PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 1.9 brak zapłonu, check vehicle protection system



david926
11-05-2016, 19:39
Witam,

niedawno kupiłem uszkodzoną Cromę 2008r. auto dostało po lewym kole i słupku. Auto normalnie odpalało nie było problemów z silnikiem. Po rozbiórce drzwi i innych elementów do naprawy blacharskiej auto nie odpala, nie włącza się zapłon. Licznik wskazuje tylko godzinę i sporadycznie wyświetla się komunikat check vehicle protection system. Przy wypadku delikatnie pękła obudowa skrzynki bezpieczników znajdująca się pod kierownicą po lewej stronie (na pewno wiecie o co chodzi). Skrzynkę rozebrałem posprawdzałem przewody kostki bezpieczniki przekaźniki, wszystko co mogłem. Nie ma też żadnych widocznych uszkodzeń mechanicznych płytki PCB znajdującej się w tej skrzynce. Sprawdziłem także połączenia przewodów wychodzących ze stacyjki, które łączą się z modułem nieznanego mi przeznaczenia znajdującym się pod kierownicą. Wszystko jest w porządku, stacyjka także jest sprawna, sprawdzałem czy reaguję na przekręcanie kluczykiem do pozycji ON i. 12V zasilania stałego, jest także 12V po przekręcaniu stacyjki na ON oraz przy zapalaniu. Z tego co czytałem na forum były przypadki gdy ten komunikat się pojawiał, jednak auto odpalało. Dodam także że kierownica jest zablokowana, lecz kluczyk można swobodnie przekręcać.

Nie mam już pomysłu. Pozostało chyba wymienić ten moduł pod kierownicą oraz skrzynkę z bezpiecznikami o której wspominałem.
W instrukcji jest wzmianka o wyłączniku zapłonu który reaguje właśnie przy uderzeniu. Powinien od znajdować się na puszczę z bezpiecznikami montowanej na akumulatorze. Moja Croma jednak nie posiada takiego wyłącznika. Jest tylko wyłącznik pompy paliwa.

Może ktoś ma jakiś inny pomysł?

zaviaseq
11-05-2016, 20:00
Pod skrzynką bezpieczników jest komputer

david926
11-05-2016, 20:12
Pod skrzynką bezpieczników jest komputer


OK, czyli coś więcej wiem, jest możliwość że komputer padł. Ale ani jeden kabelek przy uszkodzeniu auta nie został naruszony, kompletnie nic.

zaviaseq
11-05-2016, 20:20
Masz zdjęcia uszkodzenia słupka ? Może być priv

desmo999
11-05-2016, 21:07
Ktos kiedys cos miał podobny problem po robieniu głowicy i odłączaniu aku. Trzeba było wysiąść zamknąć i otworzyć drzwi i auto zaczęło palić . Niby imo się tak dogrywa. Duzo roboty nie ma to mozns sprawdzic:)

david926
11-05-2016, 22:42
Blacharka już zrobiona, wszystkie kostki znajdujące się na tym słupku są całe nic nie tkniete oprócz nadlamania kawałka skrzynki bezpiecznikow. Centralny zamek z pilota nie działa, działa natomiast z przycisku na konsoli

mynickisqnik
11-05-2016, 22:44
W punto miałem taki przycisk reset do zapłonu. W przypadku uderzenia czy stłuczki odlaczalo zasilanie pompy paliwa i trzeba było go wcisnąć po zadzialaniu aby auto odpalilo może tu też coś takiego masz . Ten przycisk był w podłodze przy środkowym slupku po stronie kierowcy.

david926
11-05-2016, 23:01
Tak jest to się zgadza ale to właśnie wyłącznik pompy paliwa. W instrukcji jest napisane o takim samym wyłączniku ale zapłonu właśnie. Znajduje się on na akumulatorze obok bezpiecznikow ale w mojej wersji nic takiego nie ma. Nie ma też wyprowadzonych żadnych wolnych kabli sugerujacych brak jakiegoś elementu

mirek8423
11-05-2016, 23:57
Piszesz, że kierownica jest zablokowana po włożeniu kluczyka do stacyjki to może tam czegoś trza poszukać albo powiązać ten fakt z nieodpalaniem silnika (czy to w ogóle ma związek). Nie wiem.

stevenek
12-05-2016, 10:36
Jak kierownica nie zostanie odblokowana to samochodu nie odpalisz. Komputer musi dostać sygnał z blokady, że została ona dezaktywowana.

david926
12-05-2016, 14:34
Sygnał że stacyjki wychodzi, wyglądałoby to tak ze komputer nie reaguje

david926
12-05-2016, 18:34
Dodam jeszcze, że kierownica zablokowała się dopiero wczoraj, wcześniej objawy były takie same ale kierownicą można było kręcić

jarcio21
13-05-2016, 00:16
Znalazłem coś takiego
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/342726-check-vehicle-protection-system/
Lub to
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/check-vehicle-protection-system-25654/3

stevenek
13-05-2016, 02:09
Co do czujnika sprzęgła to mnie ostatnio dosięgło. Żeby odpalić auto trzeba było wcisnąć hamulec do czego doszedłem po dłuższym czasie. Najpierw odpinałem akumulator żeby błędy "zgubił", wtedy dało się uruchomić silnik, jednak po chwili znów wyskakiwał komunikat i zaświecała się kontrolka z kłódką. Okazało się, że ten "cycek" od czujnika się zblokował i został w pozycji wciśniętej. Kombinerkami go wyciągnąłem i działa :) Aha, dodatkowym objawem była dezaktywacja ESP i hill holdera.

Ruta
16-05-2016, 15:32
W punto miałem taki przycisk reset do zapłonu. W przypadku uderzenia czy stłuczki odlaczalo zasilanie pompy paliwa i trzeba było go wcisnąć po zadzialaniu aby auto odpalilo może tu też coś takiego masz . Ten przycisk był w podłodze przy środkowym slupku po stronie kierowcy.


w cromie jest przy fotelu kierowcy od strony drzwi..... a ze walnięty z tej strony może tam coś ktoś rozłączył

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-odpaleniem-cromy-28477/3


kiedys w TVN usterka wyłączyli to i kilku panów specjalistów nie dało uruchomić fury ,lol

david926
18-05-2016, 15:51
w cromie jest przy fotelu kierowcy od strony drzwi..... a ze walnięty z tej strony może tam coś ktoś rozłączył

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-odpaleniem-cromy-28477/3


kiedys w TVN usterka wyłączyli to i kilku panów specjalistów nie dało uruchomić fury ,lol

wszystko się zgadza, lecz to jest wyłącznik pompy paliwa nie zapłonu. oczywiście jest już odblokowany

jarcio21
05-07-2016, 12:48
Czy udało się rozwiązać problem u mnie jest ten sam błąd i brak reakcji stacyjki na kluczyk

Piotr7337
17-04-2024, 23:57
Miałem podobny problem. Okazało się, że wina leży w akumulatorze. Po wymianie odzyskał możliwość uruchomienia.

lisekg
18-04-2024, 08:31
Miałem podobny problem. Okazało się, że wina leży w akumulatorze. Po wymianie odzyskał możliwość uruchomienia.

To bardzo częsta przypadłość. Ważne jest napięcie jakie dociera do sterownika więc niskie napięcie na akumulatorze poniżej 12V lub/i zaśniedziałe styki/klemy mają na to wpływ...