PDA

Zobacz pełną wersję : Wątek o oponach zimowych, felgach i systemie TPMS pośrednim



Strony : 1 [2]

ksys
28-03-2017, 14:17
Opierałem się na badaniach z przed 2 lat mniej więcej. Obecnie nie kupowałem zimówek, bo mi zostały prawie nowe z poprzedniego auta.
Jak widać trzeba bacznie patrzeć na najnowsze testy, bo się może okazać, że poprawili się na lepsze.
Właśnie przeczytałem kilka artykułów na ten temat i okazuje się, że poprawili się wraz z nowym modelem. Moje opinie dotyczą starszego modelu frigo2. Nie wiedziałem nawet, że rok temu wypuścili nowe zimówki.
Pozdrawiam

Yasiooh
30-07-2018, 10:56
Niemiłosiernie denerwuje mnie czujnik TPMS - w ostatnim czasie z jakiegoś powodu (może upały, może gwałtowne burze?) co chwilę wariuje i uruchamia ostrzeżenie, pomimo że z oponami wszystko w porządku. Muszę się niepotrzebnie zatrzymywać, sprawdzać i denerwować.

JackTheNight
30-07-2018, 11:04
W tipo nie ma czujników TPMS. Włącz sobie resetowanie iTPMS i po sprawie. Instrukcji jak widać nie czytał :)

Yasiooh
30-07-2018, 11:49
Jak zwał, tak zwał - ważne, że jest system, który działa dziadowsko :)
Ale pewnie, moje wynurzenia bardziej się nadają do wątku "nie podoba mi się w TIPO".

krowka1978
30-07-2018, 12:10
Jak zwał, tak zwał - ważne, że jest system, który działa dziadowsko :)
Ale pewnie, moje wynurzenia bardziej się nadają do wątku "nie podoba mi się w TIPO".

Działa "dziadowsko"? Kłania się podstawowa obsługa auta :!: Ciekawe, bo nie mam z nim żadnych problemów (iTPMS), choinki również. Ciesz się, że masz iTPMS, bo już widzę, że gdyby był TPMS, to dopiero byś płakał :lol: Wątek "Nie podoba mi się w Tipo" byłby za słaby do żalenia się TPMS-em :food:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W tipo nie ma czujników TPMS. Włącz sobie resetowanie iTPMS i po sprawie. Instrukcji jak widać nie czytał :)

Co do czytania instrukcji. Na jednym z wielu for ktoś żalił się na niepewne działanie tempomatu adaptacyjnego, a dokładniej, że wyłączył się w czasie gęstego deszczu (oślepienie głowicy radarowej) i mało komuś w tyłek nie wjechał, bo dokładnie w tym samym momencie z przodu było hamowanie.

Idealny przykład do czego prowadzi nieumiejętność posługiwania się systemami w aucie i olewanie czytania instrukcji obsługi, w której jasno jest podane, żeby używać tylko podczas dobrych warunków drogowych, czyli sucho, dobra pogoda, bezpieczne warunki i dodając od siebie - ograniczone zaufanie. Drugi przykład mamy tu - "wynurzenie" iTPMS wynikające z czyjegoś lenistwa.

Ogólnie w dobie zaawansowanej elektroniki w autach aż strach wyjeżdżać na drogi z powodu wrodzonej "co ja, autem bez czytania instrukcji nie pojadę?". Do tego doszło, że system utrzymania pasa ruchu ludzie zwą autopilotem i tak próbują jeździć, tylko jeszcze na szczęście auto krzyczy o braku rąk na kierownicy i dalej podejmuje z mniejszym, bądź większym skutkiem, inne akcje do zatrzymania auta włącznie (niestety FIAT tak nie ma, tylko wyłącza i auto leci jak chce - przynajmniej tak jest w moim roczniku modelowym - w bieżących nie sprawdzałem).

JackTheNight
30-07-2018, 13:01
System iTPMS działa bardzo dobrze, aby pokazał jakikolwiek komunikat to musi ciśnienie w oponie spaść o przynajmniej 0.5 bara. Jeśli zmieniasz koła z letnich na zimowe i odwrotnie, dopopowujesz koła to trzeba zrobic reset iTPMS. U mnie po dwóch latach użytkowania żadnych problemów z iTPMS.

