PDA

Zobacz pełną wersję : swiece zarowe 1.9 Multijet 120 km.



kamilZ
17-05-2016, 16:38
Czy macie jakies patenty na to zeby nie pozrywac swiec zarowych. Trzy sztuki wogole nie chca sie wykrecic,jedna wykrecona i wymieniona. Moze ktos poradzi jak wykrecic bez ulamania swiec lub poleci dobrego fachowca w Radomiu lub okolicach ewentualnie Warszawa i okolice.

swichu91
17-05-2016, 17:17
Ja u siebie zrobilem tak, najpierw delikatnie dokrecilem tak zeby ja tylko ruszyc a pozniej wykrecalem. I poszly elegancko. Tak mi doradzil znajomy mechanik.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

mirstar
18-05-2016, 17:49
Ja u siebie zrobilem tak, najpierw delikatnie dokrecilem tak zeby ja tylko ruszyc a pozniej wykrecalem. I poszly elegancko. Tak mi doradzil znajomy mechanik.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

WITAM

polecam na gorącym silniku spryskać WD 40 gniazda świec, odczekać około 10 min i próbować okręcać - najlepiej kluczem dynamometrycznym (ustaw na 22 siła) - dokręcaj z siłą 12 - 15. u mnie poszło bez problemu.:lol:

cenioormo
23-05-2016, 17:37
Dokładnie tak jak piszą koledzy dzień wcześniej spryskać porządnie wd. Na gorącym silniku i delikatnie zakręcić, potem odkręcać i powinno pójść, jeśli idzie dalej z oporem to non stop zakręcać i odkręcać powoli i delikatnie ale do skutku. W razie urwania świecy są fachowcy ze sprzętem który pozwala wydłubać świecę bez zdejmowania głowicy w miarę bezpieczny sposób, ale to już droższa zabawa.

minko
18-06-2016, 12:56
Tylko bardzo ostrożnie bo urwana świeca żarowa to niestety dosyć drogi problem. Ja bym się w ogóle sam za to nie zabierał ale jeżeli jesteś pewny swego to możesz spróbować. W razie czego to polecam poczytać tutaj: Wykręcanie urwanych świec żarowych, wyciąganie wtryskiwaczy – Warszawa Ten człowiek specjalizuje się w usuwaniu urwanych świec żarowych. Jest to dosyć długi proces, bo trwa kilkadziesiąt minut i należy używać do tego specjalistycznych narzędzi. Usunięcie takiej usterki to koszt 300-500zł.

bzykol
18-06-2016, 17:20
Zalewaj obficie wd40 (albo płynem hamulcowym) przez kilka dni. Musi puścić. Znam takiego co tydzień "odmaczał"

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

kamilZ
19-06-2016, 11:25
Cześć Wam Panowie. Dziękuję za porady. Tak spróbuje , że będę polewał na świecę żarową akurat trzy sztuki , może uda się je wykręcić. A jak nie to zostaje ten Pan z Warszawy co podał @minko za co bardzo dziękuję!
Jeszcze mam pytanie odnośnie wiatraka od chłodzenia temperatury. Otóż wogólę go nie słyszę żeby pracował jak długo jeżdzę po mieście,temperaturę trzyma dobrze, 90 oC. Motor nie przegrzewa się. Jedyne kiedy słyszę wiatrak to kiedy mam załączoną klime to słychać jak pracuje. Kiedy przyjeżdzam po długiej trasie i wyłączam auto,nie słyszę wiatraka żeby chłodził motoru. Jaka jest przyczyna.

grzech1991
19-06-2016, 17:26
Rezystor. Masz tylko 2 bieg.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

kamilZ
19-06-2016, 21:23
Rezystor. Masz tylko 2 bieg.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Gdzie go szukac? I gdzie kupic itp.

moris10
20-06-2016, 08:39
Rezystor jest na chlodnicy wchodza do niego dwa grube kable. Zakup to niestety tylko ASO koszt około 100 zl.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

markshall
20-06-2016, 23:53
Kiedyś widziałem na allegro, poszukam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://allegro.pl/opornik-rezystor-doblo-bravo-grande-punto-500-mito-i5801538669.html
Powinno pasować i cena niezła.

