PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2,3 120km kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu



maras83
23-05-2016, 00:09
Witam. Niedawno zakupiłem Ducato 2,3 120km z 2009r. z przebiegiem 53tyś km(przebieg pewny). Kilka dni po kupnie wymieniłem olej(w międzyczasie nie jeździłem), na Mobil 5W40,+filtr oleju(oryginał Fiat). Następnego dnia zaniepokoiła mnie kontrolka ciśnienia oleju, która gasła dopiero ok 2-3s po uruchomieniu. Po kilku dniach wymieniłem więc filtr, bo z moich obserwacji wynikało, że olej po długim postoju ściekał z filtra do miski(stan kilka minut po wyłączeniu, nawet zimnego silnika był wyraźnie niższy, niż po nocnym postoju). Tym razem założyłem Manna, bo przy nim była wyraźna informacja o zaworze zwrotnym. Kilka dni samochód nie jeździł, sprawdzałem zachowanie kontrolki na postoju, kontrolka gasła ok 1s po uruchomieniu. Jednak po pełnym nagrzaniu silnika(po kilkudziesięciu km) i pozostawieniu samochodu na noc, przy kolejnym rozruchu zimnego silnika, kontrolka świeci ok 1,5s. Dodatkowo, jak się mocno wsłuchać przez ten czas jest odrobinę inny dźwięk, ale to raczej normalne. Jeśli kolejny rozruch jest po np. po 2h, czy też przy każdym rozruchu ciepłego silnika kontrolka gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika. Nie wiem dokładnie jak było przed wymianą, zimny silnik po długim postoju uruchamiałem może 2-3 razy, nie mam też porównania z innymi ducato(jeżdżę głównie samochodami innej marki, tak jest inna logika sterowania lampki ciśnienia oleju). Mam pytanie do użytkowników, jak to jest w Waszych samochodach, tzn. po nocnym postoju kiedy kontrolka gaśnie? Jakich filtrów i olejów używacie? Ja zastanawiałem się czy wlać 5w30 czy 5w40, ale w instrukcji mojego samochodu było 5w40. Nie wiem, jaki olej był wcześniej, prawdopodobnie samochód przez ok. 1,5r był nie używany. Przepraszam za przy długi opis, z góry dziękuję za odpowiedzi. Poniżej link do filmu pokazującego, jak to wygląda, to jest maksymalnie długi czas, czasami gaśnie odrobinę wcześniej. Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=qXlAfDMJTQA&feature=youtu.be

wpfiat
23-05-2016, 07:12
Olej synetetyczny jest bardziej płynny, po rozgrzaniu zwłaszcza. To co słyszysz to wtedy gdy Ci kontrolka dłużej świeci to pompa musi dotłoczyć olej do góry silnika do zaworów. To jej chwilkę zajmuje, dlatego silnik może wydawać chwilkę dłużej metaliczny dźwięk (dźwięk od uderzania krzywek na zawory) oraz kontrolka od ciśnienia oleju może dłużej świecić. Jak się już pojawi więcej oleju to zaczyna on po prostu tłumić i smarować.
Chyba nic nie zrobisz, po prostu po uruchomieniu silnika nie wprowadzaj go na obroty, daj mu chwilkę. Pewnie zmiana oleju na półyntetyczny by przyniosła jakiś efekt, ale moim zdaniem to raczej to realnie nie szkodzi silnikowki.

maras83
23-05-2016, 20:27
Jasne, wiadomo, że olej po nocnym postoju olej musi dotrzeć na "górę". Problem(jeśli jest) w tym, że trochę to zajmuje, a w tym czasie kontrolka świeci. Wszystkie objawy wskazują na cofanie oleju z filtra, ale 2 filtry uszkodzone, to trochę mało prawdopodobne. Nie mogę namierzyć czujnika ciśnienia, jego lokalizacja też ma znaczenie,bo jeśli jest w znacznej odległości od filtra to może dawać taki efekt. Dlatego zanim cokolwiek zrobię chciałbym, aby użytkownicy innych 2,3 podzielili się swoimi obserwacjami. Z góry dzięki

seba6772
20-09-2016, 11:42
czujnik ciśnienia znajduje się za rozrusznikiem na bloku

