PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr DPF, zawór EGR oraz usunięcie klap wirowych w kolektorze ssącym ??



woox
26-06-2016, 15:00
Witam, mam możliwość Bravy II z 2013 1.9 MultiJet 150 KM za rozdądne pieniądze i z sprawdzonego zródła. Pytanie do fchowców: czy warto usunąć filtr dpf, zaślepienie zaworu EGR oraz usunięcie klap wirowych w kolektorze ssącym ??? Czyatłem torchę opini na necie u niektóry radzą wykonać te zabiegi. Auto będzie użytkowane miasto/trasa z przewagą na miasto. Min. raz w tygodniu trasa 2x 60km.

Bardzo był prosił o opinie na temat moich zmartwień oraz czy ten silniczek na moje potrzeby sprawdzi sie ???
Dzięki za odpowiedz.

Pandemic88
26-06-2016, 15:32
Polecam ci kolego przeprowadzić ten zabieg jak najszybciej jak chcesz dalej bezpiecznie użytkować

woox
26-06-2016, 15:58
Polecam ci kolego przeprowadzić ten zabieg jak najszybciej jak chcesz dalej bezpiecznie użytkować


Mogłbyś trochę bardziej rozwinąć swoją wiadomość, "bezpiecznie użytkować" ??? Byłbym bardzo wdzięczny.

Pandemic88
26-06-2016, 16:16
Mam na myśli urywające się klapki wirowe które potem wędrują po tłokach niszcząc w ten sposób tłok (ew.gładż cylindra) ,głowicę, turbinę praktycznie motor jest kapen fiken widzę że kolega jest z podkarpacia polecam warsztat pana Władka z firmy CONMIR Chip tuning JTD, JTDm, TiD, TTiD, TDI, CDTI, TDCI, DCI, HDI, CDI, TFSI, TSI, TBI. (http://www.conmir.pl/) z Krakowa ja akurat temat przerabiam w swoje krówce ale u pana Marcina CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://cinsoft.pl/) tak oto wygląda moja fura http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/garaz-klubowicza/56760

woox
26-06-2016, 16:25
Mam na myśli urywające się klapki wirowe które potem wędrują po tłokach niszcząc w ten sposób tłok (ew.gładż cylindra) ,głowicę, turbinę praktycznie motor jest kapen fiken widzę że kolega jest z podkarpacia polecam warsztat pana Władka z firmy CONMIR Chip tuning JTD, JTDm, TiD, TTiD, TDI, CDTI, TDCI, DCI, HDI, CDI, TFSI, TSI, TBI. (http://www.conmir.pl/) z Krakowa ja akurat temat przerabiam w swoje krówce ale u pana Marcina CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://cinsoft.pl/) tak oto wygląda moja fura Fiat Klub Polska - Nasze auta (http://fiatklubpolska.pl/nasze-auta/garaz-klubowicza/56760)

Polecasz ten zakład ??? Jak byś mogł to podaj mi namiary na tego pana Władka z podkarpacia bo z tych linków to wychodzi mi, że są w Krakowie i koło Gliwic.

bob96
26-06-2016, 16:28
czy warto usunąć filtr dpf, zaślepienie zaworu EGR oraz usunięcie klap wirowych w kolektorze ssącym ???

Skoro raz w tygodniu będziesz robił dłuższą trasę, to DPF bym zostawił. Natomiast EGR i klapy wirowe usunął. W mojej Cromce zaraz po zakupie ten zabieg był zrobiony w Krakowie na Belwederczyków w tym zakładzie co kolega Pandemic88 podał wcześniej. Wracając do DPF lepiej go zostawić bo nigdy nie wiadomo co ekolodzy i nasz rząd w przyszłości wymyśli.

piter
26-06-2016, 16:39
W firmie CONMIR pozbyłem się kłopotu z EGR-em. Szybko,sprawnie i tanio.
Tylko EGR, sprawiał kłopot, bo klapek, ani DPF-u na szczęście nie mam( fabrycznie, żeby nie było wątpliwości).

Pandemic88
26-06-2016, 16:41
Tak miej więcej wygląda efekt urwanej klapki wirowej [159] Efekt urwanych klap wirowych. (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/130039-efekt_urwanych_klap_wirowych_.html)

woox
26-06-2016, 17:11
Skoro raz w tygodniu będziesz robił dłuższą trasę, to DPF bym zostawił. Natomiast EGR i klapy wirowe usunął. W mojej Cromce zaraz po zakupie ten zabieg był zrobiony w Krakowie na Belwederczyków w tym zakładzie co kolega Pandemic88 podał wcześniej. Wracając do DPF lepiej go zostawić bo nigdy nie wiadomo co ekolodzy i nasz rząd w przyszłości wymyśli.

Klapy oraz EGR ile trwało zrobienie tego ?? Jestem z Rzeszowa i tak myślę czy w jeden dzień wyrobi się mechanior.