Yasiooh
30-07-2018, 13:05
Wcześniej jeździłem autem jeszcze prostszym, dlatego też jestem nauczony bieżącego kontrolowania tego, na co mam wpływ - między innymi stanu ogumienia i ciśnienia w oponach. Zauważyłem po prostu, że w takich sytuacjach zdarzają się fałszywe wskazania - może ktoś przeczyta, może komuś się przyda, żeby się nie zdziwić, a może na tej podstawie ktoś stwierdzi, że u mnie jest jakiś problem i pomoże mi go rozwiązać.

Strach generalnie cokolwiek napisać, zaraz Cię do leni przyrównają - więcej życzliwości i wyrozumiałości, nikt nie jest doskonały.

Qvadrat
30-07-2018, 15:25
Tu nie chodzi o bycie niedoskonałym a o obnoszenie się i demonstrowanie swojej niedoskonałości i robienie z tego normy zamiast dążyć do doskonałości.... tyle OT

kartonik
30-07-2018, 17:39
System iTPMS działa bardzo dobrze, aby pokazał jakikolwiek komunikat to musi ciśnienie w oponie spaść o przynajmniej 0.5 bara. Jeśli zmieniasz koła z letnich na zimowe i odwrotnie, dopopowujesz koła to trzeba zrobic reset iTPMS. U mnie po dwóch latach użytkowania żadnych problemów z iTPMS.

Ja nawet po zmianie zimówek na letnie i odwrotnie, nie muszę nic resetować. Nie mam żadnych komunikatów ani błędów.

Maniek_wroc
30-07-2018, 22:19
pewnie masz zimowe i letnie w takim samym rozmiarze :-)

Qvadrat
30-07-2018, 23:33
Ja tak mam lato i zima 16 i nawet takie samo ciśnienie... wygoda :-)

kartonik
31-07-2018, 09:53
pewnie masz zimowe i letnie w takim samym rozmiarze :-)

Lato 16, zima 15.

JackTheNight
31-07-2018, 23:24
Lato 16, zima 15.
Kiedyś po wymianie kół taki komunikat ci się pojawi, to tylko kwestia czasu :)

kartonik
01-08-2018, 09:43
Jak się pojawi to sobie z nim poradzimy jednym guziczkiem :smile:

spedek
16-08-2018, 13:39
Jeżeli ktoś planuje zakup opon zimowych, to wydaje mi się, że koniec sierpnia, to dobry czas, dlatego, że nie ma jeszcze takiego ruchu w interesie. Można w związku z tym przebierać w różnych modelach opon. Ceny nie są też wyśrubowane do granic możliwości. Krótko mówiąc można.
No chyba, że ktoś chciałby pójść w kierunku opon całorocznych, co także jest całkiem interesującą kwestią, zwłaszcza, że zimy w Polsce nie należą w ostatnich latach do surowych.
Specyfikację opon całorocznych można znaleźć np tutaj: https://www.oponeo.pl/artykul/ranking-opon-calorocznych-2018

Qvadrat
16-08-2018, 19:39
Do końca września są ludzkie ceny zimowek...

bahamut24
19-08-2018, 11:12
Co do opon calorocznych lepiej kupowac zimowe z homologacja na letnie niż letnie z homologacja na zimowe.

giannini
19-08-2018, 15:52
Co do opon calorocznych lepiej kupowac zimowe z homologacja na letnie niż letnie

???????? A jakie to opony mają taką taką homologację?

bahamut24
19-08-2018, 16:11
Goodyear Vector 4Seasons 2Gen

IT_spec
23-08-2018, 07:47
Michelin Crossclimate mają właśnie homologacje na zime - a są letnie.
Mam i polecam.

mihauu
23-08-2018, 08:05
Michelin Crossclimate mają właśnie homologacje na zime - a są letnie.
Mam i polecam.

rowniez takie zakupilem :)

giannini
23-08-2018, 17:32
Co do opon calorocznych lepiej kupowac zimowe z homologacja na letnie niż letnie z homologacja na zimowe.


Goodyear Vector 4Seasons 2Gen
Zwykłe opony wielosezonowe , nic w karcie produktu nie ma o rzekomej homologacji.


Michelin Crossclimate mają właśnie homologacje na zime - a są letnie.
To są opony LETNIE z homologacją opony zimowej.

Ja nadal chciałbym zobaczyć opony ZIMOWE z homologacją na lato...

