obrotny
19-05-2016, 14:47
Witam,
Fiat Doblo 1.9d - Pompa Bosch "na linkę"
Kolega oddał auto do mechanika a ten zaśpiewał mu za wymianę pompy 3000 zł. U drugiego mechanika podobnie.
W związku z tym że kolega już utopił kilka tysięcy na naprawę blacharską stanął nad przepaścią i ma dwa wyjścia - Sprzedać lub powierzyć auto początkującemu mechanikowi. Wybrał drugą opcję bo jeszcze wierzy że uda się uratować auto.
A wiec diagnoza:
- Ropa leje się z okolic pompy. Nie widać dokładnie z którego miejsca.
- Obejrzałem dokładnie całą pompę ( bez zdejmowania) i jest sucha. Leje się dość mocno z pod pompy.
- Auto kopci trochę na czarno i trochę na niebiesko
- Silnik nie ma przedmuchów olej czarny jak sadza a stan minimum.
- Silnik równo pracuje ale ma problemy z paleniem przy zimnym starcie.
Zdjęta osłona rozrządu:
- Pasek rozrządu zajechany, rolki też, pompa wody już świszczy. Pasek osprzętu zajechany.
------------------------------------------------------------
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Muszę zdemontować pompę w celu ustalenia wycieku i z powrotem ją zamontować czy mogę samodzielnie ustawić kąt wtrysku ?
2. Nowy pasek ma linie które wraz z kołami pompy i wałka ustawiam na znaki... Pasek zakładam od wału, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Siur ?
3. Czy jest szansa że jak zdemontuję pompę to założę ją w tej samej pozycji ? I tym samym nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku ?
4. W jakiej kolejności odpowietrzyć układ wtryskowy...
Czekam na wasze odpowiedzi... Sądzę że razem z wami uratuje doblo przez szrotem.
Dzięki!
Fiat Doblo 1.9d - Pompa Bosch "na linkę"
Kolega oddał auto do mechanika a ten zaśpiewał mu za wymianę pompy 3000 zł. U drugiego mechanika podobnie.
W związku z tym że kolega już utopił kilka tysięcy na naprawę blacharską stanął nad przepaścią i ma dwa wyjścia - Sprzedać lub powierzyć auto początkującemu mechanikowi. Wybrał drugą opcję bo jeszcze wierzy że uda się uratować auto.
A wiec diagnoza:
- Ropa leje się z okolic pompy. Nie widać dokładnie z którego miejsca.
- Obejrzałem dokładnie całą pompę ( bez zdejmowania) i jest sucha. Leje się dość mocno z pod pompy.
- Auto kopci trochę na czarno i trochę na niebiesko
- Silnik nie ma przedmuchów olej czarny jak sadza a stan minimum.
- Silnik równo pracuje ale ma problemy z paleniem przy zimnym starcie.
Zdjęta osłona rozrządu:
- Pasek rozrządu zajechany, rolki też, pompa wody już świszczy. Pasek osprzętu zajechany.
------------------------------------------------------------
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Muszę zdemontować pompę w celu ustalenia wycieku i z powrotem ją zamontować czy mogę samodzielnie ustawić kąt wtrysku ?
2. Nowy pasek ma linie które wraz z kołami pompy i wałka ustawiam na znaki... Pasek zakładam od wału, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Siur ?
3. Czy jest szansa że jak zdemontuję pompę to założę ją w tej samej pozycji ? I tym samym nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku ?
4. W jakiej kolejności odpowietrzyć układ wtryskowy...
Czekam na wasze odpowiedzi... Sądzę że razem z wami uratuje doblo przez szrotem.
Dzięki!