leelook
19-06-2016, 20:56
Witam wszystkich forumowiczów! W Idei 1.4 16 V (przebieg 120 000 km) od kilku miesięcy jest ten sam problem: na ciepłym silniku i jałowych obrotach potrafi co kilkadziesiąt sekund zadławić się (jednocześnie zatrzęsie całą budą), natomiast przy przyśpieszaniu trzeba bardzo delikatnie obchodzić się z pedałem gazu - jak delikatnie się przyśpiesza, silnik działa OK, ale depnięcie w podłogę powoduje dławienie i krztuszenie, szczególnie poniżej 3000 obr/min. Jeśli chodzi o falowanie obrotów - tutaj tego nie ma, auto zawsze utrzymuje stabilne obroty, zarówno po odpaleniu (na zimnym 1200), jak i na ciepłym (wraz z zagrzewaniem silnika spada zadana wyliczana przez komputer i w ślad za tym płynnie schodzą obroty aż do 750 po pełnym zagrzaniu).
Auto nie ma instalacji LPG, a tematy z problemem szarpania, które tutaj przeglądałem, dotyczą głównie aut z LPG. Po wymianie świec na chwilę jakby było lepiej, ale po paru tygodniach problem powrócił, więc kolejne podejrzenia padają na cewki - jak je sprawdzić, czy są dobre? Mogę kupić używkę za 30 zł z Allegro, ale też nie będę miał pewności, że będzie sprawna. Kupować nową z kolei to już wydatek, a może w ogóle tu nie chodzi o cewki i byłby to niepotrzebny wydatek. Na desce rozdzielczej nie świecą się żadne podejrzane kontrolki, MES też nie pokazuje żadnych błędów silnika. Parametry bieżące podczas pracy silnika wyglądają OK (przynajmniej te, które mi coś mówią). Porobiłem zrzuty ekranu z danych, które odczytałem dzisiaj. Jeśli ktoś wychwyci coś podejrzanego, będę bardzo bardzo wdzięczny za pomoc.
240952409624097240982409924100
Auto nie ma instalacji LPG, a tematy z problemem szarpania, które tutaj przeglądałem, dotyczą głównie aut z LPG. Po wymianie świec na chwilę jakby było lepiej, ale po paru tygodniach problem powrócił, więc kolejne podejrzenia padają na cewki - jak je sprawdzić, czy są dobre? Mogę kupić używkę za 30 zł z Allegro, ale też nie będę miał pewności, że będzie sprawna. Kupować nową z kolei to już wydatek, a może w ogóle tu nie chodzi o cewki i byłby to niepotrzebny wydatek. Na desce rozdzielczej nie świecą się żadne podejrzane kontrolki, MES też nie pokazuje żadnych błędów silnika. Parametry bieżące podczas pracy silnika wyglądają OK (przynajmniej te, które mi coś mówią). Porobiłem zrzuty ekranu z danych, które odczytałem dzisiaj. Jeśli ktoś wychwyci coś podejrzanego, będę bardzo bardzo wdzięczny za pomoc.
240952409624097240982409924100