Szary83
23-08-2018, 18:13
Odnośnie felg...
Czy ktoś sprawdzał czy w SW wejdą 15"?
Na zimę trzeb jakieś kupić, a są fajne 15-stki do pochytania, ale w instrukcji są podane 16" i 17" do SW i pytanie czy ktoś próbował, czy np haczą o zaciski.

kammar
23-08-2018, 18:40
Odnośnie felg...
Czy ktoś sprawdzał czy w SW wejdą 15"?
Na zimę trzeb jakieś kupić, a są fajne 15-stki do pochytania, ale w instrukcji są podane 16" i 17" do SW i pytanie czy ktoś próbował, czy np haczą o zaciski.

Ja mam SW i mam 195/65 i felgi 15 fabryczne. W instrukcji jest podany ten sam rozmiar dla zimówek.

Szary83
23-08-2018, 19:35
No ciekawe, w instrukcji 15stki są tylko dla HB

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Szary83
23-08-2018, 19:39
Oo tutajhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180823/1d333774379601df1b2649fcd2c763cf.jpg

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Pisze o T-JET.
kammar Ty masz z tyłu bębny czy tarcze?

Qvadrat
23-08-2018, 23:26
Są dwa rodzaje klocków, większe i mniejsze do tipo na przód. Może od tego to zależy. Może te bogatsze wersje lub mocniejsze maja te wieksze i dlatego trzeba tam 16. Ja nie kombinowałem i wziąłem 16...

kammar
24-08-2018, 08:56
No ciekawe, w instrukcji 15stki są tylko dla HB

Ty masz T-jeta a ja mam silnik 95KM.

3332733328

Wychodzi na to, że do T-jeta koła 195/65 R15 ładują tylko w wersji HB, natomiast przy silniku 95KM można na koła 195/65 R15 trafić zarówno przy HB jak i SW.

bahamut24
24-08-2018, 22:10
Michelin Crossclimate mają właśnie homologacje na zime - a są letnie.
Mam i polecam.

Nie skumales, zimowe maja miec homo na letnie. Lepsze opony na zime sa a micheliny przereklamowane, w cale super nie sa

brylancik13
24-08-2018, 23:35
Nie ma na rynku czegos takiego o czym piszesz, jest ale w drugą strone tak jak juz wczesniej inni pisali

IT_spec
25-08-2018, 08:09
Nie skumales, zimowe maja miec homo na letnie. Lepsze opony na zime sa a micheliny przereklamowane, w cale super nie sa

Nie narzekam na opony ;) Może dla Ciebie przereklamowane.

jaroslawrak
17-09-2018, 13:19
Kto jeździ na letnich 17" i zimowych 16" ?Jest odczuwalna różnica w sprężystości zawieszenia i komforcie jazdy?...bo nie wiem co robić...kupić kompletne koła zimowe 16",czy opony wielosezonowe 17",a letnie sprzedać(najtańsza opcja).

Maniek_wroc
17-09-2018, 13:34
Ja mam lato 17" alu fabryczne i zimowe stalowe 16", na 16" jest różnica w komforcie na + ale kosztem mniejszej stabilności i trochę gorszego prowadzenia przy prędkościach autostradowych.

jacek2
17-09-2018, 13:53
W zimie raczej z prędkościami autostradowymi się raczej nie jeździ.....

Szary83
17-09-2018, 15:04
chyba, że na autostradzie :D

kammar
17-09-2018, 15:42
Panowie, szybkie pytanie.
Mam fabryczne opony w Tipo SW w rozmiarze 195/65 R15. Felgi stalowe + kołpaki. Na zimę chcę kupić dokładnie ten sam rozmiar, pojechać do wulkanizatora, po zmianie opon zresetować przyciskiem na desce czujniki ciśnienia i jechać w siną dal. Czy tak?

Ojciec właśnie wrócił z Opla, powiedzieli mu (a przynajmniej tak zrozumiał) że na zimę nie wystarczy kupno samych opon zimowych i przerzucenie ich, bo musi jeszcze ogarnąć temat nowych czujników ciśnienia i nowych wentyli.

