js1200
19-05-2016, 16:12
Interesuje mnie zakup nowego Tipo 1.4 LPG, używanego Audi A4 B7 lub BMW e91 320i do 40.000zł. Jakie jest wasze zdanie?
BMW:
Planowałem zakup używanego e91 320i z silnikiem N46 jednak są problemy z brakiem miejsca na koło zapasowe w podłodze bagażnika zatem zbiornik toroidalny można jedynie podwiesić pod podłogą, ale jest to rozwiązanie drogie i skomplikowane m.in przez potrzebę modyfikowania tłumika końcowego. Jest też opcja instalacji zbiornika walcowego w bagażniku ale znacznie obniża to funkcjonalność. Na korzyść przemawia jakość wykonania, układ kierowniczy, układ zawieszenia, układ hamulcowy i 50% rozkład mas. Alternatywą jest:
AUDI:
Interesuje mnie model A4 w wersji B7 i nadwoziu kombi z silnikiem 2.0. Ten model nadaje się lepiej na przeróbkę LPG jednak silniki 2.0 (ALT) lubią olej. Dopiero silniki w wersji po liftingu są zmodernizowane ale ciężko o takie auto. Na korzyść przemawia większy bagażnik, jakość zastosowanych materiałów, mniej skomplikowana instalacja LPG niż w e91. Ostatnią opcją jest:
FIAT:
Tipo w wersji kombi z silnikiem 1.4 z LPG. Auto byłoby na gwarancji, z salonu w najwyższej wersji wyposażenia jednak nie jestem przekonany co do jakości zastosowanych materiałów. Plusy to prosty silnik, zawieszenie i niskie koszty eksploatacji (przynajmniej w teorii). Nie wiem jak wyglądają koszty serwisowania. Kusi perspektywa posiadania auta od nowości ale czy jest sens porównywania takiego auta do używanych liderów klasy premium? Does it even compute?
KIEROWCA:
Często w trasie pokonujący średnio 2000km/msc więc zależałoby mi na jakości prowadzenia. Diesel nie wchodzi w rachubę. Interesują mnie tylko silniki wolnossące benzynowe nadające się pod LPG. Obecnie posiadam Fabie 1.4 101KM a wspominam o tym dlatego, że konstrukcja zawieszenia jest identyczna w Tipo czyli MacPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu. Auto jest nerwowe w trasach ze względu na elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania a w zakrętach nadwozie mocno pracuje.
BMW:
Planowałem zakup używanego e91 320i z silnikiem N46 jednak są problemy z brakiem miejsca na koło zapasowe w podłodze bagażnika zatem zbiornik toroidalny można jedynie podwiesić pod podłogą, ale jest to rozwiązanie drogie i skomplikowane m.in przez potrzebę modyfikowania tłumika końcowego. Jest też opcja instalacji zbiornika walcowego w bagażniku ale znacznie obniża to funkcjonalność. Na korzyść przemawia jakość wykonania, układ kierowniczy, układ zawieszenia, układ hamulcowy i 50% rozkład mas. Alternatywą jest:
AUDI:
Interesuje mnie model A4 w wersji B7 i nadwoziu kombi z silnikiem 2.0. Ten model nadaje się lepiej na przeróbkę LPG jednak silniki 2.0 (ALT) lubią olej. Dopiero silniki w wersji po liftingu są zmodernizowane ale ciężko o takie auto. Na korzyść przemawia większy bagażnik, jakość zastosowanych materiałów, mniej skomplikowana instalacja LPG niż w e91. Ostatnią opcją jest:
FIAT:
Tipo w wersji kombi z silnikiem 1.4 z LPG. Auto byłoby na gwarancji, z salonu w najwyższej wersji wyposażenia jednak nie jestem przekonany co do jakości zastosowanych materiałów. Plusy to prosty silnik, zawieszenie i niskie koszty eksploatacji (przynajmniej w teorii). Nie wiem jak wyglądają koszty serwisowania. Kusi perspektywa posiadania auta od nowości ale czy jest sens porównywania takiego auta do używanych liderów klasy premium? Does it even compute?
KIEROWCA:
Często w trasie pokonujący średnio 2000km/msc więc zależałoby mi na jakości prowadzenia. Diesel nie wchodzi w rachubę. Interesują mnie tylko silniki wolnossące benzynowe nadające się pod LPG. Obecnie posiadam Fabie 1.4 101KM a wspominam o tym dlatego, że konstrukcja zawieszenia jest identyczna w Tipo czyli MacPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu. Auto jest nerwowe w trasach ze względu na elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania a w zakrętach nadwozie mocno pracuje.