PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektor dolotowy co to może być?



master78
14-06-2016, 23:37
Witam wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Croma z silnikiem 1.8 16V.
Mam pytane głównie do użytkowników tej wersji silnikowej.

Otóż przeglądając komorę silnika jak i sam silnik i jego osprzęt natrafilem na coś co do końca nie wiem czym jest.

Mianowicie z tyłu silnika przy kolektorze dolotowym z jego prawej strony jest coś w rodzaju przepustnicy lub regulatora. Problem w tym, że przepustnica ta nie jest do niczego podłączona a gniazdo/wtyk nie ma pinów.

Żadna instalacja nie jest z nią powiązana. Czy w Waszym przypadku też tak jest a jeśli nie to za co jest odpowiedzialne to urządzenie.

Z góry dzięki za informacje.

jaro190
14-06-2016, 23:54
jak byś wrzucił fotkę to by było trochę prościej zgadywać co tam siedzi i do czego służy

KOBRA
15-06-2016, 09:13
Może klapa wirowa , a raczej jej sterowanie.

master78
15-06-2016, 10:10
Postaram się wrzucić dzisiaj zdjęcie ale klapy wirowe w sulniku benzynowym 1.8 też występują?

master78
15-06-2016, 12:31
Wrzucam zdjęcie tego ustrojstwa z prośbą o info co to jest i dla czego nie ma podłączenia. Jak wspomniałem wcześniej wtyk jest bez pinów i nie podchodzi do niego żadna instalacja.

24059

Ponadto mam pytanie czy ktoś z Was spotkał się z takim przewodem? Wychodzi ze skrzynki i idzie gdzieś w dół do przegrody silnika.

24060

master78
15-06-2016, 14:49
Tyle odwiedzin i nikt się z tym nie spotkał?

bob96
15-06-2016, 14:53
Tak się składa ze na forum jest mało użytkowników Cromki z silnikiem 1.8 :|

maka131
15-06-2016, 14:57
kompletnie nie znam tego silnika ale czy tam to nie siedzi alternator, mówię o tym złączu do którego nic nie jest podpięte. może to tylko na zdjęciu tak wygląda, ale coś się tam świeci jakby były jednak tam na wyjściu jakieś piny

z kablem nie pomogę. jeśli nie masz auta od nowości to pewnie poprzedni właściciel coś dołożył i obwód zabezpieczył bezpiecznikiem. trzeba by iść po kablu i sprawdzić gdzie się kończy.

irqus
15-06-2016, 15:16
amoze poporstu tam miało coś być ale Twoja wersja wyposażenia tego nie posiada i miejsce jest puste że tak powiem. Co do bezpiecznika to idź po kablu albo wyjmij bezpiecznik i zobacz co nie działa.

master78
15-06-2016, 15:26
kompletnie nie znam tego silnika ale czy tam to nie siedzi alternator, mówię o tym złączu do którego nic nie jest podpięte. może to tylko na zdjęciu tak wygląda, ale coś się tam świeci jakby były jednak tam na wyjściu jakieś piny

z kablem nie pomogę. jeśli nie masz auta od nowości to pewnie poprzedni właściciel coś dołożył i obwód zabezpieczył bezpiecznikiem. trzeba by iść po kablu i sprawdzić gdzie się kończy.

Co do świecących jakby pinów to niestety są puste miejsca czyli otwory na wylot i tak to wygląda na zdjęciu. Z boku tego czegoś wygląda tak jakby brakowało np. obudowy/osłony i widać w środku jakby prowadnicę. Myślałem na początku, że to jakaś dodatkowa przepustnica ale skoro nie ma żadnej brakującej wiązki do niej to może faktycznie atrapa.

Pytanie tylko po co montować coś takiego.

maka131
15-06-2016, 15:56
zobacz do czego ten plastik, złącze jest przykręcone. idąc dalej pomysłem o alternatorze, może byłe regenerowany, warsztat zepsuł lub zgubił plastikowa osłonę mostka i dobrali od innego. w innym modelu mogło w niej być wyjście w tym miejscu i teraz ma zagwozdkę. podobnie może być z innym urządzeniem.

miszko
15-06-2016, 16:02
Zrób więcej zdjęć, może zrób tak, że włóż telefon między te przewody i obfotografuj ile się da. Może znajdziesz chociaż jakąś nalepkę z numerem/oznaczeniem.
Co do drugiego to widać po bezpieczniku i kablu, że to jakaś własna modyfikacja. Pozostaje Ci iść kablem, tak jak koledzy przedmówcy mówią, i dojdziesz do źródła.

master78
15-06-2016, 16:25
zobacz do czego ten plastik, złącze jest przykręcone. idąc dalej pomysłem o alternatorze, może byłe regenerowany, warsztat zepsuł lub zgubił plastikowa osłonę mostka i dobrali od innego. w innym modelu mogło w niej być wyjście w tym miejscu i teraz ma zagwozdkę. podobnie może być z innym urządzeniem.