Zgłupiałem. Pierwszy raz mam auto z czujnikami ciśnienia, proszę o wyjaśnienie :smile:

Szary83
17-09-2018, 16:07
Panowie, szybkie pytanie.
Mam fabryczne opony w Tipo SW w rozmiarze 195/65 R15. Felgi stalowe + kołpaki. Na zimę chcę kupić dokładnie ten sam rozmiar, pojechać do wulkanizatora, po zmianie opon zresetować przyciskiem na desce czujniki ciśnienia i jechać w siną dal. Czy tak?

Ojciec właśnie wrócił z Opla, powiedzieli mu (a przynajmniej tak zrozumiał) że na zimę nie wystarczy kupno samych opon zimowych i przerzucenie ich, bo musi jeszcze ogarnąć temat nowych czujników ciśnienia i nowych wentyli.

Zgłupiałem. Pierwszy raz mam auto z czujnikami ciśnienia, proszę o wyjaśnienie :smile:

Nie obawiaj się TIPO, on pobiera dane z czujników ABS, po prostu resetujesz i jedziesz, w instrukcji jest napisane z jaką prędkością i przez jaki czas :)
Co do Opla to na aliexpresie idzie kupić programator w cenie jednej usługi w ASO Opla ;-)

St-Bziku
17-09-2018, 16:08
W tipkach mamy niebezpośrednie czujniki ciśnienia więc po każdej zmianie opon lub ciśnienia wystarczy go zresetować tym przyciskiem. Reszta skalibruje się sama.

brylancik13
17-09-2018, 17:20
W zimie raczej z prędkościami autostradowymi się raczej nie jeździ.....

Zima to pojecie względne w tych czasach, zdarza sie ujemna temperatura a dookoła suchutko i mozna autostradą jezdzic normalnie ale z głową ;)

kammar
17-09-2018, 18:31
Nie obawiaj się TIPO, on pobiera dane z czujników ABS, po prostu resetujesz i jedziesz, w instrukcji jest napisane z jaką prędkością i przez jaki czas
Co do Opla to na aliexpresie idzie kupić programator w cenie jednej usługi w ASO Opla


W tipkach mamy niebezpośrednie czujniki ciśnienia więc po każdej zmianie opon lub ciśnienia wystarczy go zresetować tym przyciskiem. Reszta skalibruje się sama.

Dziękuję za odpowiedzi Panowie. Szybko i sprawnie rozwialiście moje wątpliwości. Cieszy mnie że w takim razie nie trzeba się z tematem zmiany opon i kwestią czujników jakoś szczególnie cackać...
Instrukcję sprawdzałem, procedura resetowania czujników nie wydaje się być skomplikowana :smile:

Talarsw
18-09-2018, 00:23
I opony z indeksem h91 kup aby bylo ok z ac e razie czego...

jacek2
19-09-2018, 14:37
No Szary ostro pojechał, oby kolega arek nie zniknął z forum tak jak nasz kolego bohomex3 czy jakoś tak. Nikogo nie obrażam teraz- oby to było jasne, bo niechcący jakąś jazdę jeszcze rozpętam.....

JackTheNight
19-09-2018, 15:08
Arek9 już zniknął, dostał bana, widać że każdy jego post to reklama.

Qvadrat
19-09-2018, 23:08
Prosze jeszcze edytować jego posty i wywalić linki bo google przez to pozycjonuje wyżej tamte strony...

slawcio74
25-09-2018, 22:25
Kilkukrotnie zmieniałem opony zima - lato i nigdy nie musiałem nic resetować albo mam już sklerozę :-)

Maniek_wroc
26-09-2018, 03:57
Nie sklerozę a raczej ten sam rozmiar opony zimowej i letniej :-)

jaroslawrak
28-09-2018, 15:05
Mam jeszcze takie pytanie...czy oponki zimowe 205/55/16 trzeba brać z rantem ochronnym?Czy może wystają nieco na boki felgi 6,5"/16?

Talarsw
29-09-2018, 00:52
Minimalnie wystaja ale rant to rant...

lanki
29-09-2018, 12:30
Minimalnie wystaja ale rant to rant...

Potwierdzam, właśnie jestem po zmontowaniu zestawu kół zimowych, rozmiar jak w pytaniu. Niestety z rantem ochronnym opon zimowych nie ma za dużo, przynajmniej z tych popularnych marek ze średniej półki. Ja poszedłem w Dębice Frigo HP2 i nie ma.

krowka1978
29-09-2018, 12:56
Rant ochronny to kwestia profilu. Nie wszyscy producenci robią rant w oponach z profilem 55.

giannini
29-09-2018, 13:15
Potwierdzam, właśnie jestem po zmontowaniu zestawu kół zimowych, rozmiar jak w pytaniu. Niestety z rantem ochronnym opon zimowych nie ma za dużo, przynajmniej z tych popularnych marek ze średniej półki. Ja poszedłem w Dębice Frigo HP2 i nie ma.

