PDA

Zobacz pełną wersję : KUPNO Punciaka, jaki wybrać rocznik



UFOs
23-06-2016, 14:47
Elo zabieram się własnie do kupna punciaka budżet 25k zł i pytanka mam w jakie ewentualnie roczniki się pchać, chcę docelowo LPG założyć sekwecje dlatego oczywiści tylko benzyna. Panowie co wybrać, a czego omijać, jeśli ma ktoś coś mądrego do podzielenia się to bardzo proszę.

Druga sprawa to przy zakupie jak sprawdzić przebieg, bo ogólnie nie pasuja mi te przebiegi z Niemiec, posiadam kabelek Viaken KKL usb i drugi, ELM327 CAN Bluetooth, oczywiści do dyspozycji lapek z Windowsem i tel z Androidem. Ma ktoś jakiś pomysł ? Słyszałem że da się zczytać prawdziwy przebieg z "Poduszek" !?!?, (niby na kablu Viaken... jest przełacznik na poduszki, ale jakim programem ?)

Z góry dzięki, i sory na szybko pisze, a cały dzień już na lapku i mam dość ;)

Pozdrawiam wszystkich właścicieli FIATA :D

Co do wrogów LPG, powiem tyle: dobra sekwencja nie jest zła.

bnbn1
16-07-2016, 23:29
z tego co wiem to były/są 4 wersje z silnikiem benzynowym, czyli

1,2 65/69 mustangów (najprostrzy i najbardziej neizawodny silnik)
1,4 77 mustangów (ten ma wariator faz rozrządu, co nie jest wadą ale trzeba uważać przy zmianie rozrządu)
1,4 multiair 105 mustangów
1.4 multiair z turbiną 135 mustangów

były jeszce 2 wersje abarth.... no ale montowac do 180 mustangów korek wstydu.... to by mógł być przesadyzm :)

sprawdza sie fiat ecu scan, mozesz go tutaj sicągnąc (starsza wersja) albo pogrzebac w necie, generalnie auta sprowadzane z rajchu to albo są odświerzane licznikowo (bo tam auta z małym przebiegiem są droższe niż w polsce) albo sa po biciu... innych się nie sprowadza bo sie to by handlażowi nie opłacało (chyba że sam sprowadzasz i godzisz się na wyższą cenę)

najlepiej to kupić cos w polsce od kogoś kogo znasz, czasem dilerzy sprzedają po klientach co zostawili furę w rozliczeniu.... no ja swojego jeszce nie sprzedaje, wiec nie zaoferuje, ale jak na jego przebieg 100 tyś to generalnie nic go nie boli (jedynie ostatnio przegum uwszczelniałem oraz był uszczelniony wybierak skrzyni ), i zapowiada się że drugie tyle wykręci bez problemu.

i dobra rada nie kupuj 3 drzwiowej wersji bo jest mało wygodna, chyba że jeździsz sam, za to w 5 drzwiowej lubią w lato skrzypieć ograniczniki :-(

obejrzyj go dokładnie od spodu, wszelkie uszczelniacze na przegubach, czy amory nie ciekną, standardowe "wyposażenie" to cieknący wybierak skrzyni. i zabierz na oglądanie kogoś nawet nie musi sie znać na motoryzacji bo osoba która nie kupuje potrafi chłodnym okiem zauwazyć to czego sam przeoczysz.

s1108
27-07-2016, 16:20
z tego co wiem to były/są 4 wersje z silnikiem benzynowym, czyli

1,4 77 mustangów (ten ma wariator faz rozrządu, co nie jest wadą ale trzeba uważać przy zmianie rozrządu)


Ten silnik nie ma nic takiego co piszesz. Mam auto z tym motorem. To jest dokładnie taki sam blok silnikowy co 1,2. Różni się jedynie średnicą tłoków. Uważam, że to bardzo dobra i dopracowana jednostka. Może nie jest super oszczędna, ale mój egzemplarz (mowa o 1,4 77KM) spala średnio w mieście 6,1 a w trasie przy 100 km/h 4,3, autostrada 140 km/h 8,1

