Zobacz pełną wersję : drgania kabiny po puszczeniu pedalu gazu
Witam mam taki problem a mianowicie po odpuszczeniu pedalu gazu powyzej ok 2,5 tys obrotow samochod wchodzi w drgania zejdzie troszke z obrotow i nagle puszcza i jest ok, jade np 130 km/h i jak puszcze pedal to zejdzie do 100 km/h i puszcza (zawsze przy 100 puszcza) i jest ok, kiedy drgania sie pojawia i nacisne gwaltownie hamulec to w tym momencie odpuszcza, spotkal sie ktos z czyms podobnym?
cenioormo
31-05-2016, 00:20
Ja mam podobnie ale baardzo rzadko, podejrzewam półosie lub przeguby, poduszki u siebie wykluczam bo mam wszystkie nowe.
arturro2010
31-05-2016, 18:54
Na 99% przeguby, wcześniej nie mogłem jechać tak mi tłukło i drżała cała buda, na szybko wymieniłem prawy krzyżak i już tylko delikatne drżenie zostało. Trzeba by było cały komplet wymienić ale nie miałem "czasu" na takie wydatki.
Ale teraz pytanie jak zdiagnozować która strona jest do wymiany, na ostrych zakrętach nic nie puka, jest wszystko ok
arturro2010
01-06-2016, 15:29
U mnie jak położyłem się pod samochodem i szarpałem za półoś przy przegubach wewnętrznych to prawy stukał i czuć było duży luz.
cenioormo
01-06-2016, 15:50
dokładnie, taki sposób jest najlepszy. teraz moje pytanie...wymienić całą półoś czy da się tańszym kosztem to naprawić bo powiem szczerze nie mam pojęcia co z tym tematem zrobić u mnie. U mnie zasadniczo nic się nie tłucze i jest wszystko okej ale raz na miesiąc się zdarzy cos takiego jak silnik schodzi z wyższych obrotów. Tak więc autko jeszcze pojeździ trochę do momentu rozsypania się, ale chciałbym wiedzieć co potem.
arturro2010
01-06-2016, 19:08
Może wystarczy zdjąć osłonę i zobaczyć czy jest dużo smaru, u mnie było sucho :o krzyżak był w opłakanym stanie kielich też podrobiony. Kupiłem całą półoś jednak nie nadała mi się choć miała być do JTD 115km. Kupiłem sam krzyżak za 98zł i to założyłem, dałem więcej smaru i śmiga pół roku już. U Ciebie kolego może jest w lepszym stanie to jeszcze da lepsze efekty.
Ważna kwestia. najpierw zdejmij półoś aby zdiagnozować który masz krzyżak bo występują dwa. Jeden na "szpilkach" a drugi na łożyskach. Ja miałem dwa różne po obu stronach.
Kup smar molibdenowy.
Jeszcze ilość zębów jest ważna. Ja wczoraj dowaliłem smaru do krzyżaka i drgania między 80 a 120 ustały. Ale i tam ma luz. Żeby sprawdzić czy ma luz to złap kielich i kręć przód i tył i będziesz czuł w rece luz jak posiada.
Ilość zębów jest taka sama. Chyba 24 albo 26. Różnica jest w łożyskach.
Dziękuję za rozjaśnienie tematu, za 3 tyg zjeżdżam do polski to sprawdze te półośki co tam u nich słychać.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.