Zobacz pełną wersję : Engine fault stilo 1.6 16v
misiuwro
10-05-2016, 14:31
Auto po wymianie sprzęgła
Zaczął pojawiać mi się komunikat podczas uruchamianiu silnika -engine fault- zapala sie kontrolka silnika na pomaranczowo i swieci cały czas dajac sygnał -3 bipery.
Po zeskanowaniu bledów
- bład wypadania zaplonów - na cewce 2 i 3,
- błąd high coolant temperatur i wskazówka idzie na maxa po czym wraca do własciwej pozycji,
- bład katalizatora sonda lambda 2 zadnych objawów w pracy silnika
Stanisław jezdzi bez zarzutu wszystko jest pozatym ok
Czy to moze być efekt słabego aku
czy raczej padła centralka ecu.
Wymienione świece przed pojawieniem sie błedów jakichkolwiek
po pojawieniu się błedu wypadania zapłonów - wymieniono cewkę 2 bo na poczatku był bład tylko 2 po wymianie doszła jeszcze 3, nie ruszałem czujnika temperatury jeszcze
Po skasowaniu błedów wracaja po ponownym uruchomieniu silnika. Przy czym przy odpalaniu silnika raz sie właczy high coolant raz jest wszystko ok i teraz tylko bippy 3 i ikonka silnika na pomaranczowo cały czas świecąca. Pomocy bo juz sam nie wiem co robić..
Dodam jeszcze że mam słabo działający rozrusznik do regeneracji, ale odpala szybko tylko głośno
Też miałem podobną sytuację. Wyskakiwały mi rózne komunikaty. Auto w czasie jazdy gasło. Trzeba było odczekać 3-5 minut, żeby mozna było odpalić. Przyczyną okazał się zimny lut na stykach komputera w gniazdach . Okazało się że wystarczyło oderwać osłonę komputera podważając śrubokrętem. Jest przyklejona na silikonie. I na płytce poprawić lutowanie wystających pinów. I pomogło.
Miałem chyba z dziesięć zimnych lutów w Doblo 1,6 16V. Podobno to stały problem. Po przelutowaniu (z odsysaniem starej cyny - ważne bo jeśli zostanie będzie powracał problem) i wymianie sterownika przepustnicy wszystko wróciło do normy. Sterownik MC33186DH1 prawdopodobnie nie wytrzymał iskrzenia na gnieździe.
Sylwia1989
19-05-2016, 10:28
Witam. Ja z kolei mam taką sytuację, że w czasie jazdy mój stilinek gaśnie wywala wtedy błędy: ASR, ABS, Loose Connection, Engine Fault żółty trójkąt Po ponownym odpaleniu check ok - można spokojnie jechac dalej. :mad: nie wiem co to może być. W poniedziałek został wymieniony czujnik wału korbowego, wszystko grało, jeździł superowo aż do dzisiaj (tj. 3 dni bez żadnych fochów). Dzisiaj rano jechałam z córką do szkoły i bach :/ Później znów wróciło do normy powrót do domu prawie, że Ok tylko że podczas ruszania na światłach jakby jedno koło przyblokowało zaświeciła się na chwilkę kontrolka ASR, błąd nie wyskoczył (tj ASR failure nie wyświetlało). Ręce mi opadają sama nie wiem co robić do tego mieszkam w Holandii a tutaj części do aut bardzo drogie :mad: W duchu modle sie żeby to tylko nie było ecu :/ Gdyby ktoś z was wiedział co to może być bardzo proszę o poradę, pozdrawiam serdecznie.
cenioormo
19-05-2016, 14:14
Heh...nic innego jak tylko ecu :) dla pocieszenia poczytaj Volkswagen Passat - Prawdziwe oblicze demona (http://vwszrot.pl/)
Sylwia1989
19-05-2016, 14:43
Prawdziwe oblicze demona to ukazuje w tej chwili mój stilacz ;-) Może regeneracji ECU wystarczy. Nie wiem czy się opłaca bardziej kupić nowy czy po prostu oddać stary do naprawy?