(

Pandemic88
26-06-2016, 17:26
Kolego woox jak wszystko jest na miejscu tak jak to powinno mieć miejsce to bez problemu temat będzie ogarnięty w 1 dzień tak też w swoim przypadku myślałem ale info od pana Marcina mnie strasznie zmartwiło głowica do zdjęcia i zobaczymy co będzie dalej a tu podaję stronę do Krakowa CONMIR Chip tuning JTD, JTDm, TiD, TTiD, TDI, CDTI, TDCI, DCI, HDI, CDI, TFSI, TSI, TBI. (http://www.conmir.pl/)

bob96
26-06-2016, 18:12
Klapy oraz EGR ile trwało zrobienie tego ?? Jestem z Rzeszowa i tak myślę czy w jeden dzień wyrobi się mechanior.

Fakturę mam w samochodzie , w sumie wyszło coś koło 2.4 tyś. ale przy okazji był wymieniany rozrząd, olej w ASB. Fakturę mam w samochodzie, po meczu pójdę do garażu i napisze.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Usuniecie klap wirowych kolektora - 549,99
Diagnostyka pamięci usterek, zaworu recyrkulacji EGR - 100

Zadzwoń do nich, umów się na termin i w ciągu jednego dnia masz problem z głowy :)

woox
26-06-2016, 18:33
Fakturę mam w samochodzie , w sumie wyszło coś koło 2.4 tyś. ale przy okazji był wymieniany rozrząd, olej w ASB. Fakturę mam w samochodzie, po meczu pójdę do garażu i napisze.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Usuniecie klap wirowych kolektora - 549,99
Diagnostyka pamięci usterek, zaworu recyrkulacji EGR - 100

Zadzwoń do nich, umów się na termin i w ciągu jednego dnia masz problem z głowy :)

Ok dzięki wielkie za pomoc, oto mi właśnie chodziło

swichu91
26-06-2016, 18:34
Koledzy czy te klapki występują tez w 1.6 120 KM?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

PuntoEvo_PL
26-06-2016, 22:39
No wlasnie dobre pytanie. A po drugie za co odpowiadaja klapy wirowe i czy ich usuniecie nie biedzie mialo negatywnego wplywu na podzespoly?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bob96
27-06-2016, 09:17
No wlasnie dobre pytanie. A po drugie za co odpowiadaja klapy wirowe i czy ich usuniecie nie biedzie mialo negatywnego wplywu na podzespoly?

Poczytaj :)

Klapy wirowe - ekologiczna bomba zegarowa. Miało być ekologicznie, a wyszło tak sobie - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/klapy-wirowe-ekologiczna-bomba-zegarowa-mialo-byc-ekologicznie-a-wyszlo-tak-sobie/0zd2p)

swichu91
27-06-2016, 22:00
W tym artykule jest wzmianka o silniku 1.9 wiec nadal nie wiem czy jest to "badziewie" w silniku 1.6

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Pandemic88
27-06-2016, 23:36
Kolego swichu91 jak masz motor 1.6 Mjet 120 to klapki też występują tutaj wklejam małą lekturę Fiat Bravo II 1.6 Mjet 120 KM 2012 hatchback 5dr skrzynia ręczna napęd przedni (http://www.chceauto.pl/fiat-bravo-16-mjet-120km-2012-38122/) warto z tym zrobić porządek i to jak najszybciej jak chcesz ten pojazd dalej użytkować bez dodatkowych ogromnych kosztów

vitos
28-06-2016, 09:24
Mam silnik 2.0 MJet już bez DPF z zaślepionym EGR'em. Chciałem dać do czyszczenia kolektor dolotowy, bo nigdy to nie było robione, ale mechanik śpiewa za tę pracę 400 zł. I się zastanawiam, czy ma to sens. Silnik pracuje poprawnie, nic niepokojącego się nie dzieje. Zlecał już z Was ktoś czyszczenie kolektora dolotowego w Waszych autach, jeśli tak, to ile ta czynność kosztowała ?

swichu91
28-06-2016, 12:58
A ja mam jeszcze takie pytanie czy usuniecie klapek wiąże się z podłączeniem auta pod komputer? Czy po prostu wyciągamy usuwamy i tle? Pytam bo będę auto podstawial do mechanika na czyszczenie egr (przed usunięciem) i moze by mi to zrobil przy okazji.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

gargamel86
29-06-2016, 13:26
to raczej odwrotnie:) egr przy okazji klapek hehe;) ja to bym je wywalil a silownik zostawil zeby sobie na sucho jezdzil:) a w kompie wtedy nie robilbym nic:)

zuupek
30-06-2016, 10:52
A gdzie usunę te klapki w Wawie i jaka cena ? Egr i Dpf już nie mam.

