PDA

Zobacz pełną wersję : Uszkodzenie kluczyka przy wymianie obudowy



Merethur
30-05-2016, 14:11
Witam, posiadam Fiata Cromę 1.9 120km, ok 2 lata...
Nie miałem do tej pory z nią problemów których nie dałem rady sam rozwiązać, lub rozwiązać po przejrzeniu forum w poszukiwaniu podobnych przypadków...
Tym razem sam narobiłem sobie szkody, a mianowicie chciałem wymienić obudowę kluczyka ponieważ w starej popękały przyciski i kiepsko działały...
Podczas otwierania obudowy zawadziłem o cewkę na czubku płytki scalonej i ją niestety oderwałem....
Elektronik u mnie w pracy podmienił cewkę z drugiego kluczyka który nie działał (dostałem oba w dniu zakupu ale ten nie działał od razu...). Sprawdził miernikiem czy cewka dostaje prąd, zasilanie cewki jest ale kluczyk nie jest rozpoznawany przez stacyjkę... Wyświetla się komunikat Electronic Key Not Recognaized i nie pozwala włączyć zapłonu...
Co można by zrobić aby auto uruchomić choćby awaryjnie... Pozdrawiam

maka131
30-05-2016, 16:06
sprawdź czy uda Ci się uruchomić awaryjnie, tak jak jest to opisane w instrukcji.
jeśli masz kartę z kodem proponuję dorobić nowe kluczyki

23865
23866

Merethur
31-05-2016, 10:18
Niestety nie pozwala się uruchomić, nawet nie uruchamia zapłonu po przekręceniu w pozycję ON...

maka131
31-05-2016, 14:39
no to nie wiem czy nie zostanie Ci pójść do ASO i nowy sprawny kluczyk kupić. ewentualnie jakiś fachowiec co umie go zaprogramować żeby działał. na tym forum już ktoś rozpisywał się o wymianie kluczyka bo mu nie działał.

a ten elektronik sprawdzał czy cewka jest sprawna? może obydwie cewki są uszkodzone.

ARS
31-05-2016, 16:47
Jeśli nie masz karty kodu to w ASO zapłacisz majątek 1000zł w plecy (za dorobienie kluczyka i karty kodu)
pzdr

Ricardus
31-05-2016, 17:04
Poszukaj w internecie firmy Scan z Łodzi, ul. Obywatelska i zadzwoń do nich. Jest szansa że pomogą.

Lucek_
31-05-2016, 18:31
Mi się wydaje że z kartą kodów trzeba dać ok 1100-1200 w serwisie. Bez karty jeszcze więcej.

Gość na hali targowej (Rzeszów) dorabia kluczyki (pytałem niedawno) i ma opcję ekonomiczną do Cromy, ok 400 zł (widziałem nówka kluczyk w folii). W tej wersji kluczyk nie ma opcji otwierania Cromy z pilota. Gość powiedział że do Cromy jeszcze nie rozpracowali pełnego systemu otwierania z pilota. Przypuszczam że trzeba otwierać tym mechanicznym (pod klamką), który też jest dorabiany. Przypuszczam że odpalanie silnika odbywa się już normalnie zaś jedyna dysfunkcja tego kluczyka polega na kłopotliwym otwieraniu drzwi.

Zastanawiam się też czy ten mechaniczny kluczyk działa jak centralny (czyli zamyka i otwiera wszystkie drzwi)? Pan sugerował że ten dorabiany należy traktować raczej jako zapasowy (jeśli ktoś ma tylko jeden w zestawie). Ja tak właśnie mam i zastanawiałem się nad dorobieniem zapasu (na wypadek zgubienia lub zepsucia oryginału daleko od domu).

Ps. Ktoś na forum pisał że gdzieś w Polsce jest Pan który dorabia klucze do Cromy za mniejsze (niż serwis) honorarium (zakładam że był to normalny kluczyk a Pan był elektronikiem ). Może ktoś zna namiary...to można by się z nim skontaktować. Może przy hurtowym zamówieniu dałby jakiś rabat.

Pepi75
31-05-2016, 19:55
Nie straszcie, za fiat code dasz 230 zloty, za nowy kluczyk koło 950 złoty wiem bo przerabiałem temat. A jeśli chcesz mieć na orginalnym kluczyku centralke i odpalanie to wal od razu do ASO bo żaden magik Ci tego na jednym kluczy nie zrobi.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

maka131
01-06-2016, 08:00
Ta wkładką, awaryjnie można zamknąć / otworzyć tylko jedne drzwi. Tak mówi instrukcja, nie testowałem w naturze.

Merethur
01-06-2016, 09:01
Ta wkładką, awaryjnie można zamknąć / otworzyć tylko jedne drzwi. Tak mówi instrukcja, nie testowałem w naturze.

Dokładnie, niestety nie można nawet uruchomić auta... Dziś ten elektronik spróbuję przylutować tą starą cewkę, kluczyk i tak nie działa z inna cewką wiec bardziej już go nie zepsuje... Pewnie zostanie kontakt z serwisem i usługa na miejscu bo nawet zaholowanie będzie problemem, kierownica zblokowana to raz a dwa auto stoi w garażu podziemnym... Zobaczymy a nóż widelec może zadziała...

Lucek_
03-06-2016, 23:58
Croma to jednak kuriozalne auto. Tanie w zakupie a za dorobienie kluczyka trzeba bulnąć tysiaka.

wpfiat
04-06-2016, 07:20
Gdy mamy VAGa co pół świata nim jeździ to też znajdzie się ktoś kto rozpracuje mechanizmy parowania immo i CZ z autem. W Cromie widocznie jest jakiś nie do końca rozpracowany system lub Ci co dorabiają nie wiedzą co tam siedzi (nie douczyli się).

Merethur
06-06-2016, 16:16
Gdy mamy VAGa co pół świata nim jeździ to też znajdzie się ktoś kto rozpracuje mechanizmy parowania immo i CZ z autem. W Cromie widocznie jest jakiś nie do końca rozpracowany system lub Ci co dorabiają nie wiedzą co tam siedzi (nie douczyli się).

Po prostu nie opłaca się, oprogramowanie kosztuje i musi się zwrócić/ zarobić na siebie...
Po przekopaniu wielu wątków na różnych forach itp. doczytałem się ze właśnie w tej cewce jest w środku zatopiony moduł immo który jest kodowany do konkretnego sterownika na podstawie klucza elektronicznego z karty kodów, później klucz jest dodawany do modułu immo na płycie sterownika silnika... W moim przypadku właśnie ta część kluczyka uległa uszkodzeniu, miałem nadzieję że modół immo w kluczyku jest w innej części płytki kluczyka...
Moduł immo można wyczyścić/przeprogramować/emulować pytanie tylko czy można po tej na nowo przypisać kluczyk uruchamiający auto i otwierający je jak powinno być... czy nie lepiej z czytać klucze karty kodów, zaprogramować kluczyki i wprowadzić je do immo...