT: udało mi się rozebrać osłonę kierownicy. Wtyczki brak.
Dotarłem do kilku filmików na YT po niemiecku, i z jednego z nich do ciekawego wątku na niemieckim forum:
https://www.ducatoforum.de/forum2018/forum/index.php?thread/128325-original-tempomat-beim-x250-nachr%C3%BCsten/&pageNo=1
Są tam schematy, instrukcje podłączenia, instrukcje ciągnięcia kabli, typy złączek, które można / trzeba zamówić, żeby to było profesjonalnie zrobione.
Natomiast ja nadal nie wiem, czy do mojego silnika jest możliwe podłączenia tempomatu i jeśli tak, to którego :D
Tempomaty są trzy - w tym jeden z ogranicznikiem prędkości.
Starszy z wtyczką 6 pinową z podłączonymi 5 pinami do modeli EURO4.
Nowszy z tą samą wtyczką 6 pinową, ale z 2 (tempomat) lub 3 pinami (tempomat+ogranicznik) do modeli EURO5 i EURO6. Te mogą być stosowane zamiennie. Podobno w tych samochodach występowały też dwa rodzaje pedałów gazu, z czego jeden pozwalał na zmianę ustawień ogranicznika poprzez kick-down. Ale ogranicznik może też działać z pedałem bez kick-downu.
Jeśli znajdę jakieś dodatkowe informacje, to się podzielę ;)
EDIT2:
Udało mi się potwierdzić, że do przedliftowego 3 litrowego Ducato NaturalPower były montowane tempomaty. Do poliftowych modeli można zamówić tempomat z ogranicznikiem prędkości. To oznacza tylko tyle, że zamówiłem złą manetkę. Jest z ogranicznikiem, na czym mi zależało. Tak czy inaczej, zostało mi chyba sprawdzić, czy piny, do których w dieslach podłącza się tempomat mam puste. I zamówić dobrą manetkę 5 pinową, żeby sprawdzić, czy to działa.
Albo dotrzeć do forów włoskich, na których być może ten samochód będzie częściej opisywany.
andrewa1
20-11-2021, 02:48
dokładałem tempomat i dorabiałem wiązkę manetkę założyłem od fiata croma 6pin jedynym drobiazgiem to trzeba było poprawić prowadnice do manetki bo ducato ma dłuższe i manetka nie chciała kliknąć w pająku
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.