Pandemic88
01-07-2016, 23:38
Kolego vitos zadzwoń do specjalisty w temacie fiata CINSOFT Marcin Kowalski Tel +48502453680 CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://cinsoft.pl/) :yahoo:

zuupek
02-07-2016, 19:45
Kolego vitos zadzwoń do specjalisty w temacie fiata CINSOFT Marcin Kowalski Tel +48502453680 CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://cinsoft.pl/) :yahoo:

To jest 300 km od Wawy. W Wawie lub okolicach ktoś się tym zajmuję ?

PatrykL
03-07-2016, 21:18
PabloGarage - specjalista od włoszczyzny

irqus
07-07-2016, 09:03
A gdzie usunę te klapki w Wawie i jaka cena ? Egr i Dpf już nie mam. w kraku około. Zapytaj w serwisie fiata

bzykol
07-07-2016, 11:23
Mam silnik 2.0 MJet już bez DPF z zaślepionym EGR'em. Chciałem dać do czyszczenia kolektor dolotowy, bo nigdy to nie było robione, ale mechanik śpiewa za tę pracę 400 zł. I się zastanawiam, czy ma to sens. Silnik pracuje poprawnie, nic niepokojącego się nie dzieje. Zlecał już z Was ktoś czyszczenie kolektora dolotowego w Waszych autach, jeśli tak, to ile ta czynność kosztowała ?
Ja czyściłem w swoim jtd 115. U mnie auto w ogóle nie jechało do 2000 obr. Jak turbo przepchało trochę powietrza to coś tam było lepiej, ale też bez rewelacji. Też płaciłem ok 400 zł. Moim zdaniem szkoda wydawać pieniędzy skoro jest ok.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

vitos
07-07-2016, 11:30
Moim zdaniem szkoda wydawać pieniędzy skoro jest ok. Właśnie tak sobie pomyślałem. Ponadto za niedługo kroi mi się wymiana przedniego zawieszenia, dlatego będę brał się za istotne rzeczy a nie za fanaberie.

Rollo
29-07-2016, 12:05
Witajcie, właśnie wczoraj moje Fiateratti przeszło zabieg usuwania klapek i EGR'a wraz z lekką korekcją mapy paliwa.
Jedyne co mogę powiedzieć to te, że byłem szczęśliwcem któremu klapka wpadła do silnika przy przebiegu 115kkm i nie wyrządziła szkód. Tu jest link ze zdjęciami do kolegi który to "opedził" https://www.facebook.com/770283623108308/photos/pcb.814913898645280/814913678645302/?type=3&theater
ogólnie rzecz biorąc jest znaczna poprawa na + jesli chodzi o odczucia z jazdy. Za jakiś czas (jak nacieszę się dynamiką silnika) napiszę jak wygląda spalanie:)

gargamel86
31-07-2016, 22:36
pochwal sie jaka cena za wszystko:)

Rollo
01-08-2016, 15:07
za całość wyszło 800zl:)

gargamel86
03-08-2016, 14:00
spoko cena ale rozrząd też nowy zakładany był??chyba że ryzykowałeś;)

Rollo
04-08-2016, 09:49
nie chciałem ryzykować i rozrząd był wymieniany zaraz po zakupie:) teoretycznie wg zaleceń producenta 115-120kkm lub 5lat więc jakby nie patrzeć auto z 2007 się kwalifikuje.

gargamel86
04-08-2016, 12:39
tak tak rozumiem:) ale czy podczas tej roboty z klapkami wymieniałeś czy założyłeś zpowrotem ten co był?? bo ludzie różnie mówią, że nie zakłada się ponownie tego samego paska itd:)ps cena myślę że całkiem ok:)a klapki poleciały też z programu czy siłownik sobie na pusto pracuje??

Rollo
05-08-2016, 09:25
Silniczek krokowy/siłownik został na stole a z oprogramowania "poszły linijki" związane z EGR'em i klapkami. Pasek rozrządu został "stary" (stwierdziliśmy że po 25kkm od wymiany nie ma potrzeby wymieniać). Miałem jeszcze pochwalić się spalaniem. wg komputera pokładowego spalanie utrzymuje się na poziomie 6l/100km z 250km przy średniej prędkości 44km/h. Zobaczę jak będzie wyglądało spalanie z całego zbiornika. Dla porównania wcześniej rzeczywiste spalanie utrzymywało się na poziomie 6,8-7,2l/100km a komputer zaniżał wartości o około 0,5-0,8l/100km (90% kilometrów pokonuje w cyklu mieszanym).

gargamel86
05-08-2016, 11:17
takie rozwiazanie z zakladaniem ponownym paska ma wielu przeciwnikow:) a ja w sumie zrobibym to samo;) mam zamiar u siebie to robic ale ma wlasnie najechane 30 tys na rozrzadzie wiec chyba poczekam jeszcze z rok i zaloze nowy;) nie przestawaj i chwal sie odczuciami po robocie i jak sprawuje sie autko:)