Jeśli ruszyłaś ostro z piskiem opon, to kontrolka ASR miał prawo na chwilę się załączyć. Znajdź jakiegoś rodaka z programem diagnostycznym żeby sprawdzić sterownik na okoliczność błędów.
Sylwia1989
20-05-2016, 18:37
Znalazłam już gościa (holender) który sprawdzi mi sterownik w razie czego on też naprawia, teraz tylko trzymam kciuki za mojego stilinka żeby już z nim było wszystko ok :) Dziękuję bardzo za odpowiedzi, pozdrawiam :)
Sylwia1989
25-05-2016, 23:25
Witam, znowu ja :) Mam pytanie czy pasek rozrządu lub sonda lambda może też być przyczyną gaśnięcia samochodu?
cenioormo
26-05-2016, 02:22
Odpowiedź brzmi "NIE". Przeskoczony rozrząd charakteryzowałby się ciężkim rozruchem i autko by bardzo słabo się zbierało, ale by nie gasło.
Sonda lambda odpowiada za mieszankę paliwowo-powietrzną tj.stara się utrzymać wartość 1:14 więc miałbyś albo bogato albo ubogo i objawy byłyby inne, ale na pewno nie gaśnięcie,też odpada.
A już na pewno nie to....
błąd high coolant temperatur i wskazówka idzie na maxa po czym wraca do własciwej pozycji,
To wskazuje na problem natury elektronicznej. ECU jest trafne i fałszuje błędy których nie ma więc możliwe że i stara cewka jest dobra :)
Dla świętego spokoju rozbierz puszkę z bezpiecznikami, wysusz i potraktuj kontaktem, następnie naładuj aku na maxa. Jak nie pomoże to ECU do roboty. Gdzieś czytałem nawet że nie trzeba nigdzie wysyłać i wydawać grubej kasy, problemy są z zimnymi lutami i ktoś (kto miał Xbox 360) wpadł na pomysł że można dogrzać luty opalarką nie rozbierając ECU (ma obudowę z metalu więc nic się nie stopi) i podobno zdało to egzamin. Z racji tego że jestem elektronikiem z hobby faktycznie ma to sens z teoretycznego punktu widzenia, ale osobiście musiałbym mieć 2 ecu żeby móc stestować takie rozwiązanie.
michalha
26-04-2017, 12:00
Panowie, mam podobny problem, mechanik poradził wymienić czujnik temperatury wody - najlepiej na Bosch'a, podpowiedzcie proszę, który by pasował do Stila z 2003 r. 1,6 silnik, (czujnik musi podobno przekazywać sygnał na komputer, nie na zegar). W sklepie nie potrafią dobrać, każą sprawdzić oryginalne numery z części, czego nie potrafię :(
Dziękuję !!
W sklepie nie potrafią dobrać, każą sprawdzić oryginalne numery z części, czego nie potrafię
Dziękuję !!
proszę parę przykładów może się przyda Silnik Czujniki Czujnik temperatury płynu chłodzącego Fiat STILO (192) 1.6 16V (192_XB1A) 103KM (2001.10-2006.11) (http://4cars.pl/samochodowe/FIAT,STILO,STILO_192,all,14296,Silnik,Czujniki,Czu jnik_temperatury_plynu_chlodzacego,0.php#top)
https://www.ucando.pl/k/czujniki-temperatury-wody/U1504
Ludzie, używajcie EPER i nr VIN.
Ale z tej ryciny nic nie wynika, poza tym, że czujnik wkręcony jest w termostat. Rycina z czujnikiem to ta:
27710
Nr ricambi zaznaczyłem na czerwono. Nie widzę, po aukcjach czujnika Bosch. Prędzej Dephi, Facet, Febi oraz Meyle
https://allegro.pl/listing?string=55188058%20fiat&description=1&order=d&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-3-0222&price_to=50&buyNew=1&standard_allegro=1
michalha
22-06-2017, 00:43
bardzo dziękuję Kolego !
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.