bzykol
25-06-2016, 21:51
1. Nie szukaj na siłę usterki. Skoro trzyma temperaturę to o co chodzi?
2. Na klimie działa pierwszy a nie drugi bieg.
3.Ja w swoim stilo też nigdy nie słyszałem wentylatora (poza klimą) a nigdy mi się nie przegrzał. To jest diesel od Fiata. To się na prawdę nie chce grzać ;)
4.możesz sobie sprawdzić biegi wentylatora w MultiEcuScan albo FiatEcuScan. Na pewno test Ci przejdzie pozytywnie i usłyszysz jak huczy drugi bieg. Z tego co pamiętam, to uruchomienie pierwszego biegu z FESa nie działa, ale nie ma się czym przejmować. Już jeden gość nawet zmieniał sterownik wentylatora z tego powodu, ale to bic nie dało i pieniądze poszły w błoto.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

kamilZ
26-06-2016, 12:30
Dziekuje Panowie za odzew. We wtorek wymienilem opornik. W poniedzialek zamowiony w serwisie Fiata w Radomiu. Niestety podtrzymuje ze serwis Fiata nie cieszy sie dobra opinia w Polsce. W Skodzie dostawalem rabaty jako osoba prywatna,we Fiacie zero upustu temu ze czesc na kolejny dzien.goscio niezbyt mily,jakby na sile mial cos robic.szkoda slow. A i wentylator smiga sobie na pierwszym biegu az milo a nie wycie wiatraka na drugim caly czas. Dziekuje Panowie za pomoc.

moris10
27-06-2016, 08:39
1. Nie szukaj na siłę usterki. Skoro trzyma temperaturę to o co chodzi?
2. Na klimie działa pierwszy a nie drugi bieg.
3.Ja w swoim stilo też nigdy nie słyszałem wentylatora (poza klimą) a nigdy mi się nie przegrzał. To jest diesel od Fiata. To się na prawdę nie chce grzać ;)
4.możesz sobie sprawdzić biegi wentylatora w MultiEcuScan albo FiatEcuScan. Na pewno test Ci przejdzie pozytywnie i usłyszysz jak huczy drugi bieg. Z tego co pamiętam, to uruchomienie pierwszego biegu z FESa nie działa, ale nie ma się czym przejmować. Już jeden gość nawet zmieniał sterownik wentylatora z tego powodu, ale to bic nie dało i pieniądze poszły w błoto.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Nie do końca z Fiatem Bravo jest tak jaki napisałeś.
W Bravo są dwa biegi wentylatora sterowane z ECU dwoma liniami, z czego jedna poprzez rezystor. Obydwa biegi można sprawdzić za pomocą FES/MES. Przy zimnym silniku i włączonej klimie uruchomi się pierwszy bieg(wolniejszy) dopiero później w miarę wzrostu temperatury i ciśnienia w układzie drugi bieg (szybszy).
Brak pierwszego biegu nie spowoduje przegrzania silnika tylko problem z wydajnością klimy na starcie i przesunięcie roboczej temperatury pracy silnika w gorące dni. Nie zobaczysz tego na zegarach, bo nie masz tam dokładnego wskazania.
Brak możliwości uruchomienia w FES/MES jednego z biegów wentylatora spowodowany jest tym, że silniki z centralka CF3, czyli np. 1.9 115KM (Stilo, Alfa 156) miały prędkość wentylatora regulowaną metoda PWN (zmiennym współczynnikiem wypelnienia).

Dobrze, że kolega @kamilZ wymienił rezystor.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

kamilZ
30-06-2016, 15:29
Panowie,nie zakladajac kolejnego tematu mam pytanie,kolejne. Otoz,ze to moje pierwsze auto w dieslu moje pytanie brzmi-czy jakies specyfiki dolewacie na zime do ropy. Tak,wiem jest ropa arktyczna itp.na stacjach ale do chyba -32:stopni celcjusza. Co dolewacie do ropy zeby nie uszkodzic ukladu wtryskowego itp.

bzykol
01-07-2016, 01:39
Ńic nie dolewam. Nawet jak było parę lat temu -38 to odpalił od strzała i nawet nie pierdnął. Kilka razy zagrzać świece i ma odpalić.

Jeśli szukasz jakiegoś stałego dodatku do paliwa żeby chronić pompę i wtryski, to polecam półsyntetyczny olej do dwusuwów. np liqui moly 1052 lub nasz czerwony orlen 2t semisynthetic (tylko nie trawol, bo ma złą temperaturę zapłonu). Lub wiele wiele innych. Pogooglaj sobie olej 2t do diesla i dowiesz się o co chodzi. Czyści wtryski, smaruje pompę, wraca moc, zmniejsza korekty, same pozytywy.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka