PDA

Zobacz pełną wersję : Luźny wąż od turbo [2.0 Mjet]



moris10
27-05-2016, 21:48
Ostatnio słyszę świst przy wyciskanie gazu do spodu. W poszukiwaniu usterki zauważyłem, że wąż od turbiny można przesuwać na plastiku od IC na który jest nakładany.
Sprawa wygląda tak, chodzi mi o połączenie między wężem 3 a 4.
http://img.index.hu/imgfrm/8/7/9/8/BIG_0013258798.jpg

Wąż 4 wygląda mniej więcej tak:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/AV0AAOSwv0tU7vNU/$_3.JPG

I na niego nasuwany jest wąż 3 i wygląda to tak(zdjęcie z mojego samochodu):
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160525/e8ada4ae4c4e5c2ea4763190a64f51ce.jpg

U mnie właśnie ta metalowa końcówka z zawleczka węża nr 3 przesuwa się luźno na tym plastikowym końcu węża nr 4. Wąż nr 3 blokowany jest przez zawleczkę. Jeśli obroty silnika są tak powyżej 1500 wąż 3 się delikatnie cofa i nie da się nie nim poruszać przod-tył na rurze 4. Pod ręką nie czuć też przedmuchu. Jak zdjąłem wąż od turbiny(nr 3) to w środku jest uszczelka.
Najciekawsze jest to, że między 3 a 4 w eper jest opaska, ale jak widać na zdjęciu z mojego auta, nie mam jej jak założyć, bo wąż numer 3 ma metalowy kołnierz.
Co zauważyłem dodatkowo to takie 1-2 sekundowe opóźnienie w reakcji na gaz do spodu.
Czy to normalne zjawisko, że ten wąż się porusza i też macie taką zwłokę w przyspieszeniu? Prośbą jakby ktoś mógł mi sprawdził jak ma u siebie w silniku 2.0. Czy podobny wąż i czy też jeden na drugim rusza się przód tył.

vitos
28-05-2016, 08:09
U mnie świst powietrza był spowodowany luźnym wężem na wlocie do turbiny. Wymiana oryginalnych opasek zaciskanych, które były już luźnawe na dokręcane na gwint, metalowe rozwiązała problem. Ponadto wymieniłem również opaski na przepływomierzu powietrza. Opóźnienie związane z przyspieszaniem jest przypadłością wersji Bravo 2.0 MJet z EGR/DPF oraz stosunkowo dużą bezwładnością turbosprężarki. U mnie udało się zmniejszyć tzw. turbo-dziurę poprzez zmianę programu, oraz całkowite zaślepienie zaworu EGR wraz z wyprogramowaniem go. Obecnie turbo dziura jest na akceptowalnym poziomie i dużo mniejsza niż w oryginalnym programie fabrycznym. Przyczyną dużej turbodziury u Ciebie raczej nie jest luźny wąż na torze ze sprężarki do kolektora dolotowego. On pracuje i nie może być za sztywny. Gdyby jednak był nieszczelny i silnik brałby "lewe" powietrze od razu byś to wyczuł na pracy silnika oraz prawdopodobnie sterownik łapałby błędy.

U Ciebie obstawiam EGR i niestety nie najlepszy fabryczny program silnika. Może nie za mądry frazes, ale fabryczne Bravo 2.0 mają tak dużą turbo dziurę.

ZakkmfWylde
29-05-2016, 11:55
Co do tej turbo dziury to bym się sprzeczał, Jetta ma jeszcze gorszą reakcję niż nasze Bravo więc nie jest źle, przynajmniej mój model reaguje bardzo "żwawo" i nie odczuwam takiego efektu. Co do świstu tak jak vitos napisał najlepiej zacząć od wymiany opasek.

moris10
29-05-2016, 14:21
Inne opaski posprawdzam, ale ciekawi mnie temat tego węża co pisałem wyżej. Tam nie ma opaski, metalowa końcówka węża od turbiny nachodzi na plastikowa od IC i jest blokowana zawleczka. Taka konstrukcja ma u mnie około 15mm luzu wzdlużnego. Dlatego interesuje mnie czy tak ma to być, czy w moim aucie ktoś coś przerobił.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

vitos
29-05-2016, 16:08
Inne opaski posprawdzam, ale ciekawi mnie temat tego węża co pisałem wyżej. Tam nie ma opaski, metalowa końcówka węża od turbiny nachodzi na plastikowa od IC i jest blokowana zawleczka. Taka konstrukcja ma u mnie około 15mm luzu wzdlużnego. Dlatego interesuje mnie czy tak ma to być, czy w moim aucie ktoś coś przerobił.Tak ma być. Mam identycznie. Kiedyś przez przypadek ściągnąłem sobie te zapinkę. Żeby ją założyć z powrotem jest sporo zabawy. Moja rada. Zostaw to jak jest.

moris10
21-06-2016, 22:00
Okazuje sie jednak, ze pomiedzy tymi wezami mam przedmuch.
Po zdjeciu weza od turbo w srodku byl taki uszczelniacz.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160621/7a5c14817873dcbe3226372dc9188b1b.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160621/148aef90b3f45e69db8e3218b1771010.jpg
Czy kupi taki pojedynczy uszczelniacz?
Czy ktos rozbieral to weze, bo wygląda mi ze powinien byc tam jeszcze jeden jakis inny uszczelniacz.
Na tym czasem doszczelniłem to zwykłym oringiem.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

vitos
22-06-2016, 08:08
Ustały Ci słyszalne świsty po uszczelnieniu? Ja takiego oringu u siebie nie znalazłem. Być może ktoś to przede mną już rozbierał i go nie założył. U mnie świstów nie ma. Jak jest u Ciebie ?

moris10
22-06-2016, 17:30
Poprawilo sie, ale dalej świszczy
szczególnie w poczatkowej fazie załaczenia turbo. Bardzo prawdopodobne, ze to u mnie jest podmieniony uszczelniacz.
Dlatego mam prosbe do osob co maja 2.0, jakby kiedys mieli okazje zeby zrobili zdjecia jak to u nich wyglada.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka