PDA

Zobacz pełną wersję : Nowe czy używane kombi w LPG? Tipo 1.4, BMW e91 320i, Audi A4 B7 2.0



js1200
19-05-2016, 16:12
Interesuje mnie zakup nowego Tipo 1.4 LPG, używanego Audi A4 B7 lub BMW e91 320i do 40.000zł. Jakie jest wasze zdanie?

BMW:
Planowałem zakup używanego e91 320i z silnikiem N46 jednak są problemy z brakiem miejsca na koło zapasowe w podłodze bagażnika zatem zbiornik toroidalny można jedynie podwiesić pod podłogą, ale jest to rozwiązanie drogie i skomplikowane m.in przez potrzebę modyfikowania tłumika końcowego. Jest też opcja instalacji zbiornika walcowego w bagażniku ale znacznie obniża to funkcjonalność. Na korzyść przemawia jakość wykonania, układ kierowniczy, układ zawieszenia, układ hamulcowy i 50% rozkład mas. Alternatywą jest:

AUDI:
Interesuje mnie model A4 w wersji B7 i nadwoziu kombi z silnikiem 2.0. Ten model nadaje się lepiej na przeróbkę LPG jednak silniki 2.0 (ALT) lubią olej. Dopiero silniki w wersji po liftingu są zmodernizowane ale ciężko o takie auto. Na korzyść przemawia większy bagażnik, jakość zastosowanych materiałów, mniej skomplikowana instalacja LPG niż w e91. Ostatnią opcją jest:

FIAT:
Tipo w wersji kombi z silnikiem 1.4 z LPG. Auto byłoby na gwarancji, z salonu w najwyższej wersji wyposażenia jednak nie jestem przekonany co do jakości zastosowanych materiałów. Plusy to prosty silnik, zawieszenie i niskie koszty eksploatacji (przynajmniej w teorii). Nie wiem jak wyglądają koszty serwisowania. Kusi perspektywa posiadania auta od nowości ale czy jest sens porównywania takiego auta do używanych liderów klasy premium? Does it even compute?

KIEROWCA:
Często w trasie pokonujący średnio 2000km/msc więc zależałoby mi na jakości prowadzenia. Diesel nie wchodzi w rachubę. Interesują mnie tylko silniki wolnossące benzynowe nadające się pod LPG. Obecnie posiadam Fabie 1.4 101KM a wspominam o tym dlatego, że konstrukcja zawieszenia jest identyczna w Tipo czyli MacPhersony z przodu i belka skrętna z tyłu. Auto jest nerwowe w trasach ze względu na elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania a w zakrętach nadwozie mocno pracuje.

wpfiat
19-05-2016, 18:59
Zdecydowanie Tipo ma najprostsze zawieszenie z tej 3ki. Czytaj będzie wygodnie, ale nie twardo. Ma raczej umiarkowaną tą twardość. W Audi masz wielowahacz, więc jest przyjemnie i dobrze się trzyma drogi. Oczywiście koszty naprawy są nieporównywalnie. To główny minus tego auta. BMW malo znam, nie wypowiem się. Nie znamy jeszcze awarii spod znaku ten typ tak ma. Jak wspomniałeś silnik to prosta konstrukcja, sprawdzona. Nie powinno z nią być problemów. Co do jakości wyposażenia to Fiat odrobił lekcję i nie jest źle. Nie trzeszczy na nierównościach, jest ok. Na plus nowego auta to gwarancja (co prawda 2 lata, ale możesz dokupić rozszerzenie). Jeżeli bym miał porównywać Skodę o której mówisz do Tipo, to zdecydowanie Tipo. Zaś do tej pozostałej dwójki to bym się zastanawiał, jednak nowe auto to nowe.

mariozski
19-05-2016, 23:55
A są już jakieś informacje kiedy ma się pojawić Tipo kombi i to do tego z LPG z fabryki jak rozumiem?

pääkäyttäjä
20-05-2016, 07:10
Chyba dopiero na jesień.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka