PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo po regeneracji hamulców tył trzęsie budą



diego1121
23-06-2016, 07:18
Witam, jest taki problem. Ostatnio robiłem hamulce z tyłu, szczęki, cylinderki oraz samoregulatory musiałem kupić bo jednego nie było w kole i wogole nie hamowalo.. (240zl w serwisie). Po złożeniu wszystkiego jadąc ok. 90km/h hamuje i trzęsie mi budą. Odkryłem lekki luz Góra dół na tylnym lewym kole (tam nie było samoregulatora) . Ten luz może powodować trzęsienie budą podczas hamowania? To napewno od tyłu bo podczas jazdy zaciągnąłem lekko ręczny i czułem, że trzęsie. Jeżeli wina wahacza to widziałem zestawy naprawcze na allegro z jakąś tulejką/śrubą i czy wymiana tego jest trudna? Luz jest na tej tulejce? Pozdrawiam

pit14
23-06-2016, 12:26
Witam . Luz w wahaczu może mieć wpływ na trzęsącą się budę , bo koło chodzi Ci na boki , sprawdź jeszcze tylną belkę , czy nie ma luzów w mocowaniu i czy nie jest pęknięta . A wymiana zestawu naprawczego , albo nie jest prosta , albo jest - to zależy czy śruba jest zapieczona czy nie , ja obcinam diaxem łeb śruby i walę młotkiem w śrubę aż wyjdzie - reszta to już jest "bajka?:cool: . musisz jeszcze odkręcić stabilizator 3 śruby - które się urywają , i jeszcze , jak szukasz zestawu naprawczego , to bierz łożyska z metalowymi koszyczkami CBK323B dobrej firmy . Pozdrawiam

diego1121
23-06-2016, 16:10
Nie mam luzu na boki tylko Góra dół :)

pit14
23-06-2016, 18:20
Nie mam luzu na boki tylko Góra dół :):cool: myślę , że masz , podjedź na diagnostykę i sprawdź - jeśli wahacz powiedział PAPA :cool:- przy hamowaniu !!!!

diego1121
23-06-2016, 20:31
Ok. Ile wychodzi kasy za robotę u mechanika? I co trzeba rozbierać by go zregenerować?

vabank4
23-06-2016, 21:58
Jestem świeżo po regeneracji. Mechanik wziął 300zł za robotę + 120zł zestaw naprawczy. Oczywiście naprawa dwóch stron.

diego1121
24-06-2016, 07:45
Jeszcze jedno pytanko, wcześniej miałem na jednym kole tak, że jak ręczny zaciągnąłem to ni chu koło nie dało się ruszyć, nawet podczas jazdy stawało Odrazu w miejscu, a teraz taki no trochę słaby jest. Dlaczego?

pit14
24-06-2016, 15:42
Jeszcze jedno pytanko, wcześniej miałem na jednym kole tak, że jak ręczny zaciągnąłem to ni chu koło nie dało się ruszyć, nawet podczas jazdy stawało Odrazu w miejscu, a teraz taki no trochę słaby jest. Dlaczego?może korektor siły hamowania jest zardzewiały i nie puszcza odpowiednio płynu hamulcowego

diego1121
24-06-2016, 16:45
To do ręcznego też używany jest płyn?

pit14
24-06-2016, 19:33
Nie, ale jeśli rozpieraki słabo chodzą bo jest skorodowany korektor to jak ci ma zablokować ręczny? Na dodatek założyłeś wszystko nowe tak że daj czasu żeby się w bębnach ułożyło

diego1121
24-06-2016, 20:50
Przed wymianą było git. Więc z dnia na dzień by się korektor nie zespół akurat po wymianie.

pit14
24-06-2016, 22:49
Przed wymianą było git. Więc z dnia na dzień by się korektor nie zespół akurat po wymianie.albo wężyk nie puszcza płynu -tak miałem, po wymianie klocków

asykom15
25-06-2016, 18:36
Poczekaj jak szczęki się dotrą i w tedy podciągnji linkę, wszystko się ułoży. Jeżeli by płyn się nie cofnął to by koło robiło się ciepłe, sprawdź to.

diego1121
26-06-2016, 00:45
Normalnie się cofa.

Pandemic88
26-06-2016, 15:30
Samoregulator szczęk może wadliwy (pęknięta blaszka ) lub żle ustawiony też to ostatnio przerabiałem

diego1121
26-06-2016, 22:28
Kupiłem dwa nowe. Więc, jak go ustawić?

diego1121
28-06-2016, 07:05
Jak kurde te regulatory ustawić czy ręczny był dobry i koło nie hamowalo?

wpfiat
28-06-2016, 08:39
Zakładasz je, ale tak aby bębny weszły i kolo się kręciło bez przeszkód, wrzucasz bębny i wciskasz pedał hamulca. Wyreguluje się samo. Po to to jest.

diego1121
29-06-2016, 14:26
Dłuższy czas już jeżdżę i ręczny nadal lichy.