Tak jak napisał krowa, ja mam zinówkę frigo hp2 225/45R17 i posiadają rant ochronny.

kammar
01-10-2018, 14:18
Głupie pytanie :smile:

Otóż:

W seryjnym wyposażeniu Tipo SW miałem zestaw naprawczy, więc samodzielnie skompletowałem sobie teraz koło zapasowe wraz z osprzętem. Udało mi się kupić używany podnośnik/lewarek razem z tym plastikowym pojemnikiem. Na naklejce podnośnika widzę, że pochodzi on z wersji HB/sedan 2016, a ja mam tegoroczne SW. Na podnośniku jest też wybita cyfra "900".

Moja wątpliwość jest następująca. Wersje Tipo różnią się wagą niewiele, wszystkie wersje czy to HB czy sedan czy SW mają w okolicach 1200kg. Natomiast lewarek wyprodukowano dla wersji sedan/HB. Serio wypuścili 2 wersje podnośnika, z czego osobna dla SW? Czy niepotrzebnie drążę temat bo po prostu wersja SW zadebiutowała później?

Pytanie drugie - na lewarku jest oznaczenie 900. Rozumiem że nie oznacza to max. masy własnej samochodu ale maksymalne obciążenia podnośnika? Czyli na chłopski rozum podnosząc Tipo z jednej strony na podnośniku leży w okolicach 300-350kg. A jeśli liczyć całą oś to powiedzmy okolice 600 kg.

ps. tak, zrobiłem próbne podnoszenie i lewarek spisał się elegancko, auto nie spadło :cool:

Pytanie może średnio związane z tematem, ale nie będę z powodu takiej pierdoły zakładać nowego tematu...

zbik1967
05-01-2019, 11:55
Witam wszystkich!
Jestem nowy na tym forum, ale zarazem jestem starym użytkownikiem Fiatów - taka miłość do włoszczyzny ogólnie:-)) Mój najnowszy nabytek to Tipo wersja SW w automacie DDCT. Poprzednio miałem Bravo 1.6 MJ 120, z którym mam same dobre wspomnienia - zrobiłem w 10 lat 230 000 km praktycznie bez awarii, a łatwo nie miał:-)) Mam pytanie do użytkowników Tipo - po wymianie opon na zimowe (Fulda 205/55 na stalowych felgach 16-kach) po 10 km od wymiany włączył mi się komunikat o konieczności skontrolowania ciśnienia. Sprawdziłem w domu ciśnienie i wszystko ok. Wcześniej jeździłem na fabrycznych alu 17-kach i wszystko było ok. Osoba, która zmieniała mi koła zaproponowała abym nieco dopompował co też uczyniłem i teraz mam 2.6 z przodu i 2.5 z tyłu. Komunikat jak był tak jest. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam, Zbyszek

krowka1978
05-01-2019, 12:05
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?
Tak, ja wiem:!: Koledze nie chce się zapoznać z instrukcją obsługi auta:!:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Osoba, która zmieniała mi koła zaproponowała abym nieco dopompował co też uczyniłem i teraz mam 2.6 z przodu i 2.5 z tyłu.
Swoją drogą w instrukcji też napisano o ile więcej należy dać ciśnienia w gumach zimowych. Nie ma to związku z kontrolką :tongue

marx30
05-01-2019, 12:36
A ja pozytywnie zaskoczony krisalpami. Ponieważ warunki nienajlepsze zacząłem ostrożnie ale ale pełna kontrola nad autem zachęciła do paru odważniejszych prób i jest naprawdę nieźle.

Qvadrat
05-01-2019, 13:32
Tytuł wątku do bani, przecież w tipo nie ma czujników tpms...

zbik1967
05-01-2019, 14:37
Tak, ja wiem:!: Koledze nie chce się zapoznać z instrukcją obsługi auta:!:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Swoją drogą w instrukcji też napisano o ile więcej należy dać ciśnienia w gumach zimowych. Nie ma to związku z kontrolką :tongue

To fakt, nie doczytałem, ale też czasu nie było. Mam Krisalpy i też jestem zadowolony:-)

bahamut24
05-01-2019, 15:51
Tytuł wątku do bani, przecież w tipo nie ma czujników tpms...