Alternator jest z przodu a to coś jest za silnikiem bliżej przegrody. Załączam zdjęcie poglądowe, strzałką zaznaczyłem miejsce w dole. Wygląda jakby to było przykręcone do kolektora dolotowego.

24061

KOBRA
15-06-2016, 18:02
Może to pomoże
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/częśći/102/55/92/1/2T/0/0/M41/0/GS/kolektor-ssacy-

master78
15-06-2016, 18:23
Na wstępie dzięki za zainteresowanie, ale przeszukałem zdjęcia poszczególnych elementów i jak na złość żaden z elementów nie pasuje do tego mojego. Sprawdzę dokładnie gdzie to jest przymocowane i czy są jakieś oznaczenia bo nie daje mi to spokoju.

mietus555
15-06-2016, 19:48
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale może to być zawór recyrkulacji spalin. Można sprawdzić to szukając w silniku u Opla 1,8 XEP

scrabit
15-06-2016, 20:09
Ten kabel z bezpiecznikiem.. nie masz może dolozonego modułu drl?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

master78
15-06-2016, 20:35
Świateł do jazdy dziennej nie mam zamontowanych ani też modułu do świateł drogowych. Będę musiał z kanału sprawdzić gdzie prowadzi ten kabel.

Co do tego ustrojstwa o które pytam, to przyglądałem się dzisiaj dokładniej i zwróciłem uwagę, na to że:
- całość wykonana jest z plastiku,
- za sprawą braku obudowy bocznej widać prowadnicę/cięgno zakończone z dwóch stron tak jakby kulką
- jeden koniec cięgna znajduje się w samym module
- drugi koniec cięgna wchodzi poniżej do jakiejś plastikowej puszki która jest usytuowana poniżej prostopadle do tego elementu
- zero wolnych wiązek przewodów, które można by uznać, że należą do tego.

Aras37
16-06-2016, 12:09
Co do bezpiecznika ,może masz gdzieś w kabinie dodatkowe zasilanie do czegoś CB lub ładowanie fona .
Ja miałem pod fotelem kierowcy do CB ,znalazłem przez przypadek :-)

master78
16-06-2016, 15:57
W aucie jest zainstalowany zestaw Parrot CK3100, więc może to od tego. Wyciągnę bezpiecznik i sprawdzę ale z drugiej strony zestaw uruchamia się dopiero po przekręceniu kluczyka.

przemek88
19-06-2016, 03:22
od Parrota nic nie powinno być pod maską. Wszystkie przewody powinny być za radiem

michael14519
22-06-2016, 11:18
To przy kolektorze ssącym w mojej Cromce wygląda identycznie i też jest nie podłączone więc chyba tak ma być

master78
22-06-2016, 21:11
Super dzięki za potwierdzenie.

Byłem w końcu w ASO i tam też powiedzieli, że chyba :) tak ma być.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


To przy kolektorze ssącym w mojej Cromce wygląda identycznie i też jest nie podłączone więc chyba tak ma być

Mam też do Ciebie pytanie skoro masz silniczek 1.8. Jaką masz wersję wyposażenia? Pytam bo ja mam wersję Dynamic i interesuje mnie jedna sprawa. Mam klimatyzację automatyczną/klimatronik i wydaje mi się że działa ok ale zastanawia mnie brak czujnika nasłonecznienia. Mam w tym miejscu dziurę tak jakby go brakowało i zastanawia mnie czy powinien być obowiązkowo przy klimatroniku. Jak sprawa wygląda u Ciebie?

mietus555
22-06-2016, 22:33
Bo czujnik nasłonecznienia wpadł do środka. Wsadź palec w tą dziurę i pociągnij ten kwadratowy plastik do góry następnie poszukaj wewnątrz tej dziury kabelka z czujnikiem nasłonecznienia i zamontuj go z powrotem w tym miejscu, w którym był pierwotnie.

master78
23-06-2016, 19:50
Bo czujnik nasłonecznienia wpadł do środka. Wsadź palec w tą dziurę i pociągnij ten kwadratowy plastik do góry następnie poszukaj wewnątrz tej dziury kabelka z czujnikiem nasłonecznienia i zamontuj go z powrotem w tym miejscu, w którym był pierwotnie.

Faktycznie zrobiłem jak napisałeś i zguba się znalazła nie wiem czy to coś zmieni w działaniu klimy ale wielkie dzięki.