Pozdrawiam
Kri$P

nygus
02-08-2016, 13:21
Ten silnik nie ma nic takiego co piszesz. Mam auto z tym motorem. To jest dokładnie taki sam blok silnikowy co 1,2. Różni się jedynie średnicą tłoków. Uważam, że to bardzo dobra i dopracowana jednostka. Może nie jest super oszczędna, ale mój egzemplarz (mowa o 1,4 77KM) spala średnio w mieście 6,1 a w trasie przy 100 km/h 4,3, autostrada 140 km/h 8,1

Pozdrawiam
Kri$P

Ten silnik ma zmienne fazy. Nie ma tam typowego wariatora, a za sterowanie fazami odpowiedzialne jest ciśnienie oleju.
Jest to świetne rozwiązanie, bo zupełnie bezobsługowe, niemniej nie powinno się wymieniać rozrządu bez blokad.

bnbn1
05-08-2016, 00:10
Ten silnik ma zmienne fazy. Nie ma tam typowego wariatora, a za sterowanie fazami odpowiedzialne jest ciśnienie oleju.
Jest to świetne rozwiązanie, bo zupełnie bezobsługowe, niemniej nie powinno się wymieniać rozrządu bez blokad.

a pomyślec że ja wymieniłem bez blokady...tylko że to zrobiłem z głową, ale tak jak mówisz dobzre mieć blokadę, wtedy to się teoretycznie szybciej i prosciej wymienia, a zrobił już od wymiany w 6 tygodni 2000 km :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ten silnik nie ma nic takiego co piszesz. Mam auto z tym motorem. To jest dokładnie taki sam blok silnikowy co 1,2. Różni się jedynie średnicą tłoków. Uważam, że to bardzo dobra i dopracowana jednostka. Może nie jest super oszczędna, ale mój egzemplarz (mowa o 1,4 77KM) spala średnio w mieście 6,1 a w trasie przy 100 km/h 4,3, autostrada 140 km/h 8,1

Pozdrawiam
Kri$P

blok ten sam głowica już nie :-)

s1108
08-08-2016, 16:55
a pomyślec że ja wymieniłem bez blokady...tylko że to zrobiłem z głową, ale tak jak mówisz dobzre mieć blokadę, wtedy to się teoretycznie szybciej i prosciej wymienia, a zrobił już od wymiany w 6 tygodni 2000 km :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



blok ten sam głowica już nie :-)

Zwracam honor, faktycznie jest coś przy pokrywie zaworów i faktycznie ma to coś wspólnego z fazami rozrządu.
Zainteresuję się tym bardziej, kiedy przyjdzie czas na wymianę paska.

Pozdrawiam
Kri$P

piohol
09-08-2016, 16:22
Polecam punto evo z euro 4.
Zalety:
Nowocześniejsza deska rozdzielcza a co za tym idzie przyjemniejsze dla oka wnętrze niż w grande punto przed rokiem 2012.
Brak dodatkowych bajerów typu system start stop, hill holder i temu podobnych wynalazków mniej rzeczy do psucia a co za tym idzie niższe koszty eksploatacji System blue&me to element bardzo przydatny w czasie jazdy jeżeli komórka jest twoim narzędziem pracy ale i w sytuacjach gdy nie lubisz płacić mandatów za rozmowy przez komórkę w czasie jazdy.
Silnik 1.4 77kM jest motorem który nie sprawia problemów pewnie jeżeli lubisz jeździć dynamicznie to szału nie będzie ale do normalnej miejskiej jazdy spokojnie wystarcza. Jeżeli planujesz wykorzystywać kropkę głównie do jazdy z prędkościami autostradowymi to nie będzie to dobry wybór samochodu.
Co do sprawdzenia przebiegu możesz kabelkiem ELM 327 sprawdzić przebieg w sterowniku silnika. Nie pamiętam dokładnie ale chyba sterownik ABS-u też zapisuje przebieg autka oraz zapis przebiegu w liczniku.