Temat ma ponad 2 lata a ty piszesz ze tytul do bani... zreszta tipo ma tpms ale pośredni
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/TPMS

marx30
05-01-2019, 16:03
Ale czujników nie ma :-). I bardzo dobrze zresztą

Qvadrat
05-01-2019, 16:17
zreszta tipo ma tpms ale pośredni
Przecież napisałem ze nie ma czujników... czujnikow w kołach... czy źle napisałem?

2, 5, 10 lat... i tak i tak tytuł da bani... a może wszystko z nim w porządku?

Stwierdziłem oczywiste fakty i tyle, jak się chcesz przyczepić to sorry ale nie masz do czego...

maro1500
05-01-2019, 18:24
Może mi ktos wyjaśnić dlaczego średnio co 3 miesiące wywala mi informacje żeby sprawdzic ciśnienie? Cisnienie jest oczywiście książkowe.

kjk
05-01-2019, 18:42
Może mi ktos wyjaśnić dlaczego średnio co 3 miesiące wywala mi informacje żeby sprawdzic ciśnienie? Cisnienie jest oczywiście książkowe.

A resetowałeś przyciskiem, zgodnie z instrukcją? U mnie do tej pory raz wystąpił fałszywy alarm, ale w skrajnych warunkach (kamienista droga w Bieszczadach, przeznaczona raczej dla ciężkiego sprzętu leśnego, a nie dla samochodów osobowych), więc system miał prawo zgłupieć. Cud, że w ogóle przejechałem i nic nie rozwaliłem :cool:

Kot66
05-01-2019, 21:25
Może mi ktos wyjaśnić dlaczego średnio co 3 miesiące wywala mi informacje żeby sprawdzic ciśnienie? Cisnienie jest oczywiście książkowe.

...:) a moze "obcy" Ci powietrze spuszczaja z kół i sprawdzaja twoja czujnosc...

maro1500
06-01-2019, 14:32
Tak, wszystko totalnie zgodnie z instrukcją.
Hehe... to i chyba od razu uzupełniają ;-)
A najlepsze jest to ze za ostatnim razem dalem spokój z pomiarami, wzrokowo ocenilem czy jest ok, skasowałem blad i pojechalem dalej i od 500km spokój :|

Kot66
06-01-2019, 14:44
A najlepsze jest to ze za ostatnim razem dalem spokój z pomiarami, wzrokowo ocenilem czy jest ok, skasowałem blad i pojechalem dalej i od 500km spokój
...:) to na bank byli to obcy a nie zielone ludziki z Ukrainy bo chyba w tedy bys musial zakupic nowe 4 kola... :)

kjk
10-01-2019, 23:24
A ja od dzisiaj jestem fanem systemu TPMS. Poprawnie zaalarmował o spadku ciśnienia, zanim sam zorientowałem się, że cokolwiek jest nie tak, być może ratując oponę przed dalszą destrukcją. Jest tylko mała, łatwa do naprawy dziurka (blachowkręt chyba).

marx30
11-01-2019, 00:23
A mówią że pośredni do dupy.

bahamut24
11-01-2019, 00:48
Wolno reaguje, spuscilem powietrze o 0.5 bar aby sprawdzic jak dziala i zareagowal po 15 minutach jazdy dopiero.

giannini
11-01-2019, 11:02
Bo to jest taki gówniany system, dla tych co nie czują, że od 15 minut jadą na "kapciu".
Napompujesz wszystkie koła na 4 bary, jest ok, spuścisz powietrze we wszystkich kołach do 1 bara, jest ok. A wszystko to bez dotykania przycisku reset.

kjk
11-01-2019, 12:52
Bo to jest taki gówniany system, dla tych co nie czują, że od 15 minut jadą na "kapciu".
Napompujesz wszystkie koła na 4 bary, jest ok, spuścisz powietrze we wszystkich kołach do 1 bara, jest ok. A wszystko to bez dotykania przycisku reset.
Poczujesz spadek o 0.5 bara w tylnym kole, jadąc po mieście, do tego nie całkiem odśnieżonym? Ja nie, a system zauważył.