bombuss
29-09-2016, 13:31
Miałem podobny problem z silnikiem iveco 3.0, tylko u mnie po 3 godzinach postoju kontrolka gasła po około 4 sek i silnik głośno klekotał, uszczelniłem miejsce łączenia smoka z blokiem reinzosilem, tam jest oczywiście oring i na pierwszy rzut oka był ok ale po uszczelnieniu olej jest normalnie zasysany i silnik jest cichutki po odpalenu, przy okazji zmieniłem olej z motula 5w30 na Xado 5w30 oraz zastosowałem oryginalny filtr oleju, wcześniej był filtron. Mam tez iveco 2.3 i w nim kontrolka gasnie po 2 do 3 sekund ale przebieg mam 10 razy większy od twojego ducato. Do silników 2.3 mozna stosować obniżone filtry oleju, troche powinno przyśpieszyć gaśnięcie lampki oleju.

Dodam jeszcze ,że uszczelnienie mocowania smoka było przyczyną klekotania ponieważ auto bez miski olejowej stało kilka dni a przy pierwszym odpaleniu od razu silnik cicho pracował więc nie miał tu znaczenia fakt zmiany producenta filtra oraz oleju tylko prawidłowe zasysanie oleju gdyż po takim długim czasie ociekania oleju silnik był naprawdę suchy a pomimo tego od pierwszego strzała było cichutko.

maras83
09-10-2017, 17:41
Witam. Po ponad roku i kilkunasty tyś.km sytuacja się nie zmieniała, w dalszym ciągu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie jakiś czas po uruchomieniu zimnego silnika. W międzyczasie wymieniony został olej, taki sam zestaw Mobil 5w/40 + filtr Mann (niski filtr). Ewidentnie jest to związane ze ściekaniem oleju. Jeśli wyłączy się zimny silnik, to znacznie mniej oleju ścieka i następnego dnia ciśnienie świeci ok1s. Jeśli gorący, zostaje mniej oleju w filtrze i świeci ok 1,5s. Zlokalizowałem czujnik ciśnienia i tak jak kolega napisał wyżej znajduje się on nad rozrusznikiem, czyli na końcu magistrali olejowej. Z technicznego punktu widzenia przy takim układzie (poziomy filtr, czujnik daleko od pompy) inaczej w tym silniku nie będzie. Rozmawiałem z ludźmi pracującymi w ASO i twierdzą, że tak może być w tym silniku (również wskazywali na różne typy filtra). Dziękuję więc za odpowiedzi, wychodzi na to, ze tak chyba ma być

Mirekm71
09-10-2017, 23:40
Poważnie ponad rok czasu Cię to dręczy? Gasisz auto, ciśnienie spada (to oczywiste) odpalasz ciśnienie się nabija, kontrolka gaśnie i samochód jeździ... :confused: Co w tym dziwnego?

maras83
10-10-2017, 11:28
No męczy, męczy. Zajmuje sie samochodami zawodowo (grupa vw) i szczerze powiedziawszy, to nigdy się z taką sytuacją nie spotkalem, jak opisana powyzej. To co napisales, oczywiście jest prawdą, ale w duzym uproszczeniu. Tutaj chodzi o te zwłokę od momentu uruchomienia do zgasnięcia kontrolki. Ale tak jak napisalem wyzej, moze to byc uwarunkowane konstrukcyjnie. We wspomnianych samochodach grupy vw kontrolka jest sterowana niezależnie od czujnika, tzn.dopiero jak jakis czas nie ma ciśnienia to sie zaswieca. W innych samochodach z prostym układem(czujnik przełącznik), jak w Ducato czujnik byl zawsze w okolicy filtra, wiec czas byl znacznie krotszy.

Mirekm71
10-10-2017, 12:07
Dokładnie. Vw przeprowadza inspekcje i gasi kontrolkę. Dopiero jak chwile ciśnienia nie ma to włącza. Inna konstrukcja nawet nie silników a sterowania kontrolka ciśnienia oleju.

Adams77
28-05-2020, 16:47
W tych autach pomijając ciśnienie oleju itp jest tak że jak wymieniasz olej powinieneś kasować inspekcję.
Jeśli jej nie kasujesz tylko wymieniasz olej komputer zacznie sygnalizować inspekcję właśnie poprzez mruganie kontrolki ciśnienia oleju .
Nie mówię tu o mruganiu na wolnych obrotach .