Qvadrat
11-01-2019, 13:42
Bo ten system ma to wlasnie robić, wykrywać różnice, zmiana ciśnienia w jednym kole to zmiana danych spływających z jednego czujnika absu... inna prędkość obrotowa koła i bach lampeczka...

tipomirek
11-01-2019, 20:09
Wolno reaguje, spuscilem powietrze o 0.5 bar aby sprawdzic jak dziala i zareagowal po 15 minutach jazdy dopiero.
System zadziałał mi 2 razy, pierwszy raz po dojechaniu do domu miałem 1,5 atm na jednym kole i śruba 6 siedziała ,wczoraj miałem wcześnie rano długą trasę i po kilku kilometrach zaświeciła się kontrolka i nerwówka co dalej ,zresetowałem na parkingu kontrolkę ,na oko nie dało się znależć koła awaryjnego z ubytkiem powietrza ,zrobiłem potem ponad 100 kilometrów i kontrolka się nie zaświeciła ,normalnie mam ciśnienie ok 2,4 -2,5 bar we wszystkich ,po sprawdzeniu miałem we wszystkich ponad 2 bary jednak w jednym było 0,2 mniej ,jednak we wszystkich kołach uszło mi ok 0,3 -0,4 bara przez 3 miesiące ,a wy co jaki czas sprawdzacie ciśnienie ,jutro sprawdzę ciśnienie czy coś nie mam wbite w oponę

kjk
13-01-2019, 20:41
jednak we wszystkich kołach uszło mi ok 0,3 -0,4 bara przez 3 miesiące ,a wy co jaki czas sprawdzacie ciśnienie
Strasznie ciężko się Ciebie czyta. Dys-cośtam? Przez gumę zawsze powietrze powoli uchodzi, im starsza, tym szybciej. Ponadto, ciśnienie spada wraz ze spadkiem temperatury - podstawowa fizyka. Spokojnie można pompować 10-15% ponad zalecaną normę, żeby potem miało z czego spadać :cool:

travi
15-01-2019, 15:56
normalnie mam ciśnienie ok 2,4 -2,5 bar we wszystkich

A dlaczego tyle pakujesz?

Talarsw
15-01-2019, 16:08
Ja tez tak pompuje zawsze ok 0,2 wiecej niz na instrukcji... Poprostu spadek i tak nastepuje w ciagu 2 miesiecy wiec ze 3 razy na sezon letni czy zimowy dopompowywuje i jest caly czas w normie...

piter
21-11-2025, 20:59
44980
Niewiarygodne, ale przeczytałem wszystkie tematy o felgach i nie natrafiłem na takie felgi jak na zdjęciu powyżej.
Czy ktoś wie co to za felgi?
Wiem coś niecoś o tych felgach, obdzwoniłem dzisiaj kilka ASO Fiata i nie wiedzą, albo nie chcą powiedzieć.
Mam problem z jedną felgą i chciałem dokupić. Ale nie można ich nigdzie znaleźć. Normalnie ,, biały kruk"

krowka1978
21-11-2025, 22:14
44980
Niewiarygodne, ale przeczytałem wszystkie tematy o felgach i nie natrafiłem na takie felgi jak na zdjęciu powyżej.
Czy ktoś wie co to za felgi?
Wiem coś niecoś o tych felgach, obdzwoniłem dzisiaj kilka ASO Fiata i nie wiedzą, albo nie chcą powiedzieć.
Mam problem z jedną felgą i chciałem dokupić. Ale nie można ich nigdzie znaleźć. Normalnie ,, biały kruk"
Oryginalne mają wytłoczony nr części po wewnętrznej stronie.

piter
21-11-2025, 22:58
Oryginalne mają wytłoczony nr części po wewnętrznej stronie.

Jutro dokona się zamiana tych felg na oryginalne alufelgi, to spróbuję namierzyć ten numer.
Udało mi się ustalić, że są to felgi strukturalne, tj. stalowe, blaszane ze specjalnym kołpakiem, całość udaje z daleka alufelgi.
Jak na Fiata, a miałem już ich kilkanaście różnych modeli, to spotykam się pierwszy raz z takim wynalazkiem.

Nr felgi 52174860
Na al... znalazłem archiwalną ofertę z tymi felgami z opisem:
Do Fiata Tipo Cross
Jutro jest dzisiaj

Nr4498244983